Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

In beslag genomen honden KNPV verwaarloosd en uitgehongerd aangetroffen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Rocco
Zeer actief
Aantal honden: 2

In beslag genomen honden KNPV verwaarloosd en uitgehongerd aangetroffen

Ongelezen bericht door Rocco »

80564M

Re: In beslag genomen honden KNPV verwaarloosd en uitgehongerd aangetroffen

Ongelezen bericht door 80564M »

Ja, het is huilie huilie. Al dagenlang in de media hier. Kots.
80564M

Nanna schreef: 14 feb 2021 17:50 Misschien moet je niet de macho peer uithangen op de training met je geschop, gegil en gemep. Wordt die hele hond ook niet in beslag genomen.
Precies. En je nu werkelijk door alle kranten en media zielig en anoniem in een brandgangetje gaan laten fotograferen.... blehhhh
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik kan ook alleen maar medelijden hebben met die honden .. over honden gesproken die pech hebben in t leven
80564M

Zinodo schreef: 14 feb 2021 17:56 Arme, arme honden. Die gingen van kwaad naar erger en weer terug, zo sneu. Die hebben dit hele clusterfuck op geen enkele manier verdiend en toch zijn zij degene die eronder moeten lijden. Waar slaat dit allemaal toch op. Gaan we honden in beslag nemen en vervolgens niet voeren en verzorgen. Wtf Nederland. In welke wereld is dit oke.
In geen enkele wereld. Alleen ik geloof niet dat ze niet gevoerd en niet verzorgt werden. Hopelijk komt Budkes hier nog reageren, die weet toch iets meer van in beslag genomen honden, en hun verblijfplaats.
Ik denk zelf dat die asociale "hondenliefhebbers" hun zielige aandacht willen. Inderdaad alles over de rug (letterlijk!) van hun hond :kotz:
(of "hun" hond... "de" hond denk ik eerder; die zijn ze aan het trainen om te verkopen)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Politiehondentraining heeft al wat ellende veroorzaakt.
Stop er toch mee.
Er is overal een tijd van: de groentenboer komt ook niet meer langs de deur met de hondenkar
Anja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua

Ongelezen bericht door Anja »

Arme honden :cry:
Gaan van de ene ellendige situatie naar de volgende ellendige situatie en vervolgens gaan ze weer terug naar de hersenlozen die de inbeslagname sowieso veroorzaakt hebben door mishandeling.
Ik vind de mechelaar net zo'n triest ras als de klapkaken... zijn altijd de lul door de meestal stupide eigenaren.
Afbeelding
Hanna - Mica - Jop
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Had je je hond niet in elkaar moeten trappen. Ik snap echt niet dat ze ze terug hebben.

En nu, met honden die volgens die lui niet meer geschikt zijn voor de mishandelsport?
80564M

dagmar88 schreef:Had je je hond niet in elkaar moeten trappen. Ik snap echt niet dat ze ze terug hebben.

En nu, met honden die volgens die lui niet meer geschikt zijn voor de mishandelsport?
Niet meer verkoopbaar, dus waardeloos. Dan maar zo proberen nog wat zieltjes te winnen?

Ik vind het alleen in maar walgelijk.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

alinelaila schreef: 14 feb 2021 18:23
Zinodo schreef: 14 feb 2021 17:56 Gaan we honden in beslag nemen en vervolgens niet voeren en verzorgen. Wtf Nederland. In welke wereld is dit oke.
Ik denk dat ze wel gevoerd zijn hoor. En verzorgen, tja, niet elke opslaghouder is even goed en als ze zo'n hond de stempel 'agressief' gegeven hebben best kans dat die überhaupt de kennel niet uitgeweest is. Dan gaan die honden zich opfokken, zeker als je ze ook nog eens in een drukke hondengang zet en dan kun je voeren wat je wil, maar dat heeft dan geen zin meer.
Er zijn best strenge regels voor opslaghouders, maar het blijven kennels met honden. Bij de goede opslaghouder komen die honden er uit, gaan op speelweides, mee wandelen en trainen, maar het zijn niet alleen goede opslaghouders die er zijn.
Dit inderdaad. Herders zijn vaak echt geen fijne asielhonden. Lastig op gewicht te houden en vaak erg gestresst/ gefrustreerd. Het kan wel, maar dan moet je inderdaad als herder maar net het goede opvangadres treffen.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Emma »

