Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voeren vanaf een verhoging?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Joyce1989
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 1

Voeren vanaf een verhoging?

Ongelezen bericht door Joyce1989 »

Hi allemaal,

Wat is jullie mening mbt je hond voeren vanaf een verhoging? Met name in een geval als het mijne, grote hond (Mechelaar) met diepe borst dus grotere kans op een maagtorsie?

Alvast bedankt!

Groetjes Joyce
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Voeren vanaf een verhoging?

Ongelezen bericht door malinois »

Hier krijgt alles eten van de grond, x mechelaars / hollanders. Juist een verhoging zou eerder een torsie veroorzaken volgens de laatste onderzoeken. Een mechel heeft ook geen diepe borst, een dober bijv wel maar ook die kreeg vanaf de grond te eten hier.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Nevache
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse, Tervuerense, Groenendaeler, Galgo-mix, Spaans zwabbertje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Nevache »

Ze krijgen hier allemaal hun bak op de grond, de 4 herders en ook de Galgo-kruising - en die heeft pas echt een diepe borst.
Pas als het door ouderdom of ziekte nodig is, zet ik hun bak op een boomstronk.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik heb voor Lana [70 cm groot] voer en waterbak in een standaard op hoogte, [heb ik destijds gekregen]
staat lekker stevig en Lana vindt het prima, ze kan zo wel lekker ontspannen staan te eten,
maar als haar bak op de vloer zou staan, eet ze hem net zo goed leeg, water idem dito
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij mij krijgen ze wel van een verhoging maar bij de volgende hond doe ik dat niet meer denk ik. Op vakantie eten ze gewoon vanaf grondniveau en dat gaat ook prima.
Joyce1989
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Joyce1989 »

Bedankt voor de reacties. Mijn mechelaar heeft nu eenmaal wel een hele diepe borst en ik geef em nu 7 jaar eten vanaf een verhoging..destijds waren de meningen nog zo verdeeld maar zie nu overal inderdaad beter geen verhoging. Ga het maar langzaam steeds verder naar beneden zetten:-)
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Mijn hond heeft een diepe borst en al eens een beginnende torsie gehad en we voeren gewoon vanaf de grond. O.a. het licg en de dierenarts raden dit aan. De info van voeren op een verhoging schijnt achterhaald te zijn.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Amoz (kruising herder x husky) heeft ook een beginnende torsie gehad en krijgt zijn voer ook op de grond - hij eet meestal liggend ;-) Hij heeft overigens geen bijzonder diepe borstkas.
Volgens onderzoeken speelt vooral genetische aanleg een grote rol bij gevoeligheid voor maagtorsies. Factoren als soort voer, wel of geen beweging voor en na het eten, eten vanaf een standaard, etc. schijnen maar een kleine invloed te hebben.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Zuurtje is nogal gemankeerd dus die heeft zo`n houten beun, met voerbakken er in op hoogt de rest vreet gewoon vanaf een bak op de grond..
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Luna87 »

Hier eten ze allebei uit een standaard, anders vind ik de bakken overal in huis terug.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”