Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Maltezer pup wil ineens niet meer uitgelaten worden
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Maltezer
Maltezer pup wil ineens niet meer uitgelaten worden
Hoi allen
Mijn pupje van 15 weken wil sinds 2 dagen ineens niet meer uitgelaten worden. Dit gebeurde ineens van de ene op de andere dag, hij vertoont verder geen vreemd gedrag en eet en drinkt gewoon. Hij doet nog wel eens zijn boodschap in de tuin (maar gaat wel minder vaak en speelt niet meer in de tuin)
Zou het kunnnen dat hij de weersverandering van warm naar kouder niet begrijpt? Of dat hij is geschrokken van de regen?
Wat kan ik hieraan doen?
Vanaf volgende week gaat hij naar puppyschool. Ik wandelde al een paar weken met hem 14 min ongeveer 3/4 keer per dag en dat vond hij heel leuk, dus ik begrijp niet waarom dit zomaar is. Hij laat zn riempje de ene keer wel aan doen en de andere keer niet. Wat kan ik doen?
Mijn pupje van 15 weken wil sinds 2 dagen ineens niet meer uitgelaten worden. Dit gebeurde ineens van de ene op de andere dag, hij vertoont verder geen vreemd gedrag en eet en drinkt gewoon. Hij doet nog wel eens zijn boodschap in de tuin (maar gaat wel minder vaak en speelt niet meer in de tuin)
Zou het kunnnen dat hij de weersverandering van warm naar kouder niet begrijpt? Of dat hij is geschrokken van de regen?
Wat kan ik hieraan doen?
Vanaf volgende week gaat hij naar puppyschool. Ik wandelde al een paar weken met hem 14 min ongeveer 3/4 keer per dag en dat vond hij heel leuk, dus ik begrijp niet waarom dit zomaar is. Hij laat zn riempje de ene keer wel aan doen en de andere keer niet. Wat kan ik doen?
- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Maltezer pup wil ineens niet meer uitgelaten worden
Ik denk dat ze ergens van geschrokken is dat gaat vanzelf weer over door gewoon dingen te blijven doen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Misschien ergens van geschrokken.
Op deze leeftijd leidt dat wel eens tot angst en onzekerheid.
Ik zou haar toch mee nemen naar buiten.
Op de heenweg even op de arm nemen en na wat snuffelen op een grasveldje in de buurt naarhuis laten lopen is misschien een idee?
Op deze leeftijd leidt dat wel eens tot angst en onzekerheid.
Ik zou haar toch mee nemen naar buiten.
Op de heenweg even op de arm nemen en na wat snuffelen op een grasveldje in de buurt naarhuis laten lopen is misschien een idee?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Maak het riempje aandoen leuk. Vrolijke stem en als het riempje zit, snoepje erin. En inderdaad gewoon mee naar buiten nemen en desnoods het eerste stukje even tillen. Misschien ergens van geschrokken, misschien ook even een (angst)fase. Toon je hondje maar vrolijk dat de wereld echt niet eng is.

-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Maltezer
Dank voor de reacties. Ik neem pebby inderdaad ook toch mee voor een stukje en laat hem dan los, maar helaas trekt ie dan meteen terug naar huis (rennend zelfs) en wil zsm terug naar binnen. En anders als ik hem buiten de deur zet dan blijft ie zitten.. komt wel als ik hem met een snoepje lok maar zodra snoepje op is kan ik weer vanaf begin opnieuw beginnen.
Ik zal eens proberen om na het riempje een snoepje te geven idd.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Even niet loslaten.Pebbymebby schreef: ↑18 sep 2022 17:10 Dank voor de reacties. Ik neem pebby inderdaad ook toch mee voor een stukje en laat hem dan los, maar helaas trekt ie dan meteen terug naar huis (rennend zelfs) en wil zsm terug naar binnen. En anders als ik hem buiten de deur zet dan blijft ie zitten.. komt wel als ik hem met een snoepje lok maar zodra snoepje op is kan ik weer vanaf begin opnieuw beginnen.
Doe er eventueel een lange lijn aan.
En ga op een veldje met je hond spelen (terwijl die lange lijn er aan zit dus), dus niet de kans geven om op het idee te komen weer naar huis te rennen.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Ga lekker naar een leuke plek met hem bos/strand groot veld en maak het weer leuk.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.