Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Staat mag 16 pitbulls doden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cairo_
Zeer actief

Staat mag 16 pitbulls doden

Ongelezen bericht door Cairo_ »

21 april 2017 - Amersfoort - Het gevorderde verbod aan De Staat om euthanasie te laten plegen op 16 van de 26 pitbulls die op 5 oktober 2016 in beslag zijn genomen bij een huisinval in Amersfoort wordt afgewezen, zo oordeelt de Haagse voorzieningenrechter in een kort geding aangespannen door de toenmalige eigenaren van de honden.

Deze eigenaren zijn tijdens de inval aangehouden op verdenking van het organiseren van en/of deelnemen aan een hondengevecht. In welke staat zijn de pitbulls aangetroffen? In het proces-verbaal van bevindingen is per in beslag genomen hond een verklaring van een dierenarts opgenomen. Over de in beslag genomen pups verklaart de dierenarts dat de hondjes te mager waren en dat ze niet goed verzorgd werden.

Over de volwassen honden verklaart de dierenarts dat deze ook niet goed verzorgd werden, dat een aantal van de honden te mager en/of agressief is, oude of verse wonden of kale plekken en littekens passend bij (oude) bijtwonden heeft. Verder heeft de dierenarts geconstateerd dat de voorpoot van een van de honden verkeerd is gespalkt en dat bij een andere hond wonden gehecht zijn met nietjes.Wat was beoordeling van het gedrag van de pitbulls?
De officier van justitie heeft opdracht gegeven om de in beslag genomen honden te onderwerpen aan een uitgebreide gedragstest. Deze is uitgevoerd door het Assessmentteam van de Rijksuniversiteit Utrecht en geeft een analyse van de risico´s op gevaarlijk gedrag van de honden. Bij in totaal 16 van de in beslag genomen honden luidt het advies ´euthanasie´.

Het Assessmentteam komt tot dit advies op basis van het agressieve gedrag dat de honden naar mensen en/of andere honden vertonen, met name bestaande uit bijten. Ook zijn de honden moeilijk onder controle te houden. Wat gaat er nu met de pitbulls gebeuren? De officier van justitie heeft op 4 april 2017 de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland op basis van de wet een machtiging verleend om het advies van het Assessmentteam te volgen en een deel van de honden te herplaatsen en een deel van de honden in te laten slapen. Om het in laten slapen te verbieden was dit kort geding aangespannen. Met deze uitspraak kan dat alsnog plaatsvinden.
http://nos.nl/teletekst#104
https://drimble.nl/regio/utrecht/amersf ... boden.html
S@ndr@
Zeer actief

Re: Staat mag 16 pitbulls doden

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik vraag me wel af of dit echt leed is , ze worden ingeslapen en dat op zich is al veel minder wreed dan wat ze in hun leven hebben meegemaakt of hebben moeten verdragen, dood is ook einde aan het lijden en einde idioterie. die mensen die ze hielden mag je van mij ook een spuitje geven trouwens, , ruimt wel lekker op
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Eigenlijkmoet je ook weer een beetje gestoord zijn om zo'n hond in huis te willen nemen en dan nog kun je afvragen of dat beest wel een leven heeft . Zet de spuit er maar in.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

S@ndr@ schreef:Ik vraag me wel af of dit echt leed is , ze worden ingeslapen en dat op zich is al veel minder wreed dan wat ze in hun leven hebben meegemaakt of hebben moeten verdragen, dood is ook einde aan het lijden en einde idioterie.
Vind ik ook , ze hadden dat wat mij betreft overigens wel sneller mogen beslissen en er niet zo lang over hoeven doen. Aan de nadere kant hebben deze stumperds wellicht daar waar ze in opslag waren nog een betere tijd gehad dan ooit tevoren zo was :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
bouvierpoedel schreef:Eigenlijkmoet je ook weer een beetje gestoord zijn om zo'n hond in huis te willen nemen en dan nog kun je afvragen of dat beest wel een leven heeft . Zet de spuit er maar in.
Ze hadden die honden voor hondengevechten dus niet als leuk huishondje.
:piew:
Ja dat las ik.
Maar ik bedoelde wie 1 van die honden nu in huis wil nemen als huishond ook wel gestoord moet zijn. Dus beter de spuit erin.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Arme dieren, die hebben hier ook niet om gevraagd. Maar inderdaad, de spuit erin lijkt me de enige oplossing.
Mieke2
Actief

Ongelezen bericht door Mieke2 »

ik denk dat de hondenhemel voor deze honden een betere plek is dan de hondengevechten waar ze toe gedwongen werden.
Een zegen voor deze honden dat ze pijnloos ingeslapen zijn in plaats van een pijnlijke dood door een gevecht of naderhand
doodgeschopt worden door de eigenaar.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Juiste beslissing. Die honden kunnen nergens meer naar toe.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

S@ndr@ schreef:Ik vraag me wel af of dit echt leed is , ze worden ingeslapen en dat op zich is al veel minder wreed dan wat ze in hun leven hebben meegemaakt of hebben moeten verdragen, dood is ook einde aan het lijden en einde idioterie. die mensen die ze hielden mag je van mij ook een spuitje geven trouwens, , ruimt wel lekker op
*verwijderd*
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Izzy's ouders zaten ook in het vechtcircuit, ergens in Scheveningen. Dat wil zeggen, tot ze uit huis werden geschopt. D'r zat geen game in, dan kun je d'r beter geld voor beuren. De teef werd verkocht op voorwaarde dat, als er pups in zaten (goh ja, dat wisten ze niet zeker - laat je verrassen), die geaborteerd moesten worden - een Pitbull zonder game is namelijk geen echte.

Erg zat voor die honden uit het artikel, maar wel beter voor hen en de maatschappij waarschijnlijk...

*verwijderd*
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”