Dat die honden weer terug mogen, daar vreten de honden geen brood van.
En al helemaal niet van zo'n slechte verzorging in de opslag. Triest weer dit.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

hakunamatata schreef:
Zinodo schreef: 14 feb 2021 17:56 Gaan we honden in beslag nemen en vervolgens niet voeren en verzorgen. Wtf Nederland. In welke wereld is dit oke.
Ik denk dat ze wel gevoerd zijn hoor. En verzorgen, tja, niet elke opslaghouder is even goed en als ze zo'n hond de stempel 'agressief' gegeven hebben best kans dat die überhaupt de kennel niet uitgeweest is. Dan gaan die honden zich opfokken, zeker als je ze ook nog eens in een drukke hondengang zet en dan kun je voeren wat je wil, maar dat heeft dan geen zin meer.
Er zijn best strenge regels voor opslaghouders, maar het blijven kennels met honden. Bij de goede opslaghouder komen die honden er uit, gaan op speelweides, mee wandelen en trainen, maar het zijn niet alleen goede opslaghouders die er zijn.
Dit inderdaad. Herders zijn vaak echt geen fijne asielhonden. Lastig op gewicht te houden en vaak erg gestresst/ gefrustreerd. Het kan wel, maar dan moet je inderdaad als herder maar net het goede opvangadres treffen.

Dit waren zeer waarschijnlijk wel allemaal al kennel gewende honden. Zie dan ook niet hoe de wijze van opvang extra stress heeft gegeven.
dagmar88
Zeer actief

Emma schreef: 17 feb 2021 12:27 Dat die honden weer terug mogen, daar vreten de honden geen brood van.
En al helemaal niet van zo'n slechte verzorging in de opslag. Triest weer dit.
Dat weet je niet.
dagmar88
Zeer actief

Natuurlijk snapt iedereen dat. Die honden zijn al gefokt op extreme eigenschappen, zijn afhankelijk gemaakt en de tering in getrapt en komen dan zonder die baas, routine en sport in een half zo groot hok. Met heel veel geluk 23 uur per dag.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

alinelaila schreef: 17 feb 2021 12:54
crutz schreef: 17 feb 2021 12:28
hakunamatata schreef:

Dit waren zeer waarschijnlijk wel allemaal al kennel gewende honden. Zie dan ook niet hoe de wijze van opvang extra stress heeft gegeven.
Het gaat niet om de kennel an sich, het gaat om waar die staat. Ik neem aan dat jij het verschil ook wel snapt tussen een kennel in een achtertuin waar hooguit nog 1 andere hond in zit of een rij kennels met allemaal verschillende (blaffende) honden, vreemde geluiden, wisselende verzorgers en te weinig beweging/uitdaging etc.

hoe denk je dat ze bij hun eigenaren zaten? Ik weet niet bij wie de honden in beslag genomen zijn, maar ken helaas uit het verleden wel voldoende types waar ik niks mee te maken wil hebben die hun honden echt vele malen slechter houden dan dat ze in een asiel zitten
kleinere kennels, enkel met trainen er uit (ok dat is dan vaak wel 5 dagen of meer per week) en met vele bij elkaar, inderdaad niet blaffend wat dat geeft klappen of stroom

kijk er klopt iets niet als ze zo slecht terug komen, maar was dat ook? overal alleen het geschreven woord gezien en niet iets van een dierenartsverklaring en/of foto's
80564M

crutz schreef: 17 feb 2021 16:26 kijk er klopt iets niet als ze zo slecht terug komen, maar was dat ook? overal alleen het geschreven woord gezien en niet iets van een dierenartsverklaring en/of foto's
Heb je die uitzending toen gezien? Volgens mij zijn dat types die wraak willen nemen. En als die honden al vel over been zijn dat ze heel misschien zelf wel een paar dagen minder hebben gevoerd :ugh:
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef: 17 feb 2021 16:55
crutz schreef: 17 feb 2021 16:26 kijk er klopt iets niet als ze zo slecht terug komen, maar was dat ook? overal alleen het geschreven woord gezien en niet iets van een dierenartsverklaring en/of foto's
Heb je die uitzending toen gezien? Volgens mij zijn dat types die wraak willen nemen. En als die honden al vel over been zijn dat ze heel misschien zelf wel een paar dagen minder hebben gevoerd :ugh:

nee de uitzending niet gezien, maar "ken" het type en wat jij schrijft kan zomaar kloppen helaas
80564M

crutz schreef: 17 feb 2021 16:58 nee de uitzending niet gezien, maar "ken" het type en wat jij schrijft kan zomaar kloppen helaas
En weet je, "het" begon gelijk te gillen en allerlei media aan het opzoeken. En toen niet vol in beeld natuurlijk. De helden. Maar goed, we weten natuurlijk helemaal niets, en het kan ook best wel zo zijn. Maar ze hebben de schijn wel wat tegen, wat mij betreft.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

crutz schreef:
Marion. schreef: 17 feb 2021 16:55

nee de uitzending niet gezien, maar "ken" het type en wat jij schrijft kan zomaar kloppen helaas
Bij BK op fb reageren er een paar van wie de hond schijnbaar zo mager teruggekomen zijn. Mij zeggen die namen niets maar jou misschien wel.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”