Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kodi kan niet spelen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

hewi
Zeer actief
Aantal honden: 2

Kodi kan niet spelen

Ongelezen bericht door hewi »

Tis geen ramp dat ten eerste maar ik vroeg het me gewoon af.
Kodi is er nu 9 maanden hij is ongeveer 4 jaar en hij kan dus niet spelen.
Gooi je een bal knuffel speeltje etc hij kijkt eens keer maar reageert niet.
Ben ik niet thuis dan wordt er wel speelgoed versleept en gesloopt. Hij speelt wel met Leo mijn andere hond maar dus niet met speelgoed of met ons.

Vriend van ons speelt hij heel af en toe mee beetje in handen happen heel ff maar verder dus niks.

Iemand tips om kodi wat te leren spelen?
Hij kan wel koekjes vangen en doet alles voor eten behalve dus speelgoed ophalen.
Of zeggen jullie,, hij gaat nooit leren.

Ik vind het zelf dus geen probleem hoor alleen maf ik heb zoveel honden opgevangen etc maar zoals deze? Nooit meegemaakt. Zou ik het hem kunnen leren en zo ja hoe?
Hij schrikt snel dus wel graag met mini stapjes
Groetjes Heidi
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Kodi kan niet spelen

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ken wel meer honden waarbij het heel lang heeft geduurd, en één hond die nooit speelde ook niet met andere honden.
Wat je zou kunnen proberen is het wat leuker te maken qua speelgoed. Bijvoorbeeld een tennisbal in een vieze sok met een knoop er in. Hier doen gevonden spullen op straat of gejatte spullen van ons het vaak ook beter dan 'gewoon' speelgoed.
Of doe iets met wat lekkers, brokjes in een klein waterflesje of doekje verstoppen dat hij daarmee aan de slag kan. Apporteren of trekken aan speelgoed is niet voor elke hond leuk.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bas kan ook niet spelen. Ze is er te respectvol voor naar mensen. Spelen vraagt toch een bepaalde losheid. Bas zal NOOIT haar bekje gebruiken naar mensen. Alleen als ze een prikje moet bij de dierenarts gaat ze hakken maar dat met de bek wijd open en dan zonder die te sluiten. Daarbij gilt ze van angst dus dat is noodweer agressie en doodsangst. Bas laten inenten is hartverscheurend en ze rent daarna nog zeker 10 rondjes hysterisch krijsend door de behandelkamer langs de muren en plast erbij.

Maar wat ik wil zeggen is dat veel honden dus dermate streng zijn opgegroeid of dermate afstandelijk dat ze hun bek niet gebruiken. Dus overmatig galant zijn. Als Bas iets vast heeft en ik wil het spuugt ze het meteen uit. Als ik haar ga verleiden tot spel wendt ze haar gezicht af.

Wij hebben 1 spelletje gevonden. Handen onder de doeken op de bank en dan porren. Dan durft ze te happen. Dan ziet ze geen hand en speelt ze heel zacht heel even. Ze is als een kat. Die vinden bewegende dingen onder doeken ook leuk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Wat ze wel doet is achter kleine kattenspeeltjes aanrennen maar dat ook hooguit twee keer en ze moeten echt piepen of op prooitjes lijken. Maar dat is meer jagen dan spelen.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Bij Dumás heeft het jaaaaaren geduurd en hij kan alleen een bal apporteren. Ik heb het idee dat als dat van jongs af aan niet gestimuleerd wordt, honden het heel slecht tot niet leren. Fiji is van het sjorren, samen aan een speeltje sleuren. Dat vind Luca ook leuk maar Csiva alleen als ze hoog in haar werkdrift zit. Anders gewoon niet. Als ik trek stopt ze :LOL:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Uma speelt ook niet, niet met ons, niet met speeltjes en eigenlijk ook niet echt met honden.

Manu speelde als jonge hond wel maar die speelt nou ook nooit meer. Heel soms met honden.
Cody speelde ook niet trouwens. Ik denk dat het aan mij ligt :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

hewi schreef:Tis geen ramp dat ten eerste maar ik vroeg het me gewoon af.
Kodi is er nu 9 maanden hij is ongeveer 4 jaar en hij kan dus niet spelen.
Gooi je een bal knuffel speeltje etc hij kijkt eens keer maar reageert niet.
Ben ik niet thuis dan wordt er wel speelgoed versleept en gesloopt. Hij speelt wel met Leo mijn andere hond maar dus niet met speelgoed of met ons.

Vriend van ons speelt hij heel af en toe mee beetje in handen happen heel ff maar verder dus niks.

Iemand tips om kodi wat te leren spelen?
Hij kan wel koekjes vangen en doet alles voor eten behalve dus speelgoed ophalen.
Of zeggen jullie,, hij gaat nooit leren.

