Wij staan al een tijdje op de lijst voor een Lagotto pup, maar aangezien het niet lijkt dat we er van het nestje dat er nu is ééntje zullen krijgen, ben ik eens wat gaan rondneuzen naar andere opties. Daarbij is mijn oog gevallen op een Lagotto reutje van 13 maanden, die weg moet vanwege gezondheidsproblemen van de eigenaars. Onze vorige hond hadden we reeds als pup, dus ik weet niet goed wat ik van een verplaatser moet verwachten. Hier dus een aantal (erg cliché) vragen waar ik mee zit, en jullie me hopelijk mee kunnen verder helpen
- Kan je met een herplaatser een even goede band opbouwen als met een pup?
- Wat als zo'n volwassen reu opeens in huis begint te markeren?
- Ik zou graag met hem agility beginnen en heb gelezen dat je daar best als pup al rustig aan begint. Kan het met een (bijna) volwassen hond dan ook wel gewoon? (Op voorwaarde dat hij het leuk vindt natuurlijk
- Is het redelijk om van de eigenaars een 'proefperiode te verwachten? Ik zou namelijk graag een hond hebben die overal mee naartoe kan (stad, trein, tram, bus, markt, vrienden ...) en Lagotto's staan er wel om bekend wat schrikachtig te kunnen zijn, vandaar deze vraag. Wat als de hond bv panisch wordt? (Die proefperiode zou ook zijn om te zien of het goed gaat met de honden van mijn zus, waar hij zou logeren als we eens op vakantie gaan)
- Ik heb al wat rondgelezen, en de eerste dingen die belangrijk zijn, schijnen rust en regelmaat te zijn. Is het dan wel een goed idee om hem te gaan 'testen' door hem overal zo veel mogelijk mee naartoe te nemen?
Kom maar op met die succesverhalen over de herplaatsers die jullie in huis hebben gehaald