Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Expres in huis plassen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zyntia
Zeer actief

Expres in huis plassen

Ongelezen bericht door Zyntia »

Mijn Boomertje plast soms expres in huis.
Terwijl hij eigenlijk prima zindelijk is.

Medische oorzaken zijn er niet.
Dat heb ik al laten onderzoeken.

Hij doet het vooral als het geregend heeft buiten.
Dan is het hem te nat buiten denk ik.
Maar ook als het mooi weer is, vertikt hij het soms om naar buiten te lopen om daar een plasje te doen.

Het vervelende is, is dat ik hem bijna nooit betrap.
Ik vind meestal een natte plek op de vloerbedekking of een plasje op het zeil.

Heel enkel betrap ik hem.
Dan schrikt hij ervan en rent naar buiten :mrgreen:
Als ik hem betrap, zeg ik meestal " nee", of " uuhh".
Of roep heel enkel per ongeluk zijn naam op een boze toon.
Dat laatste doe ik liever niet, maar het floept er dan gewoon uit.

Zelf denk ik dat het gemakzucht is van hem.
Liever lui dan moe, zeg maar :mrgreen:

Buiten tijdens het wandelen is hij prima zindelijk.
Ik beloon hem elke keer voor een plasje buiten.
Dat belonen doe ik ook als ik zie dat hij achterhuis plast.

De achterdeur staat hier overdag eigenlijk altijd open, dus ze lopen vaak in- en uit.
Spelen, rennen, maar ook gewoon om in de zon te zitten/liggen.
En als ik buiten zit, zijn ze er ook altijd bij :I:
( Ik heb twee honden).

Ik heb even geen idee hoe ik dat " expres " binnen plassen af moet leren.

Vandaar dat ik hier om tips kom vragen.
Of om soortgelijke verhalen en hoe jullie dat je hond hebben afgeleerd.

Overigens kreeg ik van iemand de tip om eventueel een plasbandje om te doen bij hem als hij in huis is.
Maar weet niet of dat echt werkt en wel zo diervriendelijk is?
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Expres in huis plassen

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik zou voorlopig veel vaker met hem naar buiten gaan. Als hij regelmatig z'n blaas leegt tijdens het wandelen, zal hij die behoefte veel minder voelen als jullie thuis zijn. Ik zou voorlopig er niet op vertrouwen dat hij wel zelf naar buiten loopt om te plassen en hem dus zelf regelmatig meenemen. In feite opnieuw zindelijkheidstraining doen dus. Elke twee uur naar buiten en dan de tijd tussen de wandelingen verlengen. Het is voor jullie misschien wel makkelijk als hij het in de tuin doet, maar blijkbaar maakt het voor hem de boel onduidelijker. Hier plassen ze veel liever buiten de tuin dan in de tuin
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik zou bij zo`n kleintje wel een plasbandje doen, gewoon omdat je hem niet de hele dag in de gaten kan houden, het is ook niet dat hij t niet weet, t is gewoon waar hij mee weg komt.... :wink:

grote honden heb je veel meer in de gaten als het gaat bewegen en de maat is vaak toch de reden dat ze het ongemerkt kunnen doen...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Hoe oud is de pisser.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Een hond zal nooit expres in huis plassen hoor, ik zou een stapje terug doen en wat vaker de hond laten sassen. Ik zou persoonlijk geen plasband omdoen, daarmee pak je het symptoom aan en niet de oorzaak.
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Hoe oud is de pisser.?
Bijna 1 jaar .
Zyntia
Zeer actief

Lizzie. schreef:Een hond zal nooit expres in huis plassen hoor, ik zou een stapje terug doen en wat vaker de hond laten sassen. Ik zou persoonlijk geen plasband omdoen, daarmee pak je het symptoom aan en niet de oorzaak.
Expres is ook niet het goede woord.
Ik denk dat hij soms liever lui dan moe is :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

Lizzie. schreef:Een hond zal nooit expres in huis plassen hoor, ik zou een stapje terug doen en wat vaker de hond laten sassen. Ik zou persoonlijk geen plasband omdoen, daarmee pak je het symptoom aan en niet de oorzaak.
weet je dat heel zeker :denken: :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief

Nou niet met voorbedacht opgezet plan maar heb er ook 1 lopen die verrekte makkelijk vond om binnen te pissen als ze net naar buiten had staan kijken door de openstaande deur en zag dat het regende. :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Zyntia schreef:
Bijna 1 jaar .
Oh zou er niet zo'n heisa over maken , is nog een jonge geit .Heb er 1 lopen die was ook pas met een aar helemaal zindelijk.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

S@ndr@ schreef:
Ja dat weet ik zeker :pffff:
uit die opmerking haal ik er aan uit dat de hond het doet om de baas te pesten en dat gaat er bij mij niet in. Wel dat een hond soms de makkelijkste weg kiest dat weer wel :F: Maar ook dat is te sturen :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef:
Nou niet met voorbedacht opgezet plan maar heb er ook 1 lopen die verrekte makkelijk vond om binnen te pissen als ze net naar buiten had staan kijken door de openstaande deur en zag dat het regende. :engel:
Haha charlie ook ja. Eerst naar buiten kijken en dan snel op de deurmat piesen als het regende. Dat is eigenlijk wel met opzet :LOL:
Uiteindelijk hebben we "afgesproken" dat ze haar reet buiten de achterdeur mocht hangen om het nét over de drempel te doen.