Ik vind het zelf dus geen probleem hoor alleen maf ik heb zoveel honden opgevangen etc maar zoals deze? Nooit meegemaakt. Zou ik het hem kunnen leren en zo ja hoe?
Hij schrikt snel dus wel graag met mini stapjes
Misschien vind hij het wel niet leuk, niet iedereen houd van spelletjes.

Heb er hier 1 lopen die wil graag spelen maar is sociaal vreselijk lomp en niet vaardig om het leuk bij spelen te houden . Het escaleert altijd omdat zij de andere partij niet begrijpt en hun haar niet. Dus word gelijk afgekapt om kleine dingetjes voordat het knokken word.
Kan ook niet met haar spelen als de rest er bij is want dat zet het ook op scherp.
Ze moet altijd een statement maken en de anderen weten waar het heen gaat en vinden daar ook wat van.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik zou er niet zo'n punt van maken, zolang hij happy is :cheer:

Lady speelde ook nooit met speelgoed, maar wel rondrennen met Alex en verder lekker van het leven genieten :I:
Zij kwam als 2 jarige bij mij uit het asiel.

Altijd blije Zela hier rent wel achter een tennisbal aan om die vervolgens te pakken, er hard mee weglopen en die vervolgens te vermoorden :LOL:
Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

Je zou met een voerdummy kunnen gaan werken. In heel kleine stapjes kun je aanleren dat daar eten in zit en uit komt en zo uitbouwen tot uiteindelijk apporteren (je zou het bijvoorbeeld middels clickeren kunnen aanleren). Mogelijk gaat hij dan ook met andere dingen spelen.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou wou na een jaar bij mij af en toe een trekspelletje doen, maar dat is nu nog echt minimaal, misschien 1 keer in de 2 maanden ofzo.
Het enige wat ze wel erg leuk vindt om met mij te doen, is vol in mijn armen hangen als een soort pakwerkhond. :goeie: Maar dat mag ze dus met momenten wel, vaker in de winter als ik m'n winterjas aan heb, want ze hangt er echt vol in. Dat vindt ze dus leuk. Ik kan verder gerust balletjes of speeltjes gooien, maar ze kijkt me dan aan alsof ik gek geworden ben. :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik hoor het best vaak over buitenlandse honden en herplaatsers.

Amoz speelde hier het eerste jaar ook écht niet. Heel soms met Mila en Amy, maar speeltjes vond hij totaal niet interessant. Ik heb hem getraind met een voerdummy (hij is namelijk wel behoorlijk voergericht) en nu vindt hij apporteren en soms een trekspelletje wel echt leuk. Maar dat heb ik heel rustig en voorzichtig moeten opbouwen, want in eerste instantie werd hij er snel onzeker van. Dus eerst het speeltje interessant maken, in Amoz' geval omdat er voer in zat, daarna hem leren het vast te pakken en terug te brengen - want dan maakte ik het open en kreeg hij voer - en zo ging hij het spelletje snappen en het steeds leuker vinden. Nu gaat het hem helemaal niet meer om het voertje, maar om het speeltje en dat ik het zo snel mogelijk weer weggooi.

Amy is wel heel speels en vindt speeltjes ook best leuk, maar zij is erg onderdanig. Ze liet alles meteen uit haar bek vallen als ik alleen maar naar haar keek. Daar moest ik dus erg op letten met het samen spelen. Trekspelletjes vindt ze nog steeds vaak te spannend, maar met een speeltje aan een hengel of lang touw durft ze zich nu wel echt te laten gaan:
Afbeelding
Apporteren heb ik haar ook geleerd met een voerdummy. Zij is geen apporteerder van nature; achter het speeltje aan gaan vindt ze leuk, het speeltje zoeken in de bosjes ook, maar terugbrengen doet ze echt nog voor het voertje.

Taartje speelt heel soms. Zij vindt vooral kattenspeeltjes leuk en soms wil ze ook wel een trekspelletje doen. Ze heeft er echter totaal geen interesse in als ik iets weggooi. Hersenwerkjes en speurspelletjes zijn dan wel weer helemaal haar ding.

