Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup bijt constant in de riem

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

elskeadrianne
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder
Aantal honden: 2

Pup bijt constant in de riem

Ongelezen bericht door elskeadrianne »

Hoi mensen,

Ik ben nieuw op dit forum (volg jullie al wel een tijdje) en zit met een klein "probleempje" waar ik zelf even geen raad meer mee weet.
Mijn Oudduitse herder pup van 16,5 weken oud wil tijdens het wandelen maar graag in de riem bijten, sinds ongeveer 2 à 3 weken. Wat ik niet wil. :tongue: Ze luistert verder hartstikke goed en laat ook wel los als ik dat zeg, maar twee seconden later heeft ze de riem weer in haar bek. Gaat dan schudden en lijkt er vandoor te willen gaan. Als ze het niet voor elkaar krijgt om in de riem te bijten, dan gaat ze voor mijn onderbenen, enkels en voeten :mrgreen: Ik snap heel goed dat bijten puppengedrag is, dit doet ze normaal gesproken echter bijna niet meer. Alleen dus in de riem (en onderbenen/enkels/voeten, maar alleen als ze dus niet de riem te pakken krijgt)

Valt dit ook onder puppengedrag? Wat is de beste manier om dit te corrigeren? Of moet ik dit op zijn beloop laten gaan? "Nee" zeggen helpt niet, negeren helpt ook niet, belonen (als ze los laat) helpt niet, zacht rukje aan de riem helpt niet. Ik heb het nooit toegelaten, mijn vriend ook niet. Ik probeer het echt om kalm te blijven, is soms alleen erg lastig :mrgreen: Dat merkt zij dan volgens mij waarna ze helemaal in de terrormodus gaat.. :Q:

Niet geheel onbelangrijk: ze is ook begonnen met tandjes wisselen.

Alvast bedankt voor jullie adviezen/tips! :flower:
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Pup bijt constant in de riem

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Welkom in de wereld van een bijtende pup :flower:
Zover ik weet is dit normaal puppen gedrag, afleiden met speelgoed, een ferme NEE (of zoiets als ze voor de riem gaat) etc etc etc.

Vusi (DH) 2 jaar doet het altijd als ik net de riem heb om gedaan, een "leave" en ze laat los. :ok:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Heeft ze een speeltje waar ze op hartelust kan knagen? Ik zou gewoon rustig blijven corrigeren bij riem happen en het even uitzitten, het kan zeker met het wisselen te maken hebben.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
elskeadrianne
Actief

Tara schreef:Ik ben erg van het begrenzen, maar in dit geval zou ik er toch voor kiezen om een alternatief aan te bieden.
Nee, je mag niet... *NEE, NIET!* ...in je riem bijten. Je mag wel hier *flostouwtje aangeven* in bijten.
Blijkbaar is die behoefte daar, dan kun je er voor kiezen om het af te straffen, maar ik denk dat het iets is dat ook wel weer uitdooft. Dan zou ik voor nu gewoon lekker een alternatief aanbieden en alleen corrigeren als er in mij gebeten wordt. :wink:

Hoi Tara,

Ook al geprobeerd, haar lievelingsschaap meegenomen waar ze maar al te graag in bijt; helpt niet! Laat ze lekker liggen en gaat dan weer vol voor de riem. Ik moet zeggen dat het al wel minder wordt hoor, dus hopelijk dooft het inderdaad uit..
Bedankt voor jouw reactie :D
Afbeelding
elskeadrianne
Actief

mosquito1980 schreef:Welkom in de wereld van een bijtende pup :flower:
Zover ik weet is dit normaal puppen gedrag, afleiden met speelgoed, een ferme NEE (of zoiets als ze voor de riem gaat) etc etc etc.

Vusi (DH) 2 jaar doet het altijd als ik net de riem heb om gedaan, een "leave" en ze laat los. :ok:
Mace doet het juist pas halverwege/aan het eind van de wandeling. Lijkt wel alsof ze niet naar huis wil en het daarom doet :engel:
Daarom ben ik rondjes gaan maken waarbij we niet meer omdraaien o.i.d. maar waarbij we via een andere weg naar huis lopen, helpt ook niet.. Vooralsnog hoop ik dat het puppengedrag is en te maken heeft met het tandjes wisselen. Afleiden met speelgoed heeft ook geen zin, laat ze gewoon liggen.
Afbeelding
elskeadrianne
Actief

Crescent schreef:Heeft ze een speeltje waar ze op hartelust kan knagen? Ik zou gewoon rustig blijven corrigeren bij riem happen en het even uitzitten, het kan zeker met het wisselen te maken hebben.

