Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

onweer

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

onweer

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Hoe reageren jullie honden op onweer,

we hebben inmiddels een paar onweersbuien mee gemaakt, en voor lana was dit nieuw,
bij een paar knallen sprong ze op en keek ze rond, zo van wat is dit, komt er iets aan maar ik zie niks en ging toen weer verder met haar eigen ding, ze bleef wel allert, en 1 keer s,nachts, een beste bui, maar heb daar verders geen aandacht aan besteed, gewoon ff naar de wc gegaan en uit mijn oog hoek haar bekeken , wel allert maar verders rustig, dus denk laat het maar zo, dan gaat zij er ook geen punt van maken,
Misschien valt het dan straks met oud en nieuw ook allemaal mee.

Ben beniieuwd hoe of dit bij jullie gaat
Sandra&co

Re: onweer

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Geen enkele reactie.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Pom reageert niet. Karel kan nog weleens wat schrikken van de eerste knal maar dan kijkt ie naar mij of naar Pom rn dan is t verder prima. Hij is niet bang van onweer op zich maar hij is algemeen wel een schrikkerd. Gelukkig herstselt ie wel goed altijd
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Als het onweer veel herrie maakt dan wil Ari wel eens opkijken, maar meer verstoord dan angstig.
Afbeelding
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wilma is erg bang voor onweer. Ze ligt dan te rillen en hijgen. Als er onweer in de lucht zit wil ze niet naar buiten. Neem je haar toch mee maar buiten, dan is ze alleen maar in paniek en ze plast niet. Het gaat niet alleen om de hardheid van het geluid, ze raakt al in paniek bij gerommel in de verte of zelfs als ik nog niks hoor.
Laatst gewijzigd door Sabi85 op 18 mei 2017 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Kan ik kort over zijn: niet.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

In het andere topic gereageerd, zal het hier herhalen

Hier trekken ze zich er ook niet veel van aan. Gait heeft z'n eerste onweersbui ook meegemaakt. Stelde nog weinig voor, klapt de aardlekschakelaar om. Toen wist ik al wat er kwam. En inderdaad, seconde of drie later en enorme klap. Ze keken wel op toen de stroom eraf vloog, maar op de donderslag reageerden ze weer vrijwel niet. Verder viel het redelijk mee met het onweer. De plensbui die ook langs kwam was vele maken boeiender volgens Gait. Die ging dus op de achterpoten en met de voorpoten op de vensterbank om maar goed naar buiten te kunnen kijken naar de regen. Vuurwerk met oud en nieuw was ook geen enkel probleem (toen was Gait ongeveer 11 weken)
Stabij Odie
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Stabij Odie »

Odie vindt de flitsen maar raar, verder reageert hij niet.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kiwi reageert niet, Mayke reageert soms waaks door aan te slaan, maar alleen bij de eerste paar klappen.

Het bizarre is dat we afgelopen zomer in de Alpen in de bergen in een miezerig tentje hebben gezeten met erg veel onweer, wat dan ijzingwekkend door de bergen heen dreunt. Ik kreeg het op den duur Spaans benauwd, zo heftig ging het tekeer, maar die honden sliepen er dwars doorheen.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief

Hebben jullie honden dan ook dezelfde reactie met vuurwerk,
dus bang voor onweer, ook bang voor vuurwerk en andersom, of hebben ze hier verschil in, ?
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi is niet bang voor onweer en ook niet bang voor vuurwerk.
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Mila vindt onweer eng en wordt er nerveus van. Amoz vindt het ook niet leuk, die gaat rondlopen en steeds omhoog kijken alsof hij denkt dat het huis elk moment kan instorten. Ze herstellen beide wel redelijk snel; als het onweer achter de rug is, is alles weer oké. Amy en Tara reageren er totaal niet op.
Mila en Amoz zijn overigens ook allebei bang voor vuurwerk, Mila wel erger dan Amoz en ze is véél angstiger met vuurwerk dan bij onweer.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ted reageert totaal niet, Jazzy kijkt wel even op waar al die herrie vandaan komt maar dat stopt vanzelf weer na enkele knallen. Vuurwerk vond ze minder leuk, toen hielp het wel om haar lekker in een dekentje te rollen en geruststellend toe te spreken. Toen ging ze zoet op de bank liggen slapen. :lief:
Ted is helemaal nérgens van onder de indruk, er moet echt een kanon naast hem afgaan wil hij een wenkbrauw optrekken.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

