Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poging 2: Poedelwandeling MEI in Monster
Moderator: moderatorteam
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Poging 2: Poedelwandeling MEI in Monster
Omdat 1e paasdag blijkbaar niet de meest handige dag is om een poedelwandeling te gaan organiseren, is hier een nieuwe poging.
De mogelijke data:
- 7/5
- 14/5
- 28/5
21 mei geef ik een lezing over paardenvoeding in Maassluis op een open dag, dus dan kan ik niet. Noa wordt, verwacht ik, 4 of 5 juni loops, dus als er reuen bij zitten die daar al vroegtijdig last van hebben is 28 mei ook minder handig, maar voor mij kan dat wel.
Zullen we 13.00 doen of zijn er mensen die heel graag een andere tijd willen?
Een poedelwandeling is de gedachte, maar aanhang en look-a-likes (of not-so-look-a-likes) zijn allemaal ook welkom (doodles zijn dus ook welkom). Let wel op dat als jouw hond houdt van raggen en beuken, niet alle poedels dat kunnen waarderen. Sommigen voelen zich zeer fragiel en het moet voor iedereen leuk blijven. Om in BouvierPoedel's woorden te blijven: "Dus mensen met een poedel: klein, middel groot of xxl of huis /tuin en keukenmodelletjes geschoren, in show model met ballen en blote konten gevallen meld je aan."
De hondendijk is een stuk van 1.5km dat afgezet is. Daarnaast is het ook op het strand toegestaan om de honden los te laten lopen, maar dat is niet omheind. De afgelopen keer zijn we eerst over de omheinde hondendijk gegaan en daarna over het strand terug, dat is nu weer de gedachte.
http://www.doggydating.com/hondenlosloo ... jk-monster
De mogelijke data:
- 7/5
- 14/5
- 28/5
21 mei geef ik een lezing over paardenvoeding in Maassluis op een open dag, dus dan kan ik niet. Noa wordt, verwacht ik, 4 of 5 juni loops, dus als er reuen bij zitten die daar al vroegtijdig last van hebben is 28 mei ook minder handig, maar voor mij kan dat wel.
Zullen we 13.00 doen of zijn er mensen die heel graag een andere tijd willen?
Een poedelwandeling is de gedachte, maar aanhang en look-a-likes (of not-so-look-a-likes) zijn allemaal ook welkom (doodles zijn dus ook welkom). Let wel op dat als jouw hond houdt van raggen en beuken, niet alle poedels dat kunnen waarderen. Sommigen voelen zich zeer fragiel en het moet voor iedereen leuk blijven. Om in BouvierPoedel's woorden te blijven: "Dus mensen met een poedel: klein, middel groot of xxl of huis /tuin en keukenmodelletjes geschoren, in show model met ballen en blote konten gevallen meld je aan."
De hondendijk is een stuk van 1.5km dat afgezet is. Daarnaast is het ook op het strand toegestaan om de honden los te laten lopen, maar dat is niet omheind. De afgelopen keer zijn we eerst over de omheinde hondendijk gegaan en daarna over het strand terug, dat is nu weer de gedachte.
http://www.doggydating.com/hondenlosloo ... jk-monster
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Re: Poging 2: Poedelwandeling MEI in Monster
Ik moet deze keer even overslaan. Ik ben met mijn afstudeerscriptie bezig en die moet ik 12 juni inleveren. Ik kan daarna wel!!

- Domor
- Zeer actief
Jammer maar begrijpelijk! Succes met schrijven. Ik zie je er de volgende keer graag weer bij. Juni valt uit verwacht ik vanwege Noa's loopsheid. Als ze heel braaf begin juni loops wordt (tot nu toe 3 december, 3 juni, 5 december) kan het misschien eind juni, maar anders wordt het juli. Mocht je het dan bij Noordwijkerhout willen en je weet een leuke losloopplek, dan kan dat ook. Ik weet daar alleen nog niks.
