dagmar88 schreef:Desi&Bibi schreef:
En andere mensen die ze een koekje geven vinden dat er al zitttttt moet worden geroepen

En dan komt onvermijdelijk poot. Als ze dat kunnen andere poot. Nee! Andere poot! En dan is het een brave hond.
Van naap krijg je alleen een poot in je muil. Hiermetdiekoek.
Als andere mensen Guus een koekje willen geven doen ze dat daarna nooit meer

Soms bijt hij zo hard dat je een paarse put in je nagel hebt. Hij doet het echt uit onbeheerstheid. Geen idee waarom we dat zo lastig afgeleerd krijgen.

Tom deed het trouwens ook al. Die Spaanse honden en eten is toch een gek dingetje. Dat terwijl Bas uit zichzelf gaat zitten en zaken aanneemt met haar lippen. Boterzacht en super zoet.
Dus ik zeg vaak tegen mensen gooi het snoepje maar. Hij kan vangen. En dat kan hij als de beste dus ik gooi tegenwoordig zelfs varkensoren naar zijn harsens want als daar je fikken tussen komen is hij nog gretiger en onbeheerster. Dat doet echt fucking zeer!
Het enige dat helpt is hem laten zitten, dan de bovenkant van je hand laten zien, dan zeggen RUSTIG EN ZACHTJES! op een super dominante toon. En dan het snoepje naar buiten draaien uit je hand en tegen zijn lippen aan houden en dan nog hopen dat hij niet hapt. Een keer beet hij me zo hard omdat ik een kippenstaafje in mijn hand had en hij sprong om het uit mijn handen te grissen dat ik echt schreeuwde van de pijn en een paarse duimnagelriem had. Dat deed zo pijn dat ik uit reflex hem een tik gegeven heb. Heeft echt helemaal niks geholpen

Hij is bij snoep zo onbeheerst dat hij het dus ook met een sprong van een meter met hand en al probeert weg te grissen zonder dat je al van plan was het te geven. Zeker bij eenden en kippenborst reepjes.
Ik vind het eigenlijk wel grappig. En hij zal er wel een reden voor hebben. Nu gooi ik zijn snoep en vangt hij het met een sprong uit de lucht. Ook leuk en ook goed. En voor ik het geef handen omhoog en streng toespreken zodat hij het niet uit mijn handen grist voor ik het gooi.