Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mogen eten op commando zetten??
Moderator: moderatorteam
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Mogen eten op commando zetten??
Hoi,
Ik heb mijn Ozzy aangeleerd dat waneer ik zijn eten voorschotel hij eerst moet gaan zitten voordat ik het heb neergezet en wanneer ik "toe maar" zeg, hij pas komt aanlopen begint met eten... Doen meer mensen dit??
Het is mij bij puppycursus geleerd...
Ik heb mijn Ozzy aangeleerd dat waneer ik zijn eten voorschotel hij eerst moet gaan zitten voordat ik het heb neergezet en wanneer ik "toe maar" zeg, hij pas komt aanlopen begint met eten... Doen meer mensen dit??
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Nee hoor, maar Beau staat er zowiezo niet met zijn neus bovenop als ik zijn bak aanvul, ook als ik hem iets lekkers geef pakt hij dat heel rustig en voorzichtig aan.
Mijn zoon heeft een Dalmatier, en als ik die iets lekkers geef moet ik uitkijken dat hij mijn vingers er ook niet bij hapt, die hapt ineens toe als hij lekkers krijgt.
Met zijn eten doet de Dalmatier dat niet, heel raar eigenlijk.
Mijn zoon heeft een Dalmatier, en als ik die iets lekkers geef moet ik uitkijken dat hij mijn vingers er ook niet bij hapt, die hapt ineens toe als hij lekkers krijgt.
Met zijn eten doet de Dalmatier dat niet, heel raar eigenlijk.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Nou ik moet zeggen dat Ozzy eigenlijk ook nooit gulzig is geweest, en ik weet ook niet wat ik eraan heb hem op commando te zetten voordat ie gaat eten, want eigenlijk heb ik geen reden toe... Hij gaat nu al automatisch zitten als ik aan kom lopen met zijn bak, nou ja het kan in ieder geval ook geen kwaad... 

-
- Vaste gebruiker
Dat doe ik zeker en dat ik vind het een zeer goede zaak eigelijk ..... Wel opletten want ik heb zo iets meegemaakt met mijn vorige hond, een riezenschnauzer. Die was zo op eten gericht, als pup al, dat ik ook wachte tot ze zat en dan zei ik altijd: Pak het maar. Op een dag was ik vergeten dat commando te geven ......... ik zet de bak neer maar zeg niets en ik ga naar buiten, na 5 minuten (arme Chelsey, voor haar zullen het wel uren geleken hebben
) kom ik terug binnen en ze zit nog steeds op haar poep, te kwijlen dat het geen zicht was maar an haar bakje kwam ze niet tot ik de verlossende woorden sprak natuurlijk........
Mijn conlcusie is dat het een goed commando is, jij bepaald wanneer de langragere eet toch?

Mijn conlcusie is dat het een goed commando is, jij bepaald wanneer de langragere eet toch?
An
Een likje van Lenka en Yorick,
Een likje van Lenka en Yorick,
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- micha
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
Sorry hoor maar dat vind ik een beetje drillen. 8OAn schreef:Dat doe ik zeker en dat ik vind het een zeer goede zaak eigelijk ..... Wel opletten want ik heb zo iets meegemaakt met mijn vorige hond, een riezenschnauzer. Die was zo op eten gericht, als pup al, dat ik ook wachte tot ze zat en dan zei ik altijd: Pak het maar. Op een dag was ik vergeten dat commando te geven ......... ik zet de bak neer maar zeg niets en ik ga naar buiten, na 5 minuten (arme Chelsey, voor haar zullen het wel uren geleken hebben) kom ik terug binnen en ze zit nog steeds op haar poep, te kwijlen dat het geen zicht was maar an haar bakje kwam ze niet tot ik de verlossende woorden sprak natuurlijk........

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
- tijger2
- Zeer actief
- Contacteer:
- Angela12
- Vaste gebruiker
-
- Zeer actief
Nee hoor, is gewoon goed aangeleerd.vinkje schreef:Sorry hoor maar dat vind ik een beetje drillen. 8OAn schreef:Dat doe ik zeker en dat ik vind het een zeer goede zaak eigelijk ..... Wel opletten want ik heb zo iets meegemaakt met mijn vorige hond, een riezenschnauzer. Die was zo op eten gericht, als pup al, dat ik ook wachte tot ze zat en dan zei ik altijd: Pak het maar. Op een dag was ik vergeten dat commando te geven ......... ik zet de bak neer maar zeg niets en ik ga naar buiten, na 5 minuten (arme Chelsey, voor haar zullen het wel uren geleken hebben) kom ik terug binnen en ze zit nog steeds op haar poep, te kwijlen dat het geen zicht was maar an haar bakje kwam ze niet tot ik de verlossende woorden sprak natuurlijk........
Er is niks mis mee om de hond om de hond "toestemming" te geven voor het eten. Mijn inziens krijgen ze al zoveel privileges gratis en voor niks dat er best wel eens wat tegenover mag staan. Bovendien is het een zeer geschikt moment om nog eens de rangen weer te geven; een stukje respect voor degene die het voer in bezit heeft.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Ik doe dat wel en het heeft niet zozeer met drillen te maken, ik wil gewoon rustig die bakken in de standaart zetten zonder dat er gelijk 2 koppen induiken en alles op de grond ligt 

