Hoe kunnen we hem dit afleren, want ik vind het ontzettend irritant!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond blaft als ik opsta
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Hond blaft als ik opsta
Onze hond moet blijkbaar blaffen/grommen als hij hoort dat ik boven opsta of naar beneden kom en mijn partner is al beneden. Andersom doet hij het niet als ik al beneden ben en hij hoort de baas boven. Waarom doet hij dit alleen bij mij?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Hond blaft als ik opsta
Sinds wanneer doet hij dat?
En nog belangrijker, hoe was en is jouw houding tegenover je hond als je naar beneden komt?
En nog belangrijker, hoe was en is jouw houding tegenover je hond als je naar beneden komt?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Je hond voelt dat je hem irritant vindt. Ik zou eens wat vriendelijker zijn tegen dat arme beest. Succes 

- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
De meest voorkomende redenen zijn: verveling, frustratie, pijn of omdat de hond vraagt om eten. In het laatste geval moet je hem gewoon negeren tot hij stopt. Zodra die stopt kun je hem belonen met aandacht. Het is nog beter om hem het 'stil' commando aan te leren
- Crescent
- Zeer actief
Blafband met citronella. Schijnt dat ze nog eens haperen, dus eerst even uittesten op jezelf 
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Jij vindt alles aan die hond irritant. Wat je geeft krijg je op een bepaalt moment terug.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Ik wilde eigenlijk ook nog wat zeggen.
Maar ik volg maar even de wijze raad van mijn moeder op
"Dat als ik niks aardigs weet te zeggen.
Beter maar mijn mond kan houden"
Maar ik volg maar even de wijze raad van mijn moeder op
"Dat als ik niks aardigs weet te zeggen.
Beter maar mijn mond kan houden"

-
- Actief
Zeker wel al 2 jaar. (Hij is 2,5 jaar bij ons.) Omdat ik het irritant vind - en m’n kindje (meestal) vast heb - geef ik hem geen aandacht. Want dan beloon ik dit irritante gedrag en daar kijk ik wel link voor uit…
- ranetje
- Zeer actief
Is je kindje al 2 jaar?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:00Zeker wel al 2 jaar. (Hij is 2,5 jaar bij ons.) Omdat ik het irritant vind - en m’n kindje (meestal) vast heb - geef ik hem geen aandacht. Want dan beloon ik dit irritante gedrag en daar kijk ik wel link voor uit…
-
- Actief
Hij zoekt soms nog best wel aandacht bij mij hoor. Vaak als mijn partner in zijn ogen te druk is met ons kindje. Maar goed, dan had hij maar op talloze momenten gewoon moeten luisteren naar mij, dan had ik hem niet zo irritant gevonden.
En ik kan helaas niet toneelspelen, sorry, als ik iets of iemand irritant vind is dat aan mij te merken.
-
- Actief
Geen van de genoemde opties is wat er aan de hand is. Ik vermoed dat het is omdat hij de baas wil waarschuwen dat “die bitch” eraan komt. Dat is mijn gevoel erbij.
Het is overigens maar een blaf of 2/ff grommen, hij blijft niet bezig, gelukkig.
-
- Actief
Die is een paar weekjes oud.ranetje schreef: ↑18 mar 2022 21:03Is je kindje al 2 jaar?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:00Zeker wel al 2 jaar. (Hij is 2,5 jaar bij ons.) Omdat ik het irritant vind - en m’n kindje (meestal) vast heb - geef ik hem geen aandacht. Want dan beloon ik dit irritante gedrag en daar kijk ik wel link voor uit…
- Crescent
- Zeer actief
En, heeft de hond al verkeerd gekeken naar je kindje?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- ranetje
- Zeer actief
Maar hoe was het dan voor je je kindje had?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:11Die is een paar weekjes oud.ranetje schreef: ↑18 mar 2022 21:03Is je kindje al 2 jaar?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:00Zeker wel al 2 jaar. (Hij is 2,5 jaar bij ons.) Omdat ik het irritant vind - en m’n kindje (meestal) vast heb - geef ik hem geen aandacht. Want dan beloon ik dit irritante gedrag en daar kijk ik wel link voor uit…
Was je dan ook geïrriteerd?
-
- Actief
Wel gelikt, geprobeerd althans en dat wil ik niet dus daar kreeg hij een standje voor. Net zoals hij bij mij laatst tijdens het dommelen op de bank te dichtbij kwam, dat heeft hij geweten hoor... We hebben hem al 100 keer gezegd dat hij NIET in ons gezicht mag likken.
-
- Actief
Mijn kindje heeft er idd niks mee te maken. Ik vind het gewoon irritant en onzinnig dat hij zich daarom ff kenbaar moet maken.ranetje schreef: ↑18 mar 2022 21:50Maar hoe was het dan voor je je kindje had?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:11Die is een paar weekjes oud.ranetje schreef: ↑18 mar 2022 21:03Is je kindje al 2 jaar?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:00
Zeker wel al 2 jaar. (Hij is 2,5 jaar bij ons.) Omdat ik het irritant vind - en m’n kindje (meestal) vast heb - geef ik hem geen aandacht. Want dan beloon ik dit irritante gedrag en daar kijk ik wel link voor uit…
Was je dan ook geïrriteerd?
- ranetje
- Zeer actief
Ja, maar je hebt er dus twee jaar niks aan gedaan?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 22:18Mijn kindje heeft er idd niks mee te maken. Ik vind het gewoon irritant en onzinnig dat hij zich daarom ff kenbaar moet maken.

