Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Krijs-tok bij deurbel

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Krijs-tok bij deurbel

Ongelezen bericht door Shibby »

Lou dus.
Ze verandert in een hysterische krijstok zodra de deurbel gaat en ik ben er een beetje klaar mee.

Maar hoe leer ik zoiets nou het beste af?
Ik heb nog nooit een hond gehad die niet als een idioot tekeer ging bij het horen van een deurbel en ik vond het nooit een dusdanig groot en ergerlijk iets dat ik ook nooit de moeite heb genomen om het af te leren. Maar Lou zet het nog net een tandje harder en vooral hysterischer in dus ik moet er toch maar wat mee gaan doen. :wink:

Wie heeft de gouden tip?
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
anniek16
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul Nain Continental Papillon - Vlinderhondje
Aantal honden: 2

Re: Krijs-tok bij deurbel

Ongelezen bericht door anniek16 »

Ik heb ook een tok! Ik probeer eerder bij de deur te zijn dan dat mensen op de bel drukken 1:

Nee (nouja eigenlijk wel), maar ik heb gewoon geen zin het aan te pakken. Het is een kleine blafkees en ik verwacht het er toch niet uit te krijgen.
~Anniek
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ze kent de clicker, toch? Ga haar belonen voor de eerste paar keer blaffen. Als ze bezig is beloning op te eten kan ze niet blaffen ;) Als je consequent na een vast aantal keer blaffen clickt, heb je kans dat ze op een gegeven moment uit zichzelf na zoveel keer blaffen naar je toekomt voor een beloning. Daarmee haal je de eerste reactie natuurlijk niet weg, maar dat hoeft zo te lezen ook niet.
Ik wilde ditzelfde doen bij Joris die reageerde op wat er op straat voorbij kwam. Die leerde alleen zo gruwelijk snel dat ik de clicker maar 1 keer hoefde te gebruiken en hij daarna gewoon geen geluid meer gaf op wat er voorbij kwam. Als ik hem had willen leren altijd twee keer te blaffen op voorbijgangers, had ik jammerlijk gefaald ;) Bij Elco en Gait hebben we het vanaf het begin vrij snel afgekapt. Dus die reageren even en zijn daarna stil. Maar goed, helemaal niet blaffen op de deurbel zou ik nog prettiger gevonden hebben, maar dat zit er gewoon niet in. Maakt verder ook niet uit, maar als ik bij de deur ben, regel ik de boel en moeten de hondjes stil zijn
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Oefenen met bel = brokjes bonus strooigoed door de kamer. Wel met iets dat ze graag lust natuurlijk en waar ze even mee bezig is op te speuren.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik liet een bos sleutels of iets anders vallen, dus niet er naartoe gooien, bij hysterisch gegil. Als er dan van schrik gestopt werd met krijsen meteen goed zo genoeg (of wat voor commando je er ook aan geeft) zeggen en een snoepje erin. Vergt wel wat uithoudingsvermogen maar hier helpt het zelfs bij krijstokkels. Mijn zoon die een paar straten verderop woont heb ik in Frodo's krijsperiode vaak, na een appje dat hij eraan kwam, laten aanbellen zodat we dat konden oefenen. Nu is een genoeg voldoende om ze te laten stoppen.
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Wij hebben geen deurbel meer :mrgreen:
alm@
moderator

runninggirl schreef:Oefenen met bel = brokjes bonus strooigoed door de kamer. Wel met iets dat ze graag lust natuurlijk en waar ze even mee bezig is op te speuren.
Dat zou ik niet durven met 3 honden. Ik zou bang zijn dat door de opwinding van de bel en brokjes strooien de vlam in de pan slaat. Maar wel een goed idee als je 1 hond hebt.
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nanna schreef:Ik heb zo’n bus met geperste lucht die je voor toetsenborden of zo kunt gebruiken. Kost geen drol bij de Action.
Die staat vlak bij de voordeur. Als ze gillen swoesjjj ik dus even met dat ding :cool2: HEILIG respect, inmiddels. Ik hoef die bus maar te pakken en ze druipen teleurgesteld af.
Dat is wel een heel goed idee voor Izzy. Die is net zo erg en tot nog toe helpt niks. Droef blaft ook wel als de bel gaat en rent dan naar de deur en dan is het ook wel weer klaar, maar Izzy gaat gewoon vrolijk door tot zij zelf denkt dat het wel genoeg is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
runninggirl
Zeer actief

