Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar wandelen zonder vuurwerk?

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

dewiii
Actief
Aantal honden: 1

Waar wandelen zonder vuurwerk?

Ongelezen bericht door dewiii »

Hallo allemaal,
De vuurwerk verkoop is weer begonnen en er word behoorlijk op losgeknald.
Wie weet er wandelgebieden (liefst geen drukke losloopgebieden) waar geen tot nauwelijks vuurwerk te horen is?
Dus aanlijnplicht geen probleem.
Ik woon in Deventer en de afstand is geen probleem tot een uur rijden ofzo.
Alvast bedankt!
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Re: Waar wandelen zonder vuurwerk?

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heb de ronde gedaan tussen het ziekenhuis en het spoor bij de sportvelden (woon in de Rivierenwijk) en daar was het prima te doen. Af en toe een knal in de verte, maar niet veel.
Dat blijft ook wel zo is mijn ervaring want ze knallen alles de eerste dag er al door :wink:
Bussloo is ook een optie, als je een beetje buiten de gebruikelijke tijden kan lopen is het er niet heel druk.
Het Leesten bij Ugchelen zou ook nog kunnen.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Op het strand hoor en zie ik nooit vuurwerk. Op oudjaarsdag maken we daar dan ook gewoon de wandeling :)
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ik denk dat je goede kans maakt op rust als je een stukje Duitsland ingaat.
Afbeelding
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

roosendaalse hei, hoor je wel iets maar niet veel. Zelfs mijn bange honden kunnen daar los.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Nanna schreef:
Manuma schreef:Op het strand hoor en zie ik nooit vuurwerk. Op oudjaarsdag maken we daar dan ook gewoon de wandeling :)
Krijg je die krijslui van die nieuwjaarsduik in je nek ;-)
Ik moet zeggen dat het hier ook honderd procent meevalt. Als ik op de hei loop hoor ik niks maar ook in de wijk is het opvallend rustig.
Dat is op nieuwjaarsdag en nooit op "mijn" strand. Alleen op de drukkere plaatsen en de mensen blijven bij de opgang. Het strand is heel groot, als je een beetje wandelt ben je er zo vandaan.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Manuma schreef:
Nanna schreef:
Manuma schreef:Op het strand hoor en zie ik nooit vuurwerk. Op oudjaarsdag maken we daar dan ook gewoon de wandeling :)
Krijg je die krijslui van die nieuwjaarsduik in je nek ;-)
Ik moet zeggen dat het hier ook honderd procent meevalt. Als ik op de hei loop hoor ik niks maar ook in de wijk is het opvallend rustig.
Dat is op nieuwjaarsdag en nooit op "mijn" strand. Alleen op de drukkere plaatsen en de mensen blijven bij de opgang. Het strand is heel groot, als je een beetje wandelt ben je er zo vandaan.
Wij gaan ook naar het strand ieder jaar, heerlijk rustig! Daarna warme chocomel met slagroom in een tentje waar ook honden mogen komen, is altijd heel gezellig :cheer:
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik woon nu in het centrum maar hier valt het, op een paar kanonskogels na, ook heel erg mee tot nu toe. :scratch:
En dan woon in nota bene tegenover een vuurwerkwinkel. :mrgreen: Enige lawaai hier zijn alle auto's met papa's en zoontjes die vuurwerk halen, gaat de hele dag door. :LOL:

Het wordt idd elk jaar weer minder. Al zal het morgen wel flink los gaan.. maar dat is ook prima.

En qua rustig wandelen.. tsja hoger in het noorden is het rustig want daar woont bijna niemand maar dat is wel wat ver weg. :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Bij mij in de wijk is het ook best rustig. En zeker op de hondenuitlaatplekken is er weinig tot geen last. Uiteraard hoor je wel wat in de verte en soms kan je mooi mee kijken. Maar daar zelf wordt niks afgestoken. Scheelt ook dat Droef en Izzy totaal niet bang zijn(eerder omgekeerd, als het dichtbij is willen ze er naar toe :ugh: ). Dus ik kan heerlijk lopen met ze. Alleen morgen avond zal er wel wat meer zijn. Nou ja in het ergste geval gaan ze dan dus aangelijnd zodat ze er niet op af gaan, en dan even los op het omheinde veld.

Het lijkt wel elk jaar een stuk minder te worden. Enige waar Droef moeite mee heeft is als we naar bed gaan en hij wil slapen, dan begint hij de mopperen dat het nu wel ff klaar is. Dan doe ik dus maar gezellig met hem mee, wij hechten nog al veel waarde aan onze slaap. :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Staphorster bos, maar misschien wat ver weg.

Ze hebben vandaag al carbid geschoten. Morgen is het zondag dus mogen ze niks daar. :tongue:
Je hebt losloop en aanlijngebied. Normaal op zondag vanaf 10 tot 4 uur gemiddeld 7/8 auto's op de parkeerplaats van losloopgebied. Staan er 10 dan is het ontzettend druk.
Morgen is het slecht weer dus grote kans dat je dan alleen loopt.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Op de holterberg :cheer:
Ik geniet van de rust in mijn 'achtertuin'. Morgen en maandag zal je er wel carbit horen maar mijn ervaring is dat honden dat een heel stuk minder eng vinden.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”