Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup blaft vanaf 4 uur 's nachts
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 1
Pup blaft vanaf 4 uur 's nachts
Onze pup van 4 maanden is sinds een week of vijf begonnen met 's nachts te blaffen. We hebben er eerst geen aandacht aan besteed met de gedachte dat ze wel zou stoppen. Maar helaas gaat ze door totdat er iemand komt. Ze zit 's nachts in het kantoor waar haar mand staat, voer, water en speeltjes en pup veilig. Wie weet een oplossing voor ons probleem?
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Wetterhoun
Re: Pup blaft vanaf 4 uur 's nachts
Pup bij je op de slaapkamer? Even aanraken en geruststellen als ze wakker worden 's nachts helpt vaak.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Je gaat te snel coor je pup, dus inderdaad gewoon bij je nemen naast bed.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- geregistreerd lid
Ja op de slaapkamer is eigenlijk onze allerlaatste oplossing. Fijner zou zijn als we een andere oplossing vinden. Ze slaapt nu vanaf vier uur bij een van ons op de bank zodat de rest van het gezin nog kan slapen.
- Hylos
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Je moet het anders bekijken; het is maar tijdelijk, als je het even goed aanpakt.Labradoodle schreef: ↑19 jan 2022 14:59 Ja op de slaapkamer is eigenlijk onze allerlaatste oplossing. Fijner zou zijn als we een andere oplossing vinden. Ze slaapt nu vanaf vier uur bij een van ons op de bank zodat de rest van het gezin nog kan slapen.
Nu gewoon op de slaapkamer bij jullie laten en dan langzaamaan weer laten wennen aan slapen op een andere plek.
Jouw pup voelt zich duidelijk niet fijn bij helemaal alleen zijn.
Wat je ook eerst nog kunt proberen is een fijne plek creëren, maar ik denk dat het voor nu nog niet voldoende is.
Hoe ziet de slaapplek op kantoor er nu uit?
Een kale mand of gewoon een kussen op de grond is niet gezellig bijvoorbeeld en geeft ook geen veilig, geborgen gevoel.
Maak eens een veilige, knusse slaapplek.
Desnoods met een bench (die je gewoon open kunt laten), dekentje er over, mandje met dekentjes er in.
Een lekker holletje op een fijne plek, dus geen tocht of pal naast een deur of zo.

-
- geregistreerd lid
Ja dat is wel een goed idee om het wat gezelliger te maken.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Het is heel onnatuurlijk voor een pup om alleen te slapen. Gewoon lekker bij je op de kamer nemen. Over een half jaar gaat de overgang naar in het kantoor slapen waarschijnlijk zonder enige moeite, zeker als je 's avonds de keuze geeft tussen mee gaan of daar gaan slapen. Hier gaven ze op een gegeven moment zelf aan dat ze niet per se mee naar boven hoefden. Sindsdien slapen ze beneden
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik heb de pups ook de eerste tijd op de slaapkamer gehad. Met een maand of 6 á 7 bleven ze uit zichzelf beneden. Dat ging als vanzelf.

-
- Actief
-
- Actief
verwijderd, dubbel
Laatst gewijzigd door Qaatje op 19 jan 2022 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat dus. En dan baal ik er zelfs van dat ze in hun eentje alleen beneden blijven haha. Maar gelukkig veranderden ze allemaal zelf ook weer van gedachten en kwamen ze na een tijd toch weer lekker boven slapen

Maar als je dat niet wil zou ik inderdaad voor nu een slaapplekje naast je bed creëren. Als pup wakker wordt dan even je arm uit bed en pup geruststellen. Meestal slaapt pup dan heel snel weer in.
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