Die heeft ze zeker, en zijn dan totaal niet interessant. Bedankt voor je reactie!
Afbeelding
elskeadrianne
Actief

Mizzsylver schreef:Neem een trekspeeltje van fleece ofzo mee en speel daar na een paar meter lopen mee. Als ze in die paar meter niet in de riem heeft gebeten uiteraard.
Dus voorkomen dat ze in de riem bijt, en belonen met een apart speeltje wat je samen vasthoud. Weer stukje lopen en spelen en zo de stukjes lopen zonder bijten in de riem steeds langer maken
Dit ga ik straks proberen, dankjewel!
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

elskeadrianne schreef:

Mace doet het juist pas halverwege/aan het eind van de wandeling. Lijkt wel alsof ze niet naar huis wil en het daarom doet :engel:
Daarom ben ik rondjes gaan maken waarbij we niet meer omdraaien o.i.d. maar waarbij we via een andere weg naar huis lopen, helpt ook niet.. Vooralsnog hoop ik dat het puppengedrag is en te maken heeft met het tandjes wisselen. Afleiden met speelgoed heeft ook geen zin, laat ze gewoon liggen.
Ik zou eerder denken dat ze aan het eind van de wandeling moe en/of wat overprikkeld is. Vaak worden pups dan happeriger.
Afbeelding
elskeadrianne
Actief

Lieske_1977 schreef:
elskeadrianne schreef:

Ik zou eerder denken dat ze aan het eind van de wandeling moe en/of wat overprikkeld is. Vaak worden pups dan happeriger.

Kom net terug van de wandeling. Het lijkt wel alsof ze het ook doet omdat ze haar zin niet krijgt.

Net kwam ze een heel erg aantrekkelijk stokje tegen onder het wandelen. Wil dan telkens met dat stokje gaan liggen knabbelen, ik wil graag doorlopen. Op het moment dat ze merkt dat ze van mij moet doorlopen (stokje mag ze uiteraard meenemen) begint ze in de riem te bijten. Is ze mij niet gewoon een beetje aan het uittesten? Na een paar ferme "NEE's" (na uiteraard het proberen in bijten van enkels en voeten) hield ze wel op. Heb haar een beetje lekker gemaakt met een beloning, na een stukje lopen met aandacht voor mij i.p.v. de riem kreeg ze die. De rest van de wandeling ging het goed! Was geen lange wandeling, moe (en dus overprikkeld) was ze volgens mij niet.
Afbeelding
elskeadrianne
Actief

Cleva schreef:
elskeadrianne schreef:Ik probeer het echt om kalm te blijven, is soms alleen erg lastig :mrgreen:
Nou, dat zoek je maar met jezelf uit. Correcties hebben best hun plek maar dat doe je om je hond iets te leren en niet om je ongeduld af te reageren. Laat ik het niet merken. :hmmm:

Verder zou ik er een paar dagen aan wijden om : ja en nee" en "vast en los" aan te leren. Dan ben je er zo vanaf.

Doodnormaal gedrag en in de meeste gevallen gaat het vanzelf over.

Ik denk dat jij die zin verkeerd interpreteert. Ik ben voor de buitenwereld (en voor Mace) op dat moment wel kalm, althans dat probeer ik, van binnen vreet ik mezelf dan op :mrgreen: Uiteraard reageer ik mijn ongeduld niet af op Mace.

Bedankt voor je reactie :)
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

elskeadrianne schreef:
Cleva schreef:
elskeadrianne schreef:Ik probeer het echt om kalm te blijven, is soms alleen erg lastig :mrgreen:
Nou, dat zoek je maar met jezelf uit. Correcties hebben best hun plek maar dat doe je om je hond iets te leren en niet om je ongeduld af te reageren. Laat ik het niet merken. :hmmm:

Verder zou ik er een paar dagen aan wijden om : ja en nee" en "vast en los" aan te leren. Dan ben je er zo vanaf.

Doodnormaal gedrag en in de meeste gevallen gaat het vanzelf over.

