Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Simpel koken voor je hond?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Simpel koken voor je hond?
Ik wil wat goedkoper gaan voeren. Mijn honden eten heel erg duur kvv en doen het perfect. Guus eet echter zoveel dat ik iets goedkoper wil gaan voeren maar geen concessies wil doen op kwaliteit. Hij was mager dus ik heb brokken geprobeerd maar dan schijt Guus elke dag in huis en pist hij over de voerbakken snachts. Op kvv is hij zindelijk dus die brokken zijn de deur weer uit. Ze eten nu voor ongeveer 5 euro kvv per dag en dat stuit me tegen de borst. Ik voel me een beetje opgelicht door de prijs van dat super goed voer. Overdreven gewoon. Twee hondjes van 5 kilo die voor 150 euro per maand aan voer eten. Geld boeit ons niet maar meer dat ik zelf nog niet eens zo duur eet. Heb het idee dat ik geflest wordt door de fabrikant al bevalt dat voer wel extreem goed.
Ik wil iets doen met pompoen, zoete aardappel en vlees. Misschien wat rijst erbij? Moet daar wat bij? Als ik dat bijvoorbeeld 3 of 4 dagen ga voeren en dan de andere dagen en smorgens die extreem dure kvv. Kan dat? Botjes uit vleugels en kippenlevers erdoor? Rund is geen optie want daar is Guus allergisch voor. Dan krabt hij zich helemaal open. Als vlees dus vis of kip.
Ik wil iets doen met pompoen, zoete aardappel en vlees. Misschien wat rijst erbij? Moet daar wat bij? Als ik dat bijvoorbeeld 3 of 4 dagen ga voeren en dan de andere dagen en smorgens die extreem dure kvv. Kan dat? Botjes uit vleugels en kippenlevers erdoor? Rund is geen optie want daar is Guus allergisch voor. Dan krabt hij zich helemaal open. Als vlees dus vis of kip.
Laatst gewijzigd door laeken op 31 okt 2019 21:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Re: Simpel koken voor je hond?
Zou havermout beter zijn dan rijst, of heb je het over zilvervliesrijst?

-
- Zeer actief
Geen idee. Ik wil voeren wat het beste is. Als havermout beter is geef ik dat. Ik heb echt geen idee.bram en thijs schreef:Zou havermout beter zijn dan rijst, of heb je het over zilvervliesrijst?
-
- Zeer actief
Geen idee. Ik wil voeren wat het beste is. Als havermout beter is geef ik dat. Ik heb echt geen idee.bram en thijs schreef:Zou havermout beter zijn dan rijst, of heb je het over zilvervliesrijst?
Wil gewoon porties invriezen en dan ter afwisseling op dat dure voer gaan bijvoeren met eigen kooksels
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Ik zou gaan voor rijst of pasta in eerste instantie. Dat zijn redelijk gebruikelijke koolhydraatbronnen, havermout kan verwacht ik wel maar heb ik geen ervaring mee. Aardappel en zoete aardappel zou ik nu even links laten liggen totdat er meer duidelijkheid is over dcm. Niet dat het heel riskant is, maar waarom de grenzen opzoeken in dit geval?
Qua groenten zijn er via barf allerlei lijstjes wat geschikt is, maar laat de echte peulvruchten ook links liggen. Denk aan erwten, linzen, kikkererwten en dat soort producten. Die zijn het meest verdacht voor dcm. Ik zou de groenten vooral ook afwisselen.
Bij een hond van 5kg zou ik minimaal 20g dierlijk eiwit (op de kvv-verpakking kijken wat het eiwitgehalte is) willen voeren in deze situatie. Eventueel wat zalmolie over de maaltijd om voldoende vet te voeren. 50g ongekookt rijst vervangt ongeveer 100g kvv. De groenten leveren geen echte kcal, ook niet gekookt. Daar hoeft op dat vlak geen rekening mee gehouden te worden.
Qua groenten zijn er via barf allerlei lijstjes wat geschikt is, maar laat de echte peulvruchten ook links liggen. Denk aan erwten, linzen, kikkererwten en dat soort producten. Die zijn het meest verdacht voor dcm. Ik zou de groenten vooral ook afwisselen.