alm@ schreef:
runninggirl schreef:Oefenen met bel = brokjes bonus strooigoed door de kamer. Wel met iets dat ze graag lust natuurlijk en waar ze even mee bezig is op te speuren.
Dat zou ik niet durven met 3 honden. Ik zou bang zijn dat door de opwinding van de bel en brokjes strooien de vlam in de pan slaat. Maar wel een goed idee als je 1 hond hebt.
Ja ik kan me voorstellen dat het niet voor alle hond combinaties werkt. Maar malou is volgens mij redelijk voergericht en in haar eentje. ;)
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Tagor was ook zo’n hysterische blaffer. Ging zo ver dat hij zelfs op tilt sloeg toen we een filmpje bekeken van hem als pup en tijdens het filmen ging de bel. Corrigeren hielp niets.
Uiteindlijk was de bel aan vervanging toe en dat bleek de oplossing. Ander geluid en dus geen prikkel om te blaffen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

anniek16 schreef:Ik heb ook een tok! Ik probeer eerder bij de deur te zijn dan dat mensen op de bel drukken Afbeelding1:

Nee (nouja eigenlijk wel), .
:LOL: :LOL: :LOL:

Ik ook. :hmmm:
En ik probeer dat er dan heel nonchalant uit te laten zien, maar dat doorziet die Fries gelijk en blaft dan toch even een "wie-is-daar" blafje. Maar dat gaat al een flinke gradatie minder dan wanneer de bel gaat.

Afstraffen heeft geen enkele zin. Het zou alleen maar meer intensiteit en energie in het moment pompen. Voeren ook niet want daar geeft ze niet zoveel om. Ik heb er ook wat Cesar Milanerige sessies aan geweid door t oefenen met de bel en haar dan met mn aura weer op dr plaats te bonjouren. Met de BLIK :hmmm:
Nou, dat werkt dan. Dan kan ik 20 keer op de bel drukken met een argwanend loerende (en stille) hond op dr kussen. Totdat ik de afwas sta te doen en er belt iemand aan en de pleuris breekt weer uit :engel:

Dus, geen gouden tips hier.
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Hier staat de bel uit. Probleem opgelost.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Nanna schreef:Ik heb zo’n bus met geperste lucht die je voor toetsenborden of zo kunt gebruiken. Kost geen drol bij de Action.
Die staat vlak bij de voordeur. Als ze gillen swoesjjj ik dus even met dat ding :cool2: HEILIG respect, inmiddels. Ik hoef die bus maar te pakken en ze druipen teleurgesteld af.
Dat is een goeie. Mijn broer heeft het zijn hond afgeleerd met een snerpend scheidsrechtersfluitje. Bij mij blaffen ze al al iemand naar de deur loopt. Die blijven blaffen tot ik aan de deur ben. Pas dan is het afgelopen. Ik vind het prima zo.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

En een nieuw probleem erbij?
Ik vind een bel verschrikkelijk handig. Dan weet ik dat er iemand aan de deur staat :mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Lotje stopt gelukkig als ik het halletje inga. Heb er wel aan gedacht om het af te leren, maar heel vaak hoor ik de bel niet als ik boven ben of achter in de tuin, en zeker als er een pakje is, is het dan toch wel handig dat ze begint te blaffen. Ze blaft wel anders als er een bekende voor de deur staat, want dan wordt ze helemaal enthousiast.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Machie schreef:Hier staat de bel uit. Probleem opgelost.
Ja, zo hebben mijn buren het nu ook opgelost. Dus nu moeten mensen aankloppen bij ze, en daar slaan de honden ook op aan :LOL: :LOL:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Bij Izzy gebruikte ik een plantenspuit en dat werkte prima.
Afbeelding
alm@
moderator