Ik denk dat jij die zin verkeerd interpreteert. Ik ben voor de buitenwereld (en voor Mace) op dat moment wel kalm, althans dat probeer ik, van binnen vreet ik mezelf dan op :mrgreen: Uiteraard reageer ik mijn ongeduld niet af op Mace.

Bedankt voor je reactie :)
Maak jezelf vooral geen illusies dat je hond dat niet merkt :wink: Honden merken de meest subtiele veranderingen in stem, lichaamshouding, ademhaling, mimiek etc. op. Geduld is dus echt een schone zaak. Hierboven zijn al goede tips gegeven om het happen in de lijn te voorkomen. Succes!
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik hoef maar te denken dat ik gefrustreerd raak of bang ben en mijn oudste hond merkt het. Dus het kan zeker zo zijn dat je hond het toch op pikt.

Wij liepen hier ook tegen aan met hem en wat we ook probeerde het lukte niet om hem af te leiden. We hebben toen deze methode toegepast. Ik zei 1x los, deed hij dan niet dan schoof ik met mijn vrije hand over de riem vanaf het handvat tot aan zijn halsband. Dan veegde ik als het ware hem van de riem af. Daarna ging ik heel kort bij de halsband op de riem staan en wachten maar tot hij er mee op hield. Let wel op je moet dit alleen doen als je bereid bent heel erg veel geduld te hebben en enorm voor schut te staan. Want bij onze hond ging dit niet onopgemerkt en er zijn regelmatig mensen komen kijken waar er op straat een varken geslacht werd (want zo klonk het).

Ik vind het niet een hele vriendelijke oplossing maar we zaten echt met de handen in het haar. Het was bij onze hond ook zo dat hij hysterisch werd als ik even weg liep dit hebben we ook zo opgelost. Als je op de riem gaat staan is er echt geen beweging in de riem en krijgen ze sneller door dat het echt geen nut heeft. Ook kan je dan niet uit frustratie toch een ruk ofzo gaan geven.

Toen hij eenmaal door had dat hij niets bereikte met dat gedrag stopte hij er vrij snel mee.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

*Skye* schreef:Ik hoef maar te denken dat ik gefrustreerd raak of bang ben en mijn oudste hond merkt het. Dus het kan zeker zo zijn dat je hond het toch op pikt.

Wij liepen hier ook tegen aan met hem en wat we ook probeerde het lukte niet om hem af te leiden. We hebben toen deze methode toegepast. Ik zei 1x los, deed hij dan niet dan schoof ik met mijn vrije hand over de riem vanaf het handvat tot aan zijn halsband. Dan veegde ik als het ware hem van de riem af. Daarna ging ik heel kort bij de halsband op de riem staan en wachten maar tot hij er mee op hield. Let wel op je moet dit alleen doen als je bereid bent heel erg veel geduld te hebben en enorm voor schut te staan. Want bij onze hond ging dit niet onopgemerkt en er zijn regelmatig mensen komen kijken waar er op straat een varken geslacht werd (want zo klonk het).

Ik vind het niet een hele vriendelijke oplossing maar we zaten echt met de handen in het haar. Het was bij onze hond ook zo dat hij hysterisch werd als ik even weg liep dit hebben we ook zo opgelost. Als je op de riem gaat staan is er echt geen beweging in de riem en krijgen ze sneller door dat het echt geen nut heeft. Ook kan je dan niet uit frustratie toch een ruk ofzo gaan geven.

Toen hij eenmaal door had dat hij niets bereikte met dat gedrag stopte hij er vrij snel mee.
geloof dat ik dan toch maar liever een ijzeren riem aanschafte :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Skye*
Zeer actief

@Renee-uk: Ik ben dan wel benieuwd hoe jij het op zou lossen als je een hond hebt die helemaal hysterisch wordt ineens aan de lijn. Ik geef ook al aan dat ik het zelf niet de meest vriendelijke oplossing vind. We deden trouwens verder niets met de hond, we werden niet boos, rukte niet aan de lijn, deden echt alleen niets anders dan op de riem staan ipv de riem in je handen houden.
renee-uk
Zeer actief

