Het is geen rijden...lijkt eigenlijk meer op knuffelen
Het lijkt wel of hij zijn geur wil overbrengen.
Rijden doet hij soms ook maar dit is anders...
Iemand enig idee wat dit gedrag betekend?
Moderator: moderatorteam
hahahaha! Full body massage!bouvierpoedel schreef:Hij is erotisch aan het masseren.
Ik geloof, als ik zo even teruglees, dat de oude reu een kruising westy is.laeken schreef:Dus je hebt een reu die op een puberende reu rijdt en er nu ook overheen gaat hangen? Dat kan nog wel eens heel gezellig worden. Je jonge reu is waarschijnlijk aan het groeien. Je oude reu ziet misschien zijn positie in gevaar komen en probeert nu de jonge reu te laten weten dat hij zich niet zonder slag of stoot over zal geven. Waarom heb je in hemelsnaam een intolerant vechthondenras bij je reu gezet? En welk ras is die reu? Want je vraagt om problemen als het tegen zit.
Liefdevol lichaamscontact tussen honden die ook op elkaar rijden ken ik niet. Honden die hun lichaam op andere honden drukken zijn meestal bezig met beginnende dominantieconflicten.
Ah, een terrier die zich nooit gaat over geven aan die stafford. Dat kan een heerlijk verhaal worden....Brindlecardi schreef:Ik geloof, als ik zo even teruglees, dat de oude reu een kruising westy is.laeken schreef:Dus je hebt een reu die op een puberende reu rijdt en er nu ook overheen gaat hangen? Dat kan nog wel eens heel gezellig worden. Je jonge reu is waarschijnlijk aan het groeien. Je oude reu ziet misschien zijn positie in gevaar komen en probeert nu de jonge reu te laten weten dat hij zich niet zonder slag of stoot over zal geven. Waarom heb je in hemelsnaam een intolerant vechthondenras bij je reu gezet? En welk ras is die reu? Want je vraagt om problemen als het tegen zit.
Liefdevol lichaamscontact tussen honden die ook op elkaar rijden ken ik niet. Honden die hun lichaam op andere honden drukken zijn meestal bezig met beginnende dominantieconflicten.
Brindlecardi schreef:Hoe reageert je jongste reu daarop? Ook op het rijden?
Waarom heb je eigenlijk een reu erbij genomen?
Het is natuurlijk fijn dat je stafford het nu nog allemaal oké vindt. Maar ik denk dat het binnen nu en één jaar zeker niet meer het geval zal zijn. Rijden, wrijven en al dat soort gedrag moet je gewoon absoluut niet toestaan met een combi als dit.stoffeltje schreef:Brindlecardi schreef:Hoe reageert je jongste reu daarop? Ook op het rijden?
We hadden Max al gekocht(moest alleen nog de juiste leeftijd hebben om het nest te verlaten) toen rakker op ons pad kwam! Niemand had een plekje voor deze oude jongen....
De afspraak met familie van de oude eigenares is, dat mocht het niet goed gaan zij een andere oplossing voor Rakker zoeken.
Max reageert goedig op het gedoe van rakker....gaat er zelfs voor op zijn rug liggen.
Dus tot op heden gaat het erg goed, ze spelen samen en liggen gebroederlijk naast elkaar op de bank of onder de tafel
We zijn er altijd bij en als we weg gaan, al is het maar vijf minuten, dan gaat Max in zijn bench.
Meestal zien honden beter dan hun baasjes wat de zgn pup van plan is. Bas weet van vrijwel elke hond direct in te schatten hoe ze zich moet gedragen. Zo vertrouwt ze een hond totaal niet waarvan de baas zegt dat er geen kwaad in zit. Ik zie dat heel anders. En ik vertrouw Bas op haar oordeel. Want die weet elke situatie die ze kan beheersen goed in te schatten. De laatste keer dat die hond er was zat Bas onder de tafel. Ze gromde. En ja hoor. De betreffende hond stond in een soort sluiphouding te staren naar Bas. Een jachthond. Een setter. Ik moet me sterk vergissen als die hond niet een prooi aan het setten was. Toen ik de hond wilde wegduwen bleef de hond gefixeert op Bas en bleef ze staren. De hond die geen vlieg kwaad doet was mijn hondje wel even tot prooi aan het degraderen en dat heeft Bas al die tijd aan voelen komen.Brindlecardi schreef:Het is natuurlijk fijn dat je stafford het nu nog allemaal oké vindt. Maar ik denk dat het binnen nu en één jaar zeker niet meer het geval zal zijn. Rijden, wrijven en al dat soort gedrag moet je gewoon absoluut niet toestaan met een combi als dit.stoffeltje schreef:Brindlecardi schreef:Hoe reageert je jongste reu daarop? Ook op het rijden?
We hadden Max al gekocht(moest alleen nog de juiste leeftijd hebben om het nest te verlaten) toen rakker op ons pad kwam! Niemand had een plekje voor deze oude jongen....
De afspraak met familie van de oude eigenares is, dat mocht het niet goed gaan zij een andere oplossing voor Rakker zoeken.
Max reageert goedig op het gedoe van rakker....gaat er zelfs voor op zijn rug liggen.
Dus tot op heden gaat het erg goed, ze spelen samen en liggen gebroederlijk naast elkaar op de bank of onder de tafel
We zijn er altijd bij en als we weg gaan, al is het maar vijf minuten, dan gaat Max in zijn bench.
Je Westie is blijkbaar al heel druk bezig met zijn positie tov je stafford, dat betekent mijns inziens weinig goeds voor de toekomst.
Dat er heel akelig gedonder aan zit te komen, ik zou dat in elk geval per direct verbieden. En verder zou ik de oude eigenares van Rakker vragen een ander plekje voor hem te zoeken voordat er ongelukken gebeuren. Beetje cru gezegd misschien maar als je dit gedrag al niet juist weet te interpreteren belooft dat weinig goeds voor de toekomst.stoffeltje schreef:Iemand enig idee wat dit gedrag betekend?

