Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bizzy's "Flubi's". P6: Uitgevlogen!

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Bizzy's "Flubi's". P6: Uitgevlogen!

Ongelezen bericht door Maeve »

..Maar hopelijk ook weer leuk :wink: Na Coda's dood was ik wel even klaar met fokken. Dat is dit jaar 3 jaar geleden..
Maarja, wat ze achterliet is wel een dochter die uitgroeide tot een hele leuke, lieve en gezonde hond. En noem het gestoord, maar het ras en de toekomst daarvan gaat me toch aan het hart. En zodoende wil ik daar zelf ook aan bijdragen wanneer ik dat kan, dus ik maakte de keuze om toch een nest proberen te fokken met Bizzy. Niet zomaar alleen om 8 weken te genieten van kleine hummeltjes, maar wel met toekomstperspectief. Een combinatie waarvan ik hoop dat het iets toevoegt voor het ras dus.

En nu is Bizzy loops, dus het gaat beginnen! De reu ken ik al jaren en had ik destijds in m'n hoofd voor Coda, voor als ze ooit een derde nest zou krijgen. Zo ver kwam het niet, maar ik vond hem wel te leuk en zo ontstond het idee om hem dan voor Bizzy te gebruiken. Net zo'n pretletter als zij is, vriendelijk tegen mens en dier en hij vindt alles leuk om te doen :cheer: Hij heeft inmiddels 5 nestjes in Zweden en Noorwegen maar dit wordt z'n eerste nest in Nederland.

Ik sta er nu natuurlijk wel wat gemengde gevoelens in. Ik weet dat Bizzy geen vergrote kans heeft op problemen tijdens de dracht, anders had ik dit ook nooit gedaan. Maar dat betekent niet dat ik me niet ergens een beetje zorgen maak. Maar goed, de kogel is door de kerk dus ik vond het wel passend om het een en ander ook hier bij te houden :wink:

Fluff, Bizzy's aanstaande :lol1:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En voor degene die Bizzy nog niet kennen :wink:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Maeve op 20 aug 2019 23:43, 7 keer totaal gewijzigd.
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Best wel spannend

Ongelezen bericht door Floortje »

Wat leuk!
En je gemengde gevoelens zijn begrijpelijk, maar hopelijk gaat het genieten toch de overhand hebben. Succes!
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Is dat alweer 3 jaar geleden joh...Wat gaat de tijd snel! Veel plezier met de voorpret, het is een knap meisje geworden :)
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Extra spannend dus , ik duim voor een goeie dracht , bevalling en hele leuke pups
Aan de ouders zal t iig niet liggen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik kan me goed voorstellen dat je het (ook) spannend vindt, ik hoop dat alles goed zal verlopen en je er veel plezier aan zult beleven.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

:I: Dat is een hele mooie Fluffy, Manon. Ik begrijp je angst wel, die had ik met Mindy ook en die krijgt nu haar tweede nestje zelfs over een dag of tien
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

Wat een prachtige reu :I:

Kan mij zo goed voorstellen dat je af en toe best de bibbers hebt over alles :wink:
Laatst gewijzigd door fenneke op 04 apr 2019 22:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Maryanne schreef::I: Dat is een hele mooie Fluffy, Manon. Ik begrijp je angst wel, die had ik met Mindy ook en die krijgt nu haar tweede nestje zelfs over een dag of tien
Oh, spannend weer! Het zal helpen als je weer een goede ervaring ermee hebt! Daar hoop ik ook op! :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Wat een mooi stel, de reu echt een reu om te zien en Bizzy overduidelijk een teefje. De combinatie lijkt me voor zover ik kijk heb op jouw ras ook wel mooi complementair, ben erg benieuwd naar de aankomende pups en duim tot die tijd gewoon hard dat alles met dekking, dracht en bevalling volgens het boekje gaat verlopen!
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Mooie reu heb je uitgezocht!
Ik duim voor een probleemloze dracht en straks een boel blije en gezonde rode draakjes :D
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Ik snap dat je het spannend vindt inderdaad, maar wel een leuk vooruitzicht!
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Tuurlijk is het spannend na wat je hebt meegemaakt. Ik vind het stoer dat je je daar overheen durft te zetten.