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Sietske*
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier moeten de dames eerst naar hun plaats vervolgens mogen ze naar hun voerbak als ik dat zeg. Een commando voor naar de plaats te gaan is al lang niet meer nodig. Zodra ik aanstalte maak de bakken te gaan vullen vliegen er hier twee richting huiskamer / plaats.
De reden dat ik het zo doe is tweeledig. Enerzijds is het praktischer dan wanneer er twee van die hongerlijers rond mijn benen springen, maar van de andere kant vind ik het ook een stukje rangorde bevestigend. Hiermee maak ik naar de honden nog een keer duidelijk dat ze afhankelijk van mij zijn.
Het is ook iets wat ik cursisten vaak aanraad wanneer er sprake is van een onduidelijke rangrelatie. Nu kun je daar allerlei argumenten tegen in brengen, maar mijn ervaring is dat het een stukje extra duidelijkheid schept. Het lost absoluut niet alle problemen op als er die zijn, maar het helpt wel en het kan in ieder geval zeker geen kwaad.
De reden dat ik het zo doe is tweeledig. Enerzijds is het praktischer dan wanneer er twee van die hongerlijers rond mijn benen springen, maar van de andere kant vind ik het ook een stukje rangorde bevestigend. Hiermee maak ik naar de honden nog een keer duidelijk dat ze afhankelijk van mij zijn.
Het is ook iets wat ik cursisten vaak aanraad wanneer er sprake is van een onduidelijke rangrelatie. Nu kun je daar allerlei argumenten tegen in brengen, maar mijn ervaring is dat het een stukje extra duidelijkheid schept. Het lost absoluut niet alle problemen op als er die zijn, maar het helpt wel en het kan in ieder geval zeker geen kwaad.
Groetjes van Sietske en een knuffel van Tara en Babbe

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Mogen eten op commando zetten??
Ja, Jack moet eerst even gaan zitten, en pas bij 'Dat is voor Jack!' mag hij aanvallen.MissTique schreef:Hoi,

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nou, voorheen dook Jack al meteen met z'n kop in het kastje als ik z'n voer pakte, stond met z'n voorpoten op het aanrecht te douwen tegen de bak terwijl ik hem vulde, en sprong ongeveer op mijn nek tijdens de vier stappen naar z'n voerstandaard.EvitaP schreef:Nee, ik vind het onzin. Als ik wil dat ze even wachten met eten zeg ik zit en vrij als ze mogen. Maar voor de rest, ik bedoel wat heb je er aan.
Ik zie wel voordelen.

Hanneke
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Ik doe het ook bij Tommie. Hij mag pas eten wanneer hij is gaan zitten en ik 'voor tommie' gezegt heb. Eigenlijk meer een gewoonte die er in geslopen is aangezien mijn vader het ook altijd bij onze honden deed. Ik zie er veel voordelen van, vooral bij het neerzetten van de waterbak...anders wordt het zo'n waterbalet.
- puk
- Zeer actief
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
-
- Zeer actief
- Contacteer:
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Niet alleen voor het eten, maar ook voor andere dingen moeten ze eerst even zitten. Behalve voor de rangorde vind ik dit ook wel zo rustig. Voordat we uitgaan, eerst netjes zitten, zodat ik rustig de riemen om kan doen en m'n jas aan enzo. Bij terugkomst hetzelfde. Anders sta ik in een piepklein halletje met jas, laarzen en riemen te klooien, met twee enthousiaste honden die om me heen dansen. Het is ook geen drillen, ze zijn er zo aan gewend dat het automatisch gaat.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- TaMa
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Oostenrijkse Pincher
- Contacteer:
Dina moet ook eerst iets doen voor dr eten.. en dan nog wachten tot ze toestemming gekregen heeft (wat een zwaar leven zeg).
Gewoon even om duidelijk te maken dat wij zo aardig zijn om haar ook wat te geven
Ellemieke
Gewoon even om duidelijk te maken dat wij zo aardig zijn om haar ook wat te geven

Ellemieke
Please Check Out: http://groups.msn.com/dinadeoostenrijks ... r/homepage
- Branka
- moderator
Hier is het ook zo dat de heren eerst moeten wachten op toestemming voor ze mogen gaan eten.
De rangorde bevestigen is 1 doel (maar wij kunnen ook de bakken weghalen tijdens het eten als dat nodig is). Andere reden: De voerbakstandaard en bakken zijn door een kennis van mijn moeder gemaakt en zijn van RVS. Loeizwaar dus. Als daar dan ook nog eens 2 honden tegelijk induiken vrees ik dat de bakken dan dus op de grond liggen en je flink last hebt van je schouders.
De rangorde bevestigen is 1 doel (maar wij kunnen ook de bakken weghalen tijdens het eten als dat nodig is). Andere reden: De voerbakstandaard en bakken zijn door een kennis van mijn moeder gemaakt en zijn van RVS. Loeizwaar dus. Als daar dan ook nog eens 2 honden tegelijk induiken vrees ik dat de bakken dan dus op de grond liggen en je flink last hebt van je schouders.

- MissTique
- Actief
- Contacteer:
Dat doe ik met Ozzy idd ook, anders blijft ie maar rondjes rennen om me heen en krijg ik zijn riem met geen mogelijk om...Belle schreef:Voordat we uitgaan, eerst netjes zitten, zodat ik rustig de riemen om kan doen en m'n jas aan enzo. Bij terugkomst hetzelfde. Anders sta ik in een piepklein halletje met jas, laarzen en riemen te klooien, met twee enthousiaste honden die om me heen dansen.