Sinds bijna twee weken hebben we onze Ridgeback pup in huis. Super lief, maar een echte pup. Hij moet nog veel leren en vooral veel slapen. Tot zover geen problemen.
Nu is het zo dat we ook nog een Bull terrier hebben van 10 jaar. Dit is de goedheid zelfe, wil ook spelen en heeft geen moeite met delen.
Het “probleem” zit in het bijtgedrag van de pup naar het Bulletje. Hij gaat maar door als wij het niet tegenhouden en het is ook niet bepaald lichtzinnig. Ons Bulletje laat het allemaal over zich heen komen maar geeft geen grens aan. Hij snauwt of gromt niet eens. Maar ik zie wel dat hij het echt niet leuk vindt.
Nu zijn we druk met afleiden, nee zeggen en belonen als hij stopt. Ook leggen we ons Bulletje veel apart zodat hij en de pup de rust krijgen en de pup niet overprikkeld raakt. Ik hoop dat er hier mensen zijn die meer tips hebben wat we kunnen doen
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Grenzeloos happen, grenzeloos toelaten
Moderator: moderatorteam
- Hikari
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Bull terrier
Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Grenzeloos happen, grenzeloos toelaten
Hele jonge pups mogen echt enorm veel. Ik denk dat je nu niet veel meer kan doen dan wat je nu doet en geduld hebben tot de pup een maand of 4,5 a 5 is. Rond die leeftijd is het, wat wij noemen, puppykrediet over en begint een volwassen hond doorgaans met grenzen stellen.
Wij hebben ons ook zitten verbazen toen onze oudste hond met redelijk dominant karakter echt alles van de pup toeliet (op voerbak voor neus leeg vreten na). Hadden al de conclusie getrokken dat de pup uiteindelijk de baas van de twee zou worden. Tot de pup dus ongeveer 4,5 maand oud was en de oudere hond de grenzen duidelijk begon te stellen.
Wij hebben ons ook zitten verbazen toen onze oudste hond met redelijk dominant karakter echt alles van de pup toeliet (op voerbak voor neus leeg vreten na). Hadden al de conclusie getrokken dat de pup uiteindelijk de baas van de twee zou worden. Tot de pup dus ongeveer 4,5 maand oud was en de oudere hond de grenzen duidelijk begon te stellen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Doe waar je al mee bezig bent, je oude hond beschermen 
Verder is het voor zo'n actieve pup van belang om zo goed mogelijk regelmaat te brengen in zijn dagindeling.
Ik noem dat de "dokter Spock methode"
Rust, Reinheid en Regelmaat zijn van belang.
Ik heb dat bij een van mijn pupsn die flink kon doordraaien, ook gedaan.
Werkte perfect.
Zorg dat er een plek is waar de oude hond zich kan terugtrekken en waar de pup niet bij hem kan komen.

Verder is het voor zo'n actieve pup van belang om zo goed mogelijk regelmaat te brengen in zijn dagindeling.
Ik noem dat de "dokter Spock methode"
Rust, Reinheid en Regelmaat zijn van belang.
Ik heb dat bij een van mijn pupsn die flink kon doordraaien, ook gedaan.
Werkte perfect.
Zorg dat er een plek is waar de oude hond zich kan terugtrekken en waar de pup niet bij hem kan komen.
- Hikari
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Bull terrier
Rhodesian Ridgeback - Aantal honden: 2
Oké, dan zijn we prima bezig. Ik werd er toch een beetje onzeker van.
Onze Bull gaat soms met mijn man mee naar het werk, of hij ligt in de gang om daar zijn rust te krijgen. Af en toe laat ik ze samen tot het weer dreigt te escaleren.
Onze Bull gaat soms met mijn man mee naar het werk, of hij ligt in de gang om daar zijn rust te krijgen. Af en toe laat ik ze samen tot het weer dreigt te escaleren.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zorg dat er een lijntje aan een halsband zit bij de pup zodat je hem gemakkelijk weg kan halen als het uit de hand loopt.
Dan hoef je geen strijd te leveren en kan je hem in alle rust weghalen

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2