Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zelf een tuigje gemaakt

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Zelf een tuigje gemaakt

Ongelezen bericht door Marlett »

Tosca heeft een hekel aan het tuig omdoen, waarom heb ik nooit echt kunnen ontdekken. Het tuig zelf vindt ze prima. Ik heb een tijdje een Dog Copenhagen gehad met sluiting aan de voorkant, omdoen ging toen wel zonder problemen, maar die sluiting vond ik niet zo mooi.
Ik ben zelf maar eens gaan fröbelen met twee setjes lijnen van de Action en het Hurtta tuig als basis.

Al met al ben ik niet ontevreden, het materiaal is wat stug omdat ik een dubbele laag lijn heb gebruikt en over het gespje in de hals ben ik ook nog niet tevreden. Het lijkt me niet heel comfortabel, in elk geval niet bij langere wandelingen.

Ik heb wel wat ideeën voor een betere versie, dankzij diverse vlijtige Duitsers.
Zijn hier nog meer mensen die weleens een tuig genaaid hebben?

Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Zelf een tuigje gemaakt

Ongelezen bericht door Zamunda »

Wat leuk! Ik ben nog niet verder gekomen dan anti-ontsnapbanden maken voor aan gewone tuigen. En binnenkort moet ik me wagen aan het naaien van een deel van een tuig aan een winterjas (zodat er geen band van het tuig om de borstkas of buik hoeft), dat vind ik al heel wat :F: . Mijn naaimachine saboteert helaas wel en ik weet nog niet wat de oorzaak is (de draad breekt steeds af, wordt afgesneden door het oog van de naald ofzo) en dat naait frustrerend want dan moet je steeds weer de draad rijgen en overnieuw beginnen, haalt de lol er wel aardig vanaf moet ik zeggen. Maar ik kan het dus ook bij jou uitbesteden zie ik :F: .
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tuig niet, ik heb wel eens zelf een Gentle leader gefröbeld omdat er gaan maat was die goed paste bij de Keizer ( dat was tijdens zijn onstuimige jaren nog op de KC )
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zamunda schreef:Wat leuk! Ik ben nog niet verder gekomen dan anti-ontsnapbanden maken voor aan gewone tuigen. En binnenkort moet ik me wagen aan het naaien van een deel van een tuig aan een winterjas (zodat er geen band van het tuig om de borstkas of buik hoeft), dat vind ik al heel wat :F: . Mijn naaimachine saboteert helaas wel en ik weet nog niet wat de oorzaak is (de draad breekt steeds af, wordt afgesneden door het oog van de naald ofzo) en dat naait frustrerend want dan moet je steeds weer de draad rijgen en overnieuw beginnen, haalt de lol er wel aardig vanaf moet ik zeggen. Maar ik kan het dus ook bij jou uitbesteden zie ik :F: .
Ik heb die van mij vermoord met een neopreen tuig :oeps: De arm verbogen. Daarna werd de draad ook steeds afgesneden.
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”