Die uk hier snapt er nog niet zo veel van. Hij poept en plast buiten alleen als hij echt op klappen staat.
Heb een lage kattenbak staan met een puppypad er in. 9 van de 10 keer doet hij het daar al.
Poepen nog overal. :Q: Heb een groot stuk tafelzeil op bed gelegd om duidelijk te maken dat dat geen puppypad van twee meter is.
En die kattenbak blijft lekker staan. Als ik dan eens een paar uur weg ben hoeft dat pindablaasje niet te zitten knijpen.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Vaker zelf meenemen. Expres om jou te zieken doet hij het zeker niet. Dat je dat weet. Je reageert wel goed op je hond ondanks dat je denkt dat hij het expres doet.

Hij doet het misschien wel gewoon. Maar nooit om jou te klieren. Hij weet niet dat jij het moet opruimen. Meestal gaat dat wel weg hoor. Allebei mijn honden plaste of poepte wel eens binnen. Maar dat doen ze nu nooit meer.

Dus lekker mee naar buiten nemen aan de riem en wachten tot hij plast. Ik vind het een beetje klinken alsof je zelf ook lekker binnen blijft als het regent dus geef hem eens ongelijk.
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Lizzie. schreef:
S@ndr@ schreef:
Ja dat weet ik zeker :pffff:
uit die opmerking haal ik er aan uit dat de hond het doet om de baas te pesten en dat gaat er bij mij niet in. Wel dat een hond soms de makkelijkste weg kiest dat weer wel :F: Maar ook dat is te sturen :wink:
Ik zeg niet dat hij het doet om mij te pesten :scratch:
Het is meer luiheid denk ik.
Of gemakzucht :mrgreen:
Zyntia
Zeer actief

laeken schreef:Vaker zelf meenemen. Expres om jou te zieken doet hij het zeker niet. Dat je dat weet. Je reageert wel goed op je hond ondanks dat je denkt dat hij het expres doet.

Hij doet het misschien wel gewoon. Maar nooit om jou te klieren. Hij weet niet dat jij het moet opruimen. Meestal gaat dat wel weg hoor. Allebei mijn honden plaste of poepte wel eens binnen. Maar dat doen ze nu nooit meer.

Dus lekker mee naar buiten nemen aan de riem en wachten tot hij plast. Ik vind het een beetje klinken alsof je zelf ook lekker binnen blijft als het regent dus geef hem eens ongelijk.

Haha!!
Ik loop door weer en wind :D
En ik had al aangegeven dat het ook niet expres is, maar meer luiheid/gemakzucht.
Denk ik hoor, liever lui dan moe, zeg maar.

Komt uiteindelijk wel goed hoor, maar misschien zouden er nog dingen zijn die ik anders kan doen :D
Zyntia
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Zyntia schreef:
Bijna 1 jaar .
Oh zou er niet zo'n heisa over maken , is nog een jonge geit .Heb er 1 lopen die was ook pas met een aar helemaal zindelijk.
Komt uiteindelijk wel goed hoor.
Maar zoals ik al schreef, mischien waren er dingen die ik zou kunnen proberen/anders doen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Ben ik het niet mee eens, Anne pist in huis als ze beledigd is. Als ik bijvoorbeeld alleen met Tanja naar buiten ben geweest piest zij binnen.

En als het rotweer is ook.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
S@ndr@
Zeer actief

Expres in huis plassen wil niet zeggen dat de motivatie is ik wil je zieken... maar kan ook betekenen ik doe het bewust ... dus het is geen ongelukje.. en dat kan wel degelijk .. motivatie mag je dan naar raden :F:
laeken
Zeer actief

gonnie schreef:
Ben ik het niet mee eens, Anne pist in huis als ze beledigd is. Als ik bijvoorbeeld alleen met Tanja naar buiten ben geweest piest zij binnen.

En als het rotweer is ook.
Dat is stress. Ze raakt overstuur als je dat doet. Beledigd is echt niet de emotie die ze heeft. Daar ben ik heilig van overtuigd. Beledigen en beledigd zijn is menselijke emotie.
Afbeelding
Zyntia
Zeer actief

Ik heb twee reuen.
Beide gecastreerd.
laeken
Zeer actief

Honden die binnen plassen zijn domweg niet goed zindelijk en meer niet. Cleo zou NOOIT iets binnen doen. Wuilus ook niet. Bas gerust wel als het slecht weer is. Guus weer nooit. Heeft puur te maken met hoe zindelijk je hond is.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Zyntia schreef:Ik heb twee reuen.
Beide gecastreerd.
het zou een onderling iets kunnen zijn, van Gils heeft tijden gehad dat hij soms zijn poot wel eens optilde in huis, en feitelijk altijd tegen de stoel van mijn man of van mijn zoon, een soort van visite kaartje afgeven. zoals hij dat buiten ook heel beleefd doet bij de kippen, de schapen, als er iemand langs komt enz enz... voor hem is het een soort van ik was hier goed he, nu weet je wie ik ben ... het is later ook vanzelf weer over gegaan en soms dan zomaar wil hij het nog eens doen, bijvoorbeeld in de behandelkamer van de dierenarts, ( en hij weet echt beter...) maar t is meer zoiets van hallo, ik ben dr... gelukkig zijn het dan geen grote plassen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”