Ik denk dat het gewoon een kwestie is van proberen en langzaam op bouwen. Misschien dat ze samen kunnen? En natuurlijk wel alleen bij een pension waar je echt een goed gevoel hebt maar dat hoef ik er denk ik niet bij te zeggen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond met verlatingsangst in pension
Moderator: moderatorteam
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Hond met verlatingsangst in pension
Nova heeft dan geen verlatingsangst maar is wel bang van andere honden en harde geluiden. Toch ben ik haar gaan aanleren om naar het pension te gaan. In goed overleg en in kleine stappen. Eerst 2x alleen overdag dag en dan alleen. De eerste keer om 11u gebracht en om 15u gehaald, 2e x wat langer. Daarna met Skye samen 2x een dag en daarna een nacht. Zo heeft ze er langzaam aan kunnen wennen en nu gaat het super goed. Nu vind Skye het echt een feest om naar het pension te gaan en daar trekt ze zich heel erg aan op.
Ik denk dat het gewoon een kwestie is van proberen en langzaam op bouwen. Misschien dat ze samen kunnen? En natuurlijk wel alleen bij een pension waar je echt een goed gevoel hebt maar dat hoef ik er denk ik niet bij te zeggen.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ik zou een kleinschalige opvang zeker proberen.
Of misschien bij iemand thuis zoals via https://www.hondenoppas.nl/
Of misschien bij iemand thuis zoals via https://www.hondenoppas.nl/
- AnnekeP
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
zou het ook werken als er iemand komt die de hele dag in jullie huis is? Of is dat praktisch niet te regelen?
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Leg je niet onterecht de link met verlatingsangst teveel?
Je schrijft zelf dat er niks aan de hand was toen jullie thuis kwamen, niet qua zenuwen en niet qua eten, daarna is hij pas weer slechter gaan eten e.d.
Ik zou nog eens naar de DA gaan voor die eet-maag/darm problemen, die kunnen natuurlijk ook geheel los staan van het alleen thuis zijn. Doran heeft ook een redelijk zwakke maag, is snel misselijk als hij eens wat anders te eten krijgt, eet regelmatig meerdere keren per dag veel gras enz. Dan let ik weer een tijdje beter op, vaste dingen eten, koekjes e.d en hij mag dan niks vreemds van vrienden ofzo, als het heel erg is geef ik hem een week maagbeschermers en dan gaat het gelukkig vrij snel weer goed.
Ik denk dat als het echt met verlatingsangst te maken had gehad, dat je dan bij thuiskomst al een zenuwlijer had aangetroffen die aan het miepen, kwijlen en weet ik veel wat nog meer was en dan waarschijnlijk ook niet had willen eten.
Je schrijft zelf dat er niks aan de hand was toen jullie thuis kwamen, niet qua zenuwen en niet qua eten, daarna is hij pas weer slechter gaan eten e.d.
Ik zou nog eens naar de DA gaan voor die eet-maag/darm problemen, die kunnen natuurlijk ook geheel los staan van het alleen thuis zijn. Doran heeft ook een redelijk zwakke maag, is snel misselijk als hij eens wat anders te eten krijgt, eet regelmatig meerdere keren per dag veel gras enz. Dan let ik weer een tijdje beter op, vaste dingen eten, koekjes e.d en hij mag dan niks vreemds van vrienden ofzo, als het heel erg is geef ik hem een week maagbeschermers en dan gaat het gelukkig vrij snel weer goed.
Ik denk dat als het echt met verlatingsangst te maken had gehad, dat je dan bij thuiskomst al een zenuwlijer had aangetroffen die aan het miepen, kwijlen en weet ik veel wat nog meer was en dan waarschijnlijk ook niet had willen eten.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
De ervaring met mijn honden is dat ze in een pension heel ander gedrag vertonen dan thuis. Ik had verwacht dat Mayke alles bij elkaar zou toeteren, maar de eigenaar zei dat ze dat helemaal niet gedaan heeft. In jou situatie zou ik een keer een pension voor een dag proberen, en aan de eigenaar van het pension vragen op hem op een paar momenten te filmen.
De kleinschalige opvang bij iemand thuis die ik de laatste tijd gebruik ziet ook heel ander gedrag bij mijn honden. Misschien is die opvang ook wat voor jou? Het zit wel in Leeuwarden maar volgens mij is dat voor jou wel te rijden. Voordeel voor mij is dat honden daar niet ingeënt hoeven te zijn, mijn honden kunnen goed overweg met de 2 reuen die er al zijn en worden lekker uitgelaten.
De kleinschalige opvang bij iemand thuis die ik de laatste tijd gebruik ziet ook heel ander gedrag bij mijn honden. Misschien is die opvang ook wat voor jou? Het zit wel in Leeuwarden maar volgens mij is dat voor jou wel te rijden. Voordeel voor mij is dat honden daar niet ingeënt hoeven te zijn, mijn honden kunnen goed overweg met de 2 reuen die er al zijn en worden lekker uitgelaten.
Laatst gewijzigd door Paisley op 18 mei 2017 18:24, 1 keer totaal gewijzigd.