Bij een hond van 5kg zou ik minimaal 20g dierlijk eiwit (op de kvv-verpakking kijken wat het eiwitgehalte is) willen voeren in deze situatie. Eventueel wat zalmolie over de maaltijd om voldoende vet te voeren. 50g ongekookt rijst vervangt ongeveer 100g kvv. De groenten leveren geen echte kcal, ook niet gekookt. Daar hoeft op dat vlak geen rekening mee gehouden te worden.
- dagmar88
- Zeer actief
Zou niet meteen alle brokken afschrijven.laeken schreef:Hij was mager dus ik heb brokken geprobeerd maar dan schijt Guus elke dag in huis en pist hij over de voerbakken snachts. Op kvv is hij zindelijk dus die brokken zijn de deur weer uit.
Ik betaal 2 euro per kilo voor goede kvv. Tijd voor een ander merk er bij?
Aardappel,pasta of havermout geef ik wel als ze aan moeten komen of moeilijk op gewicht blijven. Met zuivel en wat olie.
Dat zie ik als extraatje, want juist die honden krijgen uit de kvv genoeg voedingsstoffen binnen, dus verander verder niets.
Alles gaat door elkaar.
Maar natuurlijk kun je koolvis met kippenlevertjes, aardappelpuree en pastinaak geven als jij daar zin in hebt

-
- Zeer actief
Hij kost 7 euro per 750 gram.Kells schreef:Dat is een hoop geld! Hoeveel eten ze per hond per dag en wat is de kiloprijs van die kvv?

Ik wil gewoon proberen of voor ze koken ter afwisseling op dat voer gezond en zinvol is. Voor mijn gevoel kan ik dan heel gezond eten maken. Net zo gezond als je zelf wil.
Laatst gewijzigd door laeken op 31 okt 2019 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Wat mijn honden heerlijk vinden is een 'eenpansgerecht' van rijst, wortel, snijboon, wat aardappel en kikkererwten (maar mss mag Guus dat niet) en vlees natuurlijk. Gooi je eerst het vlees en de groenten in het water, en later de rijst. Niet teveel water gebruiken, want je wil dat de ingrediënten praktisch al het water opnemen. Puchero para perros. Vinden je Spanjaardjes vast lekker.
Jammer dat Guus geen rund mag, want een schenkel met merg en vlees afkluiven is een cadeautje hier.
Jammer dat Guus geen rund mag, want een schenkel met merg en vlees afkluiven is een cadeautje hier.
-
- Zeer actief
Klinkt lekker en gezond. Guus mag alles behalve rundvlees zover wij merken. Zonder rundvlees doet hij het geweldig goed op wat hij verder ook eet.Alfilillo schreef:Wat mijn honden heerlijk vinden is een 'eenpansgerecht' van rijst, wortel, snijboon, wat aardappel en kikkererwten (maar mss mag Guus dat niet) en vlees natuurlijk. Gooi je eerst het vlees en de groenten in het water, en later de rijst. Niet teveel water gebruiken, want je wil dat de ingrediënten praktisch al het water opnemen. Puchero para perros. Vinden je Spanjaardjes vast lekker.

-
- Zeer actief
Ik kook meestal voor twee dagen. Wel grote porties want er moeten ook drie honden mee eten. Ik kook wel zoutarm. Heb ik te krap gekookt voor dag twee dan meng ik er wat brokken doorheen. Regelmatig neem ik wel vers vlees mee van de slager. Dan krijgen ze geen middageten. Voor een verse kip van circa een kilo betaal ik 3 Euro, een kilo lams- of kalfsribben 7 Euro, een kilo kippenvleugels 1,99. Grote blikken zalm vinden ze ook lekker. Ik kocht ze in een aanbieding, 2 halen 1 betalen. Bij twee trays kreeg ik er twee trays gratis bij. Die meng ik dan weer met een pot sperziebonen. Er staan wel altijd brokken waar niet overdadig van gegeten wordt.
Mijn laatste hond at ook met de pot mee, was nooit ziek en is er 18 jaar mee geworden.
Mijn laatste hond at ook met de pot mee, was nooit ziek en is er 18 jaar mee geworden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Lucia
- Zeer actief
Of half om half brok/kvv?
Zazoe poept zich een ongeluk op brok, ongeacht merk en drinkt dan veel en is dan ook nog onzindelijker snachts.
Ochtend en avond krijgt hij kvv en overdag grotendeels brokken als beloning of smiddags gewoon als 'voer'.
