Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aanleglijn
Moderator: moderatorteam
- Hamilton
- Zeer actief
aanleglijn
Wie heeft er ervaring met een grondpin en stalen kabel(aanleglijn)?
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
- Aantal honden: 1
Re: aanleglijn
Jij bedoelt twee plnnen in de grond, tussen afstand een paar meter, daar tussen een stalen kabel, daaraan met ring en ketting de hond zodat ze heen en weer kan lopen?
op deze manier zetten wij vroeger wel eens een geit of schaap buiten , alleen dan geen stalen draad maar een ketting of dik touw.
Weet niet of deze manier de bedoeling is.
op deze manier zetten wij vroeger wel eens een geit of schaap buiten , alleen dan geen stalen draad maar een ketting of dik touw.
Weet niet of deze manier de bedoeling is.
-
- Zeer actief
Wij hadden zo n stalen wokkel pin. weet niet of je dat bedoeld?
Wij hadden waarschijnlijk niet zo'n stevig exemplaar want na een paar keer gebruiken in harde grond was ie helemaal vervormd. En dan is ie niet meer te gebruiken helaas.
Zag ze laatst ook bij de action liggen, maar deze leken me net zo n slechte kwaliteit als onze oude.
Wil zelf ook wel weer een nieuwe, maar deze moet dan wel een goede kwaliteit zijn..
Misschien heeft iemand tips voor een goeie die ook een harde ondergrond aankan?
Wij hadden waarschijnlijk niet zo'n stevig exemplaar want na een paar keer gebruiken in harde grond was ie helemaal vervormd. En dan is ie niet meer te gebruiken helaas.
Zag ze laatst ook bij de action liggen, maar deze leken me net zo n slechte kwaliteit als onze oude.
Wil zelf ook wel weer een nieuwe, maar deze moet dan wel een goede kwaliteit zijn..
Misschien heeft iemand tips voor een goeie die ook een harde ondergrond aankan?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Lanavandevledders
- Zeer actief
Gewoon de ouderwetse stalen pinnen, die krijgt een olifant nog niet krom, misschien bij een ijzerwarenzaak
- Hamilton
- Zeer actief
Bedankt zover voor jullie antwoorden. De bedoeling is idd een stevige kurkentrekker met daaraan een stalen( met kunststof omhulde) kabel. Dus wie weet een goede en stevige kabel?
- Lanavandevledders
- Zeer actief
Sleepkabels ? Garage bedrijf,
waarom trouwens omhuld met kunstof?
- Lanavandevledders
- Zeer actief
Sleepkabels ? Garage bedrijf,
- Hamilton
- Zeer actief
Wordt de kabel niet zo vies omdat deze meestal op de grond/zand/modder ligt.Lanavandevledders schreef:Sleepkabels ? Garage bedrijf,
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik heb Gimmick aan een gewone stalen schakel ketting liggen.
Werkt prima.
Zelf zou ik niet kiezen voor zo'n kurkentrekker.
Gimmick heeft al verschillende versleten en telkens vervormen ze heel makkelijk.
Ik heb haar nu aan een boom vast dus daar heb je niks aan.
Werkt prima.
Zelf zou ik niet kiezen voor zo'n kurkentrekker.
Gimmick heeft al verschillende versleten en telkens vervormen ze heel makkelijk.
Ik heb haar nu aan een boom vast dus daar heb je niks aan.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Hamilton
- Zeer actief
We willen dit meenemen op vakantie/kanoclub, daar kan ik hem ook aan 'n boom of paal binden, maar aangezien hij afgelopen zondag zomaar los liep ( riem doorgebeten) wil ik nu iets sterkers
Kurkentrekker, boom, paal, als het maar stevig is.

- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Gimmick kauwt dus ook de lijn door. Daarom heb ik voor een stalen schakel ketting gekozen.
En een boom...
En een boom...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
-
- Zeer actief
Het probleem van een rechte pin is dat ie gemakkelijker door de hond uit de grond getrokken kan worden..Mizzsylver schreef:ik weet niet hoe stevig het moet zijn, maar misschine is een steak-out pen welke ze in de sledehondensport gebruiken ook een optie. http://www.mushingsupplies.eu/Webwinkel ... ennen.html
Wij hebben deze ook voor het kamperen (zgn speciaal voor harde wind/hagelbui) maar ik zou daar niet mijn sterke hond aan durven binden tenzij je m niet onbewaakt laat...
- Simone-H
- Zeer actief
Ik heb zo'n kurketrekker ding van de Action. Daar zat een lijn van 5mtr. bij. Staal van binnen met kunststof aan de buitenkant. Vorig jaar op vakantie gebruikt. Die lijn kan je ook heel gemakkelijk aan iets anders vastmaken. Thuis gebruik ik hem als ik b.v. In de tuin bezig ben en Pepper zo toch bij me kan zijn, aan die stalen lijn. Zoon heeft een schroefoog in de muur gemaakt waar ik hem aan kan haken.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Jeannettebo
- Zeer actief
ik heb ooit bij een scheepswinkel een aanlegpin gehaald, 50 cm gehalvaniseerd staal. Die kregen Bo en Layla samen niet uit de grond

- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
Ik had zo'n kurkentrekkerpin met een gewone lange lijn van 5 meter. Jamie trok een keer op volle snelheid omdat hij uitviel naar een langslopende hond die hem uitdaagde.
Gevolg: grondpin verbogen, halsband kapot op de sluiting.
Ik had die pin gekocht bij een tuincentrum.
Wat je kan doen qua lijn is trouwens bijvoorbeeld een biothane lijn. Ideaal om schoon te houden, en sterk.
Gevolg: grondpin verbogen, halsband kapot op de sluiting.
Ik had die pin gekocht bij een tuincentrum.
Wat je kan doen qua lijn is trouwens bijvoorbeeld een biothane lijn. Ideaal om schoon te houden, en sterk.

- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Ik heb bij de Horticoop (zoiets als Welkoop of Boerenbond) een staalkabel gehaald. Wat bevestigingsmateriaal erbij en je kunt 'm om elke boom/paal lussen en kunnen ze niet doorkauwen. Was iets van € 15,- kwijt.
- Hamilton
- Zeer actief
Bedankt voor de tip, ik had deze aanleglijn ook ergens anders gezien maar was 3 x zo duurMizzsylver schreef:ik weet niet hoe stevig het moet zijn, maar misschine is een steak-out pen welke ze in de sledehondensport gebruiken ook een optie. http://www.mushingsupplies.eu/Webwinkel ... ennen.htmlDat zijn lange, sterke rechte pinnen, en daar zou je dan zo'n lijn aan kunnen hangen: https://tims.nl/_1-petgear-tie-out-cabl ... GwodXd8OOg met een veer zodat hij niet meteen een klap krijgt als hij op het eind van de lijn komt.

- Hamilton
- Zeer actief
Ik heb nu een kabel gekocht, maar idd Welkoop/bouwmarkt heeft kettingen etc op de rol, kan ik altijd nog een ketting kopen met 2 karabijn haken, mocht deze staalkabel het toch niet reddenHippo schreef:Ik heb bij de Horticoop (zoiets als Welkoop of Boerenbond) een staalkabel gehaald. Wat bevestigingsmateriaal erbij en je kunt 'm om elke boom/paal lussen en kunnen ze niet doorkauwen. Was iets van € 15,- kwijt.