-
- Zeer actief
Ah ik kan ook al deze data niet 

- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Ik kan 7 Mei waarschijnlijk wel.
14 mei ook wel maar alleen 's morgens vroeg gelijk.
-
- Zeer actief
Ja 14 mei heel vroeg wil je nog Beetje wandelen (qua tijd),KarinW schreef:Ik kan 7 Mei waarschijnlijk wel.
- Domor
- Zeer actief
Wat noemen jullie heel vroeg? En kan jij dan ook JustJoyce?
- Leonie&Evi
- Actief
Ik kan 14 mei en 28 mei. De 7e heb ik al een wandeling, toevallig ook op de hondendijk in monster met allemaal kleine hondjes hihi
- KarinW
- Zeer actief
Moet om half 12 al bij een brunch zijn hihi dus kan maar tot half 10/10 uur wandelen.Domor schreef:Wat noemen jullie heel vroeg? En kan jij dan ook JustJoyce?
- Domor
- Zeer actief
We zouden op 14 mei om 8.30 kunnen gaan, dan zijn we er echt vroeg. Maar dan moeten er naast mij wel minimaal 2 anderen (en bij voorkeur 3 anderen) kunnen want ik weet niet of ik voor zo vroeg nog meer mensen kan charteren. Ik ga het dan wel ook op de poedelwandelingengroep op facebook proberen.
-
- Zeer actief
Voor ons hoef je niet te verzetten hoor haha! Kijk maar even!
- KarinW
- Zeer actief
Nee zo vroeg hoeft ook weer niet hihi. Kijk wel wanneer het wordt, 7 mei kan ik nog
-
- Zeer actief
7 mei kan ik maar ligt aan de tijd. Moet even helpen bij mijn hondenschool.
- Domor
- Zeer actief
7 mei wordt het in ieder geval niet. Het gaat zo goed met Noa dat ik haar meeneem morgen naar bevrijdingsdag in Wageningen. Daar zal ze wel enkele dagen van moeten bijkomen is mijn verwachting (waarschijnlijk bijna een week). Omdat er maar één aanmelding was voor 7 mei, had ik die datum in mijn hoofd al doorgestreept.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Waarom doe je dat je hond aan als je nu al denkt dat ze er een week voor nodig heeft om te herstellen of om bij te moeten komen van alle indrukken?Domor schreef:7 mei wordt het in ieder geval niet. Het gaat zo goed met Noa dat ik haar meeneem morgen naar bevrijdingsdag in Wageningen. Daar zal ze wel enkele dagen van moeten bijkomen is mijn verwachting (waarschijnlijk bijna een week). Omdat er maar één aanmelding was voor 7 mei, had ik die datum in mijn hoofd al doorgestreept.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Gewoon omdat het kan en ze daarna weer zorgen heeft dat die hond echt wat mankeert zodat ze weer nodig is om het eruit te trainen.blondie schreef:Waarom doe je dat je hond aan als je nu al denkt dat ze er een week voor nodig heeft om te herstellen of om bij te moeten komen van alle indrukken?Domor schreef:7 mei wordt het in ieder geval niet. Het gaat zo goed met Noa dat ik haar meeneem morgen naar bevrijdingsdag in Wageningen. Daar zal ze wel enkele dagen van moeten bijkomen is mijn verwachting (waarschijnlijk bijna een week). Omdat er maar één aanmelding was voor 7 mei, had ik die datum in mijn hoofd al doorgestreept.
Denk ik.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Leonie&Evi
- Actief
14 mei kan ik inmiddels niet meer, ik kan alleen nog de 28e...
