Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mastino
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mastino
'S Heerenberg – Op maandag 17 mei is er rond 10.20 uur een melding binnengekomen over een agressieve hond aan de Plantsoensingel Midden. De hond, een Mastino Napoletano, zou een kleinere hond hebben gegrepen en de eigenaresse wilde er met de hond vandoor gaan en de politie kwam ter plaatse. Uiteindelijk heeft een agent de hond neergeschoten omdat de hond hem zou willen aanvallen.
Nadat de Mastino Napoletano de kleinere hond had gebeten wilde de eigenaresse van de Mastino er volgens getuigen vandoor gaan. Omstanders hielden haar tegen en belden de politie. Toen agenten ter plaatse waren liep de betreffende hond los. Agenten vroegen de eigenaresse of zij de hond wilde aanlijnen. De vrouw sprak geen Nederlands of Engels dus de communicatie verliep moeizaam.
Er kwam een tweede politieauto ter plaatse. Op dat moment werd de Mastino (weer) agressief en kwam hij op één van de agenten af. De agent gebruikte pepperspray om de hond op afstand te houden. Vervolgens viel de hond de tweede agent aan. Hij schoot de hond neer uit zelfverdediging. Een dierenarts is ter plaatse gekomen om de hond te behandelen, maar moest het dier in laten slapen. De eigenaresse van de Mastino is niet aangehouden omdat het hier om een civiele zaak gaat. Er wordt wel bemiddeld tussen de twee eigenaressen om de schade aan de gebeten hond te verhalen.
https://112vdg.nl/2021/05/17/agressieve ... geschoten/
Nadat de Mastino Napoletano de kleinere hond had gebeten wilde de eigenaresse van de Mastino er volgens getuigen vandoor gaan. Omstanders hielden haar tegen en belden de politie. Toen agenten ter plaatse waren liep de betreffende hond los. Agenten vroegen de eigenaresse of zij de hond wilde aanlijnen. De vrouw sprak geen Nederlands of Engels dus de communicatie verliep moeizaam.
Er kwam een tweede politieauto ter plaatse. Op dat moment werd de Mastino (weer) agressief en kwam hij op één van de agenten af. De agent gebruikte pepperspray om de hond op afstand te houden. Vervolgens viel de hond de tweede agent aan. Hij schoot de hond neer uit zelfverdediging. Een dierenarts is ter plaatse gekomen om de hond te behandelen, maar moest het dier in laten slapen. De eigenaresse van de Mastino is niet aangehouden omdat het hier om een civiele zaak gaat. Er wordt wel bemiddeld tussen de twee eigenaressen om de schade aan de gebeten hond te verhalen.
https://112vdg.nl/2021/05/17/agressieve ... geschoten/

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Re: Mastino
Nou weet ik niet of traangas handig is hoor, maar goed leuk weer zo
-
- Zeer actief
Ik denk ook niet dat een hond het snapt van ohw dit doet pijn laat ik maar weg gaan-als het inderdaad al in die huidplooien terecht komt
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
waarom de politie traangas inzet tegen een hond en daarnaast ook dit op Facebook plaatst snap ik niet
https://www.facebook.com/POLBumper/post ... 985170073/
-
- Zeer actief
daar ben ik ook bang voor ja, niet iedereen wordt in de weg gezeten door die kennis
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
De gemiddelde agent weet toch vaak niets van honden. De hondengeleiders wel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Als er toevallig een hondengeleider bij de patrouille aanwezig is heb je geluk. En de gemiddelde doorsnee agent verdiept zich niet in honden. Die hebben wel wat anders aan hun hoofd met al die malloten die we tegenwoordig rijk zijn. Ter plekke een situatie overzien en dan binnen enkele seconden een besluit nemen hoe je de zaak gaat oplossen. Ik geef het je te doen met een protocol waarbij je vrijwel niets mag. Voor het minste of geringste sta je dan ook voor de rechter. Mede gelet op het salaris, de eigen veiligheid en de vele beperkingen die opgelegd zijn en het werk vaak onmogelijk maken vind ik het niet gek dat velen van hen een burgerbaantje zoeken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Dit is gewoon een heel klein grensstadje. Die moeten naar ongelukken enzo, en heel soms assistentie verlenen bij de Graafschap.malinois schreef:De gemiddelde agent weet toch vaak niets van honden. De hondengeleiders wel
Ze zijn opgeroepen bij een incident met honden, en dat is echt niet dagelijkse kost hier. Gelukkig maar
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Welke taal je ook spreekt, iedere nitwit kan toch zijn of haar hond aanlijnen als die hond een andere hond grijpt en er daarna tumult ontstaat? Als je DAT al niet kan bedenken is er meer aan de hand dan alleen een taalbarriere. Maar het feit dat madam er vandoor wilde gaan zegt me alles al. Beter zo, triest voor die honden dat ze altijd zulke stomme eigenaren treffen...

- Tony
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mastín Español, Roemeense erfhond en Griekse heks, rest wijzigt nogal eens ivm opvang.
Omdat er geen (CS) traangas (zoals op filmpje) is ingezet bij die Mastino maar pepperspray (wat agenten standaard 'op de man dragen'), en dat zijn 2 compleet verschillende 'sprays' (of poeder in geval van traangas). Pepperspray werkt overigens bij de ene hond wel en bij de ander niet (of onvoldoende), maar is de moeite van het proberen natuurlijk wel altijd waard tegenover het andere alternatief 'een kogel' (er vanuit gaande dat er geen ervaren hondengeleider aanwezig is).crutz schreef: ↑17 mei 2021 18:53waarom de politie traangas inzet tegen een hond en daarnaast ook dit op Facebook plaatst snap ik niet
https://www.facebook.com/POLBumper/post ... 985170073/
CS gas wordt alleen door ME en arrestatieteams gebruikt en dit heeft geen uitwerking op honden vandaar dat deze er ook mee getraind (kunnen) worden, en dat je Bumper dus daarmee op dat filmpje ziet...
"It takes nothing away from a human to be kind to an animal"
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Tja die pannenkoeken van een agentjes kunnen beter oudjes en vrouwen in elkaar rammen of bewust aanrijden gaat ze beter af en ja internet staat daar ook vol mee gefilmd in HD kwaliteit.. 

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Beetje dom dit....
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Aanlijnen zou een goede start zijn.
-
- Zeer actief
Ik weet niet of dat heel erg veel helpt als je je hond niet onder controle hebt..dan is het meer wie houdt wie dan aan de lijn