*Skye* schreef:@Renee-uk: Ik ben dan wel benieuwd hoe jij het op zou lossen als je een hond hebt die helemaal hysterisch wordt ineens aan de lijn. Ik geef ook al aan dat ik het zelf niet de meest vriendelijke oplossing vind. We deden trouwens verder niets met de hond, we werden niet boos, rukte niet aan de lijn, deden echt alleen niets anders dan op de riem staan ipv de riem in je handen houden.
ligt aan de hond en de reden van het hysterisch worden, maar ik heb zulk soort dingen nooit.
ik ben altijd ontzettend bezig met mijn honden, ook tijdens het uitlaten, en ik geloof er niet in dat gedrag als dit van de ene seconde op de andere ontstaat, daar gaat altijd iets aan vooraf en dat is het moment waarop ik actie onderneem.
wat dat voor actie is kan ik zo niet zeggen, dat is situatie én hondafhankelijk, maar ik smoor wat het dan ook is wel op een -voor mij en mijn hond- prettige manier in de kiem, waarschijnlijk met spel.
afleren blijft een stuk lastiger dan niet aanleren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
elskeadrianne
Actief

Cleva schreef:Serieus. Leer je pup gewoon wat "los" betekent en daarna gaat het allemaal vanzelf over.

Overigens loopt een pup vooral graag onaangelijnd. Een riem heeft zijn plaats maar het moet niet de norm zijn.

Los lopen gaat super. Loopt netjes mee, luistert goed en snuffelt en doet, helemaal top. Ze gaat mee naar mijn werk, daar loopt ze buiten eigenlijk alleen maar los. Helaas kan dat hier niet overal :wink:
Afbeelding
elskeadrianne
Actief

Cleva schreef:Serieus. Leer je pup gewoon wat "los" betekent en daarna gaat het allemaal vanzelf over.[\b]

Overigens loopt een pup vooral graag onaangelijnd. Een riem heeft zijn plaats maar het moet niet de norm zijn.

Oja, ze weet was los betekent. Als ik zeg dat ze los moet laten dan laat ze ook los en wordt ze ook beloond. Alleen heeft ze na een paar seconden weer de riem te pakken. :mrgreen: Ik blijf volhouden hoor, heb wel eens 15 minuten over 5 meter gedaan. Uiteindelijk ruikt ze dan iets of zo en dan is het goed en lopen we verder. Het is alleen elke wandeling wéér hetzelfde liedje. Maar ik geef niet op.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

elskeadrianne schreef:
Cleva schreef:Serieus. Leer je pup gewoon wat "los" betekent en daarna gaat het allemaal vanzelf over.

Oja, ze weet was los betekent. Als ik zeg dat ze los moet laten dan laat ze ook los en wordt ze ook beloond. Alleen heeft ze na een paar seconden weer de riem te pakken. :mrgreen: Ik blijf volhouden hoor, heb wel eens 15 minuten over 5 meter gedaan. Uiteindelijk ruikt ze dan iets of zo en dan is het goed en lopen we verder. Het is alleen elke wandeling wéér hetzelfde liedje. Maar ik geef niet op.
zij geeft niet op zo te lezen ;)
als ze ophoudt met iets te doen wat jij niet wil hebben doordat ze zelf haar aandacht verlegt naar wat anders, heeft dat weinig te maken met wat jij doet, dat blijkt ook wel anders zou ze niet in die riem blijven bijten ;)
Afbeelding

*Skye*
Zeer actief

renee-uk schreef:
*Skye* schreef:@Renee-uk: Ik ben dan wel benieuwd hoe jij het op zou lossen als je een hond hebt die helemaal hysterisch wordt ineens aan de lijn. Ik geef ook al aan dat ik het zelf niet de meest vriendelijke oplossing vind. We deden trouwens verder niets met de hond, we werden niet boos, rukte niet aan de lijn, deden echt alleen niets anders dan op de riem staan ipv de riem in je handen houden.
ligt aan de hond en de reden van het hysterisch worden, maar ik heb zulk soort dingen nooit.
ik ben altijd ontzettend bezig met mijn honden, ook tijdens het uitlaten, en ik geloof er niet in dat gedrag als dit van de ene seconde op de andere ontstaat, daar gaat altijd iets aan vooraf en dat is het moment waarop ik actie onderneem.
wat dat voor actie is kan ik zo niet zeggen, dat is situatie én hondafhankelijk, maar ik smoor wat het dan ook is wel op een -voor mij en mijn hond- prettige manier in de kiem, waarschijnlijk met spel.
Waarschijnlijk zou het me nu inderdaad (hopelijk) ook niet meer gebeuren en was het toen een combinatie van onervarenheid en overspoeld worden met wat je wel en niet mag/ hoort te doen. Ik wilde het zo graag goed doen dat het uiteindelijk helemaal de verkeerde kant op ging.
elskeadrianne
Actief

