Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

3 is a crowd

Voor alle hondenfotos

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

3 is a crowd

Ongelezen bericht door crutz »

Vanaf dat Ukkie er bij liep werd er minder tot niet gespeeld tot zelfs zo erg dat we zaken als sjorbanden etc op moesten ruimen omdat er “ruzie” om ontstond want Ace & Duke hadden een serieus trekspel en Ukkie ging Duke bijten/pakte Duke als deel van het trekspel ipv de sjorband. Natuurlijk wel enkel als we er niet bij waren. Gelukkig wel altijd zonder hele grote schade.

Na een incident op nieuwjaarsdag is besloten dat Duke weg zou gaan. Die kon terug naar de fokker gelukkig. Vanaf toen wel de mannen gescheiden gehouden. Eerst nog wel Ace & Ukkie en Duke & Ukkie maar Duke bleef korstjes houden van schermutselingen.

Vanaf toen weer wel wat speelgoed als sjorbanden en autobanden neergelegd en gecontroleerd kon Ukkie daar met Duke wel mee spelen, met Ace taalde hij daar niet naar.

Gisteren is Duke vertrokken. Om 8 uur afgeleverd voor z’n vlucht naar Chicago.
Aansluitend moest ik werken en toen de mannen om 2 uur in de middag los konden was het eerste wat Ace deed de band achter uit het land halen en er werd gespeeld.

Zojuist (en tussendoor, maar nu foto’s) ook weer

Echt het was een klote keuze maar de enige juiste zo te merken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Doyaquba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer
Aantal honden: 1

Re: 3 is a crowd

Ongelezen bericht door Doyaquba »

Rotkeuze, maar wel heel fijn dat je nu ziet dat er gelijk weer fijn gespeeld kan worden!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Boutje schreef: 25 feb 2021 11:54 Zo zie je maar wat een invloed een bepaalde hond in de groep kan hebben...
Rotkeus maar absoluut de juiste zo te zien!
Hopelijk bevalt het Duke in zijn nieuwe thuis ook goed.
Duke is terug naar de fokker waar hij ook tot 7 maanden gewoond heeft en gaat waarschijnlijk naar een vriendin van haar die zijn broertje gehad heeft, helaas is zijn broertje al een tijd terug vergiftigd en ze is daarna een tijd niet toe geweest aan weer een grote hond er bij en inmiddels wel, dus dat zou wel heel mooi passen.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Ach, dat is toch jammer. Waarom de keuze om Duke te herplaatsen en niet Ukkie eigenlijk?
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Ach, dat is toch jammer. Waarom de keuze om Duke te herplaatsen en niet Ukkie eigenlijk?

Omdat het (ja deels door Ukkie, maar ook daarvoor was het soms tussen Ace & Duke al wel meer gespannen dan tussen Ace & Ukkie) onrustige door Duke geïnitieerd werd.

Ace en Ukkie zijn beiden van karakter heel mellow en relaxt (was ook de verwachting bij het nest van Ukkie dat zijn karakter kort bij dat van Ace lag) en Duke is scherper en reactiever.

Ace liet dat meestal gaan maar als hij het wel zat was reageerde hij direct en fair (naar de grond duwen van Duke in de nek)
Duke reageerde daar reactiever en minder fair op als hij de kans had en zocht Ace z’n zwakke plekken op (hals bv) en die instabiliteit is er niet tussen Ace en Ukkie

We hadden destijds (met Bazooka, Ace en Duke) ook eerst verwacht dat als Bazooka weg zou vallen Duke het voortouw zou nemen omdat Ace zo overduidelijk op de achtergrond was. Eigenlijk net als hoe Ukkie nu is tov Ace. Maar Duke is vooral veel herrie en weinig echte leider en dat ging hem nu in de weg staan.

Tel daarbij op dat zowel Ace als Ukkie 35 kilo wegen en Duke maar 25, dan is dat een recept om fout te lopen op een onbewaakt ogenblik
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Ah, ok. Ik dacht dat Ace en Duke voorheen wel goed gingen samen maar als daar rare spanningen waren is dat niet fijn nee.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Lothian schreef:Ah, ok. Ik dacht dat Ace en Duke voorheen wel goed gingen samen maar als daar rare spanningen waren is dat niet fijn nee.

Ja en nee.
Ze waren veel reactiever op elkaar met waken (echt wel redirectie)
En kleine dingen zoals de baas claimen tov elkaar

Lang gedacht de laatste maanden en ook in diverse samenstellingen gescheiden, maar dit bracht echt de meeste rust.

Gisteren is hij gevlogen
Afbeelding
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Sterkte Carmen. Al weet je dat hij het goed gaat krijgen, zo'n beslissing neem je ook niet over een nacht ijs.
Voor jou wel prettig om te zien dat je honden direct weer anders reageren en er minder spanning is.
crutz
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:Sterkte Carmen. Al weet je dat hij het goed gaat krijgen, zo'n beslissing neem je ook niet over een nacht ijs.
Voor jou wel prettig om te zien dat je honden direct weer anders reageren en er minder spanning is.

Thanks.

Hij is langer na landing met de auto onderweg geweest dan met het vliegtuig (8 uur vliegen, 10 uur rijden) maar inmiddels in de handen van de fokker en ze zijn beiden blij

Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Altijd lastig dit soort beslissingen, maar wel erg fijn dat je de bevestiging hebt dat het de juiste keuze was.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ah dat koppie. De herkenning en vertrouwen zat nog wel goed zo te zien!
crutz
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:Ah dat koppie. De herkenning en vertrouwen zat nog wel goed zo te zien!

Zeker. Daar was ik bij haar ook echt niet bang voor ;) die band is enorm met haar pups.
Dennenappel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dennenappel »

Jeetje, wat jammer.
Dat vind ik altijd het meest moeilijke aan uitbreiding, je doet er alles aan een goede keus te maken en als het dan toch niet werkt onderling...
Het is fijn dat de mannen onderling weer matties zijn, dan weet je meteen weer dat het de juiste keus is.
Plaats reactie

Terug naar “Foto's”