Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tips voeding gezocht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Tips voeding gezocht

Ongelezen bericht door Suuz! »

Vraagje... sinds Pompidou en Lune gecastreerd zijn komen ze ehm..... nogal snel aan.
In dien zin. Vroeger aten ze op een dag 2 tot 2,5 pakje smuldier op een dag en waren ze precies goed qua gewicht.
Als ze nu 1,5 pakje krijgen komen ze al flink aan. Maar ik merk dat ze op 1 pakje smuldier over de dag heen eigenlijk nog honger hebben.
En om ze af te laten vallen zou ik bijna nog minder moeten geven... :jank: Hun beweging over de dag heen is niet veranderd.

Even ter illustratie, ideaal gewicht van Pompidou is 21 Kilo en van Lune 18 kilo.
Tot zover heb ik eigenlijk altijd op het oog gevoerd.

Een aantal jaar hiervoor kregen ze prins brokken, maar ik merkte dat ze daar heel erg van gingen grazen en ze werden op den duur ook vet in hun vacht.
Maar ik dub nu een beetje met wat ik ze moet geven qua voeding.

Is het beter om toch maar over te schakelen op brok? Want minder dan 1 pakje smuldier op een dag is wel erg weinig.
Of toch het vers vlees aan houden? En zo niet, hebben jullie tips qua brokken om ze af te laten vallen / en daarna niet te snel aan te laten komen?
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Re: Tips voeding gezocht

Ongelezen bericht door Machie »

Lastig... Ik heb hier 2 castraten en die blijven keurig op smuldier. Luca (26 kilo) eet 600 gram en Csiva (11.5 kilo) eet 200-300 gram, net hoe het die dag uit komt.
Maar minder dan 1 plakje is inderdaad heel weinig...
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Ik heb bij Oor gemerkt dat ze afvalt als ik haar dezelfde hoeveelheid rodi geef ipv smuldier. Dus misschien daar naar overstappen?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Je vergist je, Boutje. Er zit 400 gram in een pakje smuldier
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Is voer je per hond 1.5 pakje of voor beide honden samen?
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Een pakje per dag vind ik voor hun gewicht niet zo raar (20-30 gram per kilo lichaamsgewicht is toch normaal?), maar daarvan komen ze dus ook nog aan?
Afbeelding
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik geef Xavi tussendoor wel eens een flinke hand brokken. Meestal krijgt hij vreselijke diarree van brok of hoeft hij ze sowieso niet, maar deze gaan er goed in en komen er redelijk (doch stinkend) weer uit http://www.profinediervoeding.nl/voer/a ... otatoes-2/

Ik vind het een prima brok en het vult dan tussendoor toch even. Eenmaal per dag voeren vind ik met barf en kvv het handigst maar soms is het voor de hond toch te lang voordat ze dan weer wat krijgen.
Afbeelding
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Probeer eens kvv paard compleet, dat is erg mager en daar vielen ze hier van af.
Ik moest juist steeds meer gaan voeren :wink:
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Pemba schreef:Probeer eens kvv paard compleet, dat is erg mager en daar vielen ze hier van af.
En dan afwisselen met andere magere diersoorten :wink: Kijk anders hier eens: http://www.voerwijzer.com/vet-en-mager-vlees
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Een pakje per dag vind ik voor hun gewicht niet zo raar (20-30 gram per kilo lichaamsgewicht is toch normaal?), maar daarvan komen ze dus ook nog aan?
Ze vallen er in ieder geval niet van af ;-)... het lijkt er op dat ze er idd ook nog steeds iets van aankomen. Als ik ze op 3 kwart pakje zet denk ik dat ze af gaan vallen maar dat is qua vulling echt veel te weinig voor ze.. dan gaan ze aarde staan eten in de tuin.... :piew:
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:
Pemba schreef:Probeer eens kvv paard compleet, dat is erg mager en daar vielen ze hier van af.
En dan afwisselen met andere magere diersoorten :wink: Kijk anders hier eens: http://www.voerwijzer.com/vet-en-mager-vlees
Thnx!
Suuz!
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Een pakje per dag vind ik voor hun gewicht niet zo raar (20-30 gram per kilo lichaamsgewicht is toch normaal?), maar daarvan komen ze dus ook nog aan?
Als ik het 0.20 aan hou dan kom ik met Lune haar "ideale" gewicht op 360 gram KVV uit.. dat is dus minder dan 1 pakje.
Betekent dat ik haar w.s. om af te vallen maar 250 gram mag geven of zo.. :O: :schrik: Ik vrees dat ze me haat dan.