renee-uk schreef:
elskeadrianne schreef:

als ze ophoudt met iets te doen wat jij niet wil hebben doordat ze zelf haar aandacht verlegt naar wat anders, heeft dat weinig te maken met wat jij doet, dat blijkt ook wel anders zou ze niet in die riem blijven bijten ;)

Daarom ben ik hier en vraag ik om jullie visie, omdat hier op het forum volgens mij aardig wat mensen zijn met veel kennis en goede tips en trucs :) Zodra we weer verder lopen vraag ik weer haar aandacht en die krijg ik dan ook, waarna ze weer wordt beloond, etc. etc.
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

*Skye* schreef:
renee-uk schreef:
Waarschijnlijk zou het me nu inderdaad (hopelijk) ook niet meer gebeuren en was het toen een combinatie van onervarenheid en overspoeld worden met wat je wel en niet mag/ hoort te doen. Ik wilde het zo graag goed doen dat het uiteindelijk helemaal de verkeerde kant op ging.
ja dat kan ik me nog wel herinneren ;)
gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen, toch?
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

elskeadrianne schreef:
renee-uk schreef:
elskeadrianne schreef:

Daarom ben ik hier en vraag ik om jullie visie, omdat hier op het forum volgens mij aardig wat mensen zijn met veel kennis en goede tips en trucs :) Zodra we weer verder lopen vraag ik weer haar aandacht en die krijg ik dan ook, waarna ze weer wordt beloond, etc. etc.
maar als zo'n situatie in weken niet verandert, kun je wel aannemen dat jouw manier van aanpak in dit geval niet werkt en dan lijkt het me tijd om iets anders te bedenken.
duitse herdertjes zijn slim en ik neem aan dat dat ook voor oud duitse herdertjes geldt en ik denk dat jouw hondje al lang in de gaten heeft dat dat gedoe met die riem haar wat oplevert, of dat nou extra tijd buiten of aandacht is, negatief of positief.
als je voor jezelf geen andere manier van aanpak ziet, zou ik toch die ijzeren riem aanschaffen.
daarmee doorbreek je in elk geval het stramien dat nu ontstaan is, omdat zo'n ijzeren riem niet echt lekker voelt aan dat hondenbekkie en de drang om daarin te bijten dan een stuk minder groot is.
je kunt altijd na een tijdje weer terug naar je normale riem en waarschijnlijk zijn jullie dan al weer zoveel verder dat dat hele riembijtprobleem niet meer bestaat.
Afbeelding

elskeadrianne
Actief

als ze ophoudt met iets te doen wat jij niet wil hebben doordat ze zelf haar aandacht verlegt naar wat anders, heeft dat weinig te maken met wat jij doet, dat blijkt ook wel anders zou ze niet in die riem blijven bijten ;)[/quote]

Daarom ben ik hier en vraag ik om jullie visie, omdat hier op het forum volgens mij aardig wat mensen zijn met veel kennis en goede tips en trucs :) Zodra we weer verder lopen vraag ik weer haar aandacht en die krijg ik dan ook, waarna ze weer wordt beloond, etc. etc.[/quote]
maar als zo'n situatie in weken niet verandert, kun je wel aannemen dat jouw manier van aanpak in dit geval niet werkt en dan lijkt het me tijd om iets anders te bedenken.
duitse herdertjes zijn slim en ik neem aan dat dat ook voor oud duitse herdertjes geldt en ik denk dat jouw hondje al lang in de gaten heeft dat dat gedoe met die riem haar wat oplevert, of dat nou extra tijd buiten of aandacht is, negatief of positief.
als je voor jezelf geen andere manier van aanpak ziet, zou ik toch die ijzeren riem aanschaffen.
daarmee doorbreek je in elk geval het stramien dat nu ontstaan is, omdat zo'n ijzeren riem niet echt lekker voelt aan dat hondenbekkie en de drang om daarin te bijten dan een stuk minder groot is.
je kunt altijd na een tijdje weer terug naar je normale riem en waarschijnlijk zijn jullie dan al weer zoveel verder dat dat hele riembijtprobleem niet meer bestaat.[/quote]