Nanna schreef:
Dan had ik toch mooi de bezorger gemist die hondenvoer kwam brengen :19:
En hier gaan ze dan op het raam kloppen wat ze op een of andere manier veel bedreigender vinden dan de bel.
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Nou, ik heb de bel er hier ook al uitgehaald en op kloppen reageert ze iets minder heftig, hoewel nog steeds krijsend. Maar ze zit ook 3-4 dagen per week bij m'n ouders als ik werk en daar staan regelmatig pakketbezorgers aan de deur en die bellen dus aan. :mrgreen:
Als ze gewoon even zou blaffen vind ik het ook niet zo'n probleem, maar ze krijst de hele boel bij elkaar. :roll:

Koekjes strooien is een goede, dat zou bij haar prima kunnen werken. Maar het is wel de bedoeling dat er volgend jaar een hond bij komt en dan is dat niet meer zo'n goede oplossing, want Malou kennende is al het lekkers voor haar.

Perslucht is niet direct mijn manier van trainen, maar als al het andere faalt vind ik het wel wat om in overweging te nemen.

Eerder bij de deur zijn, proberen we al maar dat is voor Lou nog steeds een reden om tekeer te gaan. Ze is vrij fanatiek zeg maar. :mrgreen:

Clickeren vind ik wel een idee, maar dat gaat 'm voor m'n ouders niet worden zeg maar. Dus ik denk dat het sleutel idee van alm@ nog de meeste kans van slagen heeft.

Bedankt voor de tips en ik ga eens ff nadenken hoe ik het precies aan ga pakken. :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Maeve schreef:
Ja, zo hebben mijn buren het nu ook opgelost. Dus nu moeten mensen aankloppen bij ze, en daar slaan de honden ook op aan :LOL: :LOL:
Hier ook maar het scheelt een hele hoop onzin belletjes van reclame lui die aan de deur willen verkopen. En op kloppen slaan ze minder aan.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Peer gilt niet maar breekt em zowat de poten om te zien wie er aangebeld heeft.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Ik heb een keer een middag geoefend, iemand belde aan de deur, verstopte zich en als ik de deur opendeed zagen we niemand. Dus opwinding is niet nodig. Koekje erin als ze niet reageerde. Het ging geweldig. Opgelost....
Met het avondeten ging de deurbel. Geen reactie ... totdat mijn kinderen enthousiast naar de deur vlogen en riepen " gezellig bezoek". . Bente deed toen weer vocaal mee en stoof ze achterna. Vanaf nu accepteren we het maar totdat we de kinderen hebben opgevoed.
runninggirl
Zeer actief

Shibby schreef:Nou, ik heb de bel er hier ook al uitgehaald en op kloppen reageert ze iets minder heftig, hoewel nog steeds krijsend. Maar ze zit ook 3-4 dagen per week bij m'n ouders als ik werk en daar staan regelmatig pakketbezorgers aan de deur en die bellen dus aan. :mrgreen:
Als ze gewoon even zou blaffen vind ik het ook niet zo'n probleem, maar ze krijst de hele boel bij elkaar. :roll:

Koekjes strooien is een goede, dat zou bij haar prima kunnen werken. Maar het is wel de bedoeling dat er volgend jaar een hond bij komt en dan is dat niet meer zo'n goede oplossing, want Malou kennende is al het lekkers voor haar.

Perslucht is niet direct mijn manier van trainen, maar als al het andere faalt vind ik het wel wat om in overweging te nemen.

Eerder bij de deur zijn, proberen we al maar dat is voor Lou nog steeds een reden om tekeer te gaan. Ze is vrij fanatiek zeg maar. :mrgreen:

Clickeren vind ik wel een idee, maar dat gaat 'm voor m'n ouders niet worden zeg maar. Dus ik denk dat het sleutel idee van alm@ nog de meeste kans van slagen heeft.

