We hebben eerst samen PH1 gedaan en na een flinke pauze tussendoor door omstandigheden, zijn we pas weer laat met het Speurhondenprogramma begonnen, maar gelukkig is ze overal voor te porren.
Neem de hond maar niet kwalijk wat ik als geleider tekort kom

Wat waren we kwijt? 1 punt met de volgoefening met insluiten, ze was even afgeleid (het is overigens niet gebruikelijk op de keuring dat een van de inlopers ineens zo gaat versnellen); 1 punt omdat ze de lijn even een moment strak had met aangelijnd volgen met tempo versnellen, en ik 1 punt omdat ik bij het speuren bij de tweede hoek even stopte omdat ze naar mijn gevoel even op iets anders tekende met haar neus en de keurmeester dat interpreteerde als tegenhouden omdat ik de hoek zou zien. Het komische was dat het gras zo ruw en hoog was, dat ik alleen het spoor vlak voor me kon zien en niet de hoeken. Maakt niets uit, ik snap van de video waarom ze het dachten, zij kunnen niet in mijn hoofd kijken natuurlijk.
Een ander grappig ding was dat het gebruikelijk is dat je de oefeningen op verschillende plaatsen doet. Maar deze keer besloot men om de oefening zoeken van kleine voorwerpen op een plek te doen tegen de bosrand aan, het zoeken van grote voorwerpen in dezelfde bosrand en het slachtoffer revieren te beginnen vanaf dezelfde plek als het zoeken (daar is geen video van omdat je niet mag meelopen met de geleider, maar dat had ze vol en heel snel). Gelukkig kon ons dat niks schelen en ik was ervan overtuigd dat het haar niet uit zou maken, en dat bleek ook zo te zijn.
Heel trots op mijn meisje! Dus na een mooie PH1 met lof van 420 nu een vet Speurcertificaat erbij en weer veel ervaringen rijker!
Afspeellijst van de gefilmde onderdelen: