Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tim's choice hondenvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Tim's choice hondenvoer

Ongelezen bericht door Ody »

Iemand ervaring mee??
https://tims.nl/_1-tims-choice-cold-pressed-14-kg/

Het percentage aan dierlijke ingredienten is 28,4%.
Er zijn ook nog andere varianten....

Ik voer nu overigens Dog Lovers Gold, de original versie.
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Tim's choice hondenvoer

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ben net van dlg Passion over op darf brokken, weet ff de naam niet. Maar 20 kilo voor 60 euro en 60% vlees en graanvrij. Dus ik verwacht er veel van!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
Ody
Zeer actief

runninggirl schreef:Ik ben net van dlg Passion over op darf brokken, weet ff de naam niet. Maar 20 kilo voor 60 euro en 60% vlees en graanvrij. Dus ik verwacht er veel van!

Oh interessant, zou je me willen laten weten hoe die brok heet en waar te bestellen?

Tim's choice premium brok heeft een vleespercentage van 41%, waarvan ongeveer de helft vers lams vlees is en de andere helft gedroogd lams vlees.
runninggirl
Zeer actief

Ody schreef:
runninggirl schreef:Ik ben net van dlg Passion over op darf brokken, weet ff de naam niet. Maar 20 kilo voor 60 euro en 60% vlees en graanvrij. Dus ik verwacht er veel van!

Oh interessant, zou je me willen laten weten hoe die brok heet en waar te bestellen?

Tim's choice premium brok heeft een vleespercentage van 41%, waarvan ongeveer de helft vers lams vlees is en de andere helft gedroogd lams vlees.
Dit is 'm http://volvoeding.nl/nl/ bestellen doe je via de DARF website en zo'n groot pakket bezorgen ze zelf op hun rondes van de barf vlees leveringen. http://darf.info/61-vol-voeding
De brokken heten Vol voor de hond
Grondstoffen: (Kipnekken, rundvlees, lamsvlees, geitvlees, kipvlees. , runderhart, runderlong runderpens, runderlever) samen 60%
gedroogde wortel 15% gedroogde appel 14% gierst 5%,krill 2%, kokosolie 2%, brandnetel 1%,
natuurlijk vitamine en mineralen preparaat 0.5% vocht 0,5% BEVAT GEEN GLUTEN
Ody
Zeer actief

Staat wel heel weinig info op de site, is het een gebakken of geperste brok?
runninggirl
Zeer actief

Ody schreef:Staat wel heel weinig info op de site, is het een gebakken of geperste brok?
het ziet er geperst uit zal ff foto maken
runninggirl
Zeer actief

runninggirl schreef:
Ody schreef:Staat wel heel weinig info op de site, is het een gebakken of geperste brok?
het ziet er geperst uit zal ff foto maken
Afbeelding

Ody
Zeer actief

Ik wacht jouw bevindingen even af, ben heel benieuwd......
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

De prijs klinkt wel interessant. Voor dezelfde hoeveelheid brokken betaal ik voor Wolfsblut brokken, afhankelijk van de verwerkte vleessoort 90 tot 105 Euro voor een zak. Ik vind de omschrijvingen van vrijwel alle soorten brokken vaak erg ondoorzichtig en daardoor niet betrouwbaar.
Deze fabrikant gaat er dan weer prat op dat zijn leveranciers biologisch gecertificeerd zijn. Vervolgens wordt het geleverde vlees ook nog eens handmatig uitgezocht. Bij dit soort uitspraken word ik altijd extra alert. Aangezien alle ingrediënten na het drogen tot poeder vermalen worden is er, zeker voor de leek niets tastbaars meer aanwezig om de kwaliteit aan af te lezen. Ongetwijfeld zullen honden het goed doen op deze brokken. Maar dat doen ze ook op een zak goedkope brokken van de Aldi of een restant middageten.

Bij mijn weten is er geen overkoepelende instantie die toeziet op het waarheidsgehalte van wat de brokkenfabrikanten allemaal beweren. En zolang dat er niet is, geloof ik geen enkele fabrikant. Want het zijn natuurlijk allemaal zakenmensen die met zo weinig mogelijk inzet van middelen, zoveel mogelijk winst proberen te maken. En aangezien de concurrentie in dit wereldje moordend is proberen ze de consument met mooie verhalen en nog mooiere verpakkingen over de streep te trekken om toch vooral maar hun product te kopen.