Met name de avond geen brok kan in zindelijkheid wel helpen denk ik.
Qua koken geen verstand van, ik zou zelf te bang zijn voor tekorten.
Zazoe poept zich een ongeluk op brok, ongeacht merk en drinkt dan veel en is dan ook nog onzindelijker snachts.
Ochtend en avond krijgt hij kvv en overdag grotendeels brokken als beloning of smiddags gewoon als 'voer'.
Met name de avond geen brok kan in zindelijkheid wel helpen denk ik.
Qua koken geen verstand van, ik zou zelf te bang zijn voor tekorten.
Gewoon zelf samenstellen. Spiervlees, botten en orgaan.
En hoe dat moet dat, dat zelf samenstellen vind je op het internet. Hier bij voernatuurlijk bijvoorbeeld. maar er is ook barfplaats en vast nog wel wat bronnen. Het forum van dat voernatuurlijk ligt al een tijdje op z’n gat maar ik heb er twintig jaar geleden een hoop opgestoken. En mijn honden eten nog steeds volgens dit principe.
En dat voer koop je dan bij Islam Centrum in Rotterdam. Tenminste daar gingen wij vroeger altijd heen. Ze zijn nog steeds in de rauw voer business, nu met eigen barfsite
barfvlees. Je moet er wel naartoe, of je doet samen met anderen een grote bestelling. Maar als je online bestelt hebt hoef je niet achteraan in de rij in de winkel. Er was (is?) een speciale afhaalbalie.
En hoe dat moet dat, dat zelf samenstellen vind je op het internet. Hier bij voernatuurlijk bijvoorbeeld. maar er is ook barfplaats en vast nog wel wat bronnen. Het forum van dat voernatuurlijk ligt al een tijdje op z’n gat maar ik heb er twintig jaar geleden een hoop opgestoken. En mijn honden eten nog steeds volgens dit principe.
En dat voer koop je dan bij Islam Centrum in Rotterdam. Tenminste daar gingen wij vroeger altijd heen. Ze zijn nog steeds in de rauw voer business, nu met eigen barfsite

Laatst gewijzigd door Friesenfransman op 31 okt 2019 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
Precies hetzelfde als Guus dus. Die doet precies dat. Op kvv doet hij dat niet. Ik vind het niet erg dat hij dat doet want hij kan er niks aan doen. Maar het is onhandig en ook voor hem vervelend. Hij wil dat niet en blaft dan ook elke morgen heel vroeg omdat hij moet poepen. En dat vind ik wel vervelend.Lucia schreef:Of half om half brok/kvv?
.

Hoeveel gedoe is die verhoudingen dan? Dat hoef je toch maar 1 keer uit te rekenen en dan in een weekmenu proppen. Het zal in het begin even zoeken zijn wat het toatale gewicht aan eten moet zijn voor jou individuele hond, maar daarna is het net zo eenvoudig als een handje brokken in de bak mikken of een kvv verpakking openscheuren.Jion schreef:Dat is echt wel heel veel inderdaad.Boutje schreef:Lees ik het goed? Hondje van 5 kg eet 400 gram kvv per dag???![]()
Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat voor zulke kleine honden zelf koken goedkoper is dan (goedkopere) KVV. Om het maar niet te hebben over al het gedoe dat je erbij krijgt met verhoudingen e.d.
-
- Zeer actief
Kan ook iets minder zijn soms maar hij wordt ook snel mager dus dan geven we wel weer zoveel. Liefst geef ik hem rond de 250 gram. Partner denkt dat dat te weinig is dus voert meer. Hij is absoluut niet dik. Het is een heel bezig hondje en hij wandelt ook meestal 2 of 3 uur per dag los. Dat is echt werken voor zo'n mini en daarom eet hij zoveel denken wij. De hele wandeling staat hij op scherp. Vangt hier een muis, sprint achter een vogel aan of snuffelt non stop met een heel druk hoofd. Bas wandelt. Guus is net een kind in de Efteling buiten en verbruikt dus heel veel energie door de dag.Jion schreef:Dat is echt wel heel veel inderdaad.Boutje schreef:Lees ik het goed? Hondje van 5 kg eet 400 gram kvv per dag???![]()
Ik kan me eigenlijk moeilijk voorstellen dat voor zulke kleine honden zelf koken goedkoper is dan (goedkopere) KVV. Om het maar niet te hebben over al het gedoe dat je erbij krijgt met verhoudingen e.d.

