Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kind zwaar gewond en oma gewond.

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

kind zwaar gewond en oma gewond.

Ongelezen bericht door Sulluna »

https://www.bd.nl/schijndel/kind-zwaarg ... ~af13c0dd/

Jezus.. ik ben nu hart van nederland aan het kijken en dit is wep heel ernstig. Als je al die getuigen hoort.. jeeetje. Arm meisje.. Vreselijk.
Brr kippenvel gewoon.. Hoe die man op tv net zegt dat dat meisje bedolven onder het bloed was.. Gut je zal het mee maken.. wat erg.

Hond wordt trouwens niet afgemaakt, heeft wel direct een muilkorfplicht gekregen.

Was een stafford. Mocht die vraag komen is het maar gelijk beantwoord.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Re: kind zwaar gewond en oma gewond.

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik zat toevallig te kijken. Viel me op dat een passant (denk ik?) vond dat euthanasie niet gepast was, gezien de hond normaal heul lief was, en iets de hond wel getriggerd zou hebben. Hij legde nog net de schuld niet letterlijk bij dat kind wat gebeten was. Tsja. Wat moet je er inmiddels nog op zeggen.
Sulluna
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Ik zat toevallig te kijken. Viel me op dat een passant (denk ik?) vond dat euthanasie niet gepast was, gezien de hond normaal heul lief was, en iets de hond wel getriggerd zou hebben. Hij legde nog net de schuld niet letterlijk bij dat kind wat gebeten was. Tsja. Wat moet je er inmiddels nog op zeggen.
Ja bízar he..

" ja misschien heeft dat meisje de hond geaaid"

Ahaa.. en dan mag een hond een kind natuurlijk zwaar verwonden.

koekkoek :O:

Die andere getuigen vond ik zo erg.. die man was zo emotioneel en zei ook.. dat gezicht dat gezicht.. het zag er niet uit, overal bloed. ach.. die man was echt van t padje af..
Sulluna
Zeer actief

Nanna schreef:Die hond wordt niet afgemaakt. Waarom eigenlijk niet?
Ik zou zo’n rotjoekel niet in mijn buurt willen.
Gemeente heeft besloten dat een muilkorf voldoende is.

:piew:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Anne&Taar schreef:Ik zat toevallig te kijken. Viel me op dat een passant (denk ik?) vond dat euthanasie niet gepast was, gezien de hond normaal heul lief was, en iets de hond wel getriggerd zou hebben. Hij legde nog net de schuld niet letterlijk bij dat kind wat gebeten was. Tsja. Wat moet je er inmiddels nog op zeggen.
Dat domme commentaar ook altijd.

Mijn zoon, toentertijd 3jr, dito geval. Hond van broer onder de fauteuil op hoge poten, zijn plaatsje. Mijn zoon diverse keren gewaarschuwd, ook hond waarschuwde, maar wilde niet luisteren. Totdat hap, 4hechtingen in het gezegd en boos op mijn zoontje, niet op de hond.
Moraal van het verhaal: respecteer ook de weinig rechten van dieren, dat voorkomt veel narigheid

Vind het wel dom hoor. Even gezellig met oma een vreemde stafford uitlaten. Dan schort er toch stevig wat aan het beoordelingsvermogen van oma.
Maar ja, Sjijndel, kut. Ik heb beeld zullen we maar zeggen.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Die hond wordt niet afgemaakt. Waarom eigenlijk niet?
Ik zou zo’n rotjoekel niet in mijn buurt willen.
Dat zo'n eigenaar niet gewoon z'n verlies neemt. Je leent je onbetrouwbare stafford in de eerste plaats niet uit. En als het mis gaat sta jij eerder bij de dierenarts dan dat oom agent op de stoep staat.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Onbegrijpelijk weer, ook de reactie van de gemeente :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

dagmar88 schreef:

Mijn zoon, toentertijd 3jr, dito geval. Hond van broer onder de fauteuil op hoge poten, zijn plaatsje. Mijn zoon diverse keren gewaarschuwd, ook hond waarschuwde, maar wilde niet luisteren. Totdat hap, 4hechtingen in het gezegd en boos op mijn zoontje, niet op de hond.
Moraal van het verhaal: respecteer ook de weinig rechten van dieren, dat voorkomt veel narigheid

Vind het wel dom hoor. Even gezellig met oma een vreemde stafford uitlaten. Dan schort er toch stevig wat aan het beoordelingsvermogen van oma.
Ze liet die hond al een jaar lang uit. Ook vaak met haar kleinkind erbij.

