Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
onderdanig?
Moderator: moderatorteam
- *Silvia*
- Zeer actief
onderdanig?
hoi mensjes
moet ff een vraagje stellen van mijn ouders.
die hebben een duitse herder genaamd shadow en als tie buiten loopt en ziet kleine hondjes gaat tie helemaal op de grond liggen en blaffen.
ik dacht eerst dat is onderdanig maar nu dat hij er bij gaat blaffen denk ik dat dus niet is.
als je dan verder met hem loopt dan blijft tie achterom kijken naar het kleine hondje en trekken dat tie er heen wilt.
mijn ouders hebben altijd duitse hereders gehad maar dit is nog niet voor gekomen in het gedrag bij die anderen.
zou het ook kunnen dat het te maken heeft dat hij vroeger in niet goede handen is geweest????????
kunnen jullie misschien een idee hebben hoe dit ken komen?
groetjes sil en ook mijn ouders hierbij.
moet ff een vraagje stellen van mijn ouders.
die hebben een duitse herder genaamd shadow en als tie buiten loopt en ziet kleine hondjes gaat tie helemaal op de grond liggen en blaffen.
ik dacht eerst dat is onderdanig maar nu dat hij er bij gaat blaffen denk ik dat dus niet is.
als je dan verder met hem loopt dan blijft tie achterom kijken naar het kleine hondje en trekken dat tie er heen wilt.
mijn ouders hebben altijd duitse hereders gehad maar dit is nog niet voor gekomen in het gedrag bij die anderen.
zou het ook kunnen dat het te maken heeft dat hij vroeger in niet goede handen is geweest????????
kunnen jullie misschien een idee hebben hoe dit ken komen?
groetjes sil en ook mijn ouders hierbij.
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je wat specifieker zijn over wat er precies gebeurt?
Hij kan zich op verschillende manieren klein maken en ook blaffen kan op ontzettend veel manieren.
Wat is zijn precieze lichaamshouding, brengt hij alleen zijn voorpoten omlaag en steekt zijn kont in de lucht (is spelbow) of gaat hij helemaal liggen, ligt hij op zijn rug? Wat gebeurt er met zijn staart, hoe staan zijn oren, hoe klinkt zijn blaf, laat hij zijn tanden zien en zo ja hoe?
Onnoemelijk veel vragen.
Mijn eerste reactie: is het geen speluitnodiging? Als hij niet helemaal gaat liggen maar met zijn voorpoten plat op de grond "slaat" met daarbij de billen in de lucht wil hij waarschijnlijk de andere hond uitdagen tot spel. Een speluitnodiging gaat heel vaak gepaard met blaffen. Maar om die "diagnose"definitief te stellen zul je toch wat meer informatie moeten geven.
Het is anders veel te moeilijk te beoordelen van achter de puter
.
Hij kan zich op verschillende manieren klein maken en ook blaffen kan op ontzettend veel manieren.
Wat is zijn precieze lichaamshouding, brengt hij alleen zijn voorpoten omlaag en steekt zijn kont in de lucht (is spelbow) of gaat hij helemaal liggen, ligt hij op zijn rug? Wat gebeurt er met zijn staart, hoe staan zijn oren, hoe klinkt zijn blaf, laat hij zijn tanden zien en zo ja hoe?
Onnoemelijk veel vragen.
Mijn eerste reactie: is het geen speluitnodiging? Als hij niet helemaal gaat liggen maar met zijn voorpoten plat op de grond "slaat" met daarbij de billen in de lucht wil hij waarschijnlijk de andere hond uitdagen tot spel. Een speluitnodiging gaat heel vaak gepaard met blaffen. Maar om die "diagnose"definitief te stellen zul je toch wat meer informatie moeten geven.
Het is anders veel te moeilijk te beoordelen van achter de puter

Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

-
- Zeer actief
- Contacteer:
en als hij nou wel helemaal plat gaat liggen en gaat tijgeren, dit doet whooper namelijk regelmatig als hij een hond aan ziet komen. Als de hond dichtbij is dan rent hij er ineens naar toe???????Sietske* schreef:Kun je wat specifieker zijn over wat er precies gebeurt?
Onnoemelijk veel vragen.
Het is anders veel te moeilijk te beoordelen van achter de puter.

groetjes
caroline, whooper en orbis
- *Silvia*
- Zeer actief
,
ja je heb helemaal gelijk...
nou in zijn eerste half jaar is hij van iemand geweest die hem voor vechthond wou gebruiken maar daar is hij dus helemaal in mislukt want er zit geen cent kwaad in deze hond.
Dus die jongen waar hij van was heeft hem dus veel in pensions en kennels achter gelaten, waar door hij een soort van verlatingsangst door had dat is gelukkig nu niet meer het geval.
Dan het blaffen dat klinkt behoorlijk luid en niet aggresief hij gaat er bij liggen helemaal plat dus geen kont omhoog ofzo.
Hij trekt dan ook behoorlijk om er naar toe te gaan alleen als tie dan bij een klein hondje komt dan blijft hij blaffen en springen en dan is me moeder eigenlijk een beetje bang dat hij die kleine hond wat zal doen.
Hij is met gewone middelmaat honden erg goed in de omgang dan speelt hij ook leuk zoals ook met balou mijn hond.
groetjes sil en balou
nou in zijn eerste half jaar is hij van iemand geweest die hem voor vechthond wou gebruiken maar daar is hij dus helemaal in mislukt want er zit geen cent kwaad in deze hond.
Dus die jongen waar hij van was heeft hem dus veel in pensions en kennels achter gelaten, waar door hij een soort van verlatingsangst door had dat is gelukkig nu niet meer het geval.
Dan het blaffen dat klinkt behoorlijk luid en niet aggresief hij gaat er bij liggen helemaal plat dus geen kont omhoog ofzo.
Hij trekt dan ook behoorlijk om er naar toe te gaan alleen als tie dan bij een klein hondje komt dan blijft hij blaffen en springen en dan is me moeder eigenlijk een beetje bang dat hij die kleine hond wat zal doen.
Hij is met gewone middelmaat honden erg goed in de omgang dan speelt hij ook leuk zoals ook met balou mijn hond.
groetjes sil en balou
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Het lijkt mij nog steeds vooral op spelgedrag. Ook omdat je zegt dat hij met middelgrote honden heel leuk speelt. Vaaki zie je bij grote honden dsat ze zich tegeover kleine honden klein maken om minder bedreigend over te komen. Ik vind het nog steeds moeilijk om je precies te vertellen wat het is omdat ik het niet kan zien. Kun je er niet eens mee langs een hondenschool gaan om de instructeurs te vragen wat zij er van denken? Die kunnen het gedrag zien.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

Het klinkt mij in de oren als spelgedrag...maar ja...zeker weten doe ik natuurlijk niet. Tommie gaat ook vaak liggen als hij in de verte een hond ziet aankomen. Als die hond wat dicherbij is sprint hij er op af en daagt hij uit tot een spelletje. Blaffen doet hij echter niet, maar dit hoort wel bij spelgedrag.