is hier hetzelfde met vuurwerk. Al is dat abrupter en harder (komt niet 'aanrollen') dus daar schrikt karel dan ook wel meer van. Maar bang issie niet
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door Pino01 »

Elmo kijkt hooguit verstoord op. Verder geen reactie hij snurkt gewoon door.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Twee van de drie reageren nauwelijks (zijn wel op hun hoede tijdens het onweer), maar Mister is er wel bang voor. Gelukkig pas tijdens het onweer, niet al op voorhand. Tijdens het onweer komt hij me opzoeken en dan is het goed (al is hij dan wel op zijn hoede). Als het 's nachts onweert gaat hij drentelen en komt hij voor de slaapkamerdeur piepen en hijgen, dan haal ik een mand en neem ik hem op de slaapkamer. Even laten weten dat het goed is en dan gaat hij meestal wel liggen en wordt weer rustig gelukkig.

Vorige week heb ik hem niet op de slaapkamer gelaten omdat mijn man al zo slecht sliep en ik hem niet wilde wekken door Mister erbij te halen, maar dat zal ik niet zo snel weer zo doen: Mister is daarna vier avonden onrustig geweest als we net op bed lagen. Naar mijn idee voelde hij zich niet meer veilig. Gelukkig heeft hij zich inmiddels weer hersteld maar voor zo'n ouwe lummel wil ik dat niet nog een keer.

Hoe ze op vuurwerk reageren weet ik niet, tot nog toe het geluk gehad dat hier geen vuurwerk werd afgestoken. Ik ben wel benieuwd hoe het komende jaarwisseling gaat, we hebben namelijk nieuwe 'buren' (hier een vijfhonderd meter vandaan) en ik weet niet of zij wat gaan afsteken.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Buiten reageren ze beide hoogtens door te kijken waar de lichtflits vandaan kwam. Binnen wil Droef wel eens mopperen als hij er wakker van word. Meer is het ook niet.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Lanavandevledders
Zeer actief

ik dacht dat het met de honden eigenlijk net zo ging als met de paarden,
de paarden reageren totaal niet op een dikke onweersbui, zelfs als ze open en bloot in het land staan blijven ze rustig, ook als het s'nachts is [door het oplichten van de bliksem kan je ze zien]
omdat dit gewoon een natuur verschijnsel is,

maar met oud en nieuw [gelukkig 1 keer per jaar] zetten we de paarden toch binnen, omdat ze hier wel op reageren, vooral als het 12 uur is, overdag met af en toe een knal valt het wel mee.

ben benieuwd hoe of Lana op vuurwerk gaat reageren.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Mijn hond geeft geen reactie op onweer. Vuurwerk blaft ze dan wel weer naar maar is ze niet echt bang voor.
Ze is wel bang van hele kleine gekke geluidjes (als de vaatwasser veel herrie maakt of de deur klappert bijvoorbeeld).
Kortom, je kan er weinig van zeggen of ze dan wel of niet bang zal zijn van vuurwerk.
Sabi85
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar

Ongelezen bericht door Sabi85 »

Wilma is net zo bang voor vuurwerk als voor onweer.
Afbeelding
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Nee niets, ze snurkt gewoon verder heel af en toe kijkt ze op.
Afbeelding
Pax-Dracona
Actief

Ongelezen bericht door Pax-Dracona »

