Bedankt dat ik lid mocht worden

Ik ben Eveline en ben 24 jaar. Woonachtig te België.
Op 20 november 2019 hebben mijn vriend en ik de moeilijkste en pijnlijkste keuze uit ons leven moeten maken.
Mijn vriend zijn hond, Lucky ( die hij al zeker 15 jaar had ) kon de dag er voor plots niet meer stappen . Ze viel altijd om.
Ik wist meteen dat er iets niet juist was. Maar mijn vriend wou het niet toegeven. Die hoopte op beterschap maar het werd niet beter. S avonds nog de dierenarts gebeld en de dag nadien is hij langs gekomen. Hij zag meteen dat het niet goed was met Lucky. Ook had ze een grote mamatumor die niet meer genezen kon worden want het was uitgezaaïd. Lucky die kwispelde nog, ze was nog vrolijk. De dierenarts vroeg ons of we haar wilden laten inslapen. Mijn vriend gaf toe dat dit de beste oplossing was. Ook de dierenarts zei dat het beter was. Hij kon ze nog iets geven maar ze zou maar goed zijn voor 2 - 3 weken. En de maam tumor zou op een dag openscheuren. Dus we konden niet anders dan haar te laten inslapen. Blijkbaar had ze een hersentrombose gekregen. Het was allemaal zo plots. En we hebben ons lang schuldig gevoeld. Nu nog hoor. Want ze was nog vrolijk en kwispelde nog ook toen ze haar eerste spuitje kreeg wou ze niet opgeven. Toen de dierenarts haar op haar kussentje legde begon ze zachtjes in slaap te gaan. Het gejank van haar toen ze haar 1ste spuitje kreeg zal ik nooit vergeten. Ze was een schat van een hond.
We hebben het lang moeilijk gehad. En we hebben het nog moeilijk maar we kunnen het een plaats geven.
Sinds kort hebben we een chihuahua puppy in huis. Riley.
Hij is nu 12 weken oud. Lucky vervangen zal hij nooit doen maar hij neemt wel de eenzaamheid in huis weg.
Riley is een lieve puppy , die wel mensenschuw is in eigen huis. Op andere plaatsen is het geen probleem. Dan gaat hij zonder problemen naar andere mensen toe. Sinds gisteren heb ik ook gemerkt dat Riley niet te veel van kinderen moet weten. Zeker niet als ze hem té direct aaien. Hij gaat waarschuwen door te beginnen grollen. Maar voor de rest is hij een super lieve zotte puppy.
[img]IMG_20200110_135835_333[/img]
Nadat ik me heb aangemeld heb ik hier enkele onderwerpen gelezen. Ik zag dat iedereen een verschillende mening had, en dat is oke, maar ook dat er respectvol wordt gereageerd ook al heeft iemand een totaal andere mening. Dus dan zit ik hier goed denk ik. Op een ander forum werd ik echt beledigd naar mijn mening omdat ik een totaal andere manier van opvoeden had. Niet de hardhandige aanpak hoor