Maar goed, als ik met mijn kleinkinderen buiten loop hou ik honden die we onderweg tegenkomen heel goed in de gaten, soms komen we iemand tegen met 2 loslopende Staffords, nou dan wil ik dat mijn kleindochters naast me komen lopen en rustig voorbij lopen zonder de honden te aaien.

En bij andere honden die aangelijnd zijn zeg ik altijd dat ze eerst moeten vragen of ze de hond mogen aaien, en dan nog hou ik ze met argusogen in de gaten.

Ook als de meiden bij ons zijn, laat ik ze nooit alleen met Tanja en Anne, de jongste kleindochter is ineens niet meer bang, maar is ineens omgeslagen naar de andere kant. Had eigenlijk liever dat ze nog voorzichtig was.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Die pitbull die ik laatst op de foto zette heeft daarna ook VIER honden aangevallen. Veertien maanden oud he.
Accident waiting to happen.
Verbied toch die hele kutvechtzooi.
Die al zo lelijk keek?

Charlie ging er met 9 maanden al voor. Een paar dagen voor de eerste loopsheid.
Sulluna
Zeer actief

dagmar88 schreef:

Huh? Nee zoals ik het begreep op het nieuws, liet een andere vrouw de stafford uit en kwamen de oma en het kind de hond tegen. De vrouw die met de hond liep was niet de eigenaar, maar liet de hond vaak uit.
dagmar88
Zeer actief

Sulluna schreef:
Huh? Nee zoals ik het begreep op het nieuws, liet een andere vrouw de stafford uit en kwamen de oma en het kind de hond tegen. De vrouw die met de hond liep was niet de eigenaar, maar liet de hond vaak uit.
Op de radio zeiden ze dat het de eigen oppashond was.
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Te gek voor woorden dat er geen landelijk beleid komt met hoe dit soort zaken aan te pakken.
Als een hond zo los gaat hoort hij niet in onze maatschappij thuis.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Aan de andere kant... ik had begrepen dat de oma de hond en eigenaar nauwelijks kende; het zou gaan om d ehond van kennissen. Niet om het een of ander maar uitgaande van die ene zin is dat dom. Je neemt geen hond mee waarvan je niet weet hoe die reageert op kinderen. Nee, dat wil niet zeggen dat de hond mag bijten maar de omstandigheden lijken me nog niet helder genoeg om een definitief oordeel te vellen.

Suzanne
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Angelique. schreef:Mocht het mijn hond zijn, ongeacht het ras bracht ik hem/haar zelf weg, een kilo biefstuk en ga maar slapen, ik zal kapot gaan van verdriet maar dat kan en mag never nooit gebeuren :(:

Of er moet echt een hele goede reden zijn waarom de hond dat deed maar die kan ik me zo 1,2,3 niet bedenken.....ja of het kind moet mijn hond hard en veel geslagen hebben of vreselijk getreiterd wekenlang ofzo maar goed dat gebeurt niet want daar ben ik bij :19:
Hier net zo , was als eigenaar gelijk naar de DA gegaan voor en spuit .
Wil zelf niet gesloopt worden door mijn eigen hond en een ander ook niet. Klaar.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

Maakt toch niet uit of dat kind die hond nu wilde aaien of pesten , je hoeft niet in andere honden of mensen te hangen om te slopen . En al helemaal niet als aan de andere kant van de lijn een baas loopt. Klaar spuit er in.
dagmar88
Zeer actief

