Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Arm hondje en arme baasjes
Ik word er toch zo moe van.. wanneer stopt de terreur van al die klotehonden met hun wezenloze eigenaren nou eens
Hopelijk word er heel snel een fok en houdverbod ingesteld. Weg ermee!!
Binnenkort bij u in de wijk !!! Dit staat er namelijk;
Niet de eerste keer
Het stel kan de honden niet de baas, is het verhaal. Agent Arjan Goudriaan van de hondenbrigade bevestigt dat er meer incidenten zijn geweest. ,,Er is in ieder geval een melding geweest. Op basis daarvan hebben deze mensen ook een waarschuwing gehad van de gemeente.’’ Volgens Goudriaan zet de politie in op herplaatsing van beide honden. ,,Mits ze uit de testen tenminste psychisch gezond blijken.’’
oooh ik heb ook een kleine hond..ben ook zo bang als ik met haar over straat loop..al las ik hier ook dat er ookal een border gepakt is...die heb ik ook
Ik had gisteren puppieles met Taxi waarop er een enorme ambull reu binnen komt (een pup) gok maandje of 5 maand vele malen groter dan Gimmick is...
Hond had alles behalve oog voor zijn baasjes. Die alleen maar stonden te mopperen wat een kut hond het is, hond trok telkens naar Taxi toe met maaiende poten en gorchelende geluiden.
Toen ik ze verzocht wat meer afstand te nemen en te houden was het antwoord; ja dat wil ik wel maar ik hou m niet.
Ramp die staat te wachten. Echt ik hoop dat ze op les blijven maar na 20 min zijn ze naar huis gegaan.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Het is ook zo frustrerend dat de discussie die erover gevoerd wordt in de Stentor gedomineerd wordt door ene Shannon22 die alsmaar blijft beweren dat dit soort honden maar 0,6 van de bijtincidenten op hun naam hebben staan.
Ook bij het vorige bijtincident in Zwolle, waarbij ook een kleine hond werd doodgebeten, was zij degene die de vechthonden bleef verdedigen. En er zijn nog steeds mensen die denken dat alles aan de opvoeding ligt.
Als je op marktplaats kijkt hoeveel nestjes er worden aangeboden van een mix van dit soort rassen, slaat de schrik je om het hart.
Er wordt flink gefokt en er zullen er alleen maar meer van dit soort honden bijkomen.
Die dan terechtkomen bij mensen die ze niet de baas kunnen, onvoldoende weten over de aangeboren en erfelijke eigenschappen mbt agressie naar andere honden en zich daar ook niet in willen verdiepen.
Het wordt zo langzamerhand gewoon gevaarlijk om met je hond de straat op te gaan, omdat je niet weet of je een vechthond tegenkomt.
Cinnepin schreef: oooh ik heb ook een kleine hond..ben ook zo bang als ik met haar over straat loop..al las ik hier ook dat er ookal een border gepakt is...die heb ik ook
Ik ben mijn Rottweiler erdoor verloren, ook niet echt een kleine hond.
Ik ben inmiddels zo ver dat als er een politieke partij met een concreet plan komt dit probleem op te pakken na de verkiezing, dat ik dat nog zwaar zal laten meewegen in mijn keuze...
Brindlecardi schreef:Ik ben inmiddels zo ver dat als er een politieke partij met een concreet plan komt dit probleem op te pakken na de verkiezing, dat ik dat nog zwaar zal laten meewegen in mijn keuze...
Van de week werd er een klein hondje ook gegrepen bij ons in het bos. Ook zo'n vechtmachine. In 1 rechte lijn er op af. Eigenaar handelde gelukkig snel en ik begreep dat de 150 euro dierenarts kosten van de hechtingen de volgende dag al op hun rekening stond.
Ondanks de nette afhandeling van de eigenaar en dat de hond het overleefd heeft maakt niet dat ik op dit moment lekker rustig door het bos loopt... en ik begin dat soort honden dus ook zat te raken.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Ik kom echt nooit Staffords e.d. tegen in de losloopgebieden. Er wonen er wel een aantal in het dorp, maar die zie ik altijd alleen maar aan de riem een blokje om lopen. In losloopgebieden heb ik toch regelmatig gedonder met andere honden, maar dat zijn nooit dit soort honden.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......