Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
2 chihuahua's doodgebeten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
2 chihuahua's doodgebeten
Voor de verandering..
http://www.hartvannederland.nl/video/ha ... -den-haag/
http://www.hartvannederland.nl/video/ha ... -den-haag/
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Re: 2 chihuahua's doodgebeten
Je zou haast bang worden om weer een hond te nemen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
"De politie heeft de man geadviseerd zijn hond te muilkorven..."
3x een hondje van mij doodbijten, al is het dan een (toch al fragiele) chihuahua... Niet lullig bedoeld, maar daar ging bij mij toch echt de spuit in.

3x een hondje van mij doodbijten, al is het dan een (toch al fragiele) chihuahua... Niet lullig bedoeld, maar daar ging bij mij toch echt de spuit in.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Die eigenaar met zijn mijn hond is niet gevaarlijk , ze hebben godbetert een hondje doodgebeten en het lijkt me dat je daarom alles op alles gaat zetten om te zorgen dat zoiets nooit meer kan gebeuren
iets wat je in eerste instantie al had moeten doen. Dit soort eigenaars moet je met zware middelen om de oren slaan want zelf hebben ze klaarblijkelijk niet het verstand daarvoor.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Daar zou ik dus echt iedere raadsvergadering aanwezig zijn en aankaarten en de burgemeester 'stalken'.
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- Aantal honden: 1
Wat zijn dat toch voor halve maatregelen steeds
Die hond heeft al DRIE honden doodgebeten. En dan 'krijgt de buurman het advies' om de hond te muilkorven

Die hond heeft al DRIE honden doodgebeten. En dan 'krijgt de buurman het advies' om de hond te muilkorven

_Esmee
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Ja dat bedoelde ik dus ook.tobi__ schreef:Wat zijn dat toch voor halve maatregelen steeds![]()
Advies om te muilkorven...

Ik zou -even heel wraakzuchtig- niet rusten voordat die hond ook dood was.
En zelf tot die tijd geen hond meer nemen denk ik.

-
- Zeer actief
Die mevrouw heeft wel vaak drama in de media staan zeg.... Over een traplift, gegijzelde honden en nu dit.
Hier staat meer informatie:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3421875 ... weede-keer
Hier staat meer informatie:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3421875 ... weede-keer
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
ik wandel de laatste jaren echt niet meer relax hoor, met dank aan die aso eigenarengonnie schreef:Je zou haast bang worden om weer een hond te nemen.

denk echt dat dit mijn laatste honden zijn, want zo leuk is het niet meer om met wat kleinere honden te wandelen

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Verschrikkelijk weer 

Ik zou mede om die reden ook geen klein hondje willen. Niet dat mijn honden wel partij zijn voor een spa, maar ze zullen ook niet met één hap doormidden zijn. Die kleine hondjes zijn zo kwetsbaar...Lizzie. schreef:ik wandel de laatste jaren echt niet meer relax hoor, met dank aan die aso eigenarengonnie schreef:Je zou haast bang worden om weer een hond te nemen.![]()
denk echt dat dit mijn laatste honden zijn, want zo leuk is het niet meer om met wat kleinere honden te wandelen

- -tycho
- Zeer actief
Of je koopt een jasje zoals Taffy de Peekapoo draagt,
Wat een lol , de naam, het ras en de jas...
Als bonus kan je de aanvaller ook nog met stroom zappen.
Wat een lol , de naam, het ras en de jas...