~Suzanne~ schreef:Nee, dat wil niet zeggen dat de hond mag bijten maar de omstandigheden lijken me nog niet helder genoeg om een definitief oordeel te vellen.
Op welke planeet? De eigenaar is niet verantwoordelijk genoeg en niemand wil (terecht) een hond hebben die een kleuterkopje stuk heeft gekauwd.
Die vrouw moest op haar kleinkind gaan liggen en werd zelf ook gebeten. Dan was hij volle bak op dat kind gefocust.
Geen ras/type waarin (vanwege die extreme focus) mensgerichte agressie minder thuis hoort. Die moet gewoon dood. Dat ze dat bij de gemeente niet snappen is al van de pot gerukt.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

~Suzanne~ schreef:. Nee, dat wil niet zeggen dat de hond mag bijten maar de omstandigheden lijken me nog niet helder genoeg om een definitief oordeel te vellen.
Suzanne
Meen je dat? Is buitensporige agressie volgens jou niet voldoende? Welke handeling rechtvaardigd het verminken van twee mensen dan?
bouvierpoedel
Zeer actief

Anne&Taar schreef:
~Suzanne~ schreef:. Nee, dat wil niet zeggen dat de hond mag bijten maar de omstandigheden lijken me nog niet helder genoeg om een definitief oordeel te vellen.
Suzanne
Meen je dat? Is buitensporige agressie volgens jou niet voldoende? Welke handeling rechtvaardigd het verminken van twee mensen dan?
Nou zeg hoe duidelijker wil je het gepresenteerd hebben.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Tara schreef:Een hond die zo buitensporig losgaat in zijn "wilnietgeaaidworden" mag van mij een spuit krijgen.
Ja ja ja, élke hond kan bijten, ik weet het, ik weet het. Maar ik kan me met de beste wil van de wereld niet bedenken op welk moment mijn honden zó tekeer zouden gaan. Ik vind het totaal verknipt gedrag. Zelfs die chagrijnige teckel die wij vroeger hadden deed dat niet. Die had een gruwelijke hekel aan vreemden en aan andere honden. In voorkomende gevallen beet hij gewoon één keer raak en dat was het dan.
Nou, inderdaad.
Diem (eurasier) bleek niet tegen mijn hyperactieve neefje te kunnen. Hij ging bij neefje staan en toen neefje plots al stuiterend en met armen zwaaiend ging rondtollen gaf hij een snauw: Neefje eindigde krijsend op de grond met een rode plek op voorhoofd (Diem was even hoog als peuterneefje). De plek trok snel weg dus de 'correctie' van Diem was gedoseerd. Uiteraard heb ik hem daarna nooit meer met jonge kinderen in contact gebracht. Ook op straat loop ik om en blijf zelf altijd tussen hem en kinderen. Terwijl hij wel prima ging met (rustige) kinderen maar ik neem geen enkel risico.

Maar als hij maar enigszins buitenproportioneel schade had gemaakt was het toch echt klaar geweest. Kinderen/mensen verminken zou hier toch altijd, ongeacht de 'verzachtende' omstandigheden, einde verhaal zijn :19:
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

dagmar88 schreef:
~Suzanne~ schreef:Nee, dat wil niet zeggen dat de hond mag bijten maar de omstandigheden lijken me nog niet helder genoeg om een definitief oordeel te vellen.
Op welke planeet? De eigenaar is niet verantwoordelijk genoeg en niemand wil (terecht) een hond hebben die een kleuterkopje stuk heeft gekauwd.
Die vrouw moest op haar kleinkind gaan liggen en werd zelf ook gebeten. Dan was hij volle bak op dat kind gefocust.
Geen ras/type waarin (vanwege die extreme focus) mensgerichte agressie minder thuis hoort. Die moet gewoon dood. Dat ze dat bij de gemeente niet snappen is al van de pot gerukt.
Nou inderdaad. Een hond kan een kind lelijk verwonden bij een fikse correctie, maar dat kan nooit een simpele correctie geweest zijn. Ik had het er laatst met mijn moeder nog over nadat we een gemuilkorfde hond tegen kwamen. Die was dus opgelegd na een bijtincident met een mens. Linksom of rechtsom, ik kan en zal zulke agressie nooit accepteren als het om mijn eigen honden gaat. Gerichte mensagressie betekent hier echt einde verhaal.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Angelique. schreef:Mocht het mijn hond zijn, ongeacht het ras bracht ik hem/haar zelf weg, een kilo biefstuk en ga maar slapen, ik zal kapot gaan van verdriet maar dat kan en mag never nooit gebeuren :(:

