Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
LET OP ! De foto, die als schokkend kan worden ervaren, is pas zichtbaar ná het aanklikken van de Link/Bron onderaan dit bericht !
Politie zoekt eigenaar van twee overleden honden
Schinveld - De politie is op zoek naar de eigenaar van de twee honden die zondagmiddag in het Schinveldse bos door wandelaars zijn aangetroffen. De dieren zijn niet gechipt en daardoor is de eigenaar niet traceerbaar. De politie wil achterhalen waar de honden vandaan komen en wie de eigenaar is om vervolgens te onderzoeken wat er met de dieren is gebeurd.
De beide dieren lagen vlak naast elkaar aan de rand van een onverhard bospad in het Schinveldse bos. Het pad komt uit op de Munsterweg. De dieren lagen na ongeveer 250 meter vanaf de Munsterweg in het bos. Het is nog onbekend hoe de honden om het leven zijn gekomen en ook is nog onduidelijk of er sprake is van geweldgebruik. Het gaat om een witte Golden Retriever en een donkere hond, een kruising, vermoedelijk tussen een Golden Retriever en een Herdershond. Omdat het gebied grenst aan Duitsland is ook de Duitse politie geïnformeerd.
Mensen die weten waar de honden vandaan komen of weten wie de eigenaren zijn worden verzocht dit door te geven aan de politie. Dat kan via telefoonnummer 144.
Er bestaat in Nederland sinds 2012 een forensisch dierenteam en zij gaan bij een verdenking van een misdrijf inderdaad onderzoeken hoe het dier om het leven is gekomen. Niet in de eerste plaats omdat geweld jegens dieren kan overslaan op mensen.
"waar dieren gemarteld worden is vaak ook sprake van huiselijk geweld, of zelfs moord."
Nee, dan staat de politie of beveiliging gewoon klaar. Ik heb toevallig ooit eens een mevrouw naar buiten geëscorteerd die crack stond te doen op de wc. Politie volgt regelmatig de personen die crack cocaïne gebruiken in de stad om zo dealers op het spoor te komen, dus wat wil je nou eigenlijk zegge ?
Maar ik dwaal af.
Op het moment dat je geen vragen meer stelt bij het tegenkomen van overleden gedomesticeerde dieren in de schrale voedingstoestand waar ze in verkeren, lever je een stukje beschaving in.
Maar dat is mijn mening.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Een hond anoniem en gratis bij het asiel afleveren is in mijn boekje niets anders dan in het holst van de nacht, de hond met een tuig om en een jachtlijn, bak water ernaast, aan het hek geknoopt?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Crescent schreef: ↑09 jan 2021 18:16
Een hond anoniem en gratis bij het asiel afleveren is in mijn boekje niets anders dan in het holst van de nacht, de hond met een tuig om en een jachtlijn, bak water ernaast, aan het hek geknoopt?
Maar dan dus met open vizier en overdag. Kopje koffie uit de thermoskan en even bespreken hoe de boel er voor staat, qua honden dan.
Waarom moet je er nou per se een schandekwestie van maken als iemand de boel niet voor elkaar heeft? Of een juridisch zorgmodel op loslaten terwijl dat waarschijnlijk he-le-maal niet past bij de situatie?
Wat is er in godesnaam mis met gewoon de honden aanpakken? Zonder vragen.Dan help je.
Dat zou het mooiste zijn, maar je moet betalen als je je hond afgeeft aan het asiel.
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)