Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

smuldier goed of slecht?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

smuldier goed of slecht?

Ongelezen bericht door iones »

Op een ander forum zeggen ze dat smuldier puur afval is. En ik lees hier dat het ook vet is. Maar is het kwalitatief goed of slecht voer?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gimmick
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: smuldier goed of slecht?

Ongelezen bericht door Gimmick »

Een voer is zo goed als je hond het er op doet.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
iones
Zeer actief

Daar geloof ik niet zo in.
Als de maatstaf slechts ligt bij "als hij er niet ziek van wordt of dood aangaat" dan is het namelijk al snel goed.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

iones schreef:Daar geloof ik niet zo in.
Als de maatstaf slechts ligt bij "als hij er niet ziek van wordt of dood aangaat" dan is het namelijk al snel goed.
Als je hond er goede ontlasting op heeft, voldoende energie, glimmende vacht, niet idioot verhaard, goed op gewicht blijft etc dan is het voer prima toch.
Mijn trio doet het er perfect op. Dus ik vind het goed voer
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Judith »

Dana doet het meer dan prima op smuldier. Brokken eet ze niet en waarom zou ik 3,- de kilo gaan betalen voor vlees als ik ook 0.69ct per 400gr kan betalen
Ze heeft ook Lotgering gehad, maar dat was qua poep zo wisselend, van krijsende diarre tot bijna verstopping aan toe
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Zorro is er rennend 15 op geworden en ik heb glanzende, actieve honden met prima drollen.
Het is niet de top van de top maar het is echt prima voer. Ik wissel het wel wat af met andere (even matige) kvvs, soms barf, en soms wat geperste brokken of gestoomde maaltijden maar 75% is Smuldier.
Afbeelding
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Esther12 »

Bo raakt van alle kvv verstopt.
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising

Ongelezen bericht door Borisje »

Hier heel lang alleen maar Smuldier gevoerd. Energieke en glimmende hond die niet te veel verhaard en superzachte vacht. Het mag dan wat mindere kwaliteit vlees zijn, ze is er nooit ziek van geweest of wisselende ontlasting gehad.
Nu sinds een tijdje alleen nog in de avond Smuldier omdat het voor de activiteiten die we doen te weinig energie geeft, daarom high energy brok in de ochtend, dat gaat perfect.
En een belangrijk punt voor mij, mijn moeilijk etende hond is er dol op!
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Hier ook Smuldier gegeven, mooie drollen en een glanzende vacht. En veel energie.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Mijn honden eten al jaren smuldier en zelfs mijn dierenarts, die erg voor brokken is, zegt steeds dat hij moet toegeven dat ze in prima conditie zijn en prachtige gebitjes hebben.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Als je Smuldier vergelijkt met duurdere kvv's, waar ook echt bot, geen calciumsupplement toe is gevoegd, vind ik het 1 van de mindere.
Als je het vergelijkt met een "Aldi-brok" is het het beste van het beste ;-)

Kortom, wat is je referentie?
Ik vind vers in vrijwel alle gevallen beter dan brok, maar er zijn kvv's waarbij ik dat ga betwijfelen. Als ik Taste of the wild vergelijk met Rodi schijven weet ik het nog zo net niet...... Maar goed, dan heb je meteen 2 uitersten; 1 van de beste brokken 1 van de mindere kvv's.

Ik vind het, als vers-voerder een "mindere soort" en zou zeker aanraden om het af te wisselen met andere merken. Ja, die zijn duurder.

Dat gezegd hebben, als hij nu op een brok staat "van bij de DA of uit de supermarkt" is Smuldier een vooruitgang ;-) Kies wel aub voor de Pens-Vleescompleet of de Vlees-compleet. De andere zijn enkelvoudig en niet geschikt om dagelijks te geven; dan lpen honden tekorten op.

Suzanne
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik zie het vooral aan 1 kat.. zodra drie op brokjes staat holt zijn conditie en uiterlijk achteruit. Zet ik m op Smuldier dan knapt hij helemaal op. Maar dat doet hij op alle kvv die hij eet. Katten krijgen hier nog Smuldier de honden krijgen nu dlg brokken, heb ze 1,5 maand op de gewone brok ervan gehad nu 3 weken op koudgeperste versie en dat is niks. Die chihuahua kan je alles indouwen die heeft nergens last van maar de Schotse herder heeft een wat gevoeliger buik. Dus wellicht toch weer terug op kvv..
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Kells schreef:
~Suzanne~ schreef:Als je Smuldier vergelijkt met duurdere kvv's, waar ook echt bot, geen calciumsupplement toe is gevoegd, vind ik het 1 van de mindere.