Die heeft een energierijke goede voeding nodig. Volgens mij verbruiken kleine hondjes veel meer energie buiten. De pootjes zijn heel klein dus ze bewegen veel drukker dan grote honden. Rustige kleine hondjes al meer maar drukke die rondjes rennen en non stop op scherp staan natuurlijk nog veel meer.
-
- Zeer actief
Ik weet het ook nog niet maar het valt me in elk geval mee als ik het zo lees. Ik ben ook gemakzuchtig en een hele kip tot gehakt malen etc vind ik al lastig. Ik wil wel dat het net zo gezond is als dat voer en dat het goed gaat met ze.Jion schreef:Geen idee hoor. Ik zie het gewoon niet zo voor me om zoiets zelf te gaan doen. Maar dat kan ook zomaar mijn makke zijn.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
- Aantal honden: 2
Als je zelf wat maakt met vlees, rijst/graan en wat groente kan je er ook een supplement bijgeven zodat je een beetje zekerheid hebt dat ze niks tekort komen? Je hebt ze met en zonder calcium, afhankelijk of je bot erbij geeft.
Ik vul Mies' kvv zonder premix of kliekjes van mij daar zelf mee aan. Ik wissel merken af.
https://www.medpets.nl/barf+hond/?attri ... 21-927-749
https://www.animalfoodexpress.nl/barf/s ... atten.html
Ik vul Mies' kvv zonder premix of kliekjes van mij daar zelf mee aan. Ik wissel merken af.
https://www.medpets.nl/barf+hond/?attri ... 21-927-749
https://www.animalfoodexpress.nl/barf/s ... atten.html
Als je zelf gaat samenstellen zou ik het in ieder geval niet als gemalen kvv serveren
je geeft ze toch gewoon een stuk (of een heel) lamshart op maandag en een kipkarkas op dindag etc. Maar ik ga dat niet fijnmalen of klein snijden, dat is toch nergens voor nodig? Als ze in een periode van een of twee weken alles binnenkrijgen dan is het ook prima. Ze hoeven niet elke dag en botten en spier en orgaan en ook nog eens van diverse bronnen.
Mijn honden krijgen de ene dag pens, de andere een kipkarkas, dan weer runderlappen of orgaan of vis. En soms een haasje of wat hert als het er is.

Mijn honden krijgen de ene dag pens, de andere een kipkarkas, dan weer runderlappen of orgaan of vis. En soms een haasje of wat hert als het er is.
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Juist bij dit soort extreme hoeveelheden blijken honden het vaak beter de doen met een koolhydraatbron.
Ik vind dit soort kleine hoeveelheden wel lastig mengen en ook bij mensen zijn er behoorlijk regelmatig tekorten of kraptes, dus dat bij mensen dat niet gebeurt terwijl we niet wegen gaat volgens mij niet op. Ik zou in de basis dus gewoon kvv aanhouden, en alleen wat hij meer krijgt qua vlees dan vervangen door andere producten. En dat kan inderdaad bijvoorbeeld drumsticks zijn.
Ik vind dit soort kleine hoeveelheden wel lastig mengen en ook bij mensen zijn er behoorlijk regelmatig tekorten of kraptes, dus dat bij mensen dat niet gebeurt terwijl we niet wegen gaat volgens mij niet op. Ik zou in de basis dus gewoon kvv aanhouden, en alleen wat hij meer krijgt qua vlees dan vervangen door andere producten. En dat kan inderdaad bijvoorbeeld drumsticks zijn.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Klopt, dat is ook mijn ervaring. Taartje kon ik wel drie kilo kvv op een dag geven, die poepte dan gewoon heel veel, maar kwam niet tot nauwelijks aan. Pas toen ik er koolhydraten bij ging geven, kwam ze wel aan. Ook Mila en Amy zijn lastig goed op gewicht te houden op alleen kvv.Domor schreef:Juist bij dit soort extreme hoeveelheden blijken honden het vaak beter de doen met een koolhydraatbron.