Nee jouw eerste reactie op mijn vraag was lekker serieus!!bouvierpoedel schreef:En dat is nu juist het probleem dat er zoveel mensen zulke honden aanschaffen en niet weten wat ze in huis halen.
Dan nog gaan lopen janken dat mensen het allemaal op de SPA's hebben voorzien terwijl ze zooo liefffff zijn.
Ja dat zijn ze ook als je ze kadert en weet wat en waar je mee bezig bent , bij wie je ze zet en in welke situatie en je zijn andere kant niet ontkent en serieus neemt.
(1) Nee, om het feit dat je te blind bent om hondengedrag te herkennen en aangezien je een Stafford hebt, zou je hier driedubbel zoveel kennis over moeten hebben dan je nu tentoonspreidt.stoffeltje schreef:leuk dat jullie het allemaal zo lekker positief brengen!!
Ik stel een vraag en wordt meteen weer afgebrand op het feit dat ik een stafford heb! (1)
We hebben rakker uit goedheid in huis genomen omdat niemand maar dan ook echt niemand blijkbaar op die oude jongen zat te wachten...
maar jullie doen alsof we dit hebben gedaan zodat Max iets heeft om zich op uit te leven...(2)
Bovendien gaan jullie er gewoon bij voorbaat al van uit dat dit wel mis moet gaan!(3)
Kan me niet voorstellen dat niemand een combinatie van rassen heeft zoals ik nu heb.(4)
Bovendien heb ik met mijn vorige stafford reu zelfs behendigheid gedaan met een grote groep verschillende rassen, daar liepen ook de nodige reuen bij en er is nooit ook maar een wanklank gevallen.(5)
Maar tegenwoordig ben ik blijkbaar een aso, weet ik niet waar ik mee bezig ben, ben ik niet bij mijn volle verstand....(6)
Weet je, ik was jaren eerder al lid van het oude hondenforum, ging wandelen met groepen en niemand viel over mijn staffords...(7)
Nou ik zou toch de reacties serieus nemen, jou jonge reu gaat dit gedrag op een dag niet meer pikken.stoffeltje schreef:leuk dat jullie het allemaal zo lekker positief brengen!!
Ik stel een vraag en wordt meteen weer afgebrand op het feit dat ik een stafford heb!
We hebben rakker uit goedheid in huis genomen omdat niemand maar dan ook echt niemand blijkbaar op die oude jongen zat te wachten...
maar jullie doen alsof we dit hebben gedaan zodat Max iets heeft om zich op uit te leven...
Bovendien gaan jullie er gewoon bij voorbaat al van uit dat dit wel mis moet gaan!
Kan me niet voorstellen dat niemand een combinatie van rassen heeft zoals ik nu heb.
Bovendien heb ik met mijn vorige stafford reu zelfs behendigheid gedaan met een grote groep verschillende rassen, daar liepen ook de nodige reuen bij en er is nooit ook maar een wanklank gevallen.
Maar tegenwoordig ben ik blijkbaar een aso, weet ik niet waar ik mee bezig ben, ben ik niet bij mijn volle verstand....
Weet je, ik was jaren eerder al lid van het oude hondenforum, ging wandelen met groepen en niemand viel over mijn staffords...