- Domor
- Zeer actief
Omdat ik het geweldig vind om met een hond naar evenementen te gaan, en ik van thuis dingen oefenen niet voldoende kan inschatten hoe het nu echt zou gaan op zo'n evenement en dit het perfecte evenement was om te oefenen. Ik heb het afgelopen jaar allerlei evenementen overgeslagen omdat Noa dan thuis zou moeten blijven en soms Ninthe ook, waardoor het evenement zelf voor mij een stuk minder leuk zou zijn zo zonder hond en tegelijkertijd de dag voor de honden ook minder leuk zou zijn omdat ze alleen moesten blijven. Bij moeten komen is, zoals ik het hier gebruik, de tijd die nodig is om een vergelijkbaar evenement minimaal evengoed qua hoeveelheid prikkels aan te kunnen. Bij een poedelwandeling is dat over het algemeen 3 tot 4 dagen, waarvan 1 tot 1.5 dag slapen. Bij dit evenement schat ik in dat het zo'n 5 dagen duurt met 1.5 tot 2 dagen slapen (inclusief vandaag, we zijn al weer terug).
Ze deed het overigens boven verwachting goed, alleen het er heen lopen en weer terug van lopen (2x30 minuten) vond ze lastiger dan verwacht. Het was op zich het standaard rondje in Wageningen zoals we die de laatste periode dat ik daar woonde dagelijks met hen liep, maar nu zonder zusje en met kleine veranderingen (hekken). Eenmaal op de berg, waar het heel anders was, besloot ze het al snel los te laten en vond ze het meeste prima tot echt leuk. Ze heeft met allerlei vreemden lopen kroelen en ze heeft meerdere complimentjes gehad dat ze zo rustig en ontspannen was. Ik had rekening gehouden met dat ik het risico liep daar maar een kwartiertje te zijn (los van 30 minuten heen en 30 min. terug) omdat het toch te veel was, maar uiteindelijk zijn we er zo'n 3 uur geweest. Toen zag je dat haar koppie aardig vol was en zijn we teruggelopen. Niet knock-out gegaan in de auto, niet lopen hyperen in de auto, wel direct gaan liggen en ontspannen.
Terug on-topic:
28 mei vind ik ook best. Mij maakt het allemaal niet uit.
Wie kan (lijstje kopiëren en je naam toevoegen):
14 mei 9.30 - Domor
14 mei 13.00 - Domor
28 mei 9.30 - Domor
28 mei 13.00 - Domor
Ze deed het overigens boven verwachting goed, alleen het er heen lopen en weer terug van lopen (2x30 minuten) vond ze lastiger dan verwacht. Het was op zich het standaard rondje in Wageningen zoals we die de laatste periode dat ik daar woonde dagelijks met hen liep, maar nu zonder zusje en met kleine veranderingen (hekken). Eenmaal op de berg, waar het heel anders was, besloot ze het al snel los te laten en vond ze het meeste prima tot echt leuk. Ze heeft met allerlei vreemden lopen kroelen en ze heeft meerdere complimentjes gehad dat ze zo rustig en ontspannen was. Ik had rekening gehouden met dat ik het risico liep daar maar een kwartiertje te zijn (los van 30 minuten heen en 30 min. terug) omdat het toch te veel was, maar uiteindelijk zijn we er zo'n 3 uur geweest. Toen zag je dat haar koppie aardig vol was en zijn we teruggelopen. Niet knock-out gegaan in de auto, niet lopen hyperen in de auto, wel direct gaan liggen en ontspannen.
Terug on-topic:
28 mei vind ik ook best. Mij maakt het allemaal niet uit.
Wie kan (lijstje kopiëren en je naam toevoegen):
14 mei 9.30 - Domor
14 mei 13.00 - Domor
28 mei 9.30 - Domor
28 mei 13.00 - Domor
- Leonie&Evi
- Actief
Ik heb geen idee hoe ik moet kopiëren en plakken via de iPad, maar ik kan op 28 mei alle twee de tijden.
Mits er meer 'kleine' hondjes mee gaan. Evi tussen alleen maar grote poedels is niet zo'n goed idee...
Mits er meer 'kleine' hondjes mee gaan. Evi tussen alleen maar grote poedels is niet zo'n goed idee...
- Domor
- Zeer actief
Ik heb geen vervoer meer (auto is exit) en behalve jou is er geen belangstelling dus ik vrees dat het afgeblazen moet worden. Helaas.