Ik vind vers in vrijwel alle gevallen beter dan brok, maar er zijn kvv's waarbij ik dat ga betwijfelen. Als ik Taste of the wild vergelijk met Rodi schijven weet ik het nog zo net niet...... Maar goed, dan heb je meteen 2 uitersten; 1 van de beste brokken 1 van de mindere kvv's.

Ik vind het, als vers-voerder een "mindere soort" en zou zeker aanraden om het af te wisselen met andere merken. Ja, die zijn duurder.

Dat gezegd hebben, als hij nu op een brok staat "van bij de DA of uit de supermarkt" is Smuldier een vooruitgang ;-) Kies wel aub voor de Pens-Vleescompleet of de Vlees-compleet. De andere zijn enkelvoudig en niet geschikt om dagelijks te geven; dan lpen honden tekorten op.

Suzanne
Wat is er mis met Rodi? Ik voer het mijn pups namelijk. Mijn volwassen honden krijgen Purizon. Eerder kregen ze TotW maar Purizon bevalt beter. Ik weet eerlijk gezegd niet of smuldier goed is. Mijn ervaring is dat mijn hond het destijds met lange tanden at en ik bijna over mijn nek ging vanwege de lucht.

Ik vind Rodi "karton" en er zit ook geen echt bot in. Het is leuk fijn gemalen ;-) maar ik zou zeker voor pups eerder kiezen voor de fijngemalen variant van Carnibest. Goed, het is (veel) duurder, maar dan vind ik dat echt veel beter qua samenstelling enzo.

Suzanne
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

~Suzanne~ schreef:
Kells schreef: Wat is er mis met Rodi? Ik voer het mijn pups namelijk. Mijn volwassen honden krijgen Purizon. Eerder kregen ze TotW maar Purizon bevalt beter. Ik weet eerlijk gezegd niet of smuldier goed is. Mijn ervaring is dat mijn hond het destijds met lange tanden at en ik bijna over mijn nek ging vanwege de lucht.

Ik vind Rodi "karton" en er zit ook geen echt bot in. Het is leuk fijn gemalen ;-) maar ik zou zeker voor pups eerder kiezen voor de fijngemalen variant van Carnibest. Goed, het is (veel) duurder, maar dan vind ik dat echt veel beter qua samenstelling enzo.

Suzanne
Ik ben benieuwd waarom je de samenstelling beter vindt?
Waarom moet er echt bot in zitten?
Wat is er mis met een premix?
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Teveel aan calcium uit bot poep je uit. Teveel aan calcium uit een preparaat niet dat sla je op.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Tja als ik de prijzen zie van goed spiervlees bijv. dan kan ik me niet voorstellen dat voor die prijs dat erin zit.
Wij stellen ook wel zelf samen en dan koop ik dat rechtstreeks bij een vleesverwerker en dat scheelt enorm in de prijs maar dan nog zou ik het voor dat geld niet kunnen doen.
Dus ik denk eerlijk gezegd dat het geen hele goede kwaliteit is , alle waar naar zijn geld tenslotte.
Overigens geef ik het wel op vakantie want het is in de regel vrij veelvuldig en makkelijk verkrijgbaar.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Maar een fabrikant koopt in duizenden kilos en de particulier niet. Ik heb ook smuldier gegeven; Xavi is er op afgespeend en heeft dit tot 1 jaar gehad. Nu wissel ik af Kivo, Lotgering, Tamro, Tamro Flakes, Dogmeat en dan geef ik nog elke week 1x iets wat ik tegenkom en 1x p/week barf.
Smuldier kunnen ze amper meer iets van eten zondwr ze te kunen rollen nl.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maandoodle
Actief

Ongelezen bericht door Maandoodle »