- labje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador retriever
Ik zou het laten zoals je blijkbaar al jaren doet.Heavy schreef:Jip heeft een terugval gehad . Het ging heel goed met alleen blijven op de vaste uurtjes en ook als ik wat onverwachte korte momenten wegging was er niks aan de hand .
Rond Pasen zijn we weer voor het eerst een hele dag weggeweest .
Naar mijn dochter en we zijn dan 10 uur van huis .
Jip en Heavy zijn dan in hun eigen huis en worden 2 keer uitgelaten en krijgen vers water en eten .
Dat gaat al jaren zo door dezelfde bekende persoon .
Jip heeft die dag ook niks laten merken en at ook gewoon zijn brokken op .
Toen we thuis kwamen heb ik ook niks gemerkt , geen overdreven gehijg of natte vloer van het kwijlen.
Dit, omdat er aan Jip niets bijzonders te merken viel toen je thuis kwwam.
Alternatief lijkt me meenemen en het gepiep in de auto op de koop toenemen.

- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik zie niet helemaal in hoe naderhand slechter eten nog verlatingsangst kan zijn? Verlatingsangst manifesteert zich toch direct, al je weg gaat en bent. Ik denk eigenlijk dat er geen verband is als ik dit zo hoor en dat hij gewoon last van maagzuur heeft. Uit ervaring kan ik zeggen dat dat soms een hele periode weg blijft en dan ineens een periode weer opspeelt. Gewoon zomaar.
- Lancelot
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 9
Anders overleg je het toch met het kleinschalige pension? Zij zullen het vast wel eerder aan de hand gehad hebben. Misschien kunnen ze in overleg een halve dag. En dat je dan contact houd. En dat je aan de hand van hoe de hond reageert, overlegt of je ze komt halen, of dat je ze iets langer laat blijven.

- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Kibo heeft verlatingsangst en als we ook maar iets gaan ondernemen moet ik rekening houden met hem.
Dus oppas aan huis als we gaan uiteten of naar mijn werk als we een dagje met de kinderen weggaan.
Maar als we op vakantie gaan; gaat hij op mijn werk in de kennel en dan is er niets aan dehand. Hij doet het daar prima en draait mee met de rest.
Als we weer thuis komen is hij ook niet extra op mij gericht.
Dus oppas aan huis als we gaan uiteten of naar mijn werk als we een dagje met de kinderen weggaan.
Maar als we op vakantie gaan; gaat hij op mijn werk in de kennel en dan is er niets aan dehand. Hij doet het daar prima en draait mee met de rest.
Als we weer thuis komen is hij ook niet extra op mij gericht.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Achja dat soort fratsen haal ik ook wel uit hoor, liever een uurtje langer rijden dan je hond achterlaten op een plek die je niet vertrouwt. Maar er is bij jou in de buurt vast ook wel iets te vinden wat geschikt is.Heavy schreef:Nou dan moeten we van Drenthe naar Friesland om vervolgens naar België te rijdenPaisley schreef:De ervaring met mijn honden is dat ze in een pension heel ander gedrag vertonen dan thuis. Ik had verwacht dat Mayke alles bij elkaar zou toeteren, maar de eigenaar zei dat ze dat helemaal niet gedaan heeft. In jou situatie zou ik een keer een pension voor een dag proberen, en aan de eigenaar van het pension vragen op hem op een paar momenten te filmen.

- AnnekeP
- Vaste gebruiker
Aan de ene kant is het ook nogal wat. Aan de andere kant hoort het er gewoon bij denk ikHeavy schreef:Ik vind dat nogal wat . Maar ik vind een opvang eigenlijk nog moeilijker merk ik . Het is gewoon een hond met een gebruiksaanwijzing . Ik heb hem tot 3 keer toe naar een trimster gebracht en achtergelaten en bij alle 3 de keren kreeg ik de boodschap dat het een vervelende hond was en ik hoefde niet meer terug te komenAnnekeP schreef:zou het ook werken als er iemand komt die de hele dag in jullie huis is? Of is dat praktisch niet te regelen?![]()
Terwijl ik vond dat hij druk en onrustig was en ja dan staat hij niet stilpas bij de vierde trimster kreeg ik te horen dat het een schat van een hond was maar dat hij heel onrustig was . Die trimster was zelf heel erg rustig en had engelengeduld met hem .
Die lange uitjes doen we niet meer . Of hij gaat mee maar dan hebben we nog het probleem met autorijden op te lossenmaar het is wel een idee om in de vakantie uitjes te plannen als dochter thuis is natuurlijk .
Zij kan en mag Heavy niet uitlaten maar dan kan zwager eventueel dan gewoon voor komen .
Om hem in een opvang te doen zou ik ook moeilijker vinden.
Voorlopig zou ik, als ik jou zo hoor, indd voor de optie met dochter en zwager gaan, en misschien het autorijden langzaam proberen te trainen als het voor jou oké voelt.
Het medische/misselijke stuk zou ik ook onderzoeken, just in case je de link verkeerd legt. Ik kan me jouw gedachtengang goed voorstellen hoor, en het lastige is ook dat, als je wel goed zit, het voor hem naar is om al die andere opties te testen. Zo zou ik iig denken..
Is het een idee om op de dag zelf dat je weg bent en een of twee dagen daarna de aminocalm op t hogen?
Kun je Heavy eigenlijk wel meenemen en Jip bij dochter laten? of gaat ie dan ook erg van z'n theewater?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Stomme vraag misschien. Heeft hij als dit gebeurt steeds dezelfde persoon die hem uitlaat? Misschien heeft die persoon wel zelf een lekker koekje of iets bij waar hij niet tegen kan en daardoor wat misselijk is?