Ik ben er eigenlijk bij toeval achtergekomen dat Mila het beter deed op een voeding met een koolhydraatbron toen zij een tijdje een leverbesparend dieet kreeg van havermout, kvv (kip of witvis) met wat extra spiervlees, wat groenten en hüttenkäse of ei. Toen kreeg ik haar ineens wel goed op gewicht, wat op alleen kvv altijd lastig was. Dus sindsdien heb ik steeds een flinke hand rijst, pasta of havermout toegevoegd aan de kvv en op die manier blijven ze met normale hoeveelheden voer wel goed op gewicht. Ook met een maaltijd kvv en een maaltijd brokken op een dag bleven ze goed op gewicht.
Hier in Spanje is kvv moeilijk verkrijgbaar en heel duur, dus nu krijgen ze hoofdzakelijk brokken afgewisseld met 2-3 keer in de week barf.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik geef in de winter diner brokken bij van biofood. die moet je weken in water en daar doen ze het uitstekend op.
Daar dan wat groente en vlees bij en je hebt een uitstekende maaltijd.
Daar dan wat groente en vlees bij en je hebt een uitstekende maaltijd.
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Voor Jack wordt de laatste maanden ook gekookt. Hij at soms dagen niet, hij kreeg KVV (KIVO). Man is toen gaan koken voor hem omdat Jack te erg ging afvallen. Hij eet sinds die tijd elke dag en is ook op een goed gewicht nu.
Man kookt gewoon aardappels, groente en vlees (zoutloos) voor hem en ik gooi meestal 's avonds nog een paar handen brokken naar hem (spelletje met brokjes gooien) en dat eet hij dan wel spelenderwijs. Maar ik denk niet dat dit bij ons goedkoper is dan KVV. Maar KIVO is dan ook niet een hele dure soort KVV. De andere honden doen het wel goed op KIVO, glanzende vacht en ze zijn fit.
Man kookt gewoon aardappels, groente en vlees (zoutloos) voor hem en ik gooi meestal 's avonds nog een paar handen brokken naar hem (spelletje met brokjes gooien) en dat eet hij dan wel spelenderwijs. Maar ik denk niet dat dit bij ons goedkoper is dan KVV. Maar KIVO is dan ook niet een hele dure soort KVV. De andere honden doen het wel goed op KIVO, glanzende vacht en ze zijn fit.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Waarom niet wat goedkoper kvv gaan voeren (erbij)? Als prijs de hoofdreden is.
En dan zou je 2x in de week een maaltijd kunnen koken van pasta/rijst met vis bijvoorbeeld. Hier zijn ze niet zo dol op kale pasta, maar met een smaakmaker gaat het er prima in. Afgelopen week heb ik voor het eerst bouillon getrokken voor ze, nou een moord doen ze ervoor! Dat is misschien ook wat om dan bij de pastamaaltijd te geven.
En dan zou je 2x in de week een maaltijd kunnen koken van pasta/rijst met vis bijvoorbeeld. Hier zijn ze niet zo dol op kale pasta, maar met een smaakmaker gaat het er prima in. Afgelopen week heb ik voor het eerst bouillon getrokken voor ze, nou een moord doen ze ervoor! Dat is misschien ook wat om dan bij de pastamaaltijd te geven.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Hier krijgen de honden een paar keer per week ook met ons mee eten. Tofu, tempeh, ze lusten het alle drie heel graag!Catho schreef:Wij zijn ook gaan koken voor Saba. Mevrouw moet geen KVV (vele merken en smaken geprobeerd, ja) en op de meeste brok poept ze best veel.
Ze krijgt nou brok van Wolf of Wilderness (een handje) en 's avonds een gekookte maaltijd. Meestal kip of rund inclusief af en toe orgaan (levertjes, hart). Het vlees is dus niet rauw, dat moet ze niet. Als we dan bijvoorbeeld gehakt rullen gaat dat in zo weinig mogelijk/geen olie. Daarbij gewoon aardappels of rijst afhankelijk van wat we zelf eten en welke groentes wij maar eten indien geschikt.
Vanwege geen dierlijke producten in eigen dieet koken we vaak apart voor Saba, omdat wij relatief meer boon/kikkererwt eten en zeker met bonen ben ik voorzichtig. Kost eigenlijk amper extra tijd en doe het met plezier. Ze lust qua groenten dan wel weer bijna alles. Gister hadden wij restjesdag met rijst en geroerbakte groeten en dan zij ook, waar wij dan tempeh vreten krijgt zij vlees en haar portie gaat apart voor we saus toevoegen maar verder eten we hetzelfde. Een winterwortel om te knagen toe![]()
Ik weet niet of het bij ons goedkoper is dan KVV. We halen het vlees speciaal voor Saba bij de natuurvoedingswinkel en eieren bij dezelfde winkel ook alleen voor haar (en de ratten). Dat tikt dan best aan in prijs maar ja, dat is een keuze die we maken. Supermarktvlees met twee sterren is wat goedkoper.