Bedankt voor de tips en ik ga eens ff nadenken hoe ik het precies aan ga pakken. :ok:
Jura heeft een periode gehad dan flipte ze echt bij de deurbel. Door koekjes strooien en vooral ook vaak samen pakketjes uitpakken die werden bezorgd (zooplus!) is het gedrag echt uitgedoofd. Ze doet nu zelden nog opkijken of een blaf, of er moet echt vreemd volk staan zoals Jehova's. :P Ik hoefde echt al snel niet meer te belonen met koekjes.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Als je het met koekjes strooien wilt proberen (of een ander gedrag aanleren als de bel gaat, bv naar je plaats rennen en een kluif krijgen) is het 't handigst om als je tijd en zin hebt om te trainen gewoon een briefje aan de deur te hangen dat je de hond aan het trainen bent en of mensen aub aan willen bellen. Als je in een redelijk drukke straat woont werk dat prima.
Dan weet je zelf niet wanneer er gebeld wordt en je kunt de bel alvast conditioneren zonder dart er echt bezoek komt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Maeve schreef:
Ik heb mij door deze post gerealiseerd dat ik de normale bel net zo goed weer aan kan doen ;)

Anyway, ik heb een bel met een lampje. Dus als ik weet dat iets bezorgd gaat worden of iemand langs komt, hou ik dat lampje in de gaten (staat dan naast de computer bv).

Mijn honden waren afzonderlijk prima met de bel. Maar ze steken elkaar aan. Millie is degene die vooral blaft, terwijl zij verder juist totaal geen blaffer is. Als Lou door heeft dat het leuk bezoek is gaat hij ook nog effe flink tekeer. Misschien moet ik er ook maar eens iets aan gaan doen, alhoewel het een beetje aan motivatie ontbreekt.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
Wij hadden bij de vorige honden de bellen uit, als ik een pakje verwachtte zetten we de bellen weer aan.
Meestal weet je wel wanneer je een pakje verwacht. Wij zetten nu de bellen uit als we weg gaan. Zodat ze niet blijven blaffen, al blaffen Tanja en Anne niet echt veel als er gebeld wordt. Maar je weet niet wat ze doen als we niet thuis zijn.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nanna schreef:
gonnie schreef:
Nanna schreef:
Wij hadden bij de vorige honden de bellen uit, als ik een pakje verwachtte zetten we de bellen weer aan.
Dat ga ik met mijn pre-demente harses dus allemaal niet onthouden :vaag:
Nee hoor, gewoon een busje perslucht en het hele probleem is van de baan. Had ik jaren eerder moeten doen. Ik hoef nu alleen maar naar dat busje te kijken :LOL:
Vind het wel een goede tip. Voor het geval de honden over een tijd toch ineens veel gaan blaffen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
natalie
Zeer actief

Ongelezen bericht door natalie »

sirene schreef:Als je het met koekjes strooien wilt proberen (of een ander gedrag aanleren als de bel gaat, bv naar je plaats rennen en een kluif krijgen) is het 't handigst om als je tijd en zin hebt om te trainen gewoon een briefje aan de deur te hangen dat je de hond aan het trainen bent en of mensen aub aan willen bellen. Als je in een redelijk drukke straat woont werk dat prima.
Dan weet je zelf niet wanneer er gebeld wordt en je kunt de bel alvast conditioneren zonder dart er echt bezoek komt.
Wat een leuke tip. Ik denk dat onze buurkinderen het hartstikke lollig vinden om af en toe aan te bellen en zo ook nog eens mee te helpen met de training. Jip heeft nooit geblaft als de deurbel ging. Nooit. Maar Abel... :O: En die steekt Jip nu aan :ugh: Dus wij "moeten" ook aan de slag.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Teun is ook zo'n krijs-tok en dan word ik ook een krijs-tok, én dat werkt dus niet. :mrgreen: Handige tips hier, ga er ook maar is wat mee doen. Als Teun nou eens een voorbeeld nam aan brave Jamie.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

misschien dat het heeft geholpen, dat Lana hier vanaf pup is,
gaat de bel, oke, dan sla je aan, maar als ik zeg tis goed, dan is het klep dicht,
geen snoepjes gedoe of id, gewoon luisteren.
ze weet dus niet anders, dan dat ik beslis wanneer of het genoeg is,
wat ze doet als er niemand thuis is, weet ik niet, maar dan blaft ze maar zo hard als ze kan.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”