Eens met de stelling dat als je hond het er goed op doet dat het dan goed voer is. Maan heeft de eerste maanden dat ik haar had alleen kvv gekregen. Super goede poep had ze, ook van Smuldier en lekker dat ze het vond, maar dr buik ging tekeer! En een scheten dat ze liet, was niet te harden in huis. Als je binnen kwam kwam de lucht je tegemoet, echt de hele dag. Poep zegt veel, maar niet alles. Vervolgens toch overgestapt op brokken, van alles geprobeerd, maar ze bleef stinken en daarbij kwam dat ze veel brokken met lange tanden opat. Ze kon het gewoon zo 5 dagen laten staan. Gezien Maan nog geen jaar is en dus nog in de groei vind ik eten wel erg belangrijk. Uiteindelijk door pure wanhoop de brokken van de albert heijn gekocht en lekker dat ze het vond! Geen scheten meer, stank was weg, maar poepen zoveel! Ze moest iedere 3 tot 4 uur eruit en dan lag ze mega hopen neer. Leek wel meer uit te gaan dan dat erin ging. Ook dus niet ideaal. Nu heeft ze dure brokken van de da, ze eet goed, poept goed en stinkt niet meer :cheer: .

Ik denk zeker wel dat Smuldier een goede kvv is, hoor er voornamelijk alleen prositieve verhalen over, ook af en toe negatieve verhalen, maar dat heb je met alles denk ik. Kijk naar je hond hij/zij geeft je het antwoord of het goed is voor haar/hem. Zo ja, dan is het goed voer, zo nee, dan voor die hond niet.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij betalen bij de slachter 1,50 voor echt super mooi runder spiervlees,daar halen we ook tongen/hart/strotten/pens..

ik weiger gewoon 5 euro de kilo voor een kvv te betalen terwijl ik weet dat heel mooi spiervlees maar 1,50 kost.

honden krijgen hier ook smuldier en rodi ,ip krijgen zij hele stukken vlees maar zo af en toe krijgen ze een keer kvv.

ahv breda halen we ook nog weleens.

mijn puppies heb ik ook afgespeend op rodi,is heel fijn gemalen en met een lading puppiemelk erdoorheen voldeed het prima.
lieveheersbeestje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door lieveheersbeestje83 »

Prana doet het uitstekend op smuldier, weliswaar alleen de compleetversies. De rest hoeft ze niet. Mijn moeder heeft wel eens een preek in de dierenwinkel gekregen (ze wilde het voer vast kopen toen ik een aantal dagen bij hun ging logeren en dacht hondenvoer dat koop ik in een dierenwinkel) want het was rotzooi. Omdat ze zo'n slechte eter is kreeg ze van nagenoeg alle merken een proefverpakking. Ze heeft slechts geproefd van 1 ander merk (de rest heeft ze gewoon laten staan) en de dag erop wilde ze ook dat ene merk al niet meer. Daarvoor heb ik hier van de dierenwinkel ook ontzettend veel verpakkingen geprobeerd. Ze is ooit begonnen op energique.

Gelukkig had de supermarkt gewoon smuldier. Ik ga niet steeds opnieuw 'goede' en 'dure' merken kopen als dat steeds in de vuilnisbak beland.
Afbeelding
------Groetjes Prana-----
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Ik voer regelmatig smuldier en ze doen het er hier goed op. Ook op Rodi. Ze krijgen hier de meeste kvv van honden eten gezond en daar ben ik heel tevreden over! Het vlees ziet er goed uit, ruikt vers, ze doen het er heel goed op en de prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed.
De slechtste ervaring heb ik hier met lotgering, daar deden ze het slecht op. Slechte ontlasting, veel stink scheten laten en het vlees wisselde vaak van kwaliteit. Regelmatig stonk het vlees en er zaten ook regelmatig bonken vet bij het vlees.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Rodi geef ik dan weer niet... met die ene rare lichtgevende doperwt. Ziet er ook niet echt uit als vlees.
Afbeelding
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Kells schreef:
malinois schreef:Rodi geef ik dan weer niet... met die ene rare lichtgevende doperwt. Ziet er ook niet echt uit als vlees.
Die doperwten zitten er tegenwoordig niet meer in.
Klopt helemaal tegenwoordig is het ook nog eens geheel graanvrij.

