Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Flinke schrik: Milly neemt de benen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

HermanJ
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rescue (mix)
Aantal honden: 1

Flinke schrik: Milly neemt de benen

Ongelezen bericht door HermanJ »

Dit paasweekend ben ik bij m'n ouders samen met Milly. Ze is hier nog niet helemaal gewend en enigszins gespannen. Op een gegeven moment had ik haar buiten vastgemaakt en vervolgens komt m'n moeder met een grote bloempot in de hand aanlopen. Mensen met voorwerpen in de hand wordt ze altijd een beetje nerveus van en dit keer was het grote paniek. Daarop wist ze te ontsnappen. Ik er achteraan, maar met haar snelheid was ze al snel uit zicht. De GPS=app gepakt, de auto in en een paar kilometer verderop vond ik haar terug in het veld. Het heeft al met al nog geen 10 minuten geduurd, maar ze heeft heel wat kilometers afgelegd in die tijd. Gelukkig bleef ze toen ik haar eenmaal gevonden had gewoon staan, zodat ik haar kon pakken.

Ondertussen is ze duidelijk door een sloot gekomen, dus thuis hup de douche in. Daarna was ze nog flink aan het trillen, dus even wat hondenmassage toegepast en daar werd ze rustig van. Nu ligt ze lekker in haar mand in de slaapkamer. Ze vindt het nog een beetje te spannend om daar weer uit te komen. Ze moet even weer moed verzamelen, dus laat ik haar maar even.

Een heel avontuur en ze heeft me behoorlijk laten schrikken. Gelukkig is ze er weer en ze mag vandaag, op een rondje om te plassen na, binnen blijven. Dit is dus waarom een GPS voor rescues geen overbodige luxe is. Normaal is ze erg op me gefocust en zal niet weglopen, maar als ze in paniek raakt dan is haar vluchtreactie allesoverheersend.
Sterre

Re: Flinke schrik: Milly neemt de benen

Ongelezen bericht door Sterre »

Zo dat is zeker schrikken. Wat geweldig dat de GPS zo goed gewerkt heeft. En dat ze bleef staan toen je bij haar kwam. Lekker bijkomen nu voor iedereen.
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Yeufke »

Och och wat wat een schrik. Gelukkig goed afgelopen. :ok:
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

lang leven de gps :ok: fijn dat t allemaal goed is afgelopen
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Fijn dat het goed is afgelopen.
Wij maken daarnaast ook gebruik van een anti-ontsnappingstuig voor onze angstige hond, die dan ook met een heupband aan mij vast zit als we ergens op visite gaan. Dus ook in huis en tuin, hoe goed afgesloten het ook mag zijn.... Hij blijft aan mij vast zitten met de heupband, dus zonder het risico dat de lijn uit mijn hand glipt of dat hij uit zijn tuig glipt. Ik neem het risico gewoon niet met een hond die angstig kan reageren. Want met een gps kan je je hond uiteraard makkelijker terugvinden, maar het voorkomt geen ongelukken met verkeer etc...
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Pfff, wat een schrik zeg. Maar super dat de GPS dienst deed.
Ik heb ook GPS voor de opvangers aangeschaft, en voor de eigen honden als we eens serieus gaan wandelen in vreemd gebied.
HermanJ
Vaste gebruiker

runninggirl schreef:Fijn dat het goed is afgelopen.
Wij maken daarnaast ook gebruik van een anti-ontsnappingstuig voor onze angstige hond, die dan ook met een heupband aan mij vast zit als we ergens op visite gaan. Dus ook in huis en tuin, hoe goed afgesloten het ook mag zijn.... Hij blijft aan mij vast zitten met de heupband, dus zonder het risico dat de lijn uit mijn hand glipt of dat hij uit zijn tuig glipt. Ik neem het risico gewoon niet met een hond die angstig kan reageren. Want met een gps kan je je hond uiteraard makkelijker terugvinden, maar het voorkomt geen ongelukken met verkeer etc...
In dit geval is ze er met hondenriem en al vandoor gegaan. Aan mezelf vastmaken zou wel een goed idee kunnen zijn als ze op vreemde plekken is. Op veel plekken loopt ze gewoon los, maar dat is op plekken waar ze het kent.
HermanJ
Vaste gebruiker

Het gaat nog niet heel goed met haar. Ze is net even uit haar mand geweest, maar blijft toch het liefst liggen waar ze ligt. Ze lijkt behoorlijk angstig. Ik laat haar maar even, maar ik vrees dat dit wel eens behoorlijk wat tijd kan gaan kosten om te herstellen.

Ook heeft ze haar voetkussentjes aan haar rechter voorpoot gescheurd. Eentje is er bijna helemaal af. Ze loopt dus niet bepaald lekker op dit moment.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”