- dagmar88
- Zeer actief
Ach ja, ze krijgen hier alles hoor. Ook pannekoeken met spek, stamppot met jus, mijn eigen soep of een paar chipjes.Nanna schreef:Ik heb speciaal voor dat doel een potje juspoeder in huis
Daarvan krijgen ze een snufje over hun eten. En lèkker dat ze dat vinden
Jajajaja, honden mogen geen zout, bladiebla. Boeien. Van dat mespuntje voor drie honden zullen ze echt niks krijgen.
Bak zelfs extra friet. Die willen ze met eiersaus

Als je geen bot geeft, kun je ook gemalen eierschaal er door doen.Jion schreef:Maar hoe doe je dat dan met de calcium? Geef je er dan zo'n speciaal poeder bij?
-
- Zeer actief
er bestaat zoiets al beendermeel in een potje zeg maar, dat zou een optie kunnen zijn.maar eierschalen kan ook inderdaadJion schreef:Maar hoe doe je dat dan met de calcium? Geef je er dan zo'n speciaal poeder bij?
-
- Zeer actief
Just my 2 cents.
Als je het echt wilt als vervanging voor kvv zou ik no way gaan koken maar dan je goed inlezen in barf en zelf gaan samenstellen. Moeilijk is het niet, maar het eten moet wel in bepaalde verhouding gegeven worden spiervlees/orgaanvlees/bot. Niet elk bot is geschikt (!)
Klopt die verhouding langdurig niet, dan gaat je hond tekorten oplopen. Ik raad barfplaats.nl aan als startplaats.
Eerder zou ik kiezen voor een andere kvv in afwisseling met deze. Want die prijs is wel bizar. En goed moet op enig moment wel goed genoeg zijn.
Suzanne
Als je het echt wilt als vervanging voor kvv zou ik no way gaan koken maar dan je goed inlezen in barf en zelf gaan samenstellen. Moeilijk is het niet, maar het eten moet wel in bepaalde verhouding gegeven worden spiervlees/orgaanvlees/bot. Niet elk bot is geschikt (!)
Klopt die verhouding langdurig niet, dan gaat je hond tekorten oplopen. Ik raad barfplaats.nl aan als startplaats.
Eerder zou ik kiezen voor een andere kvv in afwisseling met deze. Want die prijs is wel bizar. En goed moet op enig moment wel goed genoeg zijn.
Suzanne
-
- Zeer actief
Ik merk toch dat ik het niet zo zitten en op zoek ga naar een alternatieve kvv. Ik ga er echt voor deze twee tip top te verzorgen en vertrouw het niet. Ze zijn super klein en ik denk dat een pannekoek en friet voor mijn honden wel echt dingen gaan doen die ik niet wil. Ze zijn zo ontzettend gezond zoals het gaat en dan moet ik niet gaan sollen met hun gezondheid. Ik ga dus op zoek naar een extra kvv ter afwisseling die in grotere en vooral goedkopere hoeveelheid te krijgen is.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik gaf dat ook vaak en ik was er ook heel tevreden over. Voordeel is ook dat ze veel enkelvoudige smaken hebben voor als je hond bijvoorbeeld geen rund mag. Dan kun je nog heel veel afwisselen met meerdere soorten gevogelte, vis en andere diersoorten.Nanna schreef:Ik geef tegenwoordig ook wel dogmeat en ben daar heel tevreden over. Niet duur en prima kwaliteit vlees.laeken schreef:Ik merk toch dat ik het niet zo zitten en op zoek ga naar een alternatieve kvv. Ik ga er echt voor deze twee tip top te verzorgen en vertrouw het niet. Ze zijn super klein en ik denk dat een pannekoek en friet voor mijn honden wel echt dingen gaan doen die ik niet wil. Ze zijn zo ontzettend gezond zoals het gaat en dan moet ik niet gaan sollen met hun gezondheid. Ik ga dus op zoek naar een extra kvv ter afwisseling die in grotere en vooral goedkopere hoeveelheid te krijgen is.