Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Even voorstellen :)

We vinden het leuk als iedereen zich even voorstelt.
Dat kan in dit forumonderdeel

Moderator: moderatorteam

Eveline23
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1

Even voorstellen :)

Ongelezen bericht door Eveline23 »

Hallo iedereen

Bedankt dat ik lid mocht worden :)

Ik ben Eveline en ben 24 jaar. Woonachtig te België.

Op 20 november 2019 hebben mijn vriend en ik de moeilijkste en pijnlijkste keuze uit ons leven moeten maken.
Mijn vriend zijn hond, Lucky ( die hij al zeker 15 jaar had ) kon de dag er voor plots niet meer stappen . Ze viel altijd om.
Ik wist meteen dat er iets niet juist was. Maar mijn vriend wou het niet toegeven. Die hoopte op beterschap maar het werd niet beter. S avonds nog de dierenarts gebeld en de dag nadien is hij langs gekomen. Hij zag meteen dat het niet goed was met Lucky. Ook had ze een grote mamatumor die niet meer genezen kon worden want het was uitgezaaïd. Lucky die kwispelde nog, ze was nog vrolijk. De dierenarts vroeg ons of we haar wilden laten inslapen. Mijn vriend gaf toe dat dit de beste oplossing was. Ook de dierenarts zei dat het beter was. Hij kon ze nog iets geven maar ze zou maar goed zijn voor 2 - 3 weken. En de maam tumor zou op een dag openscheuren. Dus we konden niet anders dan haar te laten inslapen. Blijkbaar had ze een hersentrombose gekregen. Het was allemaal zo plots. En we hebben ons lang schuldig gevoeld. Nu nog hoor. Want ze was nog vrolijk en kwispelde nog ook toen ze haar eerste spuitje kreeg wou ze niet opgeven. Toen de dierenarts haar op haar kussentje legde begon ze zachtjes in slaap te gaan. Het gejank van haar toen ze haar 1ste spuitje kreeg zal ik nooit vergeten. Ze was een schat van een hond.

We hebben het lang moeilijk gehad. En we hebben het nog moeilijk maar we kunnen het een plaats geven.
Sinds kort hebben we een chihuahua puppy in huis. Riley.
Hij is nu 12 weken oud. Lucky vervangen zal hij nooit doen maar hij neemt wel de eenzaamheid in huis weg.
Riley is een lieve puppy , die wel mensenschuw is in eigen huis. Op andere plaatsen is het geen probleem. Dan gaat hij zonder problemen naar andere mensen toe. Sinds gisteren heb ik ook gemerkt dat Riley niet te veel van kinderen moet weten. Zeker niet als ze hem té direct aaien. Hij gaat waarschuwen door te beginnen grollen. Maar voor de rest is hij een super lieve zotte puppy.

[img]IMG_20200110_135835_333[/img]

Nadat ik me heb aangemeld heb ik hier enkele onderwerpen gelezen. Ik zag dat iedereen een verschillende mening had, en dat is oke, maar ook dat er respectvol wordt gereageerd ook al heeft iemand een totaal andere mening. Dus dan zit ik hier goed denk ik. Op een ander forum werd ik echt beledigd naar mijn mening omdat ik een totaal andere manier van opvoeden had. Niet de hardhandige aanpak hoor ;) Maar een directere aanpak en geen betuttelende aanpak.
Eveline23
geregistreerd lid

Re: Even voorstellen :)

Cleva schreef:Hoi.
Het duurt wel lang voor de moderators hier jje lidmaatschap goedkeuren maar ze doen het uiteindelijk altijd.

Ik zou je pup helemaal bij kinderen weghouden. Dan heb je vanaf nu de grip op de voerdering. Hopen dat het vanzelf over gaat heeft heel weinig zin.
De kans dat dat lukt als je het zelf aanstuurt is veel groter.
Straks is het voorjaar en dan ga je gewoon met je hond naar de kinderboerderij en laat je de kindjes daar een brokje geven en weer ophoepelen. Dan
maak je het gewoon positief en vordert haar persoonlijkheid vanzelf die kant op.
Ja dat is geen probleem hoor. Ik begrijp dat wel ;)
En ja ik had ht gisteren gemerkt. Ik was bij mijn collega en Riley was mee. En s avonds ging we achter haar kindjes gaan op school. Hij was ook mee. Zat tegen mijn borstkas in mijn jas. En waarschijnlijk was het daar te druk. Mijn collega haar kindje kwam direct naar me toe en wou hem aaien maar ik hoorde dat ie grolde. Dus dat weet ik voor de volgende keer dat ik hem daar niet meer mee naartoe zal nemen. Eenmaal terug thuis bij haar was het geen probleem. Hij liep daar terug rond en zachtjes gingen ze naar hem toe. Niet om te aaien maar om hem te laten snuffelen. Want bij mijn collega is hij al eens thuis geweest en de kindjes waren er ook toen rustig mee. Waarschijnlijk is het de drukte? Maar hij moet het sowiso niet weten als mensen te direct naar hem toe willen. Ik had ook gelezen dat chihuahua's en kinderen geen goede combinatie zijn. Dus daar houden we dan ook rekening mee. Kinderen die we niet kennen mogen hem niet direct aaien van ons. Het is nog een pup maar we willen het niet op ons geweten hebben dat hij een kind bijt.
Ouders moeten vind ik hun kind leren dat ze niet direct naar vreemde honden toe mogen gaan. Onlangs waren we in de tom en co. En riley was ook mee. Er was een klein kindje die hem perse wilde aaien. Natuurlijk heb ik dat niet toegestaan. Maar die ouders zeiden er ook niets op en dat ergerde me wel.
Ik heb altijd geleerd dat je vreemde honden nooit mag vertrouwen.
Eveline23
geregistreerd lid

Nanna schreef:Welkom. En ja, doorgaans zijn Chihuahua's geen kindervrienden. Is ook niet zo raar als je kijkt naar hoe klein ze zijn. Dan doet zo'n grijpend kinderhandje al gauw pijn.
En wat maakt het ook uit. Je hebt het hondje voor jezelf en niet voor andermans kinderen. Is Riley een kort- of een langhaartje? ( ik kan de foto niet zien)
Een kort harig :) ja weet niet hoe ik hetbmoet doen om de foto te uploaden. Het lukt blijkbaar niet :/

En neen niet voor kinderen, maar we nemen hem wel vaak mee en bij mijn collega zijn er twee kindjes van 5 en 8 jaar. :) Maar zelf zijn we wel waakzaam
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

welkom :wink:
Eveline23
geregistreerd lid

Afbeelding

Kunnen jullie de foto nu zien?
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat een mooi hondje.
Eveline23
geregistreerd lid

Nanna schreef:Yep :E:
Bedankt voor de tip ;)
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik ben wat laat met welkom heten. Welkom hier! Leuk hondje heb je :I: waarschijnlijk hanteer je de nononsens opvoed methode :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Plaats reactie

Terug naar “Voorsteltopics”