Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vuurwerk(angst)
Moderator: moderatorteam
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Vuurwerk(angst)
Het is nog vroeg in het jaar maar ik kwam dit artikel tegen over vuurwerkangst.
Ondanks we nooit bange honden hadden vond ik het verbod van de afgelopen jaren een verademing. Niet dat er helemaal niets was, maar nu was het alleen op oudjaarsdag. Eigenlijk zoals de regels normaal gesproken zijn, maar waar nooit op wordt gehandhaafd.
Er zijn nog geen geluiden om dit jaar weer een vuurwerkverbod in te voeren, dus vermoed dat er dagen voor de jaarwisseling al flink geknald wordt. Er zullen vast genoeg mensen zijn die nog hebben liggen van de voorgaande jaren en dat nu alsnog afsteken.
Wat verwachten jullie van de komende jaarwisseling wat vuurwerk betreft? Hoe bereiden jullie je er op voor als er geen vuurwerkverbod komt?
Ondanks we nooit bange honden hadden vond ik het verbod van de afgelopen jaren een verademing. Niet dat er helemaal niets was, maar nu was het alleen op oudjaarsdag. Eigenlijk zoals de regels normaal gesproken zijn, maar waar nooit op wordt gehandhaafd.
Er zijn nog geen geluiden om dit jaar weer een vuurwerkverbod in te voeren, dus vermoed dat er dagen voor de jaarwisseling al flink geknald wordt. Er zullen vast genoeg mensen zijn die nog hebben liggen van de voorgaande jaren en dat nu alsnog afsteken.
Wat verwachten jullie van de komende jaarwisseling wat vuurwerk betreft? Hoe bereiden jullie je er op voor als er geen vuurwerkverbod komt?

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
Re: Vuurwerk(angst)
Ik heb alleen nog een bange kat en bereid me eigenlijk niet voor ik denk wel als ik een super bange hond had gehad een plakje had gezocht waar geen vuurwerk was.
Blacky was wel bang maar herstelde snel
Blacky was wel bang maar herstelde snel
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Hier zijn ze in de duinen al geregeld aan het knallen. Gelukkig trekken die van mij zich er niks van aan dus hoef ik ook niks voor te bereiden.

Er valt weinig op voor te bereiden als de klappen onverwacht komen. De CD met geluiden kan ik hier keihard aanzetten, geeft ze niks om, een harde knal buiten en ze zou wegwezen als ze niet aan de lijn zit. Dus tegen Oud en Nieuw wandelen we niet meer en met Oudejaarsavond krijgt ze No Stress Paste, daar wordt ze rustig van en tegen twaalven krijgt ze een volle dosis en gaat zij èn ik slapen.
Eindhoven heeft vanaf volgend jaar een vuurwerk verbod, maar of dat zal helpen.
Eindhoven heeft vanaf volgend jaar een vuurwerk verbod, maar of dat zal helpen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Hier wordt ook al geregeld geknald.
Claire vindt het wat raar als dat in het donker gebeurt, want dan jaag je toch niet?
Verder heeft ze er niet veel last van.
Alleen met oud en nieuw zelf vindt ze het wat veel.
Maar daar hebben we de zak met snoep voor.
Ik ben er niet helemaal zeker van of ze dan onrustig is omdat ze nog wel een snoepje lust of dat ze onrustig is van het vuurwerk
Maar de zak staat gewoon klaar en als het knalt krijgt ze snoepjes.
Claire vindt het wat raar als dat in het donker gebeurt, want dan jaag je toch niet?

Verder heeft ze er niet veel last van.
Alleen met oud en nieuw zelf vindt ze het wat veel.
Maar daar hebben we de zak met snoep voor.

Ik ben er niet helemaal zeker van of ze dan onrustig is omdat ze nog wel een snoepje lust of dat ze onrustig is van het vuurwerk

Maar de zak staat gewoon klaar en als het knalt krijgt ze snoepjes.

- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
- Branka
- moderator
Lijkt mij een heerlijk vooruitzicht

Hier geen hond met vuurwerkangst, maar mijn oude paard is enorm gestresst door vuurwerk. Carbid trekt hij wel, maar vuurwerk niet. Vrees dat ik hem dagen lang moet ophokken voor zijn eigen veiligheid

De katten zijn nu net 4 maanden, hoe die op geknal reageren is afwachten.