- Crescent
- Zeer actief
Hond klinkt wel hardleers zeg, zal niet meevallen allemaal.MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 22:17Wel gelikt, geprobeerd althans en dat wil ik niet dus daar kreeg hij een standje voor. Net zoals hij bij mij laatst tijdens het dommelen op de bank te dichtbij kwam, dat heeft hij geweten hoor... We hebben hem al 100 keer gezegd dat hij NIET in ons gezicht mag likken.
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:08Hij zoekt soms nog best wel aandacht bij mij hoor. Vaak als mijn partner in zijn ogen te druk is met ons kindje. Maar goed, dan had hij maar op talloze momenten gewoon moeten luisteren naar mij, dan had ik hem niet zo irritant gevonden.
En ik kan helaas niet toneelspelen, sorry, als ik iets of iemand irritant vind is dat aan mij te merken.(Dus als hij iets doet wat ik irritant vind kan ik dat niet verbergen, het is niet zo dat ik hem steevast irritant vind hoor.)

- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
Om heel eerlijk tezijn kun JIJ het beste de hond herplaatsen want het beestje kan hier niets aan doen dat JIJ hem niet de juiste opvoeding kan en wil geven blijkbaarMyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:08Hij zoekt soms nog best wel aandacht bij mij hoor. Vaak als mijn partner in zijn ogen te druk is met ons kindje. Maar goed, dan had hij maar op talloze momenten gewoon moeten luisteren naar mij, dan had ik hem niet zo irritant gevonden.
En ik kan helaas niet toneelspelen, sorry, als ik iets of iemand irritant vind is dat aan mij te merken.(Dus als hij iets doet wat ik irritant vind kan ik dat niet verbergen, het is niet zo dat ik hem steevast irritant vind hoor.)
Ten eerste hoort een hond niet tegen je tegrommen daarbij zal je de oorzaak moeten zoekenMyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:11Geen van de genoemde opties is wat er aan de hand is. Ik vermoed dat het is omdat hij de baas wil waarschuwen dat “die bitch” eraan komt. Dat is mijn gevoel erbij.
Het is overigens maar een blaf of 2/ff grommen, hij blijft niet bezig, gelukkig.
Dat hij naar jou blaft zal een reden hebben wat mij niet duidelijk word uit jou bijtende berichten
- ranetje
- Zeer actief
Nou, dat hangt er helemaal van af wat voor grom het is toch?Ten eerste hoort een hond niet tegen je te grommen daarbij zal je de oorzaak moeten zoeken
Dat hij naar jou blaft zal een reden hebben wat mij niet duidelijk word uit jou bijtende berichten
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Precies. Yla 'gromde' ook altijd heel erg als ze blij of opgewonden was, daar zat geen greintje kwaad bij, als ze echt eens gromde was het verschil heel goed te horen.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ook dit topic leidt tot niks. Ik beschouw het als gesloten. Lekker genieten van het mooie weer allemaal 

- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
dat zeker
- yvon
- Zeer actief
- Contacteer:
de mijne doet het uit blijdschap dat als ze zich uitrekt en dan komt er een vrolijke grom bij. Terwijl ze wil blaffen, maar dat kan ze niet

-
- Actief
Klopt. Ik heb nml geen idee wat ik eraan kan doen. Wellicht moet mijn partner hem dan corrigeren, maar dat gaat misschien 1 of 2 keer goed en dan vergeet hij het weer en gebeurt het niet meer. En dan moet ik het weer aangeven en vindt hij het heel wrs onzin en is hij lichtelijk geïrriteerd.ranetje schreef: ↑18 mar 2022 22:34Ja, maar je hebt er dus twee jaar niks aan gedaan?MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 22:18Mijn kindje heeft er idd niks mee te maken. Ik vind het gewoon irritant en onzinnig dat hij zich daarom ff kenbaar moet maken.![]()
Maar ik zou het hem graag af willen leren, alleen hoe? Het is niet nodig en het irriteert me dus. (Ik weet niet of mijn gevoel gelijk heeft, het waarom hij het doet.)
-
- Actief
Hardleers is inderdaad zijn middle name…Crescent schreef: ↑18 mar 2022 22:36Hond klinkt wel hardleers zeg, zal niet meevallen allemaal.MyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 22:17Wel gelikt, geprobeerd althans en dat wil ik niet dus daar kreeg hij een standje voor. Net zoals hij bij mij laatst tijdens het dommelen op de bank te dichtbij kwam, dat heeft hij geweten hoor... We hebben hem al 100 keer gezegd dat hij NIET in ons gezicht mag likken.
-
- Actief
Wat ik denk is dus dat hij de baas wil waarschuwen voor mij…yvon schreef: ↑19 mar 2022 09:55Om heel eerlijk tezijn kun JIJ het beste de hond herplaatsen want het beestje kan hier niets aan doen dat JIJ hem niet de juiste opvoeding kan en wil geven blijkbaarMyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:08Hij zoekt soms nog best wel aandacht bij mij hoor. Vaak als mijn partner in zijn ogen te druk is met ons kindje. Maar goed, dan had hij maar op talloze momenten gewoon moeten luisteren naar mij, dan had ik hem niet zo irritant gevonden.
Ten eerste hoort een hond niet tegen je tegrommen daarbij zal je de oorzaak moeten zoekenMyDoggie2020 schreef: ↑18 mar 2022 21:11Geen van de genoemde opties is wat er aan de hand is. Ik vermoed dat het is omdat hij de baas wil waarschuwen dat “die bitch” eraan komt. Dat is mijn gevoel erbij.