Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alle lekkers verstoppen,

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

alle lekkers verstoppen,

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

lekkere dingen verstoppen.
is dit nu echt een hondenkwaal, [kan me nog herinneren dat onze vorige hond [een bouvier] het ook deed, maar onze staby s niet.]
als ik Lana iets lekkers geef, bv een kauwbot of varkensoor,
dan wordt het gegarandeerd verstopt in de tuin, ze komt dan terug met een zwarte zandneus, en kijkt je aan zo van heb je nog iets lekkers,
tja daaaaaaaag, koop met alle liefde dat spul, maar niet om in de tuin te planten, ze groeien namelijk niet.
t is dus een kwestie van deuren dicht houden, maar dat valt niet mee in de zomer.

doen jullie honden dat ook?
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: alle lekkers verstoppen,

Ongelezen bericht door Tineke »

Is gewoon honden gedrag, wie wat bewaart die heeft wat :D
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Nee, Nelle vreet alles direct op.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief

Tineke schreef:Is gewoon honden gedrag, wie wat bewaart die heeft wat :D

maar ik zie of merk nooit dat ze het ook weer opgraaft, [als ze uberhaubt weet waar ze het heeft begraven]
misschien in tijd van nood, hahaha
Simone-H
Zeer actief

Ongelezen bericht door Simone-H »

Pepper legt wat ze krijgt op haar kleedje. En dan komt ze bij mij kijken of er nogmeer komt, of eventueel iets lekkerders. Als ik dan ga zitten (er komt dus echt niets meer) gaat ze op het kleedje liggen om het op te eten.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Daarom is het ook zo leuk, om minimaal twee honden te hebben.
Dan gaat de één, op de voet gevolgd door de ander, een verstop of begraaf plekje zoeken, maar dan gdvrrdegdvrrr, loopt de andere hond er op zijn gemakkie en wegkijkend er achteraan, lalalaa ik loop hier toevallig, maar ik zie helemaal niet dat jij een kluif wilt gaan verstoppen. . .

En daar kan ik dan zo een uurtje naar kijken, is leuker dan de tv. . . :mrgreen:

En ja, als er één dan toch in geslaagd is het te begraven, dan graven ze het de volgende dag, of zelfs week het weer op. Dat schijnt lekker te zijn, als het een tijdje in de aarde heeft gezeten.
Meestal pak ik het na een tijdje af, als ze het proberen te verstoppen.
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Haha heel herkenbaar. Tobi verstopt al-tijd zijn botten en denta sticks. Maar hij pakt ze ook echt weer later. Soms is dat een paar minuten erna al en soms echt weken later. Dan heb ik al een hele tijd niets meer gegeven en tovert hij opeens een denta stick ergens vandaan :schrik: Zegt misschien ook wat over mijn schoonmaak skills :mrgreen: Maar hij onthoud wel echt waar hij iets verstopt.
_Esmee
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Xavi doet dat ook. Die kan eeuwen bezig zijn dat ding ergrns te verstoppen in huis. Ergens in een hoekje gooien of int hoekje van de bank en dan "begraven" met de neus (onzichtbaar zand er op schuiven :scratch: ). Het is hem nooit naar het zin.. pas als het buiten onder de grond ligt is het klaar.
Geloof dat het betreffende ding dan niet lekker genoeg is om meteen op te eten. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Nee, dat herken ik helemaal niet, die van mij hebben hun lekkers al opgevreten voordat je met je ogen kunt knipperen. :LOL:
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Hylos schreef:Xavi doet dat ook. Die kan eeuwen bezig zijn dat ding ergrns te verstoppen in huis. Ergens in een hoekje gooien of int hoekje van de bank en dan "begraven" met de neus (onzichtbaar zand er op schuiven :scratch: ). Het is hem nooit naar het zin.. pas als het buiten onder de grond ligt is het klaar.
Geloof dat het betreffende ding dan niet lekker genoeg is om meteen op te eten. :mrgreen:
Tobi 'begraaft' het dan heel vakkundig onder mij als ik op de bank zit. Die blik die hij dan heeft als ik durf op te staan en het lekkers weer zichtbaar is :goeie:
_Esmee
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco doet het eigenlijk niet, Gait wel. Maar ja, dan komt Elco de kant op lopen waar Gait z'n botje verstopt heeft en dan pakt Gait gauw dat botje weer, want stel je voor dat Elco ermee vandoor zou gaan!
Lanavandevledders
Zeer actief

Haha ik denk, dat als ik een hondenparty zou geven, de honden de tijd van hun leven zouden hebben, heerlijk door de tuin struinen op zoek naar de verborgen schatten, maar of er dan wat van mijn tuin overblijft is de vraag
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ken het alleen van het hondje van m'n schoonmoeder, maar die krijgt ook teveel snoep en vaak dingen die te groot zijn en waar hij dus niks mee kan, tja dan maar verstoppen :F:

Mijne doen het niet, die eten het op of geven het terug aan mij als ze (meestal Doran) geen trek hebben, verstoppen werkt niet, dan vind de rest het en dat is niet de bedoeling!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Jol verstopt ook van alles, is wel een veelvraat, maar sommige dingen gaan naar boven, het logeerbed op (of in :roll: ). Of in de bench, in de hondenkist etc. etc.
Boven haalt ze dan zelf het wel weer op, of wij verzamelen het weer. En beneden heeft ze pech, want daar loopt een speurneus rond :engel:
Dan zie ik ineens Aki de mand of de bench overhoop halen en die komt dan met een door Jol zorgvuldig verstopt item aanzetten :LOL:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Aki doet het trouwens niet, iets verstoppen. Maar hij eet het ook nooit allemaal in een keer op. Hij heeft denk ik zoiets van "er is toch altijd wel genoeg, waarom moeilijk doen :19: ".
Finn deed het ook niet, en Bluf had er ook een handje van. Zij verborg hele penslappen onder de aarde, zonder dat ik het door had. Om een dag later ineens ze uit de aarde te trekken en op te vreten en ik maar denken dat ze zo snel vrat en haar weer een nieuw stuk gaf wat ze dan wel opat op dat moment. :mrgreen:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mayke deed dat ook, ook met vers vlees, wat na een aantal dagen zo vers niet meer is :ugh:
Een wolkje vliegen verraadde dan de plek :oohja: Een hond erbij doet wonderen. Als Mayke iets verstopt, gaat Kiwi er als een stofzuiger achterna. Probleem opgelost :mann:
Afbeelding
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Hier is het hap-slik-weg. :lol1:
Zodra Nick iets gaat verstoppen moet ik rennend naar de DA.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Hier het omgekeerde: het verstopte lekkers wordt opgegeten. :mrgreen:
Anneverburg
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Anneverburg »

Saar heeft hier ook een beetje last van, alleen ze levert maar half werk. Dan gaat ze een gat graven in de tuin, legt ze haar bot ernaast en dan loopt ze weg. Dus dan zit je daar met je gat en een bot dat niet eens begraven is... :denken: :LOL:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hier wordt het alleen verstopt als het 'lekkers' toch eigenlijk niet zo lekker gevonden wordt en het de moeite van het kauwen (op dat moment) niet waard is. Zo'n smakeloos kauwbot bijvoorbeeld.

Dus dan weet je gelijk wat een remedie kan zijn :cool2: .
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”