- welshwitch
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Jack Hussell
Zo heb ik het ook gedaan toen Casper kwam.Hylos schreef: ↑19 jan 2022 15:28Je moet het anders bekijken; het is maar tijdelijk, als je het even goed aanpakt.Labradoodle schreef: ↑19 jan 2022 14:59 Ja op de slaapkamer is eigenlijk onze allerlaatste oplossing. Fijner zou zijn als we een andere oplossing vinden. Ze slaapt nu vanaf vier uur bij een van ons op de bank zodat de rest van het gezin nog kan slapen.
Nu gewoon op de slaapkamer bij jullie laten en dan langzaamaan weer laten wennen aan slapen op een andere plek.
Jouw pup voelt zich duidelijk niet fijn bij helemaal alleen zijn.
Wat je ook eerst nog kunt proberen is een fijne plek creëren, maar ik denk dat het voor nu nog niet voldoende is.
Hoe ziet de slaapplek op kantoor er nu uit?
Een kale mand of gewoon een kussen op de grond is niet gezellig bijvoorbeeld en geeft ook geen veilig, geborgen gevoel.
Maak eens een veilige, knusse slaapplek.
Desnoods met een bench (die je gewoon open kunt laten), dekentje er over, mandje met dekentjes er in.
Een lekker holletje op een fijne plek, dus geen tocht of pal naast een deur of zo.
Wel in de bench want hij wilde het liefst bij Tom in de mand en die pikte dat niet.

- alm@
- moderator
Mijn takkies kunnen geen traplopen

-
- geregistreerd lid
Ik lees dat bij jullie de pup na een paar maanden wel weer onder kan slapen maar ik ben bang dat als ze eenmaal bij ons op bed mag slapen dat het dan wel moeilijk afwennen is. We hebben geen bench en ik denk dat dat ook wel lastig is naast het bed. Ze heeft na een paar dagen een beetje janken wel een paar weken probleemloos in het kantoor geslapen. Het is begonnen toen mijn zoon een keer om 5 uur thuis kwam en dat heeft ze gehoord en toen gedacht ze vergeten me.
-
- Actief
Wij hebben ook geen bench. In het begin toen ze 's nachts nog niet zindelijk was, sliep Qaatje naast ons bed in een ren, dus met open bovenkant. Daar lag een lekker dik zacht stuk vetbed, een stoffen mand en een knuffel. Daar ging ze altijd probleemloos slapen. Toen ze te groot werd voor de ren hebben we die weggehaald. Op een gegeven moment kwam ze bij ons op bed, maar eigenlijk nooit de hele nacht, en naarmate ze ouder wordt, slaapt ze steeds vaker de hele nacht naast ons bed. Dat gaat vanzelf als ze ouder worden en meer zelfvertrouwen krijgen.Labradoodle schreef: ↑19 jan 2022 20:48 Ik lees dat bij jullie de pup na een paar maanden wel weer onder kan slapen maar ik ben bang dat als ze eenmaal bij ons op bed mag slapen dat het dan wel moeilijk afwennen is. We hebben geen bench en ik denk dat dat ook wel lastig is naast het bed. Ze heeft na een paar dagen een beetje janken wel een paar weken probleemloos in het kantoor geslapen. Het is begonnen toen mijn zoon een keer om 5 uur thuis kwam en dat heeft ze gehoord en toen gedacht ze vergeten me.
Wij hebben altijd onze honden bij ons gehad met slapen. Ik weet dat veel mensen het anders doen, maar ik ben ervan overtuigd dat het voor een pup heel goed is om 's nachts dicht bij zijn gezin te zijn. Er wordt vaak gezegd dat je ze daarmee verwent, maar ik denk juist dat ze door dat gevoel van veiligheid evenwichtiger worden en meer zelfvertrouwen krijgen.
Laatst gewijzigd door Qaatje op 19 jan 2022 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Je hebt momenteel nog een baby. Die wordt vanzelf onafhankelijker als hij ouder wordt. Vandaar dat het werkt. Pups van alle hondachtigen slapen bij elkaar, maar als volwassene liggen ze in principe allemaal apart
- alm@
- moderator
Dat was mijn insteek ook. Toen dat zelfvertrouwen er eenmaal was, ging alles heel vanzelfsprekend. Bij alle pups.Qaatje schreef: ↑19 jan 2022 21:20Wij hebben ook geen bench. In het begin toen ze 's nachts nog niet zindelijk was, sliep Qaatje naast ons bed in een ren, dus met open bovenkant. Daar lag een lekker dik zacht stuk vetbed, een stoffen mand en een knuffel. Daar ging ze altijd probleemloos slapen. Toen ze te groot werd voor de ren hebben we die weggehaald. Op een gegeven moment kwam ze bij ons op bed, maar eigenlijk nooit de hele nacht, en naarmate ze ouder wordt, slaapt ze steeds vaker de hele nacht naast ons bed. Dat gaat vanzelf als ze ouder worden en meer zelfvertrouwen krijgen.Labradoodle schreef: ↑19 jan 2022 20:48 Ik lees dat bij jullie de pup na een paar maanden wel weer onder kan slapen maar ik ben bang dat als ze eenmaal bij ons op bed mag slapen dat het dan wel moeilijk afwennen is. We hebben geen bench en ik denk dat dat ook wel lastig is naast het bed. Ze heeft na een paar dagen een beetje janken wel een paar weken probleemloos in het kantoor geslapen. Het is begonnen toen mijn zoon een keer om 5 uur thuis kwam en dat heeft ze gehoord en toen gedacht ze vergeten me.
Wij hebben altijd onze honden bij ons gehad met slapen. Ik weet dat veel mensen het anders doen, maar ik ben ervan overtuigd dat het voor een pup heel goed is om 's nachts dicht bij zijn gezin te zijn. Er wordt vaak gezegd dat je ze daarmee verwent, maar ik denk juist dat ze door dat gevoel van veiligheid evenwichtiger worden en meer zelfvertrouwen krijgen.