Als bonus kan je de aanvaller ook nog met stroom zappen.
-
- Zeer actief
Het blijkt uit de reacties van iemand die erbij was dat 1 chihuahua los liep of schoot en de meneer om de hoek kwam en zijn beide staffords (ook nog drachtig de teef..) niet kon houden en beide een chihuahua grepen...Tara schreef:Ja maar, wat is er nou eigenlijk gebeurd? En waar?
We weten dat die stafford chihuahua's doodgebeten heeft. Meer niet.
Misschien waren die chihuahua's wel ontflipt en in de buurtuin beland? Misschien liepen ze los op de aangelijnde stafford af? Misschien is de stafford uitgebroken en de tuin van de buren ingedoken om daar de chihuahua's te pakken... We weten helemaal niks.
Die reacties ook..dat het zulke lieve honden zijn. Ja vast, daarom staat er dagelijks in de krant dat er weer een hond vermoord is.
-
- Zeer actief
Het blijkt uit de reacties van iemand die erbij was dat 1 chihuahua los liep of schoot en de meneer om de hoek kwam en zijn beide staffords (ook nog drachtig de teef..) niet kon houden en beide een chihuahua grepen...Tara schreef:Ja maar, wat is er nou eigenlijk gebeurd? En waar?
We weten dat die stafford chihuahua's doodgebeten heeft. Meer niet.
Misschien waren die chihuahua's wel ontflipt en in de buurtuin beland? Misschien liepen ze los op de aangelijnde stafford af? Misschien is de stafford uitgebroken en de tuin van de buren ingedoken om daar de chihuahua's te pakken... We weten helemaal niks.
Die reacties ook..dat het zulke lieve honden zijn. Ja vast, daarom staat er dagelijks in de krant dat er weer een hond vermoord is.
-
- Zeer actief
Ik heb trouwens altijd een zakmes en veedrijver bij me als ik met de honden loop.
In december is mijn hondje bijna doodgebeten door een windhond (van een vriendin notabene) werd ze gezien als konijntje?
Ik ontloop HR rassen met de grootst mogelijke bocht, ga nooit meer naar het strand of losloop gebieden. Er zijn echt teveel moord partijen en ik wil mijn honden niet kwijt.
Ze lopen wel dagelijks in het bos (maar heel rustig en geen losloop gebied) en op grote privé terreinen dus ze komen gelukkig niets te kort.
Durf het gewoon niet meer.
In december is mijn hondje bijna doodgebeten door een windhond (van een vriendin notabene) werd ze gezien als konijntje?
Ik ontloop HR rassen met de grootst mogelijke bocht, ga nooit meer naar het strand of losloop gebieden. Er zijn echt teveel moord partijen en ik wil mijn honden niet kwijt.
Ze lopen wel dagelijks in het bos (maar heel rustig en geen losloop gebied) en op grote privé terreinen dus ze komen gelukkig niets te kort.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
tobi__ schreef:Wat zijn dat toch voor halve maatregelen steeds![]()
Nee volgens mij is dat niet zo , er is eerder een hondje van deze dame doodgebeten maar dat was niet door deze hond(en) begrijp ik uit het verhaal.
Maakt het uiteraard niet minder voor deze dame

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Wij krijgen wel weer een hond. Maar ik loop s'ochtends toch vroeg en dan kom ik geen vervelende honden tegen. Hooguit tijdens de middagwandeling, maar dan lopen we in het Hitlandbos en daar kan je ver weg kijken, dus dan zie ik honden die ik niet vertrouw van verre aankomen.Lizzie. schreef:ik wandel de laatste jaren echt niet meer relax hoor, met dank aan die aso eigenarengonnie schreef:Je zou haast bang worden om weer een hond te nemen.![]()
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Het zijn zulke lieve hondenNanna schreef:waarom neem je honden die je niet kunt houden? Of waarvan je de moeite niet wilt nemen ze het trekken af te leren?Desi&Bibi schreef: zijn beide staffords niet kon houden en beide een chihuahua grepen
Hier is een Shar pei opengebeten omdat de baas van een Akita 'hem niet kon houden'. Sodemieter even lekker op met je agressieve spul.

