Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

poezen over hek gegooid bij dierenhuis almere

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

annets
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Aantal honden: 1

poezen over hek gegooid bij dierenhuis almere

Ongelezen bericht door annets »

Intens verdrietig en boos delen wij dit bericht **
Op het terrein waar onze honden en paarden afwisselend leven, lopen elke ochtend circa 100 honden een rondje door de bush bush. De poorten naar het veld gaan open en het is een groot feest. Maar niet vandaag.
Vanochtend heeft iemand (en dan zeggen we het nog netjes) vier poesjes op ons terrein gedumpt.
Over het hek gekieperd.
Vanaf de weg zijn er twee buitenterreinen bereikbaar, gescheiden van elkaar. Een kattentuin en een hondentuin. Vier poesjes maken geen schijn van kans wanneer ze op het veld van de honden achtergelaten worden.
En dat is wat er is gebeurd.
We hebben drie dode Perzische katjes aangetroffen. Van het vierde poesje is alleen een pootje gevonden.
Vier lieve, weerloze diertjes die onnodig en in doodsangst op een vreselijke manier aan hun eind zijn gekomen.
De politie is geweest, maar kan niet veel doen. De dieren zijn niet gechipt.
Herkent iemand deze katten? Dat horen wij heel graag via een mail aan info@dierenthuis.nl.
BELANGRIJK!!! Dit is een zeer emotioneel en verdrietig bericht. We willen geen openbare heksenjacht op de dader, maar we willen die wel vinden. Commentaar met daarin een naam of adres wordt verwijderd, en je account geblokt. Screenshots van je commentaar worden wel bewaard en op verzoek overgedragen aan de politie.
Heb je een tip, mail die naar info@dierenthuis.nl maar plaats deze NIET onder deze post.
Delen van dit bericht stellen we op prijs zodat degene die dit op zijn/haar geweten heeft, gevonden wordt.

Zo triest dit. :cry:
Gr. van Annet, James en haar 4 duveltjes, en Bowie vanaf de regenboogbrug.
Afbeelding
Sandra&co

Re: poezen over hek gegooid bij dierenhuis almere

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Zodat-ie een tik op z'n vingers krijgt en het hopelijk volgende keer uit z'n bolle harses laat? Hopelijk een verbod op het houden van dieren. Ik vind het best een prima idee om te weten wie er tot zulke dingen in staat zijn. Waarom zou je iemand die 4 kittens de dood injaagt, gewoon z'n gangetje laten gaan. Dan wordt het wel helemaal een gekke boel hier :hmmm:

Overigens snap ik het niet. Perzische poesjes leveren toch nog best een aardige duit op. Ook in vakantietijd...niet iedereen gaat weg. Als je ze toch over het hek de dood in smijt, kun je ze zelfs gratis (of voor een paar tientjes) weg geven. Ik kom er met m'n verstand niet bij.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Zo te zien flinke volwassen katten. (Foto even opgezocht) en grotendeels slecht verzorgde vachten. Denk dat ze bepaald geen jonkies waren... Wat een akelige rotdood... :(
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nakisha schreef:Zo te zien flinke volwassen katten. (Foto even opgezocht) en grotendeels slecht verzorgde vachten. Denk dat ze bepaald geen jonkies waren... Wat een akelige rotdood... :(
Ja, klopt, ik was in de war door de term 'poesjes'. Dan denk ik aan jonge beesten. Ze zagen er inderdaad nogal onderkomen uit...ook dát nog.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Zouden ze bewust op het hondenveld zijn gedumpt dan? Ik acht het waarschijnlijker dat de idioot die dit heeft gedaan, dacht dat dat het kattenveld was. Als je er vanaf wil en het kan je geen barst schelen wat er met ze gebeurt, dan is het toch gemakkelijker om ze ergens buitenaf te dumpen?
Floortje
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Floortje »

Treurig zeg :ugh:
Mensen doen dat helaas. Bij ons op de kinderboerderij is eens (buiten het hek) een doos met twee kittens neergezet. In de stromende regen, dus die doos was blubber geworden en kittens ontsnapt. 1 van de kittens doodgebeten door een hond en de eigenaar van die hond vervolgens ons de huid vol schelden omdat wij die poesjes niet gered hadden :denken: Maar wij wisten niet dat die doos daar stond.
Heel bijzonder dit soort acties.

Als je echt je gezicht niet wil laten zien of geen afstandskosten wil betalen dan kun je ze nog beter in een deugdelijke bench op een carpoolplaats zetten.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Bah !! Wat een triest en wreed einde.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

GoldenGizmo schreef:Zouden ze bewust op het hondenveld zijn gedumpt dan? Ik acht het waarschijnlijker dat de idioot die dit heeft gedaan, dacht dat dat het kattenveld was. Als je er vanaf wil en het kan je geen barst schelen wat er met ze gebeurt, dan is het toch gemakkelijker om ze ergens buitenaf te dumpen?
dat is ook een beetje wat ik denk. Nou is " dumpen" nooit goed, maar ik kan me niet zo heel goed voorstellen dat de dumper wist dat het het hondenveld was en dat hij dus bewust dit einde voor de katten in gedachten had. En... kunnen katten niet op een andere manier op zo'n veld komen? Moeten ze perse gedumpt zijn?

dat is het he? Met dit soort berichten.. je bent er niet bij en dus is het toch nog altijd gissen.

Suzanne
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk dat zo'n dumper daar helemaal niet bij stilstaat. Die denkt: over het hek bij het asiel is de juiste plek (daar zijn vast mensen die zich erom gaan bekommeren) en verder denken de meeste mensen nou eenmaal niet.

Hier was ook een of andere idioot die kittens over het hek had gegooid bij nota bene een galgo- en podenco-opvang :jank: :oohja:
En dat was niet bedoeld om de honden een lekker hapje te geven, want hij/zij had ook voer en een mandje voor de katten achtergelaten voor het hek en dat doe je denk ik niet als je ze simpel wilt laten vermoorden door een stelletje jachthonden.
Honden en katten over het hek gooien bij een opvang gebeurt hier heel veel en dat loopt ook voor honden lang niet altijd goed af. Ik ken een asiel waar ze zelfs een apart hokje hebben vooraan op het terrein waar mensen hun hond of kat kunnen dumpen, om maar te voorkomen dat ze in de kennels met honden worden gegooid :-(
En bij verreweg de meeste opvangen hier hoef je geen afstandsgeld of zo te betalen, dus dat is niet eens de motivatie dan.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”