Het zijn beiden prachtige honden, daar moeten toch wel prachtpups uit komen :I:
Pino01
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino01 »

Wat een mooi stel samen. En dat je bezorgt bent is heel logisch.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Dank allemaal! :cheer:
LongFields schreef:Wat een mooi stel, de reu echt een reu om te zien en Bizzy overduidelijk een teefje. De combinatie lijkt me voor zover ik kijk heb op jouw ras ook wel mooi complementair, ben erg benieuwd naar de aankomende pups en duim tot die tijd gewoon hard dat alles met dekking, dracht en bevalling volgens het boekje gaat verlopen!
Ja, ik denk ook dat ze elkaar mooi aanvullen :ok: Het was wel echt de bedoeling om een reu te zoeken met wat meer breedte in de schedel en voorsnuit. Nou, da's wel gelukt :LOL: En hij komt uit een lijn waarin meerdere generaties een mooi breed hoofd hebben, dat gaf voor mij (qua exterieur) wel de doorslag. Verder is Bizzy een heel leuk hondje en zonder grote "fouten" in het uiterlijk, maar voor een retriever vind ik haar voorsnuit wel te spits. Dat het qua gezondheid, karakter en lijntechnisch ook een goede match bleek maakte de keuze niet zo moeilijk :ok:
Boutje schreef:Mooi! En spannend ook, kan het me voorstellen dat je toch heel wat meer bezorgdheden hebt nu dan vroeger.
Ik vind Bizzy mooier dan haar aanstaande, ik denk vooral omwille van haar ogen. Maar eht zijn allebei hele mooie honden.
Veel succes en geluk!

Oh ja, hoe zit het met je wachtlijst? Nog plek op? Een leerlinge van me met een tollertje van 6 zoekt in de nabije toekomst terug een toller pupje.
Nee, helaas! Ik wilde wat speling in de wachtlijst houden, er staan meerdere gezinnen op die op meerdere lijsten stonden, onder andere van een fokker die hier vlakbij woont. Maar haar teefje is onlangs bevallen van één, doodgeboren pupje :ugh: Daarmee zijn er nu een aantal mensen die een paar keer pech hebben gehad en nu de hoop hebben gevestigd op Bizzy.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

mooie reu :I: gaat goed komen :wink:
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Een pracht paar, ik hoop dat alles goed uitpakt en je, begrijpelijke zorgen, niet terecht waren.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Wat spannend! En ook ontzettend leuk. Nu hopen op een voorspoedige dracht en bevalling! (en eerst geslaagde dekking etc, maar daar ga ik gewoon al vanuit dat het allemaal goed gaat :pffff: )
Barnsley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retrievers
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Barnsley »

Logisch dat je het spannend vindt, maar het komt vast goed! Het is een super mooie combi!
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Mooie combinatie om te zien. Snap dat je het spannend vindt, maar goed dat het je er toch niet van weerhoudt om deze combinatie te gaan maken
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ja, het is eng.
Ik stond al doodsangsten uit na Dinthe, en dat ging prima.
En toen kwam het drama met Polly dus een volgend nest is toch weer heel spannend.
Het hoort erbij, en dit gaat gewoon goed. :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Afgelopen weekend is Bizzy gedekt door Fluff!

En dat ging natuurlijk weer net niet volgens het boekje :Q: Toen ze loops werd was het al even stressen, want in de tijd dat ze waarschijnlijk gedekt zou moeten worden kon mijn bijrijder eigenlijk niet van huis weg om mee te gaan naar Zweden. En ik vind het wat ver om in m'n eentje te rijden. De oplossing werd uiteindelijk dat we het weekend daarvoor al naar de Duits/Deense grens reden om Fluff op te halen. De eigenaresse vond dat hij wel een vakantie had verdiend en daarop besloten we beide halverwege te rijden :mrgreen: Gekkenwerk, maar geen reisstress meer rondom de dekking.

Bizzy's progesteron steeg maar langzaam. Op dag 12 stond het nog steeds op 0,23, waarop de DA me vroeg of ik wel zeker wist dat ze loops was. Dat was ze, maar qua gedrag merkte ik ook nog niks aan zowel haar als Nilo. Ondanks dat ze toen al niet meer zonder toezicht bij elkaar zaten, zochten ze 0,0 toenadering dus dan speelt er nog niet zo veel. Een paar dagen later sloeg dat ineens om, dus toen ben ik weer opnieuw gaan testen. En m'n gevoel klopte wel, nu zat er een stijging in met een waarde van 1,9. Maar goed, dat is nog steeds niet in de buurt van een eisprong dus we zouden 2 dagen later pas weer testen, net voor het paasweekend. 'S ochtends langs de DA voor bloedprikken en direct daarna door naar Woudenberg voor een lezing/overleg van de rasvereniging. En toen ik op de parkeerplaats stond werd ik gebeld: "ga vanavond en morgen maar dekken want de ovulatie was gisteren!" :LOL: Dat werd dus een rondje Nederland die dag, na het overleg naar noord Groningen gereden waar Fluff logeerde en daar werd Bizzy inderdaad heel vlot al door hem gedekt! Eerste paasdag is ze nog een keer gedekt en tweede paasdag hebben we ze nog eens bij elkaar gelaten, maar bij elke poging wurmde Biz zich er onderuit door zich op de grond te laten vallen. Nou, duidelijk :mrgreen:

Ik heb er wel vertrouwen in dat de timing dus goed zat, zowel gezien de waarde maar vooral het gedrag van beide honden :ok: Dus nu is het afwachten! Ze vond al wel dat ze in rang was gestegen na de dekking en stond heel trots rond Segno te paraderen met haar staart omhoog. Ze heb een vriend nu! :pffff: :LOL:
Afbeelding
Sandra&co

Re: Best wel spannend - Gedekt!

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Oh, kijk ze schetig bij elkaar zitten :love: Ik duim op een mooi nest rode bolletjes!
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Mooie honden, ik vind vooral ook de ogen van jouw teefje erg sprekend, alsof ze dwars door je heen kijkt.

Fijn dat de dekking zo goed is verlopen, ze zal vast drachtig zijn.

Ik ben erg benieuwd!!
Afbeelding

So Sweet :I:
Stippelteam
Zeer actief
Mijn ras(sen): dalmatiers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Stippelteam »

Haha ze had natuurlijk met liz gecommuniceerd die flikte precies hetzelfde. Dag 13 0,5 en ineens 5 dagen later was ze zover en is ze gedekt hahah.

Ik duim voor mooi fluff en bizzy baby’s :)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Afbeelding
Vlindchi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Vlindchi »

Spannend
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Inmiddels is Fluff weer thuis in Zweden, die hebben we afgelopen weekend "even" teruggebracht :Q: Ik had gezien dat er dat weekend een tollingjachtproef in de regio was waar z'n eigenaresse woonde, en dit bleek ook het enige weekend deze maand dat zij thuis was. En dus reden we vrijdagochtend naar zuid Zweden met Fluff. Zaterdag mooi hondenwerk gezien op de proef en stiekem toch aan het oriënteren voor een reu voor Segno, maar iets definitiefs is er nog niet uitgekomen. En na veel gezelligheid en weerzien met oude en nieuwe bekenden reden we zondag weer naar Nederland. Het is een hele onderneming geweest voor deze dekking, maar als ze nu niet drachtig blijkt zie ik dit maar als een geslaagde meivakantie :mrgreen:

Over iets minder dan 2 weken staat Bizzy's echo gepland, dus iets zinnigs erover zeggen kan eigenlijk nog niet. Ja, ze is iets knuffeliger dan eerder en ze doet het iets rustiger aan met rare sprongen en impulsieve acties. Dat was eigenlijk al heel snel na de dekking, het heeft haar blijkbaar enig zelfbehoud bijgebracht :Q: Verder is er in deze fase nog niet echt iets te zien, het kan ook allemaal duiden op een schijndracht, of een dracht die in een later stadium nog afgebroken kan worden.

Ondertussen hebben mijn zenuwen één keer de overhand genomen, maar ik ben inmiddels weer wat gerustgesteld :oeps: Ik besloot haar afgelopen weekend niet mee te nemen naar Zweden (geen onnodige stress voor de hopelijk drachtige dame, en dat is reizen toch altijd wel een beetje :wink: ). Ze bleef dus bij m'n ouders, maar toen ik haar daar bracht zag ik dat ze iets vloeide. Geen bloed, ook geen pus maar wat doorzichtig slijm kwam er uit haar vulva. Zoiets verwacht je een week later in de dracht wel, dan is het wel een teken dat ze daadwerkelijk drachtig is. Maar ze was op dat moment pas 13 dagen na de eisprong, en dat is niet logisch. Het leek ook niet op de uitvloeiing die je ziet bij een baarmoederontsteking, maar toch he :oeps: Ze was nog helemaal haar vrolijke zelf, maar ik heb m'n ouders wel op hun hart gedrukt dat zodra ze ook maar iets van een verandering zouden merken in haar gedrag, ze naar de DA moesten racen voor een echo van de baarmoeder. Bleek uiteraard allemaal overbodig, ze is nog steeds kerngezond en vloeit inmiddels niet meer. Maar heel goed voor de zenuwen is het niet :mrgreen:

Afbeelding
Segno mocht wel mee Fluff wegbrengen. Ze begon hem net leuk te vinden, de avond voor z'n vertrek, dus nu wilden ze wel even poseren onderweg :mrgreen:

Maar eenmaal in Zweden ruilde ze hem in voor een andere Zweedse kerel :mrgreen:
Afbeelding

Oh en Bizzy houdt er nog steeds dezelfde hobby's op na. Vorige week hadden we de laatste kennismaking voor de wachtlijst, die is nu écht vol. En ze vonden haar na deze actie nog steeds leuk :mann:
Afbeelding
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Ow ow, dat gaan roze babies met een bruin randje worden :I:
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Gisteren was de echo en nu weten we het zeker, er zijn Flubi's onderweg! :cheer:
Op zich had ik al wel een vermoeden. Dit was 3 weken na de dekking :mrgreen:
Afbeelding

Maar toch he, ze kan een gigantische schijndracht hebben. Dus ik heb me stil gehouden tegenover de mensen op de wachtlijst over m'n vermoedens, zodat ik ze gister allemaal gewoon goed nieuws kon melden :ok: Het gaat geen elftal worden, vind ik niet zo erg :engel: We zagen al heel snel de eerste pup en daarna in diezelfde lijn nog één, en nog één. Van een nummer vier twijfelden we even of we die nu al eerder hadden geteld, dus 3-4 gezien zeg maar. En de andere kant hebben we gelaten voor wat het is. De dierenarts gokt op een gemiddelde nestgrootte, stuk of 5-7. En het uiteindelijke aantal zien we wel als ze er zijn. 4.5 Week moet ze nu nog, dus de komende tijd ga ik d'r gewoon goed verwennen :lol1: Ze eist sinds kort bijzonder veel aandacht op en wordt het liefst continu geaaid. En ze zou ook best willen dat ze wat meer te eten kreeg, maar daar beginnen we nu nog niet mee :hmmm: Om de honger wat te stillen krijgt ze nu dezelfde hoeveelheid verdeeld over drie porties in plaats van twee.

Afbeelding
Een vruchtblaasje linksboven!

Voorlopig nog een strak lijntje :wink:
Afbeelding

Afbeelding
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Best wel spannend -P2: Drachtig!

Ongelezen bericht door meriam »

Gefeliciteerd!