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Jij schetst de situatie en naar aanleiding van deze situatie zien meerdere mensen al een heleboel alarmsymptomen die voor jou nú misschien nog niet alarmerend lijken, maar wat zeker wel een hele nare afloop kan hebben. Jammer dat je het gelijk hierop afschuift en dat zij jou allemaal toch niet serieus nemen alleen maar omdat je een stafford hebt, in plaats van dat je serieus wat met de waarschuwingen en tips doet.stoffeltje schreef:Bovendien gaan jullie er gewoon bij voorbaat al van uit dat dit wel mis moet gaan!
Nee maar je moet het risico afwegen als het wel mis gaat en wat de impact daarvan zal zijnstoffeltje schreef:leuk dat jullie het allemaal zo lekker positief brengen!!
Ik stel een vraag en wordt meteen weer afgebrand op het feit dat ik een stafford heb!
maar jullie doen alsof we dit hebben gedaan zodat Max iets heeft om zich op uit te leven...
Bovendien gaan jullie er gewoon bij voorbaat al van uit dat dit wel mis moet gaan!

Nee je word niet afgebrand om dat je een staffort hebt en uit goedheid van je hart dat je een oudje in huis hebt genomen.stoffeltje schreef:leuk dat jullie het allemaal zo lekker positief brengen!!
Kan me niet voorstellen dat niemand een combinatie van rassen heeft zoals ik nu heb.
Bovendien heb ik met mijn vorige stafford reu zelfs behendigheid gedaan met een grote groep verschillende rassen, daar liepen ook de nodige reuen bij en er is nooit ook maar een wanklank gevallen.
Maar tegenwoordig ben ik blijkbaar een aso, weet ik niet waar ik mee bezig ben, ben ik niet bij mijn volle verstand....
Weet je, ik was jaren eerder al lid van het oude hondenforum, ging wandelen met groepen en niemand viel over mijn staffords...

Nee makker het is de toon die de reakties uitlokken , niet omdraaien.stoffeltje schreef:Ik neem de waarschuwingen zeker wel serieus, maar het is wel de toon die de muziek maakt!!
Het rijden wat rakker wel eens wil doen wordt niet toegestaan door ons! ook het boven max gaan staan niet.
Maar dit wrijven ken ik niet dus vandaar mijn vraag...
En als je dan gewoon word afgebrand door een paar lui hier die zichzelf wel erg superieur vinden...
Nou bedankt!

PreciesBrindlecardi schreef:De meeste mensen hier reageren zo omdat ze wel weten hoe een Westie in elkaar zit en ook een stafford. Tel daarbij op je vraag, dat maakt dat men problemen voorziet. Je Westie is geen partij voor je stafford als hij straks volwassen gaat worden. Ik snap wel dat je er optimistisch naar kijkt, maar ik denk dat je eerdere ervaring met je reu je misschien teveel kleurt ook over de tolerantie van een gemiddelde stafford.
Natuurlijk kan het goed gaan. Maar als het dat niet gaat denk ik niet dat je Westie dat overleefd. De vraag is of je dat risico wilt nemen, mogelijk ten koste van je oude hond. Het is natuurlijk heel aardig dat je hem in huis neemt, maar als hij dat vervolgens met de dood moet bekopen is dat natuurlijk niet zo nobel meer eigenlijk. Dan zou je er misschien beter aan doen de hond te herplaatsen. Op dit forum is ook een heel handig hoekje daarvoor.
Dus je denkt dat je honden automatisch dikke, probleemloze vriendjes worden omdat je een klein element, het rijden, verbiedt?stoffeltje schreef:Ik neem de waarschuwingen zeker wel serieus, maar het is wel de toon die de muziek maakt!!
Het rijden wat rakker wel eens wil doen wordt niet toegestaan door ons! ook het boven max gaan staan niet.
En als je dan gewoon word afgebrand door een paar lui hier die zichzelf wel erg superieur vinden...
Nou bedankt!
Fijn dat jij van jezelf vind dat jij (blijkbaar als enige) wel verantwoord met je stafford omgaat omdat je dat aan zijn oortjes kan zien!Sandra&co schreef:Dus je denkt dat je honden automatisch dikke, probleemloze vriendjes worden omdat je een klein element, het rijden, verbiedt?stoffeltje schreef:Ik neem de waarschuwingen zeker wel serieus, maar het is wel de toon die de muziek maakt!!
Nou bedankt!Als iemand me normaalgesproken altijd vuil aankijkt, uitscheldt en een middelvinger opsteekt, en een derde persoon verbiedt het opsteken van de middelvinger, zijn ik en die ander dan opeens vriendinnen? Je focust op een detail en vergeet het grote geheel.
En niks superieur, maar lui als jij, die niet nádenken bij het gedrag van hun Stafford (en alles wat daar direct mee te maken heeft), zorgen voor de klote-ellende waar de mensen die wél verantwoordelijk met hun SPA's omgaan (daar reken ik mezelf onder ja), nu in zitten. En dat ben ik ZO schijtensbeu, dat wil je niet weten. Dus kappen maar met die sneue slachtofferrol en start met NADENKEN.