Met Pom kom ik op 420 gram uit bij 0.20 gram. Om af te vallen moet ze dus idd nog minder dan een pakje eten.. en ik vind het echt bar weinig..
Lune en Pom ook want die blijven zeuren om eten... :schrik:
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila

Ongelezen bericht door schelsey »

Smuldier is enorm vettig, heb het vroeger gegeven aan mijn honden en verdeelde met mijn handen het wat, maar moest dreft gebruiken om het vet dat eraan hing eraf te krijgen

Dan overgeschakeld op Duck en daar had ik dat niet maar beide honden aten niet graag Duck maar je hebt daar wel een versie in voor te dikke honden, heb tijdje geprobeert Nisha te laten afvallen door duck te geven, ze kreeg 300 gram + groenten s'ochtens en 170 gram lightbrok per avond, scheurde van de honger maar viel niks af(ze weegt 48 kilo dus kreeg weinig voeding per dag voor dat gewicht)

Maar nu hier geen kvv meer sinds dat Mila keertje erg ziek was geworden door het geven van kvv (geen duck)

Beide honden staan op brok nu en doen het goed erop

Nisha krijgt hills metabolic omdat ze moet afvallen en het werkt, ze is slanker, strakker, en vacht is mooi gebleven en heeft geen honger, veel energie

Mila puppybrok (lukkulus)
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Zoals je zelf ook al geconstateerd hebt, een pakje per dag voor een hond van 18 kilo zou ruim moeten zien, en als ik ga zie dat intacte en actieve Ollie van 24 kilo een pond Carnibest Actief eet lijkt me dat ook wel kloppen. Soms is dat wel iets te weinig trouwens, in superactieve periodes voer ik er een schepje brok bij (als 3e maaltijd, hij is dan altijd HEUL blij met me hahaha).

Je hoeft niet meteen over naar brok natuurlijk, maar misschien eens een ander vers voer proberen? Mijn ervaring met smul is ook dat het soms wat vettig was, Oll kan er op termijn niet zo goed tegen, die produceert donkere drab op smul en dat blijft zo lekker in z'n broek hangen waardoor IK er ook niet zo goed tegen kan :LOL: Iets van Naturis ofzo? Weet ook niet waar je makkelijk aan kunt komen..
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik denk dat ze gewend zijn geraakt aan veel eten.
Zou toch gewoon volgens richtlijn gaan geven. Eventueel aanvullen met boontjes of mager kauwbotjes aan bieden.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik zou het zoeken in magere kvv.
Hunters Home heeft wel een paar magere soorten kvv (5-9%) en ook Kiezenbrink heeft veel magere diersoorten.
Ik heb Maloutje echt makkelijk af laten vallen door haar mager vlees te geven. Nu ze op gewicht is, wissel ik mager en vetter vlees af. Wordt ze weer wat voller, krijgt ze weer wat vaker mager vlees en vice versa.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Suuz! schreef:
Als ik het 0.20 aan hou dan kom ik met Lune haar "ideale" gewicht op 360 gram KVV uit.. dat is dus minder dan 1 pakje.
Betekent dat ik haar w.s. om af te vallen maar 250 gram mag geven of zo.. :O: :schrik: Ik vrees dat ze me haat dan.

Met Pom kom ik op 420 gram uit bij 0.20 gram. Om af te vallen moet ze dus idd nog minder dan een pakje eten.. en ik vind het echt bar weinig..
Lune en Pom ook want die blijven zeuren om eten... :schrik:

:wink: Is denk ik meer je eigen gevoel. Hier eten de huskies, charlie en pjotr (20-30 kilo) allemaal maar 1 pakje smuldier met een kopje bruine rijst.
Barf geeft meer en langer voldoening, dus als je echt het idee hebt dat ze honger hebben, zou ik zelf (mager) samenstellen.
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Kan je ze BARF geven? Dus hele dingen in plaats van gemalen?

Mijn castraat Teddy kon ook aankomen van lucht en hem ben ik om de dag gaan voeren, dus de ene dag een dubbele portie en de andere dag eigenlijk niets (nou ja, een eitje of muisje o.i.d. omdat ik helemaal vasten dan eigenlijk toch wel weer zielig vond)
Daar bleef hij goed van op gewicht en hij had geen honger gevoel meer. Mede omdat hij ook goed moest knagen op zijn eten (ik voerde hem bij voorkeur hele prooidieren) was hij zeker na zo'n maaltijd moe en voldaan en hoorde je hem de hele avond niet meer.. Lag ie languit op de bank uit te buiken. ;-)

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”