Of er moet echt een hele goede reden zijn waarom de hond dat deed maar die kan ik me zo 1,2,3 niet bedenken.....ja of het kind moet mijn hond hard en veel geslagen hebben of vreselijk getreiterd wekenlang ofzo maar goed dat gebeurt niet want daar ben ik bij :19:
Nou die kilo biefstuk eet ik zelf wel op hoor :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: Gewoon gelogen. Die vechthonden worden voor 99% aangeschaft omdat de bazen wel geilen op spieruh en agressieve uitstraling.
Denk dat de meeste liefhebbers een rashond nemen, amstaff of sbt. Of een lief tweedehandsje.
Heb al in geen tijden meer een normaal staffordje gezien. Het zijn allemaal "extraa groffe" miksjes, en het dan raar vinden dat het onbetrouwbare lijers zijn.

Dit is al lang niet meer "bruut"

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
Nanna schreef: Mooi vind ik het ook niet echt maar dat is smaak. Ik heb niet zoveel met dat bodybuildgedoe. Patserig.
De spieren maar vooral het atletische, maar goed, whippets zijn de gezellige turboversie van een pit bull dus doe me die dan maar. Agressie hoef ik er niet bij.

Een kruising daarvan staat wel heel hoog op m'n verlanglijstje.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef: :LOL: dan heb je een kuthond die met 60 km/uur op het swiffertje van oma afvliegt
Ratten. Halfwilde fret mee en gaan met de banaan. Lijkt me geweldig :mrgreen:
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:Die pitbull die ik laatst op de foto zette heeft daarna ook VIER honden aangevallen. Veertien maanden oud he.
Ik zéi toch al dat z'n blik me niet aanstond. Neem nou eens gewoon wat van me aan :idea:

OT: En natuurlijk afspuiten die handel. Die heeft z'n plaatsje in de maatschappij kapotgebeten.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Het zou nog goed kunnen komen als Brussel restricties gaat aanbrengen vwb het hondenbezit.
Daar buigt het kabinet voor als een knipmes.
Sulluna
Zeer actief

Ik snap ook niet dat met zoiets ernstigs alleen een muilkorfplicht komt.
Een hond kan ook ontsnappen oid..
Ik snap het gewoon echt niet.. Echt gevaarlijk om een hond als deze in leven te houden.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Ik begrijp er ook helemaal niets van. Zegt een of andere gedragsdeskundige op de site van Omroep Brabant ook nog dat je eerst moet uitzoeken waaróm de hond gebeten heeft. Sorry hoor, maar:

""Ik stond toevallig in de huiskamer, toen ik buiten van alles hoorde. Ik keek naar buiten en zag ik dat die hond met dat kindje aan het schudden was", vertelt ze. "Toen ben ik meteen naar buiten gerend."

Bij zulke agressie boeit het waarom toch niet?
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Lieske_1977 schreef:Ik begrijp er ook helemaal niets van. Zegt een of andere gedragsdeskundige op de site van Omroep Brabant ook nog dat je eerst moet uitzoeken waaróm de hond gebeten heeft. Sorry hoor, maar:

""Ik stond toevallig in de huiskamer, toen ik buiten van alles hoorde. Ik keek naar buiten en zag ik dat die hond met dat kindje aan het schudden was", vertelt ze. "Toen ben ik meteen naar buiten gerend."

Bij zulke agressie boeit het waarom toch niet?
:E:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

dagmar88 schreef:
Verbied toch die hele kutvechtzooi.
Die al zo lelijk keek?

Charlie ging er met 9 maanden al voor. Een paar dagen voor de eerste loopsheid.
Heel eerlijk? Toen ik je foto's zag Nanna zag ik al dat hij super eng keek naar jouw honden. Ik dacht nog....oei. Hij maakte zich zo groot en strak en keek zo overmatig intens op de foto's.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”