Misschien toch dat dan proberen. In ieder geval bedankt voor het meedenken! :flower:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Dat deden mijn honden ook toen ze klein waren. En dan liepen ze een partij trots te zijn! Ze zijn er ook vanzelf weer mee gestopt, omdat het geen aandacht op leverde. Geen idee hoe lang dat duurde, maar niet lang.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
*Skye*
Zeer actief

renee-uk schreef: ja dat kan ik me nog wel herinneren ;)
gelukkig is het uiteindelijk allemaal goed gekomen, toch?
Ja over het algemeen wel hoor. Ik luister vooral altijd naar mijn eigen gevoel en dat gaat best prima ;) Het is geen robot en er zijn wel dingen die ik graag anders wil zien, maar over het algemeen hobbelen we samen onze rondjes, kunnen we met goed fatsoen los trainen in een les en hoef ik niet eens te roepen als ik weg wil lopen als hij met een hond aan het spelen is.

Maar sinds voor mij de druk van het moeten weg gevallen is gaat het allemaal een stuk makkelijker. Dankzij de goede tips van hier.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana mocht als pup ook erg graag in de riem bijten, er zelfs een trekspelletje van maken,
ik zorgde altijd dat ik een trektouw of ander speeltje in de andere hand had, gewoon het woord los, [dat kent ze van spelletjes] en het andere aanbieden,
zo af en toe probeert ze het nog wel eens, [als ze ongeduldig is] maar ,,los,, en tis klaar.

tis nu zelfs zo, dat als we weg gaan, ik haar de riem aan doe, het uiteinde aan haar geef en zeg, neem jij vast de riem mee, als ik dan mijn spullen pak en de deur op slot doe, draai ik mij om en zeg tegen haar, nou geef de riem nu maar aan mij, en dan geeft ze hem netjes hahahaha
elskeadrianne
Actief

Even een update. De wandelingen zijn tot nu toe al een stuk beter gegaan dan voorheen. Op het moment dat ze alleen nog maar oog heeft voor de riem, leid ik haar af door een snoepje ergens neer te gooien, waar ze naar mag gaan zoeken; dit vindt ze geweldig. Geen idee of dit een goede methode is, maar het werkt wel :mrgreen:
Na een paar keer zoeken zijn noch de riem, noch mijn enkels en voeten nog interessant en heb ik de aandacht terug. Bedankt voor jullie tips! :flower:
Afbeelding
elskeadrianne
Actief

Kruimel53 schreef:
elskeadrianne schreef:Even een update. De wandelingen zijn tot nu toe al een stuk beter gegaan dan voorheen. Op het moment dat ze alleen nog maar oog heeft voor de riem, leid ik haar af door een snoepje ergens neer te gooien, waar ze naar mag gaan zoeken; dit vindt ze geweldig. Geen idee of dit een goede methode is, maar het werkt wel :mrgreen:
Na een paar keer zoeken zijn noch de riem, noch mijn enkels en voeten nog interessant en heb ik de aandacht terug. Bedankt voor jullie tips! :flower:
Fijn dat dat werkt!
Let wel op dat je hond dat snoepje zoeken niet gaat zien als beloning voor bijten in de riem. Je zou de eerste niet zijn. Het is handig om snoepjes te laten zoeken voordat ze in de riem gaat bijten.
Ga ik rekening mee houden, thanks!
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Mijn jongste loopt ook graag met dr riem in haar bek. Trots joh! Ik laat het maar zo, ze is nu 7 maanden en heeft al veel minder de behoefte. Nu wil ze net als dr grote zus met een bal in dr bek rondlopen ;)
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Wat bij mijn honden hielp was een tuigje omdoen i.p.v. een halsband. Bij een halsband hangt de lijn vaak voor het gezicht van de hond (vooral als ze netjes aan een slap lijntje meelopen) en is het natuurlijk een heel verleidelijk bewegend speelt. Bij een tuigje, waarbij je de lijn op de rug vastmaakt, komt de lijn vrijwel niet in het gezichtsveld van je hond.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”