Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
vergif Zandvoord/Groendendaalse bos en meer...
Moderator: moderatorteam
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
vergif Zandvoord/Groendendaalse bos en meer...
Bericht via Sterkliniek dierenartsen Hillegom
https://www.facebook.com/SterkliniekDie ... 7748700294
Let op!
Er circuleren berichten op Facebook over honden die vergiftigd zijn en daarna snel zijn overleden. We hebben deze berichten gecheckt bij collega dierenartsen en helaas is dit bevestigd als waar gebeurd.
Het gaat om populaire uitlaatgebieden zoals het Groenendaalse bos, meerdere plekken in Zandvoort, Naaldenveld, Haarlemmerhout en Westerduinweg.
Als uw hond sloom en ziek wordt na het uitlaten neem dan direct contact op met een dierenarts!
https://www.facebook.com/SterkliniekDie ... 7748700294
Let op!
Er circuleren berichten op Facebook over honden die vergiftigd zijn en daarna snel zijn overleden. We hebben deze berichten gecheckt bij collega dierenartsen en helaas is dit bevestigd als waar gebeurd.
Het gaat om populaire uitlaatgebieden zoals het Groenendaalse bos, meerdere plekken in Zandvoort, Naaldenveld, Haarlemmerhout en Westerduinweg.
Als uw hond sloom en ziek wordt na het uitlaten neem dan direct contact op met een dierenarts!
-
- Zeer actief
Re: vergif Zandvoord/Groendendaalse bos en meer...
Bedankt voor het delen. Ben afgelopen dagen in meerdere van die gebieden geweest en zag ook al veel berichten op FB.
Wat ik me afvraag he.... Stel ik heb een hekel aan honden en ik wil ze vergiftigen… ga ik dan echt langs al die uitlaatgebieden? Lijkt me nogal veel werk.
Wat ik me afvraag he.... Stel ik heb een hekel aan honden en ik wil ze vergiftigen… ga ik dan echt langs al die uitlaatgebieden? Lijkt me nogal veel werk.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
Red de dieren van de beesten 
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Er staat volgens mij niet dat ze met opzet zijn vergiftigd toch? Het zou ook gedumpt (drugs)afval ofzo kunnen zijn, ik zeg maar iets... of vervuild water waar iets in is gedumpt?
-
- Zeer actief
Ja dat is waar, daar denk ik dan zelf meteen aan.runninggirl schreef:Er staat volgens mij niet dat ze met opzet zijn vergiftigd toch? Het zou ook gedumpt (drugs)afval ofzo kunnen zijn, ik zeg maar iets... of vervuild water waar iets in is gedumpt?
Hier nog een bericht met wat meer info, lijkt op muizengif.
https://www.rodi.nl/regio/haarlem/19577 ... ts3UkxZ4Eg
-
- Zeer actief
Het is wel redelijk gestoord dat het gebeurt, of het nu gaat om een dump of om een bewuste actie. het zal je potverdorie overkomen 

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tsja, als je je honden regelmatig uit je zicht laat gaan en ze dus de kans gehad hebben om muizengif uit iemands tuin op te eten, dan is er volgens mij maar 1 iemand die schuld draagt, namelijk degene die z'n honden niet onder toezicht houdtS@ndr@ schreef:Het is wel redelijk gestoord dat het gebeurt, of het nu gaat om een dump of om een bewuste actie. het zal je potverdorie overkomen
-
- Zeer actief
als het op deze manier gebeurt is,.. volgens mij stond dat nog open, en weten ze het nog niet precies
-
- Zeer actief
het gebeurt me soms nog wel als ze aan de lijn lopen zelfs, dan heb ik het niet gezien in de zijkantjes..
-
- Zeer actief
Geen idee wat het is, het kan van alles zijn. Het hoeft ook niet met opzet gebeurd te zijn. Muizenvergif sluit ik vrijwel uit. Het vergif is vermengd met graan en vrijwel geen enkele hond eet graan. En bij de enkeling die wel graan eet is de hoeveelheid vergif in een normale portie muizenvergif te gering om een hond te doden. En mocht er al ergens een overdosis liggen die opgevreten wordt, dan zal de hond pas twee dagen na inname ziekteverschijnselen gaan vertonen. Ik heb het dan over anti coagulantia, bloedverdunners dus.
Een oud middel in een nieuw jasje is alfachloralose als werkzame stof in muizenvergif. Ook hiervan is de dosering bestemd voor muizen te laag om een hond te doden. Aangezien het een narcosemiddel is, bestaat de mogelijkheid wel dat de hond versuft raakt of in slaap valt.
Bovendien geldt voor alle vergiften tegen knaagdieren dat er een bitterstof wordt toegevoegd indien het eindproduct voor de consument bestemd is. En concentraten zijn al jaren lang verboden, zelfs voor beroepsmatige bestrijders. Ook in het verleden was daar door de consument niet aan te komen.
