Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
topconditie hoor! brrr. Nee dit kan ik niet mooi meer vinden haha, een beetje ribben ben ik onderhand wel gewend bij windhonden maar dit is gewoon een skelet met vel
ZivaNomi schreef:Jezus. Zo ongeveer zag Nomi eruit toen we haar kregen, ik schaamde me al diep om op straat rond te lopen met zo'n uitgemergelde hond, het was te triest voor woorden. Maar dit... dit is gewoon een heel ander niveau van belachelijk. Zielige hond...
Nee, dit is een kampióen. Zonde dat je Nomi dikker hebt gemaakt, zo laat je toch een boel prijzen schieten waarschijnlijk
Sneu! Maar ik kan me herinneren dat er jaren terug een keer een stel foto's werd geplaatst van 2 uitgemergelde podenco's en de eigenaar die zei dat ze in principe konden eten wat ze wilden, maar dat ze een zeer bescheiden eetlust hadden.
Geen idee of bestaat, anorexia bij honden
Triest
Maar dat vind ik ook van de vaak veel te droge Pitbulls en aanverwanten die zo staan voor de sport. Droog staat bijna synoniem aan uitgedroogd, lijkt wel.
Paisley schreef:Sneu! Maar ik kan me herinneren dat er jaren terug een keer een stel foto's werd geplaatst van 2 uitgemergelde podenco's en de eigenaar die zei dat ze in principe konden eten wat ze wilden, maar dat ze een zeer bescheiden eetlust hadden.
Yep, in ieder geval eetproblemen door stress of een dergelijk. De moederhond van mijn eerste hond, een border collie, was van de ketting gehaald bij een boerderij in Frankrijk. Die at gewoon van ellende niet meer. Haar eigenaars hebben haar toen bijgevoerd met vla en advocaat. Ze kwam er goed van aan en verloor nervositeit. Niet echt je reinste methode, maar dan hebben we het over pakweg 20 jaar terug.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Nanna schreef:
het kan dat een hond een keer te droog staat. Maar dan ga je er niet mee naar de show.
Er is trouwens een verschil tussen extreem droog of uitgemergeld.
Da's inderdaad wat anders. Bij deze zie je duidelijk dat er meer spiermassa zit, zeker rond de bovenkant van de voorpoten (hoe noem je dat stuk).
De hond in de OP zou niet misstaan tussen de uitgerangeerde windhonden in Spanje
Ook qua miserabele uitdrukking (hoewel dat wel een beetje windhond-eigen is natuurlijk).
Ik begreep van een ander forum dat de fokker (niet de eigenaar dus) furieus is en zich ernstig zorgen maakt over de hond. Foto's van twee jaar geleden laten zien dat hij er toen veel beter aan toe was.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ik begrijp niks van hondenshows. Zie de meest vreemde gedrochten prijzen winnen en dit uitgemergelde dier is kampioen geworden. Die kan zo op de voorpagina van de site van de dierenbescherming. Belachelijk is het.
Het is een subcultuur. Ik geloof niet dat je het vanuit logica moet benaderen.
Ze vinden ook dat ze daar en passant even het karakter van het dier evalueren. Daar kan ik ook al zo pissig over worden.
De hele traditionele kynologie moet op de schop voor ze nog meer schade aanricht.
Is er alleen in dit geval van duidelijke ondervoeding niet een medische toezichthouder? Dit is dierenmishandeling.
-Nothing but the rain…
Ze vinden ook dat ze daar en passant even het karakter van het dier evalueren. Daar kan ik ook al zo pissig over worden.
De hele traditionele kynologie moet op de schop voor ze nog meer schade aanricht.
Is er alleen in dit geval van duidelijke ondervoeding niet een medische toezichthouder? Dit is dierenmishandeling.
Is in Rusland toch.?
Weet niet hoe het daar zit maar hier loopt er van alles aan organisaties , toezichthouders , dierenartsen rond en dierenbescherming op een show.
Naast het corps keurmeesters en rasverenigingen.
Paisley schreef:Sneu! Maar ik kan me herinneren dat er jaren terug een keer een stel foto's werd geplaatst van 2 uitgemergelde podenco's en de eigenaar die zei dat ze in principe konden eten wat ze wilden, maar dat ze een zeer bescheiden eetlust hadden.
het kan dat een hond een keer te droog staat. Maar dan ga je er niet mee naar de show.
Er is trouwens een verschil tussen extreem droog of uitgemergeld.
Ik heb de foto gevonden
Dan haal ik me toch in het hoofd dat een paar weekjes vakantie in huize Paisley dat er echt wel spek op te krijgen is. Ik vind dit echt geen porem en zielig. Dit was een hond van Kitty
Is in Rusland toch.?
Weet niet hoe het daar zit maar hier loopt er van alles aan organisaties , toezichthouders , dierenartsen rond en dierenbescherming op een show.
Naast het corps keurmeesters en rasverenigingen.
Dat bedoel ik. Dit is inderdaad in Rusland, dus dan kan je wel raden hoe het er aan toegaat.
-Nothing but the rain…
Voor als iemand dacht dat de Sloughi uit de OP een uitzondering was in de windhondenklasse - dat is het dus niet. De Saluki's mogen er ook aan geloven. Doe mij Zarah maar hoor.
Ik vind het onbegrijpelijk dat deze honden niet gediskwalificeerd zijn. Die eigenaar moest zich diep schamen, evenals de keurmeesters die de honden BOB geven.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding ~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~ (met dank aan Desi)
Het is niet eens 1 eigenaar, hè. Dat kon nog een oeps zijn van iemand die een beetje van het padje is geraakt. Ik tel er tot nu toe dus al 3 die een professionele blinde vlek hebben voor hoe mager hun honden zijn. En dan heb ik het nog niet over de keurmeesters die de nacht ervoor kennelijk teveel wodka hebben liggen shotten.
Het laat nogal wat stof opwaaien op social media, dus kan dat mooi aan de kaak gesteld worden