Inmiddels is Fluff weer thuis in Zweden, die hebben we afgelopen weekend "even" teruggebracht

Ik had gezien dat er dat weekend een tollingjachtproef in de regio was waar z'n eigenaresse woonde, en dit bleek ook het enige weekend deze maand dat zij thuis was. En dus reden we vrijdagochtend naar zuid Zweden met Fluff. Zaterdag mooi hondenwerk gezien op de proef en stiekem toch aan het oriënteren voor een reu voor Segno, maar iets definitiefs is er nog niet uitgekomen. En na veel gezelligheid en weerzien met oude en nieuwe bekenden reden we zondag weer naar Nederland. Het is een hele onderneming geweest voor deze dekking, maar als ze nu niet drachtig blijkt zie ik dit maar als een geslaagde meivakantie
Over iets minder dan 2 weken staat Bizzy's echo gepland, dus iets zinnigs erover zeggen kan eigenlijk nog niet. Ja, ze is iets knuffeliger dan eerder en ze doet het iets rustiger aan met rare sprongen en impulsieve acties. Dat was eigenlijk al heel snel na de dekking, het heeft haar blijkbaar enig zelfbehoud bijgebracht

Verder is er in deze fase nog niet echt iets te zien, het kan ook allemaal duiden op een schijndracht, of een dracht die in een later stadium nog afgebroken kan worden.
Ondertussen hebben mijn zenuwen één keer de overhand genomen, maar ik ben inmiddels weer wat gerustgesteld

Ik besloot haar afgelopen weekend niet mee te nemen naar Zweden (geen onnodige stress voor de hopelijk drachtige dame, en dat is reizen toch altijd wel een beetje

). Ze bleef dus bij m'n ouders, maar toen ik haar daar bracht zag ik dat ze iets vloeide. Geen bloed, ook geen pus maar wat doorzichtig slijm kwam er uit haar vulva. Zoiets verwacht je een week later in de dracht wel, dan is het wel een teken dat ze daadwerkelijk drachtig is. Maar ze was op dat moment pas 13 dagen na de eisprong, en dat is niet logisch. Het leek ook niet op de uitvloeiing die je ziet bij een baarmoederontsteking, maar toch he

Ze was nog helemaal haar vrolijke zelf, maar ik heb m'n ouders wel op hun hart gedrukt dat zodra ze ook maar iets van een verandering zouden merken in haar gedrag, ze naar de DA moesten racen voor een echo van de baarmoeder. Bleek uiteraard allemaal overbodig, ze is nog steeds kerngezond en vloeit inmiddels niet meer. Maar heel goed voor de zenuwen is het niet

Segno mocht wel mee Fluff wegbrengen. Ze begon hem net leuk te vinden, de avond voor z'n vertrek, dus nu wilden ze wel even poseren onderweg
Maar eenmaal in Zweden ruilde ze hem in voor een andere Zweedse kerel
Oh en Bizzy houdt er nog steeds dezelfde hobby's op na. Vorige week hadden we de laatste kennismaking voor de wachtlijst, die is nu écht vol. En ze vonden haar na deze actie nog steeds leuk