Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Samen met pup logeren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Mariette
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniël
Aantal honden: 1

Samen met pup logeren

Ongelezen bericht door Mariette »

Hallo allemaal,

Sinds ruim twee weken ben ik het trotse baasje van Ozzy. Een Engelse Cocker Spaniel van nu 10.5 week oud.
Ik heb een vraag over het logeren samen met je pup. Het slapen in de nacht gaat thuis heel goed. Hij gaat zonder problemen in de bench en slaapt van 21.30 tot ongeveer 05.45 uur. Al best lang dus!
Nu wil ik tijdens Kerst graag gaan logeren bij mijn ouders. Hij kent ze goed, ze zijn vaste oppas. Waar ik alleen bang voor ben, is dat wanneer ik met hem daar ga slapen, hij uit zijn ritme raakt en het nachtritueel thuis daarmee verstoord wordt. Of maak ik me te druk? Hebben jullie ervaringen of tips?

Groetjes Mariette!
Sassy
moderator
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 4

Re: Samen met pup logeren

Ongelezen bericht door Sassy »

Ik denk dat je je daarin misschien wel te druk maakt, onze Jacky (border collie) is op 11 weken al een week meegeweest naar Denemarken, probeer je dag- en nacht ritme wat voeren, uitlaten en slapen in de bench betreft aan te houden.
Eigenlijk waren al onze pups/jonge honden al jong globetrotters, die het reizen en mee logeren al jong hebben leren kennen.

Waar ik wel altijd veel tijd voor vrij gemaakt heb is het leren autorijden.
Soms zijn ze dan wel bang en worden daardoor misselijk.
Ik ben dus echt met de pups in de auto de post gaan ophalen op het eind van de oprijlaan, 300 meter naar de brievenbus, mee uit de auto, post gepakt, koekje erin, pup weer in de bench, en de 2 minuten weer naar huis.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou me daar niet te veel zorgen over maken.
Neem hem 's nachts bij je in de bench naast je bed.
Komt vast goed :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
MoTsiTsi

Ongelezen bericht door MoTsiTsi »

Inderdaad gewoon bench mee. Lotje is op jonge leeftijd meegegaan in een hotel (was tijdens een congres van de Tibetaanse Terrier Vereniging) en dat ging prima.
En zo gauw je weer thuis bent, kent hij de routine thuis vast nog wel. Op een of andere manier koppelen ze handelingen ook aan plaatsen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Logeren is hier heel anders dan thuis slapen. Thuis slapen ze beneden, bij logeren slapen ze bij mij op de kamer of direct aan de andere kant van de deur of in een bench. In de kamer soms op de grond, soms op mijn voeteneinde, afhankelijk van de regels van het logeeradres. Ze passen zich gewoonlijk gemakkelijk aan. Dat deden ze ook toen ze nog gewend waren bij ons op de kamer te slapen ipv beneden. Andere lokatie, andere regels is voor honden heel normaal (dat context gebonden leren is soms toch wel handig)
Herfstwind
nieuw lid

Ongelezen bericht door Herfstwind »

Ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken om het logeren bij je ouders. Ik zou wel proberen het eet-,speel- en slaapritme zoveel mogelijk gelijk te houden zodat daarin niet ineens veranderingen ontstaan, maar verder zou ik me er niet te druk om maken. Ook als de pup bij jouw ouders bij jou op de kamer slaapt en thuis niet hoeft dit niet per se voor problemen thuis te zorgen. Honden leren erg contextgebonden, dus het op de kamer slapen zal de pup waarschijnlijk niet gaan linken aan slapen in het algemeen. Lekker gaan genieten bij je ouders dus! :lol1:
Mariette
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Mariette »

Dankjewel voor jullie reacties! We gaan lekker uit logeren samen 😄👍
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”