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Ik was blij met het vuurwerk verbod, Bella is er echt bang van .
Vorig jaar was het hier op het dorp zo erg dat zelfs Fire er nerveus van werd en die was bom en vuurwerk proof met waar die de eerste 5 jaar allemaal mee naar toe is gesleept.
En een hond van mijn vriendin heeft aan vorig jaar epelipsie overgehouden het was dan ook echt niet normaal meer die nitraat bommen en alles.
Vrees voor dit jaar.
En echt voorbereiden kan je niet al ben ik dit jaar wel van plan om de jongenlui er op aan te spreken en anders blijf ik gewoon de politie bellen als ze voor 31 december afsteken
Vorig jaar was het hier op het dorp zo erg dat zelfs Fire er nerveus van werd en die was bom en vuurwerk proof met waar die de eerste 5 jaar allemaal mee naar toe is gesleept.
En een hond van mijn vriendin heeft aan vorig jaar epelipsie overgehouden het was dan ook echt niet normaal meer die nitraat bommen en alles.
Vrees voor dit jaar.
En echt voorbereiden kan je niet al ben ik dit jaar wel van plan om de jongenlui er op aan te spreken en anders blijf ik gewoon de politie bellen als ze voor 31 december afsteken

- Branka
- moderator
Vind het vreselijk voor hem. Heb stukje gefilmd hoe hij op stal stond, tranen springen in de ogen.
Hij heeft ook moeite met een vreemde omgeving, maar ik zit er over te denken om te zoeken naar een vuurwerkvrije stal om de paarden die dagen heen te brengen.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Van dat hele verbod is hier niks te merken geweest.
Dus zal dit jaar ook gewoon knallende zijn oud en nieuw denk ik.
Hier is Saartje heel bang. Misschien gaan we wel naar België weer. Lekker rustig.
Wat stal betreft. Vorrige week heb ik net een groepje gereden bij Koren tot manen in Kootwijk. Zij hebben ook en b&b en bieden de mogelijkheid om ook je paard mee te nemen. Is heel rustig die omgeving.
Dus zal dit jaar ook gewoon knallende zijn oud en nieuw denk ik.
Hier is Saartje heel bang. Misschien gaan we wel naar België weer. Lekker rustig.
Wat stal betreft. Vorrige week heb ik net een groepje gereden bij Koren tot manen in Kootwijk. Zij hebben ook en b&b en bieden de mogelijkheid om ook je paard mee te nemen. Is heel rustig die omgeving.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier wordt het hele jaar door wel regelmatig geknald. Gelukkig hebben Elco en Gait er geen moeite mee. Bij erg harde knallen kijken ze wel even op en naar mij, maar meestal ben ik degene die het hardst schrikt (en dan maak ik er een opmerking over en gaan we over tot de orde van de dag)
- Hazenrein
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): De hazenreinsoort
- Contacteer:
Ach wat sneu.
- yvon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
- Contacteer:
Wij moeten even kijken hoe we het gaan doen.
2 stres kippen hier en wil niet dat de pup die in aantocht is daar iets van mee krijgt en natuurlijk kun je het niet altijd voorkomen,
Wij slaan met pannen en deksels zodat het lawaai een beetje gewoon word ,maar denk dat we er niet onderuit komen met het knallen dit jaar , want het vuurwerk is erg zwaar op dit moment
2 stres kippen hier en wil niet dat de pup die in aantocht is daar iets van mee krijgt en natuurlijk kun je het niet altijd voorkomen,
Wij slaan met pannen en deksels zodat het lawaai een beetje gewoon word ,maar denk dat we er niet onderuit komen met het knallen dit jaar , want het vuurwerk is erg zwaar op dit moment
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Met counter conditioning?
Clairtje was nog heel jong, maar heb er eigenlijk geen problemen mee gehad.
Het enige dat ze toen heeft onthouden was dat er lekkers klaar staat als er wordt geknald
Clairtje was nog heel jong, maar heb er eigenlijk geen problemen mee gehad.
Het enige dat ze toen heeft onthouden was dat er lekkers klaar staat als er wordt geknald

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Hier in de omgeving is het al sinds medio september iedere avond/nacht raak met vuurwerk. Behoorlijk vervelend, vooral voor mijzelf. Cody vindt er tot nu toe vrij weinig van. Hij is er niet bang voor, vindt het hooguit irritant als het zijn slaap of rust verstoort. Naarmate het jaareinde dichterbij komt, zal de hoeveelheid vuurwerk vast steeds erger worden. Omdat de vuurwerkperiode tegenwoordig zo ontzettend lang duurt, krijgt Cody wel valeriaantabletjes van Dorwest ter ondersteuning. Met de jaarwisseling zelf verwacht ik gekkenhuis. Hopelijk komen we er weer goed doorheen.