-
- Zeer actief
Je kunt ook tijdelijk een matrasje neergooien voor de nacht , daar waar de pup slaapt en dan steeds verder weg of desnoods aan de andere kant van een deur zodat je de pup gerust kunt stellen, ik heb eigenlijk bij alle pups die "alleen "waren zeg maar op die manier het slapen in de nacht aangeleerd ( het is maar tijdelijk he) de pups die bij een andere hond kwamen konden het veel sneller.. is ook logisch denk ikLabradoodle schreef: ↑19 jan 2022 20:48 Ik lees dat bij jullie de pup na een paar maanden wel weer onder kan slapen maar ik ben bang dat als ze eenmaal bij ons op bed mag slapen dat het dan wel moeilijk afwennen is. We hebben geen bench en ik denk dat dat ook wel lastig is naast het bed. Ze heeft na een paar dagen een beetje janken wel een paar weken probleemloos in het kantoor geslapen. Het is begonnen toen mijn zoon een keer om 5 uur thuis kwam en dat heeft ze gehoord en toen gedacht ze vergeten me.
-
- geregistreerd lid
Bedankt allemaal voor de adviezen. Vannacht slaapt ze bij ons in de slaapkamer (lees bed).
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mijn vriend vond op de slaapkamer ook geen optie.Labradoodle schreef: ↑19 jan 2022 14:59 Ja op de slaapkamer is eigenlijk onze allerlaatste oplossing. Fijner zou zijn als we een andere oplossing vinden. Ze slaapt nu vanaf vier uur bij een van ons op de bank zodat de rest van het gezin nog kan slapen.
Ik ben dus toen Dex pup was bij hem gaan slapen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Crescent
- Zeer actief
Goed zoLabradoodle schreef: ↑20 jan 2022 15:11 Bedankt allemaal voor de adviezen. Vannacht slaapt ze bij ons in de slaapkamer (lees bed).

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Actief
Ik was benieuwd hoe het gegaan is met hondje in de slaapkamer.Labradoodle schreef: ↑20 jan 2022 15:11 Bedankt allemaal voor de adviezen. Vannacht slaapt ze bij ons in de slaapkamer (lees bed).
-
- geregistreerd lid
Het gaat prima, ze slaapt de hele nacht door. Af en toe krijg je een lik en dan kruipt ze weer heerlijk tegen je aan.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ha superLabradoodle schreef: ↑26 jan 2022 19:54 Het gaat prima, ze slaapt de hele nacht door. Af en toe krijg je een lik en dan kruipt ze weer heerlijk tegen je aan.

Dan word je zelf ook niet zo moe vanwege gebrek aan slaap

-
- Actief
Oh wat fijn! Voor jullie en voor jullie hondje!Labradoodle schreef: ↑26 jan 2022 19:54 Het gaat prima, ze slaapt de hele nacht door. Af en toe krijg je een lik en dan kruipt ze weer heerlijk tegen je aan.