Het is dus denk ik ook vaak even zoeken naar een ingang en honden die nooit hebben leren spelen, moeten echt nog leren wat er leuk aan is. Ik vind het ook geen probleem als een hond dat niet wil, maar ik probeer vaak wel verschillende dingen om te kijken of er iets is op dat vlak wat ze wel leuk vinden.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Lizzy is ook niet van het spelen of speelgoed, wat ik ook probeerde. Wat zij wel erg leuk vindt, is 'truukjes' dus kleine oefeningetjes voor iets lekkers en hersenwerkjes. Zo kun je toch samen leuke dingen doen.
Amber apporteert (uitsluitend) ballen. Maar voor haar is dat geen spel, maar een zeer serieuze aangelegenheid. Speels is ze totaal niet.
Kailen vindt soms een trekspelletje of bal apporteren wel leuk. Maar een beetje stoeien ofzo vindt ie doodeng. Met andere honden heeft ie dan weer totaal geen problemen.
Maverick is wel redelijk speels, maar lang duurt het nooit.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kiwi kan ook niet echt met mij spelen. Ze is onderdanig en zal nooit een trekspelletje met me willen doen en ze geeft niets om balletjes. Ik denk dat het een combinatie is van karakter en het opgroeien zonder dat de pup heeft leren spelen met mensen.
Buiten kan ik dr wel een beetje najagen wat ze heel leuk vindt, dat spelletje doet ze ook met andere honden. Met Mayke is ze wel heel speels.

Het zal bij iedere hond anders zijn, maar bij Kiwi gaat het nooit komen. Voor spel is een vorm van gelijkwaardigheid nodig. Je daagt elkaar uit en gaat de competitie aan. Dat zit niet in haar aard om met mij te willen doen, daar is ze echt te slaafs voor. Ze voelt zich veel beter als ik interactie met haar heb waarin ik stuur en zij uitvoert. Voor haar is dat net zo leuk als spelen, denk ik :)
Mijn vorige herplaatser speelde ook niet met mij, maar kon wel enorm goed apporteren. Maar dan was ze bezig met een taak die ze leuk vond, dat is anders dan echt spelen.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ik maar denken dat elke hond spelen leuk vind, ik heb echt veel opvangers gehad en allemaal doldwaze grapjassen. Ik kan wel ietset jullie tips in elk geval dankjewel!!!
Fijn ook om te lezen dat er dus meer zijn,
@Laeken daar zit ook wel iets in Kodi is een heel beschaafde galante hond. Die doet geen gekke dingen.
En hij is lief leuk etc ik vroeg het me gewoon af, ik ga toch eens proberen met een sok en brokjes, hij is namelijk wel dol op kleding en schoenen jatten.
Groetjes Heidi
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

De vorige eigenaren van Vic zeiden: je hoeft geen speeltjes te kopen (behalve een bal dan, want apporteren is zijn ziel en zaligheid) want daar doet hij toch niets mee.

Maar inmiddels weet hij hoe een flostouw werkt (hij durfde zijn tanden er eerst niet in te zetten), wat een piepje in een knuffel is, kan verstopte speeltjes in huis vinden, snuffelspelletjes en vind hij nieuwe dingen leren met een clicker te gek. Alléén spelen kan hij niet, het moet wel samen gebeuren.
Als ik even van huis ben liggen alle speeltjes nog exact op dezelfde plek haha.

Heb een bal met 2 gaten erin, toen ik daar brokjes in deed leerde hij heel snel dat met zijn neus ertegen duwen meteen beloning oplevert!
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Suze speelde ook niet, echt helemaal niet. Ze speelt ook niet veel met andere honden. Dat wil ze wel, maar bij Suze heeft het even nodig voor ze de andere hond leuk gaat vinden. Ik heb van alles geprobeerd en nu nog wel, maar niks werkte. Tot Ayla hier kwam logeren. Ayla bleek na een tijdje toch eigenlijk wel erg leuk en Ayla is nu haar grote voorbeeld. Suze is namelijk wel van het gedrag kopiëren. Dus Ayla pakt een stokje, dan probeert Suze dat ook uit. Nog minimaal, maar Ayla krijgt haar vast nog wel eens zover. Ayla doet in elk geval genoeg haar best :D

Er is een speeltje die Suze wel leuk vindt. Een kattenspeeltje, dat is een muisje met piepje zodra die beweegt. Het is meer jagen wat ze dan doet, prooi vangen etc. Daar kan ze wel een tijdje zoet mee zijn. En intussen komt ze ook bij mij wel eens lekker wat stoeien. Suze is nu een ruim half jaar bij mij en ze blijft groeien. Dus wie weet over een jaar.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nanna schreef: Besluipen, omrollen, aan de vacht trekken, krijsend achterna zitten. Dat vinden zij leuke spelletjes en dat zie ik mezelf dus niet doen :cool2:
Lui kreng :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
hewi
Zeer actief

malinois schreef:
Nanna schreef: Besluipen, omrollen, aan de vacht trekken, krijsend achterna zitten. Dat vinden zij leuke spelletjes en dat zie ik mezelf dus niet doen :cool2:
Lui kreng :mrgreen:

Ik heb beeld:)
Groetjes Heidi
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”