Geen idee Nanna... ik zou niet eens een hond- agressief ras willen, laat staan een hond die ik niet kan houden.
Volgens de reacties ligt het altijd aan de kleine hondjes die keffen. Is blijkbaar een geldige reden voor hun om hun hond zo'n klein 'kut keffertje' dood te laten bijten.
Idioten
-
- Zeer actief
Ik begrijp je volkomen. Een waarschuwing is echter op zijn plaats. Een "veedrijver" is een stroomstootwapen. Die valt volgens de wet wapens en munitie in Cat.2. Cat.2 is daarmee gelijk de strengste van de vier categorieën. De straf voor het dragen ervan is dan ook flink hoger dan dat je aangetroffen word met een niet automatisch vuurwapen. Dit geldt overigens ook voor o.a. CS gas en pepperspray.Desi&Bibi schreef:Ik heb trouwens altijd een zakmes en veedrijver bij me als ik met de honden loop.
Een zakmes is niet verboden. Echter, wat zijn de juridische gevolgen als je een zakmes inzet om je eigen hond te redden? Ik heb geen idee. Een aantal maanden geleden was ik getuige van een aanval van een klapkaak naar een gezelschapshondje. De klapkaak werd voor hij aanviel eerst flink opgehitst door zijn begeleider die in de veronderstelling was dat niemand dit zag. Binnen een mum van tijd stonden er veel mensen omheen. De klapkaak liet voortijdig los omdat een van de omstanders het beest had neergestoken. Dit speelde zich af bij een winkelcentrum van een tokkenwijk waar klapkaken een normaal dagelijks beeld vormen. Om het slachtoffer bekommerde zich niemand. Ook de politie die ter plaatse kwam had alleen maar interesse in de messentrekker die ze overigens nooit gepakt hebben. Gelukkig maar want die zou het beslist niet overleefd hebben. Iedereen had het te doen met de klapkaakeigenaar. Als psychiatrisch patiënt had hij slechts een Wajonguitkering en werd ook nog eens gestraft met een dure dierenartsrekening.
Ik vermoed zomaar dat als de dader bekend was en aangehouden werd hij juridisch een flinke douw zou krijgen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
Hmm. Ik heb destijds opgezocht wat de gevolgen waren van de veedrijver maar vond daar niks over. Niet best dus. Ik liet de pepperspray om die reden al thuis.Wolfsblut schreef:Ik begrijp je volkomen. Een waarschuwing is echter op zijn plaats. Een "veedrijver" is een stroomstootwapen. Die valt volgens de wet wapens en munitie in Cat.2. Cat.2 is daarmee gelijk de strengste van de vier categorieën. De straf voor het dragen ervan is dan ook flink hoger dan dat je aangetroffen word met een niet automatisch vuurwapen. Dit geldt overigens ook voor o.a. CS gas en pepperspray.Desi&Bibi schreef:Ik heb trouwens altijd een zakmes en veedrijver bij me als ik met de honden loop.
Een zakmes is niet verboden. Echter, wat zijn de juridische gevolgen als je een zakmes inzet om je eigen hond te redden? Ik heb geen idee. Een aantal maanden geleden was ik getuige van een aanval van een klapkaak naar een gezelschapshondje. De klapkaak werd voor hij aanviel eerst flink opgehitst door zijn begeleider die in de veronderstelling was dat niemand dit zag. Binnen een mum van tijd stonden er veel mensen omheen. De klapkaak liet voortijdig los omdat een van de omstanders het beest had neergestoken. Dit speelde zich af bij een winkelcentrum van een tokkenwijk waar klapkaken een normaal dagelijks beeld vormen. Om het slachtoffer bekommerde zich niemand. Ook de politie die ter plaatse kwam had alleen maar interesse in de messentrekker die ze overigens nooit gepakt hebben. Gelukkig maar want die zou het beslist niet overleefd hebben. Iedereen had het te doen met de klapkaakeigenaar. Als psychiatrisch patiënt had hij slechts een Wajonguitkering en werd ook nog eens gestraft met een dure dierenartsrekening.
Ik vermoed zomaar dat als de dader bekend was en aangehouden werd hij juridisch een flinke douw zou krijgen.
Ik vrees dat ik met een veedrijver ook niet veel kan. Als een andere hond mijn hond in zijn bek heeft krijgt mijn hond net zo goed stroom?
Ik vind het echt omgekeerde wereld dat je als gezeldschaps hondjes eigenaar niet meer veilig over straat kan.
-
- Zeer actief
Wat versta je onder gezelschapshond? En anders nog, wat is het tegenovergestelde daarvan? Of is er ook nog een tussenhond?Desi&Bibi schreef:
Ik vind het echt omgekeerde wereld dat je als gezeldschaps hondjes eigenaar niet meer veilig over straat kan.
-
- Zeer actief
Moet ik hier serieus antwoord op geven? Het doet er verder ook niet toe. Wat er wel toe doet zijn de dagelijks dood gebeten of zwaar verwonde honden door een klapkaak.blondie schreef:Wat versta je onder gezelschapshond? En anders nog, wat is het tegenovergestelde daarvan? Of is er ook nog een tussenhond?Desi&Bibi schreef:
Ik durf (en vele met mij) bv niet meer naar het strand met mijn kleine hondjes. Het risico op een agressieve hond is te groot.
-
- Zeer actief
bij de prutsers van de politie en justitie
ligt prioriteit nou eenmaal niet bij dit soort "incidenten" 1 ding weet ik wel ,ga gewoon voor eigen rechter spelen ,zoveel voorbeelden waar aangifte totaal geen zin heeft , verspilling van tijd en energie en alleen maar frustratie ,.

-
- Zeer actief
A joh, er lopen hier mensen met een Portugese waterhond die hem niet kan houden, last van mijn rug, dat b eest duikt overal op wat 4 poten heeft om te bijtenNanna schreef:waarom neem je honden die je niet kunt houden? Of waarvan je de moeite niet wilt nemen ze het trekken af te leren?Desi&Bibi schreef: zijn beide staffords niet kon houden en beide een chihuahua grepen
Hier is een Shar pei opengebeten omdat de baas van een Akita 'hem niet kon houden'. Sodemieter even lekker op met je agressieve spul.