Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poepen in bench s nachts
Moderator: moderatorteam
- ellendekker
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Friese stabij
- Aantal honden: 1
Poepen in bench s nachts
Taro, onze pup van 10 weken, poept sinds 2 nachten zijn bench onder, de nachten ervoor hier geen last van gehad.
Overdag lukt het goed om hem buiten te laten plassen en poepen, op een klein plasje in huis na.
Maar vanmorgen toen ik de bench schoonmaakte, zag ik allemaal wormen in de bench liggen!
Hij is 3 weken geleden ontwormd, kreeg het advies eind deze week weer naar DA te gaan, voor herhaling.
Dus dat doen we vandaag maar.
Maar kan het zijn dat Taro door die wormen in NL zijn bench poept?
Hij heeft ook veel dunne poep, is wel alert en eet en drinkt goed...
Ik had de bench al kleiner gemaakt, omdat ik het idee had dat hij teveel ruimte had in de bench, maar dit helpt dus niet tegen het piepen.
Hij gaat ook pas piepen als hij al gepoept heeft, hiervoor sliep hij gewoon de hele nacht gewoon door...
Wat kan ik hier verder nog aan doen?
Overdag lukt het goed om hem buiten te laten plassen en poepen, op een klein plasje in huis na.
Maar vanmorgen toen ik de bench schoonmaakte, zag ik allemaal wormen in de bench liggen!
Hij is 3 weken geleden ontwormd, kreeg het advies eind deze week weer naar DA te gaan, voor herhaling.
Dus dat doen we vandaag maar.
Maar kan het zijn dat Taro door die wormen in NL zijn bench poept?
Hij heeft ook veel dunne poep, is wel alert en eet en drinkt goed...
Ik had de bench al kleiner gemaakt, omdat ik het idee had dat hij teveel ruimte had in de bench, maar dit helpt dus niet tegen het piepen.
Hij gaat ook pas piepen als hij al gepoept heeft, hiervoor sliep hij gewoon de hele nacht gewoon door...
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Re: Poepen in bench s nachts
Je gaat al naar de dierenarts dus die zal de pup ongetwijfeld verder nakijken en ws ook een wormenkuur geven. Jij kunt mijn inziens beste stapje terug doen en proberen de pup vóór te zijn door hem 's nachts nog even uit te laten/buiten te zetten ongeacht of het poepen wel/niet met de wormen te maken heeft. Succes
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Lucia
- Zeer actief
Even een stapje terug zolang hij niet fit is.
Dus snachts er even een x extra uit.
Dus snachts er even een x extra uit.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ah nee, niet doen joh. Hij piept omdat hij niet in/bij zijn eigen poep wil slapen, dan moet je toch niet de ruimte nog kleiner maken.ellendekker schreef:Ik had de bench al kleiner gemaakt, omdat ik het idee had dat hij teveel ruimte had in de bench, maar dit helpt dus niet tegen het piepen.
Wat je doet als hij 's nachts piept is dat je naar hem toe gaat en kijkt wat er aan de hand is, neem hem even naar buiten om te plassen/poepen en maak zijn bench schoon als hij gepoept heeft (of, als je geen zin hebt om 's nachts aan de schoonmaak te gaan: neem hem mee naar je slaapkamer, eventueel in een bench). Zolang hij nog dunne ontlasting heeft kun je trouwens beter de wekker zetten om hem 's nachts nog een keer uit te laten. Voor mijn eigen nachtrust zou ik pup lekker op de slaapkamer zetten, dan hoor je het vanzelf als hij gaat draaien om te poepen en ben je het hele gedoe voor.
Hij heeft nu dunne ontlasting dus zal het daarom lastiger op kunnen houden. Het gaat dus weer over (ook als het niet aan de dunne ontlasting lag trouwens), maar je moet hem ondertussen niet leren dat het prima is om in je eigen poep te liggen, dan ben je verder van huis.