Voor de consument blijft het een moeilijke materie. Bij mijn brokkenkeuze heb ik me laten leiden door de relatief hoge prijs. Al is ook dit niet altijd een garantie.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
runninggirl
Zeer actief

Wolfsblut schreef:De prijs klinkt wel interessant. Voor dezelfde hoeveelheid brokken betaal ik voor Wolfsblut brokken, afhankelijk van de verwerkte vleessoort 90 tot 105 Euro voor een zak. Ik vind de omschrijvingen van vrijwel alle soorten brokken vaak erg ondoorzichtig en daardoor niet betrouwbaar.
Deze fabrikant gaat er dan weer prat op dat zijn leveranciers biologisch gecertificeerd zijn. Vervolgens wordt het geleverde vlees ook nog eens handmatig uitgezocht. Bij dit soort uitspraken word ik altijd extra alert. Aangezien alle ingrediënten na het drogen tot poeder vermalen worden is er, zeker voor de leek niets tastbaars meer aanwezig om de kwaliteit aan af te lezen. Ongetwijfeld zullen honden het goed doen op deze brokken. Maar dat doen ze ook op een zak goedkope brokken van de Aldi of een restant middageten.

Bij mijn weten is er geen overkoepelende instantie die toeziet op het waarheidsgehalte van wat de brokkenfabrikanten allemaal beweren. En zolang dat er niet is, geloof ik geen enkele fabrikant. Want het zijn natuurlijk allemaal zakenmensen die met zo weinig mogelijk inzet van middelen, zoveel mogelijk winst proberen te maken. En aangezien de concurrentie in dit wereldje moordend is proberen ze de consument met mooie verhalen en nog mooiere verpakkingen over de streep te trekken om toch vooral maar hun product te kopen.

Voor de consument blijft het een moeilijke materie. Bij mijn brokkenkeuze heb ik me laten leiden door de relatief hoge prijs. Al is ook dit niet altijd een garantie.
Mijn ene hond kan slecht tegen graan en rijst in brokken, dan poept ze 3 keer zo veel als dat er in gaat... Dus dat ze het overal goed op doen gaat bij mij zeker niet op. Ik geef ze 1 maaltijd vers vlees en dan vaak de tweede maaltijd ook vlees of brokken. Veel brokken vind ik dan weer te duur in vergelijking met vers vlees. Dlg Passion was ik wel erg tevreden over maar ik wissel het ook graag eens af nadat een zak op is.

De eerste drollen zijn goedgekeurd haha.

Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

runninggirl schreef:
Wolfsblut schreef:De prijs klinkt wel interessant. Voor dezelfde hoeveelheid brokken betaal ik voor Wolfsblut brokken, afhankelijk van de verwerkte vleessoort 90 tot 105 Euro voor een zak. Ik vind de omschrijvingen van vrijwel alle soorten brokken vaak erg ondoorzichtig en daardoor niet betrouwbaar.

Mijn ene hond kan slecht tegen graan en rijst in brokken, dan poept ze 3 keer zo veel als dat er in gaat... Dus dat ze het overal goed op doen gaat bij mij zeker niet op. Ik geef ze 1 maaltijd vers vlees en dan vaak de tweede maaltijd ook vlees of brokken. Veel brokken vind ik dan weer te duur in vergelijking met vers vlees. Dlg Passion was ik wel erg tevreden over maar ik wissel het ook graag eens af nadat een zak op is.

De eerste drollen zijn goedgekeurd haha.

Je hebt gelijk. Als de honden niet tegen graan of rijst kunnen wordt het een heel ander verhaal. Brokken waar dit soort ingrediënten royaal aan toegevoegd zijn hebben vaak een hogere aswaarde. Veel ontlasting dus. En als je honden het goed doen op deze brokken zou ik het daar ook bij houden.
Ik ben niet zo snel van veranderen omdat mijn honden het goed doen op de brokken die ze nu krijgen. Maar van de andere kant. In mijn situatie, 180 kilo op jaarbasis, is dat toch ruim 300 Euro verschil met de brokken die jij voert. En dat zet me dan ook weer aan het denken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Donkere Dame
Actief

Ongelezen bericht door Donkere Dame »

Ody schreef: Ik voer nu overigens Dog Lovers Gold, de original versie.
Als je een hoger vlees gehalte wil en je ben tevreden over DLG kan je ook kijken naar dlg-passion-high on proteïne.
Ben sinds een paar weken overgestapt op deze variant en tot nu toe tevreden.
Voor info over de samenstelling:
http://www.dogloversgold.eu/eu/nl/product-g.html
Laatst gewijzigd door Donkere Dame op 07 apr 2017 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Donkere Dame
Actief

