Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krijgt hij wel genoeg?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Krijgt hij wel genoeg?

Ongelezen bericht door TaMa »

Mischien dat jullie mijn twijfels ff weg kunnen nemen :roll:

Batish is nu 8 maanden en eet ongeveer 400 gram Farmfood op een dag.. drie dagen in de week krijgt hij rodi compleet..
Maar nu was mijn vraag.. volgens mij hoort batish toch van de brok zo'n 5 a 6oo gram per dag te krijgen. of zit ik nu fout?
Ik probeer hem vaak genoeg 500 te geven maar dat eet hij toch niet.. hij is altijd een moeilijke eter geweest en is dat zelfs met vers..
Hij is niet mager en niet te dik... ik vind hem mooi zo maar toch vraag ik me af of hij wel genoeg binnenkrijgt..

graag jullie mening
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
Lot
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lot »

Mijn hond van 8 maanden krijgt nu 3 keer per dag brokken en dan ongeveer 200 gram per keer. In totaal dus 600 gram. Verder krijgt hij 2 keer per week 's avonds 4 RodiCompleet burgers.
Maar als je hond er goed uitziet, niet te dik of te dun, dan is het toch goed? Zodra Pepper te dik wordt krijgt hij minder en als hij te dun wordt krijgt hij meer. Ik voer altijd op zicht zeg maar. Denk dat je je geen zorgen hoeft te maken hoor! :ok:
Afbeelding
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Ik voer qua hoeveelheid eigenlijk altijd op mijn ogen. Je zegt zelf dat je hond niet te dun is (en niet te dik), dus ik denk dat je wel goed zit hoor. Is je hond vrolijk en speels? Heeft ' ie genoeg energie? Mooi in zijn vacht? Dat is er niets aan de hand.
Een handige manier om te controleren is je hand op de achterhand van je hond te leggen en voelen of je de botten aan de zijkant van z'n ruggegraat kan voelen. Steken ze voor je gevoel nogal uit, dan is je hond aan de magere (of zeer slanke) kant. Voel je er een goed kussentje op liggen, dat is 'ie prima. Voel je een echte speklaag, dan is ' ie te dik....Maar als je hond gewoon eet tot hij voldoende heeft en niet meer wil, lijkt mij dat geen probleem. Liever een echt slanke hond, want van dikkerds lopen er al zoveel rond en dat geeft meer problemen dan een slanke! Ik hoop dat je hier wat mee kan, :zwaai: Groetjes, Peet
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

de hoeveelheid voeding ligt ook aan welke voeding je gebruikt. ik geef onze whooper die 6 maanden oud is 2x daags 150 gram en hij heeft daar meer dan genoeg aan. uiteraard krijgt hij ook nog zijn tussendoortjes. de hoeveelheden achterop de zak zijn richtlijnen.

ik zeg altijd zoals velen met mij: VOER MET JE OGEN NIET MET EEN TABEL!!! dat wil zeggen als jou honden er goed uitzien en ze eten goed dan is het toch goed ;)
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

Je bent blijkbaar gezegend met een hond die weet wanneer hij genoeg heeft :ok: . Kali is een echt vreetmonster, een maalmachine op pootjes. Die moet ik echt op rantsoen houden :jank: .
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
sylvia*
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sylvia* »

Ik kijk eigenlijk niet naar wat hoort,ik kijk altijd naar de hond ,is die goed van formaat,niet te dik en niet te dun....dan krijgt hij de goede hoeveelheid eten.
Afbeelding
TaMa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door TaMa »

Nou ok.. dan krijgt hij dus genoeg.. meer eet hij trouwens toch niet
Rust zacht mijn lieve Batish 15-03-2003 - 18-04-2005
Afbeelding
whoopy
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door whoopy »

Janet schreef:Je bent blijkbaar gezegend met een hond die weet wanneer hij genoeg heeft :ok: . Kali is een echt vreetmonster, een maalmachine op pootjes. Die moet ik echt op rantsoen houden :jank: .
ja ik ben zeer gezegend :mrgreen: maar voor whooper had ik ook nog een mechelse herder, nou die vrat ook gewoon tot dat hij erbij neer viel. ik kam een keer thuis van het werk en ik kijk haar aan, ik dacht jezus ben je schijnzwanger of zo hahahahhaah had ze dus haar zal voor veroverd (15 kilo) nou er waren heel wat kilo's uit. 8O 8O
Afbeelding Afbeelding

groetjes
caroline, whooper en orbis
Janet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Janet »

whoopy schreef: ja ik ben zeer gezegend :mrgreen: maar voor whooper had ik ook nog een mechelse herder, nou die vrat ook gewoon tot dat hij erbij neer viel. ik kam een keer thuis van het werk en ik kijk haar aan, ik dacht jezus ben je schijnzwanger of zo hahahahhaah had ze dus haar zal voor veroverd (15 kilo) nou er waren heel wat kilo's uit. 8O 8O
:V :V :V
Afbeelding
Nai nauvalyë moica alasailarin...
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

TaMa, gewoon blij wezen!!!! :P :zwaai: Peet
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Janet schreef:
whoopy schreef: ja ik ben zeer gezegend :mrgreen: maar voor whooper had ik ook nog een mechelse herder, nou die vrat ook gewoon tot dat hij erbij neer viel. ik kam een keer thuis van het werk en ik kijk haar aan, ik dacht jezus ben je schijnzwanger of zo hahahahhaah had ze dus haar zal voor veroverd (15 kilo) nou er waren heel wat kilo's uit. 8O 8O
:V :V :V
Ik heb een keer een brood laten liggen per ongeluk nadat ik in de winkel was geweest. Weg heel brood 8O Ligt ze uit te buiken en de hele drinkbak was leeg. Ben de dag erna wel 4 keer extra naar buiten moeten gaan :mrgreen:

Ook heeft ze toen ik haar uit logeren deed bij mij gegeten, kwam logeermoeder thuis daar nog een bak, komt haar vriend thuis, per ongeluk nog een bak 8O Die nacht heeft ze wel binnen gepoept, ze was net een tonnetje. :p:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”