Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Groenten(/fruit/kruiden) toevoegen aan het voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Groenten(/fruit/kruiden) toevoegen aan het voer

Ongelezen bericht door Shibby »

Loutje krijgt sinds een tijdje dagelijks groenteprutjes bij haar voer en dat bevalt eigenlijk wel prima. Loutje vindt het sowieso fijn, want nu krijgt ze meer te eten op een dag :mrgreen:

Wie voert er nog meer groenten bij?
Wat voer je bij?
Maak je het zelf of koop je het kant en klaar?

Ik ben tamelijk lui aangelegd dus ik heb voor Loutje nu de gedroogde groentemix van Carnis. Ben nog een beetje aan het kijken naar een alternatieve mix voor de variatie.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Jules01
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Groenten(/fruit/kruiden) toevoegen aan het voer

Ongelezen bericht door Jules01 »

Ze krijgen hier wat over is van avondeten, mits geschikt voor honden. Joia is niet echt fan dus die krijgt wat minder (en meer verstopt :mrgreen: ) Archie vindt het meeste wel lekker.

Ik ben ook lui, dus wij doen het zo. Ik vind het wel fijn om ze zo ook verschillende soorten aan te kunnen bieden. Wij eten heel gevarieerd en inmiddels meestal ook zoutloos (i.v.m. baby) en bijna alle groenten die wij eten is wel geschikt voor honden.

Als ik een zooi groente heb liggen in de koelkast of in de tuin die op moeten, maak ik nog weleens een prutje maar met kippen komt dat eigenlijk nog nauwelijks voor.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Mijn trio krijgt ook dagelijks groenten of fruit en ze lijken er een stuk meer voldaan op. Ze vinden het bovendien heerlijk :D
Ik koop diepvriesgroenten die ik stoom en vervolgens pureer.
Elke dag krijgen ze wat anders, varieert tussen broccoli, bloemkool, erwten, sperziebonen, wortelen, pompoen, zoete aardappel en mango. Verder krijgen ze dagelijks een paar bosbessen.

Ik heb ook even SmartBarf gegeven, op zich tevreden over maar daar kreeg een van de drie rommelende darmen van en het voldane gevoel was minder.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Amber is verzot op groente en fruit, je kan het zo gek niet bedenken. Ik laat haar lekker op een wortel knagen en daar doet ze gemiddeld langer mee dan een kauwstaafje :mrgreen: . Komkommer krijgt ze op het moment ook veel aangezien die in de tuin staan. En natuurlijk bonen.
Ook qua fruit lust ze alles; van appel/ banaan tot (water) meloen (heerlijk op warme dagen) en aardbeien.
Afbeelding
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Wat grappig, die gedroogde groentenmix, nooit van gehoord.
Hier lusten ze weinig, helaas. Heel af en toe een wortel om op te knagen willen ze wel. En appel is ok. Op paprika zijn ze gek, maar dat is dan weer minder goed voor ze. Snijbonen gaat ook nog wel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik maak t zelf en ze krijgen t zo'n 2 a 3x per week
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ze krijgen hier van alles en nog wat wat ik over heb. Eieren, groentes, wat olijfolie af en toe, organen, schapenvet, af en toe een kipkluif...noem maar op. Dan vind ik het wel weer compleet genoeg :ok:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Hier krijgen ze wat pompoen als ik ze wil verwennen en een sperzieboon als ik ze wil pesten.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Hier ook wat we over hebben, kook ook wel eens wat meer zodat ze een paar dagen wat hebben. Voornamelijk boontjes en broccoli, vindt ie allebei heerlijk. En eigenlijk al het fruit, maar banaan staat met stip op 1.
Wildflower
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collies

Ongelezen bericht door Wildflower »

Ook hier krijgen ze alle groente die ik zelf eet. Fruit eten ze ook graag. Dirkje jat de frambozen van de struik en lieve Ben is dol op aardbeien die nog aan de plant hangen. Hij plukt ze er heel voorzichtig af.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Overigens hier alleen rauwe gepureerde groentes
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Tobi krijgt tijdens het snijden van groenten altijd wel wat. Wortel, komkommer, paprika hij vindt het allemaal heerlijk. Boontjes vind hij helemaal niets aan, die vist hij tussen zijn eten vandaan.
_Esmee
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Appel, komkommer, aardbei, tomaat, gestoomd sperziebonen, bloemkool, lof, broccoli. Met KVV.
Gaat er allemaal in. Eigenlijk wat ik zelf die dag eet.
Afbeelding
Neeltje
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, hier krijgen ze ook restjes van mijn eigen groenten (ik kook dan vaak wel expres wat meer) en één keer per twee weken maak ik groentenprutjes van broccoli, wortel en sperziebonen die ik invries, zodat ze altijd ook wat groenten erbij hebben. Amoz is er niet dol op, maar als ik het goed door de kvv meng eet hij het wel op.
Ze geven hier niet heel veel om fruit of rauwe groentes. Amy en Taartje houden wel van kersen, soms lusten ze allemaal behalve Taartje wel een stukje appel of komkommer, maar echt warm lopen ze er niet voor.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Pixie is gek op alles wat fruit is,
Kai is gek op broccoli, gekookte wortel, klein stukje aardappel en boontjes.
Hij krijgt altijd wat van mijn eten, verder eet hij Renske gestoomd vlees Kalkoen en stoofpotje.
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier krijgen ze regelmatig de groenten, fruit en kruidenmix van versvoer.nl.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

vix krijgt de groente die wij eten, die ik dan voor haar rauw pureer en door haar versvoer meng.
dat moet, dat mengen, want vixen houdt niet van groente en fruit :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Als ik komkommer eet (bijna dagelijks), krijgen ze altijd het kontje. De katten krijgen ook een schijfje, die zijn verslaafd aan komkommer :mrgreen:
Soms heb ik wat sperzieboontjes over, dan krijgen de honden ieder een deel. Vinden ze heerlijk! En valt aardappel ook onder groente? :mrgreen: Damy is grooot fan van zetmeel, een gekookte of gepureerde aardappel is hemels voor hem, haha. Frietjes uiteraard ook.

Heel soms wat fruit als ik er geen zin meer in heb, maar dat eten ze alleen maar omdat de ander ook doet alsof hij het eet :19: . 9 van de 10 keer spugen ze het uit.
Doke
Actief

Ongelezen bericht door Doke »

Ik maak een 'soepje', meestal van drie verschillende groenten ( en ook drie verschillende kleuren rood/oranje/geel, groen, wit), met look, provencaalse kruiden, olijfolie of kokosvet en kurkuma. Vaak overschotjes van groenten of groenten in aanbieding/promotie, maar vaak ook diepvries. Groentjes moeten zacht zijn anders moet Ira ze niet hebben ;-)
Het is eigenlijk gekomen als aanvulling op hun eten aangezien ze zo weinig mogen hebben om niet te verdikken. Ira krijgt amper 150 a 160 gram kvv en weegt nu 24,5 komt van 27 door cortisone, maar haar perfecte gewicht zou terug 22 zijn. Of ze daar ooit nog aan komt is maar de vraag, ze is ondertussen ook al op pensioen natuurlijk :-)
Mc. Chouffe weegt 5,5kg maar heeft de neiging om dik te worden ( hij heeft eventjes 6,1 gewogen door cortisonebehandeling) en krijgt amper 50 gr kvv.
Daarom dus groentjes bij en ik kook graag, dus krijgen ze een groentensoepje :roll:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”