Smuldier is een prima voer, als je hond het er goed op doet dan lekker zo laten ;-)
Groetjes,
Wendy
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Momenteel ook smuldier hier, doet ze het een stuk beter op dan op de poepbrok (en zelfs op die brok doet ze het nog niet zo slecht als dat ze het ooit heeft gedaan op andere brok). Onlangs verhuisd en ik heb opeens een stuk minder diepvriesruimte en een stuk minder te besteden. Voorlopig dus even smuldier en brok, in de toekomst misschien weer een andere/betere KVV. Het is wel handig dat Smuldier hier in de buurtsuper van het dorp te krijgen is (wel wat duurder dan bij de AH een dorp verderop).
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:Een hond is een aaseter.
Die zit helemaal niet te wachten op 'hoogwaardig' re-te-duur voer. WIJ willen graag dat hij dat krijgt en dat is heel iets anders ;-)
Ja inderdaad ik wil graag dat onze honden goed eten krijgen maar dat hoeft niet perse reteduur te zijn. Ik koop bij de poelier echt pracht bevleesde karkassen en nekken voor 25 cent de kilo. Niets mis mee. Maar spiervlees vind ik niet voor dat geld hoor , ondanks dat wij redelijk goedkoop uit zijn omdat we zelf rechtstreeks kopen.
Ik geef smuldier overigens wel tijdens de vakantie maar niet standaard. Wij stellen zelf samen en bestellen verder weleens bij Herby en Lupa.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Kells schreef:
malinois schreef:Rodi geef ik dan weer niet... met die ene rare lichtgevende doperwt. Ziet er ook niet echt uit als vlees.
Ik heb ooit eens een nest hier gehad bij een opvangertje en die heb ik afgespeend op vers , zelf samengesteld en op Energique wat ik er net zo als Rodi vind uitzien.

De pupjes kozen allemaal unaniem voor het verse vlees en lieten de Energique allemaal staan als er een keuze in was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Eindresultaat

Afbeelding
Afbeelding

Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

haha ja dat was hier ook,ik zette voor de nacht smuldier neer voor de puppies en een bak vol met klein geknipt vers vlees,de smuldier stond er meestal nog,de bak vers vlees was zo op... :D
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Tineke schreef:
Kells schreef:
Ik heb ooit eens een nest hier gehad bij een opvangertje en die heb ik afgespeend op vers , zelf samengesteld en op Energique wat ik er net zo als Rodi vind uitzien.

De pupjes kozen allemaal unaniem voor het verse vlees en lieten de Energique allemaal staan als er een keuze in was.
Ja maar dat bewijst alleen maar dat ze het lekkerder vonden natuurlijk, niet dat het kwalitatief beter voer was :wink:

Ik voer smuldier omdat ik het gewoon goed voer vind. Zal er kwalitatief beter voer zijn? Vast wel maar dat maakt niet dat smuldier slecht/ongezond is.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Boutje schreef: Ik zou nooit maar 1 soort voer geven, noch brokken noch vers, dat is op termijn vragen om tekorten en problemen.
Helemaal mee eens. Ik combineer zelf van alles. Ze krijgen heel gevarieerd voer.
~Suzanne~ schreef:Als je Smuldier vergelijkt met duurdere kvv's, waar ook echt bot, geen calciumsupplement toe is gevoegd, vind ik het 1 van de mindere.

Suzanne
Oke, bedankt voor je antwoord! Ik voer geen brokken van de supermarkt, maar 's ochtends krijgen ze brokken van Dog Lovers gold. En dan 's avonds iets anders, meestal smuldier, maar je hebt ook vleesplakken van Prins bij de Welkoop en die haal ik ook wel eens.
Ik vind het niet zo erg om duurdere merken te voeren, zolang het binnen mijn bereik ligt. Rodi ben ik niet zo kapot van. Het stinkt. Is dat beter dan Smuldier of vergelijkbaar?

Wat lekker is daar doe ik niet zoveel op uit. Als het mijn gezondheid niet zou schaden, at ik elke dag frites want dat vind ik ontzettend lekker. Maar ik word er vet van en ik haal er niets uit. Ik denk dat het bij honden niet veel anders is. Natuurlijk moeten ze het wél eten.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Toevallig hier ook een lege vriezer....
In het weekend krijgt ze meestal kvv.
Door de weeks DLG-high on proteïne.
Zat dus al te bedenken hoe ik hier nog vers voor het weekend in huis krijg.
Smuldier kan dus een mooie oplossing zijn dit weekend.
Maar kan smuldier,kwalitatief in het zelfde rijtje als Renske??
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”