Dana houdt er totaal niet van. In huis is het te hanteren, ze wil dan onhandig dicht achter je stoel liggen en kijkt met grote ogen om zich heen. Buiten loopt ze tegen mijn kuit aangeplakt en wil niet plassen, en zo snel mogelijk weer naar binnen. Zij vindt de flitsen erger dan het geluid. Vuurwerk is ze de laatste jaren binnen niet meer van onder de indruk, of het moet echt heel hard zijn en/of flitsen geven.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Dana vindt onweer niet leuk, als ze bij ons op de slaap kamer is en ze ligt in haar mandje dan wil ze bij mij zijn, dan gaat ze ook naast mijn gezicht staan en springt dan meestal ook op bed. Buiten heb ik het nog nooit mee gemaakt omdat ik zelf ook absoluut geen fan ben van onweer.
Dino weer ik nog niet want we hebben nog geen onweer gehad.

Dana houd ook niet van vuurwerk, een beetje op de zelfde manier als bij het onweer, ze wil graag bij ons zijn. Ze is niet doodsbang maar vindt het gewoon niet zo geslaagd.
Afbeelding
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mowgli was mijn eerste hond die bang was voor onweer en vuurwerk, alle honden die ik voor haar heb gehad reageerden er niet op. Balou is er ook bang voor het is net of Mowgli haar angst op hem heeft overgebracht. Tijdens de laatste onweersbuien lag Balou verstopt onder zijn dekentje te rillen en Lotus zat in haar kamerren, ik heb de beide hondjes bewust geen aandacht gegeven en ga dit bij de volgende buien ook niet doen. Nu is het afwachten of Lotus bang word zo ja dan brengen ze de angst op elkaar over.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
Laan78
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Laan78 »

Ziggy is bijna 8 maanden en heeft nog niet één serieuze onweersbui meegemaakt, buiten wat gerommel heel in de verte. Op het vuurwerk met oud & nieuw reageerde hij nauwelijks. Link, mijn bijna 14 jarige JR, is heel bang van zowel onweer als vuurwerk. Nu zijn gehoor wat achteruit gaat, lijkt zijn angst wel wat minder te worden.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils kan het niet niet boeien..... vuurwerk ook niet trouwens, en Zuri tja dat wordt nog wat, het is mastin eigen om dan te gaan blaffen om de kudde bescherming te laten zoeken :engel: heb ik me laten vertellen, nou dat gaat grappig worden, we zullen het zien
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jits90 »

Hier gebruiken ze luchtkanonnen (vanwege de fruitbomen) bij onweer. Dus in de verte wel flitsen en gerommel, in de velden dichtbij doffe dreunen. Ze kijken eens op bij zo'n dreun, maar eigenlijk is het niet interessant. Vuurwerk idem.
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Lanavandevledders schreef:ik dacht dat het met de honden eigenlijk net zo ging als met de paarden,
de paarden reageren totaal niet op een dikke onweersbui, zelfs als ze open en bloot in het land staan blijven ze rustig, ook als het s'nachts is [door het oplichten van de bliksem kan je ze zien]
omdat dit gewoon een natuur verschijnsel is,

maar met oud en nieuw [gelukkig 1 keer per jaar] zetten we de paarden toch binnen, omdat ze hier wel op reageren, vooral als het 12 uur is, overdag met af en toe een knal valt het wel mee.

ben benieuwd hoe of Lana op vuurwerk gaat reageren.

Daarin verschillen dieren ook, aantal jaar geleden toen ik nog een paard had die 24/7 op het land stond, stonden die krengen gewoon om paar minuten over 12 half te pitten op het land, niet bezweet niks hoogstens verbaasd wat ik daar in godsnaam half m'n nek berekend in het donker kwam doen haha.

Hier reageren de honden niet op onweer en ook niet op vuurwerk. Katten boeit onweer ook niet vuurwerk vinden ze niet leuk.
Anneverburg
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anneverburg »

De eerste keer kijkt ze even op en daarna geeft ze geen kick. Wat best apart is want als we buiten zijn en ze hoort één knalletje dan sprint ze naar huis en dan kan niks of niemand haar stoppen. :vaag:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”