Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Noten voor je hond, gezond of niet?
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Noten voor je hond, gezond of niet?
Laatst vrijdag ben ik met de honden naar de markt geweest, de marktkoopman bij wie ik een zakje noten kocht vroeg of ze ieders een paranoot mochten, hij beweerde is nog goed voor hun tanden ook.
Ik weigerde omdat er mij iets van bij staat dat honden geen noten mogen hebben, heb gezocht via de zoekfunctie maar kon niets vinden.
Wie weet het wel?
Ik weigerde omdat er mij iets van bij staat dat honden geen noten mogen hebben, heb gezocht via de zoekfunctie maar kon niets vinden.
Wie weet het wel?

- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
Re: Noten voor je hond, gezond of niet?
eigenlijk heb ik daar nog nooit iets over gehoord maar ik woon in hèt walnotengebied. Als ze vroege herfst vallen, snaaien de honden er heel wat naar binnen en als ze de kans krijgen hier uit de mand ook. Nooit problemen mee gehad.
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Ok dank je wel 

-
- Zeer actief
Ik dacht wel dat ze rauw en dus ongebrand moeten zijn?
De schil van walnoot is dacht ik ook niet goed. Rauwvoerders geven wel gemalen noten bij/door het voer dus er zitten zeker ook goede dingen in.
Suzanne
De schil van walnoot is dacht ik ook niet goed. Rauwvoerders geven wel gemalen noten bij/door het voer dus er zitten zeker ook goede dingen in.
Suzanne
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oh ik had alleen maar onthouden dat noten gevaarlijk kunnen zijn voor honden, blij om te lezen dat dat met walnoten wel meevalt! Lais snaait zich als het even kan het ongans aan de gevallen walnoten in de tuin dus ik zette het elke keer af.
- lucie
- Zeer actief
die schil vreten ze hier ook gewoon op alleen poepen ze die weer net zo hard uit~Suzanne~ schreef:Ik dacht wel dat ze rauw en dus ongebrand moeten zijn?
Suzanne

- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Oja? Wat grappig dat verschil, Lais kraakt ze nauwkeurig en eet echt alleen de noot eruit (al zal er weleens een stukje schil mee naar binnen gaan). Mister deed dat ook zo.lucie schreef:die schil vreten ze hier ook gewoon op alleen poepen ze die weer net zo hard uit~Suzanne~ schreef:Ik dacht wel dat ze rauw en dus ongebrand moeten zijn?
Suzanne
- lucie
- Zeer actief
da's knap, ik vind het zelf al een heel gepielZamunda schreef:Oja? Wat grappig dat verschil, Lais kraakt ze nauwkeurig en eet echt alleen de noot eruit (al zal er weleens een stukje schil mee naar binnen gaan). Mister deed dat ook zo.lucie schreef:die schil vreten ze hier ook gewoon op alleen poepen ze die weer net zo hard uit~Suzanne~ schreef:Ik dacht wel dat ze rauw en dus ongebrand moeten zijn?
Suzanne

-
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
Ik geef kiara geen noten. Ze heeft voornamelijk haar eigen lekkers. Ik heb nog nooit gehoord dat dat goed is voor honden.
Soms valt er een chippie en is ze sneller dan mij, tja, dan heeft ze mazzel. Voordat ik dat chippie te pakken heb is hij al foetsie.
Nu ze zogend is krijgt ze wel veel meer en gevarieerd dan eerst. Aan de pups te zien is dat alleen maar goed, het worden buffels. Maar geen noten.
Soms valt er een chippie en is ze sneller dan mij, tja, dan heeft ze mazzel. Voordat ik dat chippie te pakken heb is hij al foetsie.
Nu ze zogend is krijgt ze wel veel meer en gevarieerd dan eerst. Aan de pups te zien is dat alleen maar goed, het worden buffels. Maar geen noten.
- Ody
- Zeer actief
Hier krijgen de dames ook regelmatig een amandel als ik die zelf aan het eten ben, vinden ze heerlijk.
Op mijn oude werk stond een boom met hazelnoten in de tuin, Ody heeft daar aardig wat van op. Eerst de noot kraken tussen zijn kiezen, de boel weer uit tuffen en dan het nootje opeten. Overal lagen schilletjes.
Op mijn oude werk stond een boom met hazelnoten in de tuin, Ody heeft daar aardig wat van op. Eerst de noot kraken tussen zijn kiezen, de boel weer uit tuffen en dan het nootje opeten. Overal lagen schilletjes.

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Until you meet again one day......
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
Nala heeft een keer een avond macademia noten op, de volgende dag kon ze niet meer lopen en moest ze aan het infuus met pijnstillers.
Ik wist dus niet dat noten giftig waren anders had ik haar laten braken. Ze had ze gestolen voor dat er gedacht wordt dat ik ze bewust heb gegeven.
Ik wist dus niet dat noten giftig waren anders had ik haar laten braken. Ze had ze gestolen voor dat er gedacht wordt dat ik ze bewust heb gegeven.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13