Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Botten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

kingrot
Vaste gebruiker

Botten

Ongelezen bericht door kingrot »

http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... cks/206464
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... cks/460823
http://www.zooplus.nl/shop/honden/kauws ... ten/593241

Dat soort dingen, kan dat echt niet gaan versplinteren ofzo in de maag. Lees dat dat alleen geschiedt als je het kookt, en hij zal ook niet hele grote stukken tegelijk opvreten maar goed..
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Re: Botten

Ongelezen bericht door Emma »

Nah, van alle dingen die je kan geven, zou ik zelf geen hoorn geven, maar goed. Boerderijhonden genoeg die scoren wat ze kunnen, als de dierenarts of klauwbekapper langskomt.
Gevuld hoefje is best veel voorkomend. Hier vinden ze hoefjes niet zo lekker, dus koop het nooit.

Ik koop net zo lief een bullepees bijvoorbeeld.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

De eerste twee kunnen inderdaad niet splinteren, dat zijn namelijk geen botten maar hoorn-producten en dat splintert niet. Die laatste zou ik zelf niet geven.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vind geen van allen geschikt om te geven aan een hond.
Die laatste valt voor mij onder een echte dikke vette nono (omdat het een bot is van een dragend deel van een groot dier). En dan ook nog bewerkt... kortom: nee!
Die eerste 2.. nee, sorry, gaf ik ook niet. Dat hoefje afhankelijk van de hond, maar die hoorn? Nee, echt niet. Veel te hard en om die reden een tandenbreker.

Suzanne
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Bij ons krijgen ze ook hoefjes, ik vul ze zelf. Jura eet het hoefje zelf niet op. Mahru legt het in de tuin tot ze zacht zijn van de regen, dan eet ze het rustig op. Ik zou het niet aan een schrokop geven.

Je kan ze zelf trouwens ook een tijdje in water doen tot ze zachter zijn.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

ZivaNomi schreef:
~Suzanne~ schreef:Ik vind geen van allen geschikt om te geven aan een hond.
Die laatste valt voor mij onder een echte dikke vette nono (omdat het een bot is van een dragend deel van een groot dier). En dan ook nog bewerkt... kortom: nee!
Die eerste 2.. nee, sorry, gaf ik ook niet.

Suzanne
Ok, je geeft het niet, maar waarom?
Staat er toch? ;-)
Dat laatste is bewerkt bot van een dragend deel van een groot dier. Te hard en teveel kans op splintering.
Die hoorn? Veel te hard!
Hoefje? Voor een grote hond eventueel maar ook dat valt voor mij onder "tandenbreker".

Die hoorn, daar gaan gebitten op naar de haaien als je ook maar even pech hebt. Net als die hertengeweien. Het is echt gewoon te hard, te link.
Het kan goed gaan, ja. dat kan. Maar als het fout gaat dan hang je ;-((
En dan maar te voorzichtig... ik begin er niet aan.

Ik voer mijn honden vers; de ene krijgt zelfs barf maar nee, dit niet. Toen niet, nu niet en straks niet. Ook dat hoefje niet.

Suzanne
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”