Wolfsblut schreef: Bij mijn weten is er geen overkoepelende instantie die toeziet op het waarheidsgehalte van wat de brokkenfabrikanten allemaal beweren. En zolang dat er niet is, geloof ik geen enkele fabrikant. Want het zijn natuurlijk allemaal zakenmensen die met zo weinig mogelijk inzet van middelen, zoveel mogelijk winst proberen te maken. En aangezien de concurrentie in dit wereldje moordend is proberen ze de consument met mooie verhalen en nog mooiere verpakkingen over de streep te trekken om toch vooral maar hun product te kopen.
Vind ik ook :(:
Ik heb me via voerwijzer.nl ingelezen.
Had de indruk dat deze site redelijk eerlijk advies geeft.
runninggirl
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
Je hebt gelijk. Als de honden niet tegen graan of rijst kunnen wordt het een heel ander verhaal. Brokken waar dit soort ingrediënten royaal aan toegevoegd zijn hebben vaak een hogere aswaarde. Veel ontlasting dus. En als je honden het goed doen op deze brokken zou ik het daar ook bij houden.
Ik ben niet zo snel van veranderen omdat mijn honden het goed doen op de brokken die ze nu krijgen. Maar van de andere kant. In mijn situatie, 180 kilo op jaarbasis, is dat toch ruim 300 Euro verschil met de brokken die jij voert. En dat zet me dan ook weer aan het denken.
Ik ben zelf wel voor gevarieerd voeren, en zou dus niet inzetten op het hele jaar één soort brok. Daarom krijgen ze hier zowel vlees als brok en ook tafelrestjes, eieren, supplementen, etc.

Bij de voerwijzer kan je altijd wel goed onderbouwde informatie lezen over verschillende soorten voer. Zo ook over deze brok en hoe het gemaakt wordt:
https://www.voerwijzer.com/hondenbrok/v ... ond-vlees/
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ody schreef:Ik wacht jouw bevindingen even af, ben heel benieuwd......
Mijn corgi eet het nu al ruim een half jaar.
Ben er erg tevreden over, de vacht glanst nog mooi, geen tandsteen, ze poept wel iets meer dan met Smuldier maar goed nog niet overdreven veel en altijd mooie drollen.
Ze eet het ook altijd met smaak, dat terwijl ze best kieskeurig kan zijn...
runninggirl
Zeer actief

Nou ik ben ook nog heel tevreden. Mooie drollen bij de beide dames. Heb zelfs voor de test 2 dagen alleen brok gevoerd.
Geen scheten (heeft Jura snel last van bij brokken), en de hoeveelheid poep valt ook reuze mee.
Jura is kieskeurig die heeft liever brokken met iets meer smaak, deze kan ik dus niet heel goed gebruiken als beloning. Maar als maaltijd eet ze het wel goed.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Donkere Dame schreef:
Wolfsblut schreef: Bij mijn weten is er geen overkoepelende instantie die toeziet op het waarheidsgehalte van wat de brokkenfabrikanten allemaal beweren. En zolang dat er niet is, geloof ik geen enkele fabrikant. Want het zijn natuurlijk allemaal zakenmensen die met zo weinig mogelijk inzet van middelen, zoveel mogelijk winst proberen te maken. En aangezien de concurrentie in dit wereldje moordend is proberen ze de consument met mooie verhalen en nog mooiere verpakkingen over de streep te trekken om toch vooral maar hun product te kopen.
Vind ik ook :(:
Ik heb me via voerwijzer.nl ingelezen.
Had de indruk dat deze site redelijk eerlijk advies geeft.
Ik ook... Ze maken het ook dramatisch ingewikkeld en ik verdenk ze ervan dat expres te doen. Ik vond voerwijzer ook wel geslaagd, alleen als ik dan al mijn wensen invoer komen er precies 0 soorten uit de vergelijking. :schrik: :LOL: Als ik één ding weg haal kom ik ook op Vol voor de Hond die hierboven ook ergens benoemd wordt. Probleem daarvan heb ik dat er wortel in zit en daar wordt mijn witte meneer geel van. :roll:
Donkere Dame
Actief

Haal dan de wortel eruit (uit de vergelijking he) :D
:blont:
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder