Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwemmen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Zwemmen

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Keetje is gék op water. In het bos waar ik loop ga ik meestal naar een ven. Keetje rent er als een gek doorheen en vindt nat worden echt niet erg. Het water is alleen niet diep genoeg om te zwemmen. Nu heb ik tijdens mijn struintochten een nieuw, diep ven ontdekt.

Maar wat aarzeling heb ik Keetje zover gekregen om te zwemmen. Het zag er nogal idioot uit eigenlijk. Ik dacht dat honden uit zichzelf goed konden zwemmen, en poedels die toch gefokt zijn om waterwild te apporteren helemaal.

Dit leek meer op een verzuipende poedel. Ze was overigens wel te motiveren om het nog eens te proberen. Denken jullie dat ze al doende leert of is er toch iets van zwemles nodig?
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Re: Zwemmen

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier nog een poedel die NIET kan zwemmen, zij slaat de voorpoten zo hoog boven het water dat ze zinkt :80:
Dus ze mag alleen met een zwemvest aan zwemmen, dan zwemt ze wel hoe het hoort. Eerste keer dat ik dat zag kreeg ik een hartverzakking want ze was echt aan het verdrinken en het gevaarlijke is dat ze niet bang is voor water. Ze loopt er zo in :S:
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Lizzie. schreef:Hier nog een poedel die NIET kan zwemmen, zij slaat de voorpoten zo hoog boven het water dat ze zinkt :80:
Dus ze mag alleen met een zwemvest aan zwemmen, dan zwemt ze wel hoe het hoort. Eerste keer dat ik dat zag kreeg ik een hartverzakking want ze was echt aan het verdrinken en het gevaarlijke is dat ze niet bang is voor water. Ze loopt er zo in :S:
Nou Keetje slaat haar poten dus ook zo hoog boven water. Dit ven loopt af dus ze kan zo weer naar de kant sturen, maar het ziet er ook echt niet oké uit. Ik heb wel een filmpje maar weet niet hoe het te plaatsen.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Evi van leonie&evi...
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

zorg dat ze wat in de bek hebben, dan liggen ze lager in het water.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zowel bij Elco als bij Gait ben ik mee gegaan het water in. Zo kon ik ze leren om beheerst te bewegen in het water en ook om zowel voor- als achterpoten te gebruiken. Geen zwemles omdat ze anders niet zouden kunnen zwemmen, maar om ze beter te laten zwemmen
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Ik heb een aantal jaren geleden een workshop waterwerk gedaan met 1 van mijn honden. Die mensen hebben toen voor gedaan hoe ik mijn poedel moest leren zwemmen. Je houdt je hond vast onder de buik dicht bij de achterpoten. Ze gaat dan zwembeweging maken, zodra ze de juiste beweging maakt dan los laten. Dan zwemt ze een paar slagen goed en als je ziet dat ze weer verkeerd gaat zwemmen, dat voor zijn en dr weer bij de achterhand vast houden. Dit zolang herhalen zodat ze het eindelijk door heb hoe ze de voorpoten moet gebruiken. Maar ik heb nog al een hardnekkig eigenwijze drol waar ik het elk voorjaar opnieuw moet aanleren. Maar daar ben ik mee gestopt en ze mag alleen nog maar zwemmen met een vestje aan.
Afbeelding
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Jip doet dat ook, maar gaat wel over op zwemmen als ze met haar achterpoten niet meer bij de bodem kan. En dan zwemt ze keurig. Weet niet of het zo diep is dat ze ook echt wel moet zwemmen?

Is dat ven trouwens in diezelfde bossen? Ben ook nog zoekende naar een zwemven. Vik is gek op zwemmen maar de meeste vennen zijn niet diep genoeg.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Miezemuis
Zeer actief

Lysette schreef:Jip doet dat ook, maar gaat wel over op zwemmen als ze met haar achterpoten niet meer bij de bodem kan. En dan zwemt ze keurig. Weet niet of het zo diep is dat ze ook echt wel moet zwemmen?

Is dat ven trouwens in diezelfde bossen? Ben ook nog zoekende naar een zwemven. Vik is gek op zwemmen maar de meeste vennen zijn niet diep genoeg.
Uiteindelijk wel zo diep dat ze moeten zwemmen. Ik weet ook niet zeker of Keetje nog probeert om op haar achterpoten te staan.

Het is ijn hetzelfde bos, ongeveer 15-20 minuutjes lopen vanaf het kamerven.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Haha! Ach Keetje toch. Gewoon nog even oefenen en straks met het warmere weer kun je vast mee. Dat is pas leuk!
Manu was acht weken toen hij al door de sloten zwom. Als een onverschrokken otter baande hij die kleine pootjes door het water met de staart als roer en dat doet hij nog steeds :D

Hij zwemt ook best snel, maar dat heeft hij wel echt moeten oefenen.
Leonie&Evi
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Leonie&Evi »

Fotogravinnetje schreef:Evi van leonie&evi...
Afbeelding

Hahahahah ja ik lach me altijd rot om hoe evi af en toe zwemt... maar het stomme is, ze kan echt wel gewoon normaal zwemmen.... maar dit vind ze leuk denk ik...
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana is nog nooit te water geweest, in ieder geval niet uit zich zelf, ze is er 1 keer per ongeluk in geduikeld toen ze water wou drinken, maar stond binnen no time weer op de wal. ze houd haar poten liever droog.
onze allereerste hond, een bouvier was een ware waterrat, die kon uit zich zelf super zwemmen, die hoorde je niet in het water, was net een krokodil, alleen de kop was zichtbaar. hahhaa
Antonetta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik heb een kruising chihuahua x pinscher en een kruising shih tzu x chihuahua.

Ongelezen bericht door Antonetta »

Mijn huidige honden zwemmen niet, Mowgli vond water prachtig maar ze moest wel grond onder haar poten voelen.
Afbeelding.
Semper Fidelis, Coco, Gipsy, Gizmo en Mowgli.
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Bronco zwemt wel graag maar is echt een waardeloze zwemmer.
Je zou denken dat hij power genoeg heeft in zijn poten om super te kunnen zwemmen, maar hij kan met moeite zijn kop boven water houden.
Niet dat hij paniekerig zwemt (met voorpoten boven het water), maar zijn achterhand zakt erg diep weg. Hangt als een potlood in het water.
Afbeelding
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Leo verdrinkt, die is zo raar aan meppen met voorpoten en hysterisch aan het doen dat mijn hart en ik besloten dat maar niet meer te doen
Kodi kan het prachtig. Mits je meegaat. Met een kilo koekjes
Groetjes Heidi
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Miezemuis schreef:
Lizzie. schreef:Hier nog een poedel die NIET kan zwemmen, zij slaat de voorpoten zo hoog boven het water dat ze zinkt :80:
Nou Keetje slaat haar poten dus ook zo hoog boven water. Dit ven loopt af dus ze kan zo weer naar de kant sturen, maar het ziet er ook echt niet oké uit. Ik heb wel een filmpje maar weet niet hoe het te plaatsen.
Niko was een waterrat, maar is altijd debiel blijven zwemmen :mrgreen:
Met z'n voorpoten op het water slaan en dan z'n nek zo ver mogelijk uitgerekt om geen spetters in z'n gezicht te krijgen.
Geen gezicht, maar hij kon zich er prima mee redden.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Habibi zwemt goed.

Alleen van de kant af het water in is een dingetje.
Ze heeft het liefst geleidelijk aflopende waterkanten.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Lijkt wel een dans die 2! Gaaf!
Afbeelding
billy
Erelid