Maar daarintegen kan het ook een ontzettend bescheiden hondje, met name bij andere honden in de buurt.
Toen wij Dux nog hadden was Dux best wel aanwezig, wij hebben op een gegeven moment een GT in de hand genomen vanwege Dux zijn gedrag buiten. Maar deze GT wilde ook zien hoe het er thuis aan toe ging.
Een van de dingen die deze GT opviel was dat Dana zich zelf wegcijferde, ze liet zich aan de kant duwen. En als er iemand binnen kwam en Dux blokte haar dan liep ze naar haar mand. Ze laat zich aan de kant zetten en doet hier niets mee. Ook buiten doet ze dit, wordt ze aan de kant geduwd tijdens het lopen, prima dan gaat ze wel ergens achter aan sjokken.
Dux is in Januari herplaatst, Dana werd buiten bijdehand, ging slechter luisteren en werd weer ontzettend knuffeling. Ze wilde lekker bij mij knuffelen, lag lekker op de bank te slapen en sliep lekker bij mij op bed als ik 's avond alleen was.
Nu is Dino sinds 2 weken in huis en Dana gaat weer precies het zelfde gedrag vertonen als bij Dux. Dana ligt alleen nog maar in haar mand, want Dino ligt op de bank. Op het moment dat ik thuis kom en de honden staan bij mij en Dino blokt haar en ik wil haar dan alsnog aandacht geven dan loopt ze toch weg en gaat met haar knuffel in de mand liggen. Ze ligt nog maar een paar minuten bij mij in bed en gaat dan weer naar beneden. Dino ligt dan niet op bed, hij ligt op een kussen in de slaapkamer.
Terwijl in mijn ogen Dino niet het zelfde gedrag vertoont als dat Dux deed. Dino is veel rustiger, is niet zo opdringerig als dat Dux was. Maar hij kan wel af en toe Dana afblokken.
Het advies toentertijd van de GT was, geef Dana een eigen plek (dat was toen boven omdat Dux niet boven kwam). Zodat zij een eigen prive plekje heeft waar ze alleen aandacht krijgt.
Wat moet ik hiermee, moet ik zoals de GT zei haar individuele aandacht geven, of een speciaal plekje wat alleen voor haar is?
Of is het dramaqueen gedrag en is ze het aan het afdwingen?
Dana vindt overigens Dino helemaal het einde, ze zijn 4x dag aan het spelen samen, en dat is regelmatig op uitnodiging van Dana, dan staat ze met zo'n uitgestreken bek voor hem zo van kom je nog. Of dan duwt ze haar kont in zijn gezicht.
Er is 1 plek waar ze zich niet laat weg jagen en dat is haar mand. Op het moment dat Dino (en ook Dux toen) in de mand willen stappen waar zij inligt dan geeft ze een duidelijk grom en gaat ze er ook niet uit. Maar ze laat zich wel door Luna (de labrador van mijn schoonzusje) uit de mand jagen.