Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
frankrijk (of luxemburg?) vuurwerkvrij?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
frankrijk (of luxemburg?) vuurwerkvrij?
OMdat onze hond erg gestressd raakt van het vuurwerk, overwegen we dit jaar rond die tijd weg te gaan. Bij voorkeur al een paar dagen voor oud op nieuw, omdat er al ruim van tevoren flink op los wordt geknald. Ik heb wat Nederlandse parken bekeken, maar de ervaringen zijn wisselend en ze zijn vaak echt erg duur. Zeker als je geen zwembad, speeltuin en animatie nodig hebt. Ik heb echter begrepen dat in Frankrijk vuurwerk met ouderjaarsavond (en daaromheen) niet gebruikelijk is/weinig gebeurt. Zijn er mensen die daar meer vanaf weten? En maakt het in dat geval uit waar je in Frankrijk naartoe gaat? Hoe zit het trouwens in Luxemburg? Daar zouden ook strenge regels zijn?
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: frankrijk (of luxemburg?) vuurwerkvrij?
Buiten de echte grote steden is vuurwerk op oudjaarsavond inderdaad niet gebruikelijk in Frankrijk. En dat kun je wel algemeen stellen. Je kunt bij ons een speld horen vallen op die avond ( en op alle andere avonden trouwens ook).liljebo schreef: ↑31 aug 2022 11:49 OMdat onze hond erg gestressd raakt van het vuurwerk, overwegen we dit jaar rond die tijd weg te gaan. Bij voorkeur al een paar dagen voor oud op nieuw, omdat er al ruim van tevoren flink op los wordt geknald. Ik heb wat Nederlandse parken bekeken, maar de ervaringen zijn wisselend en ze zijn vaak echt erg duur. Zeker als je geen zwembad, speeltuin en animatie nodig hebt. Ik heb echter begrepen dat in Frankrijk vuurwerk met ouderjaarsavond (en daaromheen) niet gebruikelijk is/weinig gebeurt. Zijn er mensen die daar meer vanaf weten? En maakt het in dat geval uit waar je in Frankrijk naartoe gaat? Hoe zit het trouwens in Luxemburg? Daar zouden ook strenge regels zijn?
Het kan natuurlijk altijd dat er iemand vijf vuurpijlen afsteekt om 12 uur, maar dat is het dan. En die kans op die paar vuurpijlen is het grootst als je in een enclave van Hollanders een huisje huurt

Vuurwerk is hier (in ruraal oostelijk Frankrijk in ieder geval) een zomerding en ook niet overal: rondom Saint Jean 24 juni, 14 juli en MariaHemelvaart 15 augustus. En op die augustusdag wordt vuurwerk de laatste jaren steeds vaker afgelast/verboden ivm droogte

-
- Zeer actief
Re: frankrijk (of luxemburg?) vuurwerkvrij?
Superfijn om te horen. Dan denk ik dat we ons op (noord) frankrijk richten. Denk dat het daar dan nog rustiger is dan in de vuurwerkvrije parken in nl. Die zijn trouwens ook behoorlijk duur. Begrijpelijk, omdat er altijd veel vermaak bij is, maar voor ons hoeft dat allemaal niet. Liever lekker in de natuurHazenrein schreef: ↑31 aug 2022 13:45
Buiten de echte grote steden is vuurwerk op oudjaarsavond inderdaad niet gebruikelijk in Frankrijk. En dat kun je wel algemeen stellen. Je kunt bij ons een speld horen vallen op die avond ( en op alle andere avonden trouwens ook).
Het kan natuurlijk altijd dat er iemand vijf vuurpijlen afsteekt om 12 uur, maar dat is het dan. En die kans op die paar vuurpijlen is het grootst als je in een enclave van Hollanders een huisje huurt![]()
Vuurwerk is hier (in ruraal oostelijk Frankrijk in ieder geval) een zomerding en ook niet overal: rondom Saint Jean 24 juni, 14 juli en MariaHemelvaart 15 augustus. En op die augustusdag wordt vuurwerk de laatste jaren steeds vaker afgelast/verboden ivm droogte![]()