- ellendekker
- geregistreerd lid
Hij gaat dus niet piepen als hij moet poepen, maar ik denk erover om gewoon een paar nachten bij hem beneden op de bank te gaan liggen en als hij dan gaat draaien, kan ik er gelijk met hem uit.Zamunda schreef:Ah nee, niet doen joh. Hij piept omdat hij niet in/bij zijn eigen poep wil slapen, dan moet je toch niet de ruimte nog kleiner maken.ellendekker schreef:Ik had de bench al kleiner gemaakt, omdat ik het idee had dat hij teveel ruimte had in de bench, maar dit helpt dus niet tegen het piepen.
Wat je doet als hij 's nachts piept is dat je naar hem toe gaat en kijkt wat er aan de hand is, neem hem even naar buiten om te plassen/poepen en maak zijn bench schoon als hij gepoept heeft (of, als je geen zin hebt om 's nachts aan de schoonmaak te gaan: neem hem mee naar je slaapkamer, eventueel in een bench). Zolang hij nog dunne ontlasting heeft kun je trouwens beter de wekker zetten om hem 's nachts nog een keer uit te laten. Voor mijn eigen nachtrust zou ik pup lekker op de slaapkamer zetten, dan hoor je het vanzelf als hij gaat draaien om te poepen en ben je het hele gedoe voor.
Hij heeft nu dunne ontlasting dus zal het daarom lastiger op kunnen houden. Het gaat dus weer over (ook als het niet aan de dunne ontlasting lag trouwens), maar je moet hem ondertussen niet leren dat het prima is om in je eigen poep te liggen, dan ben je verder van huis.
Boven is eigenlijk geen optie, omdat ik hem niet steeds op de trap kan tillen ivm lichamelijke klachten.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat las ik inderdaad. Maar hij piept omdat hij niet in/bij zijn net neergelegde ontlasting wil slapen en je schreef dat jouw oplossing tegen het piepen was om de bench te verkleinen. Zoals ik al zei: daar creëer je een hond mee die er geen problemen mee heeft om in de eigen ontlasting te slapen en dat moet je echt niet willen.ellendekker schreef:Hij gaat dus niet piepen als hij moet poepen, maar ik denk erover om gewoon een paar nachten bij hem beneden op de bank te gaan liggen en als hij dan gaat draaien, kan ik er gelijk met hem uit.
Boven is eigenlijk geen optie, omdat ik hem niet steeds op de trap kan tillen ivm lichamelijke klachten.
Je oplossing om bij hem te gaan slapen is hartstikke mooi, dan kun je voorkomen dat hij in de bench moet poepen
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
wat anderen al schrijven, gewoon even er bij gaan slapen ipv hem alleen te laten
maar ik lees ook dat het dun is en dat er wormen in zaten,
zou inderdaad ook ontwormen, maar dan na 10-14 dagen dat weer herhalen ipv na 3 weken pas, dat is nl de herhaal frequentie bij besmetting
en de wormen kunnen ook heel goed de reden van de dunne ontlasting en van het niet kunnen ophouden zijn.
zou inderdaad ook ontwormen, maar dan na 10-14 dagen dat weer herhalen ipv na 3 weken pas, dat is nl de herhaal frequentie bij besmetting
en de wormen kunnen ook heel goed de reden van de dunne ontlasting en van het niet kunnen ophouden zijn.
- ellendekker
- geregistreerd lid
Ik heb vanmiddag een afspraak bij de dierenarts, kan hij hem gelijk even helemaal goed onderzoeken.crutz schreef:wat anderen al schrijven, gewoon even er bij gaan slapen ipv hem alleen te laten
- Lanavandevledders
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
misschien toch even wat vaker s'nacht de gelegenheid geven om zijn behoefte te doen,
vooral als hij aan de dunne is, dat lukt je zelf ook niet om op te houden,
t is nog een baby, dus ja daar moet je even wat extra energie in stoppen,
als de ontlasting weer normaal is wordt het automatisch ook weer makkelijker voor hem,
in eigen ontlasting liggen is wel het laatste wat ze willen,
succes bij de DA, gaat allemaal goed komen.
vooral als hij aan de dunne is, dat lukt je zelf ook niet om op te houden,
t is nog een baby, dus ja daar moet je even wat extra energie in stoppen,
als de ontlasting weer normaal is wordt het automatisch ook weer makkelijker voor hem,
in eigen ontlasting liggen is wel het laatste wat ze willen,
succes bij de DA, gaat allemaal goed komen.