Een oud middel in een nieuw jasje is alfachloralose als werkzame stof in muizenvergif. Ook hiervan is de dosering bestemd voor muizen te laag om een hond te doden. Aangezien het een narcosemiddel is, bestaat de mogelijkheid wel dat de hond versuft raakt of in slaap valt.
Bovendien geldt voor alle vergiften tegen knaagdieren dat er een bitterstof wordt toegevoegd indien het eindproduct voor de consument bestemd is. En concentraten zijn al jaren lang verboden, zelfs voor beroepsmatige bestrijders. Ook in het verleden was daar door de consument niet aan te komen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Precies, ik liep met Tanja aan de lijn, en ze pakt een stuk gebakken bacon van de stoep op, hier achter ons flat. Probeerde het nog uit haar bek te halen, maar het werd zo naar binnen geschrokt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Of vogelgriep....runninggirl schreef: ↑21 jan 2021 13:58 Er staat volgens mij niet dat ze met opzet zijn vergiftigd toch? Het zou ook gedumpt (drugs)afval ofzo kunnen zijn, ik zeg maar iets... of vervuild water waar iets in is gedumpt?
Het eindresultaat is hetzelfde; de hond is dood. Het is goed alert te zijn maar het hoeft geen hondenhater te zijn. Er worden ook nog zat vergifigde prooidieren neergelegd zodat roofdieren/roofvogels het lood leggen. Ook niet goed natuurlijk!!! De hond is dan "onbedoeld neveneffect".
Suzanne
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Fotogravinnetje schreef: ↑21 jan 2021 14:46Tsja, als je je honden regelmatig uit je zicht laat gaan en ze dus de kans gehad hebben om muizengif uit iemands tuin op te eten, dan is er volgens mij maar 1 iemand die schuld draagt, namelijk degene die z'n honden niet onder toezicht houdtS@ndr@ schreef:Het is wel redelijk gestoord dat het gebeurt, of het nu gaat om een dump of om een bewuste actie. het zal je potverdorie overkomen
Ik heb 17 jaar in dat gebied gewoond en in al die gebieden regelmatig gelopen met mijn honden.
De Groene Weelde, Het Naaldenveld zijn geen gebieden waar de honden "even" en tuin in kunnen om muizengif te vreten.
Westerduinweg ook niet dacht ik.
Haarlemmerhout grenst toch ook niet aan tuinen?
Bovendien, wie gooit er gif in een gebied waar mensen met honden en ook kinderen lopen?
Ik dacht trouwens dat het om koekjes met gif ging?
Of is dat alweer tegengesproken.
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Politie Bloemendaal, Heemstede & Zandvoort
GhitstetSerinpeeomunnsdseo reiom iucs1li9:2d1a ·
UPDATE
Goed nieuws!
Onderzoek wijst uit: vooralsnog geen sprake van hondenhater.
Wij hebben uitgebreid onderzoek gedaan en hieruit is gebleken dat één hond helaas overleden is als gevolg van mogelijk gif. De andere hond die ook met vergiftigingsverschijnselen was opgenomen betreft ook een hond van deze eigenaar. Onbekend is waar dit mogelijke gif vandaan kwam en wat voor gif dit geweest is. Wij wensen de eigenaar veel sterkte met het verlies van de hond en hopen dat de andere hond volledig hersteld!
Ook hebben een 2e melding binnengekregen van een eigenaresse die aangaf dat haar hond ook vergiftigingsverschijnselen vertoonde. Deze hond had vogelvoer met daarin rozijnen en hennepzaad gegeten op eigen terrein. Dit is giftig voor honden. Ook deze eigenaren wensen wij veel beterschap voor de hond!
Van een hondenhater is dus vooralsnog niet gebleken en dat is goed nieuws!
GhitstetSerinpeeomunnsdseo reiom iucs1li9:2d1a ·
UPDATE
Goed nieuws!
Onderzoek wijst uit: vooralsnog geen sprake van hondenhater.
Wij hebben uitgebreid onderzoek gedaan en hieruit is gebleken dat één hond helaas overleden is als gevolg van mogelijk gif. De andere hond die ook met vergiftigingsverschijnselen was opgenomen betreft ook een hond van deze eigenaar. Onbekend is waar dit mogelijke gif vandaan kwam en wat voor gif dit geweest is. Wij wensen de eigenaar veel sterkte met het verlies van de hond en hopen dat de andere hond volledig hersteld!
Ook hebben een 2e melding binnengekregen van een eigenaresse die aangaf dat haar hond ook vergiftigingsverschijnselen vertoonde. Deze hond had vogelvoer met daarin rozijnen en hennepzaad gegeten op eigen terrein. Dit is giftig voor honden. Ook deze eigenaren wensen wij veel beterschap voor de hond!
Van een hondenhater is dus vooralsnog niet gebleken en dat is goed nieuws!